Ga door naar hoofdinhoud

Inleiding

Deze handleiding laat je zien hoe je de versleten batterij van je HP Spectre x360 15t-ap000 laptop verwijdert en vervangt.

Ontlaad de batterij van je toestel, voor je eigen veiligheid, tot onder de 25% voordat je begint met het demonteren van je toestel. Dit verkleint het risico op een gevaarlijk thermisch ongeluk. Neem, als je batterij gezwollen is, de juiste voorzorgsmaatregelen.

  1. Zorg dat je je laptop volledig uitschakelt en koppel alle kabels van je laptop los voordat je met deze handleiding begint. Zorg dat je laptop niet in slaap- of standby-modus staat.
    • Zorg dat je je laptop volledig uitschakelt en koppel alle kabels van je laptop los voordat je met deze handleiding begint. Zorg dat je laptop niet in slaap- of standby-modus staat.

    • Gebruik een T5 Torx-schroevendraaier om de volgende schroeven uit de achterste behuizing te verwijderen:

    • Zes 4 mm lange schroeven.

    • Twee 7.8 mm lange schroeven.

  2. Gebruik een openingstool of je vingers om de achterste behuizing van de laptop omhoog en los te wrikken. De achterste behuizing wordt lichtjes vastgehouden door een aantal plastic klemmen. Het kan dus zijn dat op wat weerstand stuit.
    • Gebruik een openingstool of je vingers om de achterste behuizing van de laptop omhoog en los te wrikken.

    • De achterste behuizing wordt lichtjes vastgehouden door een aantal plastic klemmen. Het kan dus zijn dat op wat weerstand stuit.

  3. Til de achterste behuizing omhoog en verwijder deze. Druk, bij het weer in elkaar zetten van je toestel, de achterste behuizing rondom de gehele buitenkant van de laptop met beleid omlaag om deze weer in de klemmen vast te klikken.
    • Til de achterste behuizing omhoog en verwijder deze.

    • Druk, bij het weer in elkaar zetten van je toestel, de achterste behuizing rondom de gehele buitenkant van de laptop met beleid omlaag om deze weer in de klemmen vast te klikken.

  4. Wrik de zijden van de batterijaansluiting omhoog met behulp van je spudger. Op deze wijze kun je de batterijaansluiting uit het contact op het moederbord losmaken. Trek de aansluiting parallel aan het moederbord weg om deze los te koppelen. Trek de aansluiting parallel aan het moederbord weg om deze los te koppelen.
    • Wrik de zijden van de batterijaansluiting omhoog met behulp van je spudger. Op deze wijze kun je de batterijaansluiting uit het contact op het moederbord losmaken.

    • Trek de aansluiting parallel aan het moederbord weg om deze los te koppelen.

  5. Gebruik een Phillips-schroevendraaier om de vijf 4.3 mm lange schroeven, die de batterij in de laptop bevestigen, te verwijderen.
    • Gebruik een Phillips-schroevendraaier om de vijf 4.3 mm lange schroeven, die de batterij in de laptop bevestigen, te verwijderen.

  6. Til de batterij uit de laptop omhoog en verwijder deze. Til de batterij uit de laptop omhoog en verwijder deze.
    • Til de batterij uit de laptop omhoog en verwijder deze.

Conclusie

Kalibreer je nieuwe batterij na het voltooien van deze handleiding voor een optimale performance.

Ging je reparatie niet zoals gepland? Bezoek dan onze pagina over probleemoplossing of stel je vraag op ons Antwoordenforum voor hulp bij het oplossen van je probleem.

en nl

100%

Begin met vertalen ›

Arthur Shi

Lid sinds: 03-01-18

177.140 Reputatie

Team

iFixit Lid van iFixit

Community

138 Leden

Één commentaar

I have the same model, but there are screws under the two rear rubber feet. I damaged one of the feet during removal ):

Miguel Medina - Antwoord

Voeg opmerking toe

Weergavestatistieken:

Afgelopen 24 uren: 7

Afgelopen 7 dagen: 41

Afgelopen 30 dagen: 138

Altijd: 1,015