Ga door naar hoofdinhoud

Inleiding

Vooraf vereiste handleiding voor het loskoppelen van de batterij.

  1. Schakel, voordat je begint, je telefoon uit.
    • Schakel, voordat je begint, je telefoon uit.

    • Leg een verwarmde iOpener, gedurende minimaal twee minuten, op de achterkant van de telefoon om de lijm onder de achterste behuizing te verzwakken.

  2. Druk een zuignap op de onderkant van de glazen achterkant, zo dicht mogelijk bij de rand van de telefoon. Als je glazen achterkant gebarsten is, kan de zuignap zich niet goed vastzuigen. Probeer het in dat geval op te tillen met een stuk sterke tape of lijm je zuignap vast met secondelijm. Til de glazen achterkant op met je zuignap om een kleine opening te creëren tussen de achterste behuizing en het frame.
    • Druk een zuignap op de onderkant van de glazen achterkant, zo dicht mogelijk bij de rand van de telefoon.

    • Als je glazen achterkant gebarsten is, kan de zuignap zich niet goed vastzuigen. Probeer het in dat geval op te tillen met een stuk sterke tape of lijm je zuignap vast met secondelijm.

    • Til de glazen achterkant op met je zuignap om een kleine opening te creëren tussen de achterste behuizing en het frame.

    • Steek een openingsplectrum in de opening.

    • Als je moeite hebt met het creëren van een opening, dien je wat meer warmte toe om de lijm verder te verzwakken. Volg de instructies van de iOpener om oververhitting te voorkomen.

    • Schuif je openingsplectrum naar de rechter onderhoek.

  3. Steek een tweede openingsplectrum in je toestel en schuif deze naar de linker onderhoek. Snijd onderweg alle lijm door die je tegenkomt. Laat je plectrums zitten om te voorkomen dat de lijm zich opnieuw gaat hechten.
    • Steek een tweede openingsplectrum in je toestel en schuif deze naar de linker onderhoek. Snijd onderweg alle lijm door die je tegenkomt.

    • Laat je plectrums zitten om te voorkomen dat de lijm zich opnieuw gaat hechten.

  4. Steek een derde openingsplectrum in je toestel, in de linker onderhoek. Schuif de punt van je plectrum van de linker onderhoek langs de linkerzijde omhoog en snijd onderweg alle lijm door. Laat je openingsplectrum in de linker bovenhoek zitten om te voorkomen dat de lijm zich opnieuw gaat hechten.
    • Steek een derde openingsplectrum in je toestel, in de linker onderhoek.

    • Schuif de punt van je plectrum van de linker onderhoek langs de linkerzijde omhoog en snijd onderweg alle lijm door.

    • Laat je openingsplectrum in de linker bovenhoek zitten om te voorkomen dat de lijm zich opnieuw gaat hechten.

  5. Als de lijm te hard is geworden om door te snijden, is het waarschijnlijk afgekoeld. Gebruik je iOpener nog eens om de lijm weer te verwarmen. Steek een vierde openingsplectrum in de linker bovenhoek van de achterste behuizing.
    • Als de lijm te hard is geworden om door te snijden, is het waarschijnlijk afgekoeld. Gebruik je iOpener nog eens om de lijm weer te verwarmen.

    • Steek een vierde openingsplectrum in de linker bovenhoek van de achterste behuizing.

    • Schuif je plectrum langs de bovenkant van het toestel en snijd onderweg alle lijm door.

    • Laat je openingsplectrum in de rechter bovenhoek zitten om te voorkomen dat de lijm zich opnieuw gaat hechten.

  6. Steek een vijfde openingsplectrum in de rechter bovenhoek van de telefoon. Schuif je plectrum langs de rechterzijde van de telefoon naar beneden en snijd onderweg alle lijm door.
    • Steek een vijfde openingsplectrum in de rechter bovenhoek van de telefoon.

    • Schuif je plectrum langs de rechterzijde van de telefoon naar beneden en snijd onderweg alle lijm door.

