Ga door naar hoofdinhoud

Repareer je spullen

Recht op reparatie

Onderdelen & Gereedschap

Inleiding

Deze handleiding toont je hoe je de batterij van je HP Envy x360 m6-w103dx kunt vervangen. Om deze handleiding te voltooien, heb je een plastic openingstool en een #0 Phillips schroevendraaier nodig.

Als je vermoedt dat je problemen hebt met je batterij, kijk dan op de pagina's voor probleemoplossing die je hier kunt vinden.

Als je deze reparatie uitvoert met een geladen of hete batterij loop je een risico op ongelukken. Zorg dat de batterij van je laptop volledig is ontladen en zorg dat er niets meer aan de laptop zit aangesloten voordat je met deze reparatie begint. Vervang daarbij de batterij niet als deze nog warm is van gebruik, maar laat deze afkoelen.

  1. Zorg dat je laptop is uitgeschakeld voordat je begint met deze reparatie. Verwijder, met behulp van een openingsplectrum, de vier rubberen voetjes en de vier schroefbeschermingen.
    • Zorg dat je laptop is uitgeschakeld voordat je begint met deze reparatie.

    • Verwijder, met behulp van een openingsplectrum, de vier rubberen voetjes en de vier schroefbeschermingen.

  2. Schroef de twaalf 6 mm lange schroeven los uit de bodem van de laptop met behulp van een Phillips #0 schroevendraaier. Schroef de twaalf 6 mm lange schroeven los uit de bodem van de laptop met behulp van een Phillips #0 schroevendraaier.
    • Schroef de twaalf 6 mm lange schroeven los uit de bodem van de laptop met behulp van een Phillips #0 schroevendraaier.

  3. Open de laptop op voorzichtige wijze, met het toetsenbord naar boven wijzend. Wrik, met behulp van je openingsplectrum, langs de rand van het toetsenbord totdat het toetsenbord lichtjes omhoog getild kan worden. Trek, bij het omhoog tillen van het toetsenbord, niet te hard. Om het toetsenbord er volledig uit te kunnen halen, moet er een aantal kabels worden losgekoppeld.
    • Open de laptop op voorzichtige wijze, met het toetsenbord naar boven wijzend.

    • Wrik, met behulp van je openingsplectrum, langs de rand van het toetsenbord totdat het toetsenbord lichtjes omhoog getild kan worden.

    • Trek, bij het omhoog tillen van het toetsenbord, niet te hard. Om het toetsenbord er volledig uit te kunnen halen, moet er een aantal kabels worden losgekoppeld.

  4. Nintendo Switch-kits

    Een snelle oplossing die je weer mee laat doen

    Koop Switchkits

    Nintendo Switch-kits

    Koop Switchkits
  5. Til het toetsenbord omhoog totdat je de kabels, die aan het moederbord verbonden zijn, kunt zien. Klap de flapjes op iedere ZIF-aansluiting die de kabels aan het moederbord bevestigt rustig omhoog met behulp van een spudger. Als je iedere flap omhoog hebt geklapt, kun je de bijbehorende lintkabel er gemakkelijk uithalen. Maak het toetsenbord volledig los.
    • Til het toetsenbord omhoog totdat je de kabels, die aan het moederbord verbonden zijn, kunt zien.

    • Klap de flapjes op iedere ZIF-aansluiting die de kabels aan het moederbord bevestigt rustig omhoog met behulp van een spudger. Als je iedere flap omhoog hebt geklapt, kun je de bijbehorende lintkabel er gemakkelijk uithalen.

    • Maak het toetsenbord volledig los.

  6. Verwijder de vier 6 mm lange Phillips #0 schroeven die de batterij op z'n plek houden. De witte pijlen op de batterij wijzen naar de plekken waar de schroeven zitten. De witte pijlen op de batterij wijzen naar de plekken waar de schroeven zitten.
    • Verwijder de vier 6 mm lange Phillips #0 schroeven die de batterij op z'n plek houden.

    • De witte pijlen op de batterij wijzen naar de plekken waar de schroeven zitten.

  7. Ontkoppel de lintkabels door de witte vergrendelingen die op de ZIF-aansluitingen zitten omhoog te klappen en de lintkabels vervolgens voorzichtig uit hun contact te schuiven. Koppel ook de batterijaansluiting los door de kleine witte klepjes aan beide zijden vast te pakken en de aansluiting naar beneden, in de richting van de batterij, te trekken. Koppel ook de batterijaansluiting los door de kleine witte klepjes aan beide zijden vast te pakken en de aansluiting naar beneden, in de richting van de batterij, te trekken.
    • Ontkoppel de lintkabels door de witte vergrendelingen die op de ZIF-aansluitingen zitten omhoog te klappen en de lintkabels vervolgens voorzichtig uit hun contact te schuiven.

    • Koppel ook de batterijaansluiting los door de kleine witte klepjes aan beide zijden vast te pakken en de aansluiting naar beneden, in de richting van de batterij, te trekken.

  8. Til de batterij uit de laptop. Het kan zijn dat je de lintkabel van de batterij af moet peuteren en deze moet vervangen nadat je de nieuwe batterij hebt geïnstalleerd. Dit is alleen nodig als je vervangende batterij geen vooraf geïnstalleerde lintkabel bevat. Het kan zijn dat je de lintkabel van de batterij af moet peuteren en deze moet vervangen nadat je de nieuwe batterij hebt geïnstalleerd. Dit is alleen nodig als je vervangende batterij geen vooraf geïnstalleerde lintkabel bevat.
    • Til de batterij uit de laptop.

    • Het kan zijn dat je de lintkabel van de batterij af moet peuteren en deze moet vervangen nadat je de nieuwe batterij hebt geïnstalleerd. Dit is alleen nodig als je vervangende batterij geen vooraf geïnstalleerde lintkabel bevat.

Conclusie

100%

Begin met vertalen ›

Steven Ngo

Lid sinds: 10-10-19

732 Reputatie

Team

Cal Poly, Team S12-G2, Regan Fall 2019 Lid van Cal Poly, Team S12-G2, Regan Fall 2019

CPSU-REGAN-F19S12G2

4 Leden

Voeg opmerking toe

Weergavestatistieken:

Afgelopen 24 uren: 1

Afgelopen 7 dagen: 3

Afgelopen 30 dagen: 28

Altijd: 285