Ga door naar hoofdinhoud

Repareer je spullen

Recht op reparatie

Onderdelen & Gereedschap

Inleiding

Gebruik deze handleiding om een defect of gebroken scherm te vervangen in je Fairphone 3.

  1. Schakel je telefoon uit voordat je begint aan de demontage. Plaats je vingernagel of een spudger in de inkeping onderaan de achterkant van je Fairphone 3 om de achterbehuizing los te maken.
    • Schakel je telefoon uit voordat je begint aan de demontage.

    • Plaats je vingernagel of een spudger in de inkeping onderaan de achterkant van je Fairphone 3 om de achterbehuizing los te maken.

    • Til de achterbehuizing op om de plastic clips los te maken.

  2. Schuif rond de rechterhoek van de behuizing om de onderste clips los te maken. Trek de behuizing omhoog om de rest van de clips los te maken en de behuizing te verwijderen. Om de behuizing terug te plaatsen, duw ze stevig op haar plaats tot je de plastic clips hoort vastklikken en de behuizing naadloos aansluit aan de telefoon.
    • Schuif rond de rechterhoek van de behuizing om de onderste clips los te maken.

    • Trek de behuizing omhoog om de rest van de clips los te maken en de behuizing te verwijderen.

    • Om de behuizing terug te plaatsen, duw ze stevig op haar plaats tot je de plastic clips hoort vastklikken en de behuizing naadloos aansluit aan de telefoon.

  3. Gebruik een vingernagel of een spudger om de batterij op te tillen aan de inkeping onderaan. Hef de batterij omhoog tot je ze goed kan vastnemen.
    • Gebruik een vingernagel of een spudger om de batterij op te tillen aan de inkeping onderaan.

    • Hef de batterij omhoog tot je ze goed kan vastnemen.

  4. Nintendo Switch-kits

    Een snelle oplossing die je weer mee laat doen

    Koop Switchkits

    Nintendo Switch-kits

    Koop Switchkits
  5. Til de batterij volledig uit de uitsparing en verwijder ze. Til de batterij volledig uit de uitsparing en verwijder ze.
    • Til de batterij volledig uit de uitsparing en verwijder ze.

  6. Verwijder de dertien Phillips #00 schroeven (elk 4 mm lang).
    • Verwijder de dertien Phillips #00 schroeven (elk 4 mm lang).

  7. Plaats een spectrum tussen het frame en het scherm aan de rechterkant van de telefoon. Schuif het plectrum naar de rechter, onderhoek van het scherm om de plastic klemmen die het scherm op zijn plaats houden open te wrikken. Schuif het plectrum naar de rechter, onderhoek van het scherm om de plastic klemmen die het scherm op zijn plaats houden open te wrikken.
    • Plaats een spectrum tussen het frame en het scherm aan de rechterkant van de telefoon.

    • Schuif het plectrum naar de rechter, onderhoek van het scherm om de plastic klemmen die het scherm op zijn plaats houden open te wrikken.

  8. Schuif het plectrum rond de rechterhoek en klik de plastic klemmen onderaan het scherm open. Schuif het plectrum rond de rechterhoek en klik de plastic klemmen onderaan het scherm open.
    • Schuif het plectrum rond de rechterhoek en klik de plastic klemmen onderaan het scherm open.

  9. Schuif het plectrum langs de likerkant van het scherm omhoog en open de plastic klemmen die het scherm op zijn plaats houden. Het scherm zou uit het midframe moeten loskomen tijdens deze procedure. Als dat niet het geval is, controleer of je klemmen gemist hebt.
    • Schuif het plectrum langs de likerkant van het scherm omhoog en open de plastic klemmen die het scherm op zijn plaats houden.

    • Het scherm zou uit het midframe moeten loskomen tijdens deze procedure. Als dat niet het geval is, controleer of je klemmen gemist hebt.

  10. Verwijder het scherm. Om het scherm terug te installeren, duw je het langs alle kanten op zijn plaats in het frame tot je de plastic klemmen hoort klikken.
    • Verwijder het scherm.

    • Om het scherm terug te installeren, duw je het langs alle kanten op zijn plaats in het frame tot je de plastic klemmen hoort klikken.

Conclusie

Om je toestel weer in elkaar te zetten, volg deze instructies in omgekeerde volgorde.

Breng je elektronisch afval naar een containerpark of inleverpunt.

100%

Begin met vertalen ›

Dominik Schnabelrauch

Lid sinds: 23-11-16

64.368 Reputatie

Team

iFixit Lid van iFixit

Community

123 Leden

Één commentaar

Pick goes in much easier on the left side. Then round the bottom and work it onto the right side.

Bert Ober - Antwoord

Voeg opmerking toe

Weergavestatistieken:

Afgelopen 24 uren: 6

Afgelopen 7 dagen: 44

Afgelopen 30 dagen: 222

Altijd: 2,056