  7. Til de achterste behuizing omhoog en verwijder deze. Verwijder, voordat je de nieuwe kleefstrips aanbrengt, alle oude lijmresten uit de telefoon. Maak de voorheen gelijmde gebieden vervolgens schoon met wat isopropyl alcohol en een stuk stofvrij doek.
    • Til de achterste behuizing omhoog en verwijder deze.

    • Verwijder, voordat je de nieuwe kleefstrips aanbrengt, alle oude lijmresten uit de telefoon. Maak de voorheen gelijmde gebieden vervolgens schoon met wat isopropyl alcohol en een stuk stofvrij doek.

    • Dit is, tijdens het weer in elkaar zetten van je toestel, een goed moment om je telefoon aan te zetten en alle functies te testen. Zorg dat je je telefoon weer uit zet voordat je verder gaat met deze procedure.

    • Bevestig je nieuwe achterkant met vooraf op maat gesneden kleefstrips of dubbelzijdige tape. Druk de achterkant, na het installeren ervan, gedurende een aantal minuten stevig aan, bijvoorbeeld met behulp van een stapel boeken, zodat de lijm zich goed kant hechten.

  8. Verwijder de acht Phillips #00 schroeven (4.3 mm lang).
    • Verwijder de acht Phillips #00 schroeven (4.3 mm lang).

  9. Schuif een openingsplectrum onder de zwarte lijm aan de linker onderkant van de oplaadspoel. Schuif je plectrum op voorzichtige wijze van links naar rechts om de lijm los te maken. Schuif je plectrum op voorzichtige wijze van links naar rechts om de lijm los te maken.
    • Schuif een openingsplectrum onder de zwarte lijm aan de linker onderkant van de oplaadspoel.

    • Schuif je plectrum op voorzichtige wijze van links naar rechts om de lijm los te maken.

  10. Steek een openingsplectrum onder de linker onderhoek van de moederbordcover. Gebruik je plectrum om de moederbordcover omhoog te wrikken.
    • Steek een openingsplectrum onder de linker onderhoek van de moederbordcover.

    • Gebruik je plectrum om de moederbordcover omhoog te wrikken.

    • Probeer de moederbordcover nog niet volledig te verwijderen. De flexkabel van de flitsmodule is nog steeds met het moederbord verbonden.

  11. Vouw de moederbordcover op voorzichtige wijze richting de batterij. Voorkom dat je de flexkabel van de flitsmodule beschadigt, aangezien deze nog steeds met het moederbord verbonden is.
    • Vouw de moederbordcover op voorzichtige wijze richting de batterij.

    • Voorkom dat je de flexkabel van de flitsmodule beschadigt, aangezien deze nog steeds met het moederbord verbonden is.

  12. Gebruik een spudger om de flexkabel van de flitsmodule omhoog te duwen en los te koppelen. Wees, bij het loskoppelen van dit soort aansluitingen, voorzichtig dat je de kleine onderdelen rondom het contact niet beschadigt. Verwijder de moederbordcover inclusief NFC en de oplaadspoel.
    • Gebruik een spudger om de flexkabel van de flitsmodule omhoog te duwen en los te koppelen.

    • Wees, bij het loskoppelen van dit soort aansluitingen, voorzichtig dat je de kleine onderdelen rondom het contact niet beschadigt.

    • Verwijder de moederbordcover inclusief NFC en de oplaadspoel.

  13. Gebruik een spudger om de batterijaansluiting omhoog te duwen en los te koppelen. Gebruik een spudger om de batterijaansluiting omhoog te duwen en los te koppelen.
    • Gebruik een spudger om de batterijaansluiting omhoog te duwen en los te koppelen.

Conclusie

en nl

100%

Begin met vertalen ›

Dominik Schnabelrauch

Lid sinds: 23-11-16

98.756 Reputatie

Team

iFixit Lid van iFixit

Community

138 Leden

0 Opmerkingen

Voeg opmerking toe

Weergavestatistieken:

Afgelopen 24 uren: 0

Afgelopen 7 dagen: 0

Afgelopen 30 dagen: 0

Altijd: 18