Ga door naar hoofdinhoud

Repareer je spullen

Recht op reparatie

Winkel

Inleiding

Gebruik deze handleiding om een defect of gebroken scherm te vervangen in je Fairphone 3.

  1. Schakel je telefoon uit voordat je begint aan de demontage. Plaats je vingernagel of een spudger in de inkeping rechts onderin de achterkant van je Fairphone 3 om de achterste behuizing los te maken.
    • Schakel je telefoon uit voordat je begint aan de demontage.

    • Plaats je vingernagel of een spudger in de inkeping rechts onderin de achterkant van je Fairphone 3 om de achterste behuizing los te maken.

    • Til de achterste behuizing langzaam maar zeker omhoog om de plastic clips los te maken.

  2. Schuif rond de rechterhoek van de behuizing om de onderste clips los te maken. Trek de achterste behuizing omhoog om de rest van de clips los te maken en de behuizing te verwijderen. Om de achterste behuizing terug te plaatsen, duw je deze stevig op haar plaats tot je de plastic clips hoort vastklikken en de behuizing naadloos aansluit op de telefoon.
    • Schuif rond de rechterhoek van de behuizing om de onderste clips los te maken.

    • Trek de achterste behuizing omhoog om de rest van de clips los te maken en de behuizing te verwijderen.

    • Om de achterste behuizing terug te plaatsen, duw je deze stevig op haar plaats tot je de plastic clips hoort vastklikken en de behuizing naadloos aansluit op de telefoon.

  3. Gebruik een van je nagels of een wriktool om de batterij, via de gemarkeerde gleuf, uit de inkeping omhoog te duwen. Hef de batterij omhoog tot je deze goed vast kunt pakken.
    • Gebruik een van je nagels of een wriktool om de batterij, via de gemarkeerde gleuf, uit de inkeping omhoog te duwen.

    • Hef de batterij omhoog tot je deze goed vast kunt pakken.

  4. Til de batterij volledig uit de uitsparing en verwijder ze. Til de batterij volledig uit de uitsparing en verwijder ze.
    • Til de batterij volledig uit de uitsparing en verwijder ze.

  5. Elke keer dat je een Phillips #00 schroef tegenkomt, zul je zien dat het ook mogelijk is om deze met een bit of schroevendraaier met de grootte #0 te verwijderen.
    • Elke keer dat je een Phillips #00 schroef tegenkomt, zul je zien dat het ook mogelijk is om deze met een bit of schroevendraaier met de grootte #0 te verwijderen.

    • Verwijder de dertien Phillips #00 schroeven (elk 4 mm lang).

  6. Plaats een spectrum tussen het frame en het scherm aan de rechterkant van de telefoon. Schuif het plectrum naar de rechter, onderhoek van het scherm om de plastic klemmen die het scherm op zijn plaats houden open te wrikken. Schuif het plectrum naar de rechter, onderhoek van het scherm om de plastic klemmen die het scherm op zijn plaats houden open te wrikken.
    • Plaats een spectrum tussen het frame en het scherm aan de rechterkant van de telefoon.

    • Schuif het plectrum naar de rechter, onderhoek van het scherm om de plastic klemmen die het scherm op zijn plaats houden open te wrikken.

  7. Schuif het plectrum rond de rechterhoek en klik de plastic klemmen onderaan het scherm open. Schuif het plectrum rond de rechterhoek en klik de plastic klemmen onderaan het scherm open.
    • Schuif het plectrum rond de rechterhoek en klik de plastic klemmen onderaan het scherm open.

  8. Schuif het plectrum langs de likerkant van het scherm omhoog en open de plastic klemmen die het scherm op zijn plaats houden. Het scherm zou uit het midframe moeten loskomen tijdens deze procedure. Als dat niet het geval is, controleer of je klemmen gemist hebt.
    • Schuif het plectrum langs de likerkant van het scherm omhoog en open de plastic klemmen die het scherm op zijn plaats houden.

    • Het scherm zou uit het midframe moeten loskomen tijdens deze procedure. Als dat niet het geval is, controleer of je klemmen gemist hebt.

  9. Verwijder het scherm. Om het scherm terug te installeren, duw je het langs alle kanten op zijn plaats in het frame tot je de plastic klemmen hoort klikken.
    • Verwijder het scherm.

    • Om het scherm terug te installeren, duw je het langs alle kanten op zijn plaats in het frame tot je de plastic klemmen hoort klikken.

Conclusie

Om je toestel weer in elkaar te zetten, volg deze instructies in omgekeerde volgorde.

Breng je elektronisch afval naar een containerpark of inleverpunt.

100%

Begin met vertalen ›

Dominik Schnabelrauch

Lid sinds: 23-11-16

83.706 Reputatie

Team

iFixit Lid van iFixit

Community

133 Leden

Pick goes in much easier on the left side. Then round the bottom and work it onto the right side.

Bert Ober - Antwoord

bonjour,

Excellent tutoriel, merci!

Mon Fairphone ne se sent plus de joie!

Martine

Martine R - Antwoord

Bonjour,

Mon écran est noir depuis une chute, mais il n’y a aucun impact.

Je voudrais bien le changer, mais comment être sure que le problème ne vient que de l’écran? A 90e la pièce, ça m’embêterait de me tromper de problème… Merci de votre aide

hélène Petit - Antwoord

Wichtig: beim Lösen der Klammern der Displayeinheit muss dass Plektrum in die Rille zwischen äusserem Rand und dem Rand der Einheit gesteckt werden. Bitte gesondert darauf hinweisen! Ich habe aus Versehen die Einheit zerlegt, ;-(

Das Foto mit Plektrum an der unteren Schmalseite zeigt dies sehr gut.

Danke für die Anleitung!

Jörg Articus - Antwoord

Nachdem ich in zwei Fachgeschäften mit meinem zerstörten Display abgewiesen wurde, habe ich mich, trotz völliger Unerfahrenheit auf elektron. Gebiet, selbst an die Arbeit gemacht. Da ich noch zur Billyregal-Aufbau-Generation gehöre, habe ich mit Hilfe dieser hervorragenden!!! Reparaturanweisung tatsächlich ein völlig zerstörtes Display ausgetauscht und halte jetzt ein “neues” funktionstüchtiges Smartphone in den Händen. Ein Lob an das Ifixit-Team und auch an Fairphone, die die Reparatur durch einfachen Aufbau möglich machen.

Angela 02.04.2021

Maria Therese - Antwoord

Voeg opmerking toe

Weergavestatistieken:

Afgelopen 24 uren: 16

Afgelopen 7 dagen: 115

Afgelopen 30 dagen: 562

Altijd: 6,244