Ga door naar hoofdinhoud

Repareer je spullen

Recht op reparatie

Winkel

Engels
Nederlands

iPhone 5s Vervanging van de voorste paneelmodule

Handleidingsinformatie

= Klaar = Onvolledig

      Maak een titel aan.

      Stappen

      Stap 1 — Removing the Pentalobe screws

      Before you proceed, discharge your iPhone battery below 25%. A charged lithium-ion battery can catch fire and/or explode if accidentally punctured.

      Stap 1 — Het tapen van een gebroken scherm

      Als het scherm van je telefoon is gebroken, gebruik dan tape om de scherven aan elkaar te plakken. Zo voorkom je extra beschadigingen en letsel.

      Stap 2 — Het voorkomen dat het scherm splijt

      In de volgende stappen zul je de schermmodule uit de telefoon proberen te trekken. Deze bestaat uit een glazen scherm en een plasticen frame met metalen klemmen.

      Stap 3 — Het begin van de iSclack openingsprocedure

      De volgende twee stappen laten zien hoe je de iPhone opent met behulp van een iSlack, een geweldig gereedschap dat we iedereen die vaker dan eens een telefoon opent, van harte aanbevelen. Als je de iSlack niet gebruikt, kun je de volgende twee stappen overslaan.

      Stap 4 — iSlack openingsprocedure

      Houd je telefoon stevig vast en druk op de handgrepen, zodat de zuignappen van elkaar bewegen en het scherm losmaken van de behuizing.

      Stap 5 — Handmatige openingsprocedure

      Als je geen iSlack hebt kun je een enkele zuignap gebruiken om het scherm uit de behuizing los te krijgen:

      Stap 6 — Het optillen van de voorste paneelmodule

      Het scherm zit vast met klemmen en er lopen verschillende platte kabels die verbinding maken met de rest van de telefoon. Je doel is om het scherm net ver genoeg los te krijgen om de kabels los te kunnen maken. Werk rustig en voorkom schade.

      Stap 7

      Probeer het scherm nog niet los te trekken van de behuizing, aangezien het scherm nog verbonden is aan de achterkant van de telefoon door middel van verschillende kwetsbare lintkabels.

      Stap 8 — Het verwijderen van het plaatje over de Touch ID-kabel

      Open de telefoon nét genoeg om toegang te krijgen tot het metalen plaatje dat over de thuisknopkabel is geplaatst.

      Stap 9

      Je zult, tijdens het weer in elkaar zetten van je telefoon, het plaatje over de Touch ID-kabel weer terug moeten plaatsen. De bovenkant van het plaatje moet tussen de batterij en de Touch ID-kabelaansluiting schuiven, voor het metalen lipje. De onderkant moet over de aansluiting heen vallen.

      Stap 10

      Gebruik, tijdens het weer in elkaar zetten van je telefoon, het platte einde van een spudger om het voorste deel van het plaatje (van de Touch ID-kabel) over de kabelaansluiting vast te klikken.

      Stap 11 — Het loskoppelen van de kabelaansluiting van de thuisknop

      Gebruik de punt van een spudger om de thuisknopkabel los te maken van de aansluiting.

      Stap 12 — Het openen van de telefoon

      Als je de connector eenmaal los hebt gemaakt, klap het scherm dan voorzichtig omhoog vanaf de kant waar de thuisknop zit, waarbij je de bovenkant van de telefoon als een scharnier gebruikt.

      Stap 13

      Verwijder de twee 1.6 mm lange Phillips #000 schroeven die het metalen plaatje over de batterijaansluiting aan het logic board bevestigen.

      Stap 14

      Verwijder het metalen plaatje over de batterijaansluiting uit de iPhone.

      Stap 15

      Gebruik het platte einde van een spudger om de batterijaansluiting uit het contact op het logic board op voorzichtige wijze omhoog te duwen.

      Stap 16

      Verwijder de volgende schroeven om de beschermingsplaat los te maken van de behuizing:

      Stap 17

      Verwijder het metalen plaatje over de kabel van de voorste paneelmodule van het logic board.

      Stap 18

      Gebruik een spudger of je nagel om de naar voren gerichte camera- en sensorkabel los te koppelen.

      Stap 19

      Zorg dat de batterij los is gekoppeld voordat je de kabel in deze stap loskoppelt of weer aansluit.

      Stap 20

      Koppel tot slot de aansluiting van de digitizerkabel los.

      Stap 21

      Verwijder de voorste paneelmodule uit de achterste behuizing.