Ga door naar hoofdinhoud

Inleiding

Deze handleiding laat je zien hoe je de versleten batterij van je HP Spectre x360 15t-ap000 laptop verwijdert en vervangt.

Ontlaad de batterij van je toestel, voor je eigen veiligheid, tot onder de 25% voordat je begint met het demonteren van je toestel. Dit verkleint het risico op een gevaarlijk thermisch ongeluk. Neem, als je batterij gezwollen is, de juiste voorzorgsmaatregelen.

  1. Zorg dat je je laptop volledig uitschakelt en koppel alle kabels van je laptop los voordat je met deze handleiding begint. Zorg dat je laptop niet in slaap- of standby-modus staat.
    • Zorg dat je je laptop volledig uitschakelt en koppel alle kabels van je laptop los voordat je met deze handleiding begint. Zorg dat je laptop niet in slaap- of standby-modus staat.

    • Gebruik een T5 Torx-schroevendraaier om de volgende schroeven uit de achterste behuizing te verwijderen:

    • Zes 4 mm lange schroeven.

    • Twee 7.8 mm lange schroeven.

  2. Gebruik een openingstool of je vingers om de achterste behuizing van de laptop omhoog en los te wrikken. De achterste behuizing wordt lichtjes vastgehouden door een aantal plastic klemmen. Het kan dus zijn dat op wat weerstand stuit.
    • Gebruik een openingstool of je vingers om de achterste behuizing van de laptop omhoog en los te wrikken.

    • De achterste behuizing wordt lichtjes vastgehouden door een aantal plastic klemmen. Het kan dus zijn dat op wat weerstand stuit.

  3. Til de achterste behuizing omhoog en verwijder deze. Druk, bij het weer in elkaar zetten van je toestel, de achterste behuizing rondom de gehele buitenkant van de laptop met beleid omlaag om deze weer in de klemmen vast te klikken.
    • Til de achterste behuizing omhoog en verwijder deze.

    • Druk, bij het weer in elkaar zetten van je toestel, de achterste behuizing rondom de gehele buitenkant van de laptop met beleid omlaag om deze weer in de klemmen vast te klikken.

  4. Wrik de zijden van de batterijaansluiting omhoog met behulp van je spudger. Op deze wijze kun je de batterijaansluiting uit het contact op het moederbord losmaken. Trek de aansluiting parallel aan het moederbord weg om deze los te koppelen. Trek de aansluiting parallel aan het moederbord weg om deze los te koppelen.
    • Wrik de zijden van de batterijaansluiting omhoog met behulp van je spudger. Op deze wijze kun je de batterijaansluiting uit het contact op het moederbord losmaken.

    • Trek de aansluiting parallel aan het moederbord weg om deze los te koppelen.

  5. Gebruik een Phillips-schroevendraaier om de vijf 4.3 mm lange schroeven, die de batterij in de laptop bevestigen, te verwijderen.
    • Gebruik een Phillips-schroevendraaier om de vijf 4.3 mm lange schroeven, die de batterij in de laptop bevestigen, te verwijderen.

  6. Til de batterij uit de laptop omhoog en verwijder deze. Til de batterij uit de laptop omhoog en verwijder deze.
    • Til de batterij uit de laptop omhoog en verwijder deze.

Conclusie

Kalibreer je nieuwe batterij na het voltooien van deze handleiding voor een optimale performance.

Ging je reparatie niet zoals gepland? Bezoek dan onze pagina over probleemoplossing of stel je vraag op ons Antwoordenforum voor hulp bij het oplossen van je probleem.

en nl

100%

Begin met vertalen ›

Arthur Shi

Lid sinds: 03-01-18

189.261 Reputatie

Team

iFixit Lid van iFixit

Community

146 Leden

4 Opmerkingen

I have the same model, but there are screws under the two rear rubber feet. I damaged one of the feet during removal ):

Miguel Medina - Antwoord

I'm sorry to hear that! I double-checked my laptop, and it doesn't have the two feet. Perhaps there was a hardware update. I'll add a note in the guides.

Arthur Shi -

So the battery shown/listed in the store is a PK03XL but the images (and my laptop) clearly have the PG03XL model which has higher amp hours. Also, the PK0 does not fit.

Karim T - Antwoord

Hi Karim,

That's correct! The PK03XL battery that's sold in the iFixit store is for the 13" HP Spectre. This guide is written for the 15" HP Spectre.

Arthur Shi -

Voeg opmerking toe

Weergavestatistieken:

Afgelopen 24 uren: 7

Afgelopen 7 dagen: 37

Afgelopen 30 dagen: 184

Altijd: 1,789