Ga door naar hoofdinhoud

Repareer je spullen

Recht op reparatie

Winkel

Inleiding

Gebruik deze handleiding om een niet-functionerend logic board in een iPhone 7 te verwijderen of te vervangen.

Het is wel belangrijk om te weten dat het logic board van iedere iPhone in de fabriek exclusief is gecombineerd met de Touch ID-vingerafdruksensor. Het vervangen van het logic board zal de Touch ID-functie dus uitschakelen, tenzij je een vervangende thuisknop installeert die aan je nieuwe logic board gelinkt is.

Video overzicht

  3. Druk een zuignap op de onderste helft van het scherm, net boven de thuisknop. Zorg dat de zuignap niet overlapt met de thuisknop, aangezien dit ervoor zal zorgen dat de zuignap zich niet vast kan zuigen aan het scherm.
    • Druk een zuignap op de onderste helft van het scherm, net boven de thuisknop.

  4. Trek de zuignap omhoog met een constante kracht om zo een kleine opening tussen de schermmodule en de achterste behuizing te creëren. Steek het platte einde van een spudger in de zojuist gecreëerde opening. De waterdichte lijm die het scherm op z'n plek houdt is erg sterk; het creëren van de opening kan dus heel wat kracht vereisen. Als je moeite hebt met het openen van de telefoon, dien dan meer warmte toe en wiebel het scherm op en neer om de lijm te verzachten totdat de opening groot genoeg is voor je tool.
    • Trek de zuignap omhoog met een constante kracht om zo een kleine opening tussen de schermmodule en de achterste behuizing te creëren.

    • Steek het platte einde van een spudger in de zojuist gecreëerde opening.

  5. Schuif de spudger naar links langs de linker onderhoek van de iPhone. Draai de spudger lichtjes omhoog om de opening tussen het scherm en de achterste behuizing iets te vergroten. Draai de spudger lichtjes omhoog om de opening tussen het scherm en de achterste behuizing iets te vergroten.
    • Schuif de spudger naar links langs de linker onderhoek van de iPhone.

    • Draai de spudger lichtjes omhoog om de opening tussen het scherm en de achterste behuizing iets te vergroten.

  6. Schuif de spudger langs de linkerkant van de iPhone, beginnend bij de linker onderhoek en in de richting van de volumeknoppen en de luid-/stilschakelaar. Wrik niet langs de bovenkant van de telefoon, omdat je dan riskeert de plastic klemmen die het scherm vasthouden te beschadigen. Wrik niet langs de bovenkant van de telefoon, omdat je dan riskeert de plastic klemmen die het scherm vasthouden te beschadigen.
    • Schuif de spudger langs de linkerkant van de iPhone, beginnend bij de linker onderhoek en in de richting van de volumeknoppen en de luid-/stilschakelaar.

    • Wrik niet langs de bovenkant van de telefoon, omdat je dan riskeert de plastic klemmen die het scherm vasthouden te beschadigen.

  7. Steek het platte eind van een spudger in de rechter onderhoek van het toestel. Kantel je spudger lichtjes om de opening tussen het scherm en de achterste behuizing iets te vergroten. Schuif het platte einde van de spudger langs de rechterkant van de telefoon omhoog om zo de lijm, die het scherm vasthoudt, door te snijden.
    • Steek het platte eind van een spudger in de rechter onderhoek van het toestel.

    • Kantel je spudger lichtjes om de opening tussen het scherm en de achterste behuizing iets te vergroten.

    • Schuif het platte einde van de spudger langs de rechterkant van de telefoon omhoog om zo de lijm, die het scherm vasthoudt, door te snijden.

    • Steek de spudger niet verder dan de lijm om te voorkomen dat je de kwetsbare lintkabels langs de rechterkant van de telefoon beschadigt.

  8. Trek de zuignap en zo het scherm omhoog en open de iPhone. Til het scherm niet meer dan 10º omhoog, aangezien er lintkabels langs de rechterkant van het toestel zitten die het scherm aan het logic board verbinden.
    • Trek de zuignap en zo het scherm omhoog en open de iPhone.

    • Til het scherm niet meer dan 10º omhoog, aangezien er lintkabels langs de rechterkant van het toestel zitten die het scherm aan het logic board verbinden.

  9. Trek aan het kleine lipje op de zuignap om deze los te krijgen en van het voorste paneel te verwijderen.
    • Trek aan het kleine lipje op de zuignap om deze los te krijgen en van het voorste paneel te verwijderen.

  10. Schuif een openingsplectrum langs de bovenkant van de iPhone, tussen de achterste behuizing en het voorste paneel, om zo de overige lijm die het scherm vasthoudt, door te snijden. Zorg ervoor dat je de plastic klemmen aan de bovenkant van de telefoon niet beschadigt.
    • Schuif een openingsplectrum langs de bovenkant van de iPhone, tussen de achterste behuizing en het voorste paneel, om zo de overige lijm die het scherm vasthoudt, door te snijden.

    • Zorg ervoor dat je de plastic klemmen aan de bovenkant van de telefoon niet beschadigt.

  11. Trek de schermmodule lichtjes weg van de bovenkant van de telefoon om deze los te maken uit de klemmen die de module aan de achterkant bevestigen. Open de iPhone door het scherm open te slaan vanaf de linkerkant, alsof je de achterkant van een boek openslaat. Probeer het scherm nog niet volledig los te krijgen van de telefoon, aangezien deze nog steeds met het logic board van de iPhone verbonden is door middel van een aantal kwetsbare lintkabels.
    • Trek de schermmodule lichtjes weg van de bovenkant van de telefoon om deze los te maken uit de klemmen die de module aan de achterkant bevestigen.

    • Open de iPhone door het scherm open te slaan vanaf de linkerkant, alsof je de achterkant van een boek openslaat.

    • Probeer het scherm nog niet volledig los te krijgen van de telefoon, aangezien deze nog steeds met het logic board van de iPhone verbonden is door middel van een aantal kwetsbare lintkabels.

    • Verwijder de vier tri-point Y000 schroeven die het plaatje op de onderste batterijaansluiting bevestigen, met de volgende lengtes:

    • Drie 1.2 mm schroeven

    • Eén 2.4 mm schroef

    • Zorg dat je, tijdens deze reparatie, bijhoudt welke schroef waarvandaan komt, zodat je deze op de juiste plek weer terug kan schroeven en zo kan voorkomen dat je je telefoon beschadigt.

  12. Verwijder het plaatje op de onderste batterijaansluiting.
    • Verwijder het plaatje op de onderste batterijaansluiting.

  13. STUDEER ZONDER OPLADER

    Batterij-reparatiekits voor Mac

    Koop reparatiekits

    STUDEER ZONDER OPLADER

    Batterij-reparatiekits voor Mac

    Koop reparatiekits
  14. Gebruik de punt van een spudger om de batterijaansluiting uit het contact op het logic board omhoog te duwen. Buig de kabel lichtjes omhoog om te voorkomen dat deze tijdens de reparatie per ongeluk contact maakt met het contact en de telefoon inschakelt. Buig de kabel lichtjes omhoog om te voorkomen dat deze tijdens de reparatie per ongeluk contact maakt met het contact en de telefoon inschakelt.
    • Gebruik de punt van een spudger om de batterijaansluiting uit het contact op het logic board omhoog te duwen.

    • Buig de kabel lichtjes omhoog om te voorkomen dat deze tijdens de reparatie per ongeluk contact maakt met het contact en de telefoon inschakelt.

  15. Zorg dat de batterij is losgekoppeled voordat je de kabels in deze stap los- of vastkoppelt. Gebruik een spudger of je nagel om de twee onderste schermaansluitingen los te koppelen door deze in een rechte beweging uit het contact op het logic board omhoog te duwen. Om drukaansluitingen zoals deze weer aan te sluiten, positioneer je deze totdat op z'n plek lijkt te zitten en duw je één kant van de aansluiting omlaag tot deze vastklikt, om vervolgens hetzelfde te doen aan de andere kant. Druk niet op het midden, want als de aansluiting verkeerd zit, zul je de pinnen buigen en zo schade veroorzaken.
    • Zorg dat de batterij is losgekoppeled voordat je de kabels in deze stap los- of vastkoppelt.

    • Gebruik een spudger of je nagel om de twee onderste schermaansluitingen los te koppelen door deze in een rechte beweging uit het contact op het logic board omhoog te duwen.

    • Als je witte lijnen op het scherm of een volledig wit scherm ziet, of de touchscreen-functie werkt gedeeltelijk of helemaal niet na het in elkaar zetten van je telefoon, kun je proberen deze kabels weer los te koppelen en opnieuw aan te sluiten. Zorg ervoor dat ze goed en stevig aangesloten zijn.

  16. Verwijder de twee 1.3 mm Phillips schroeven die het plaatje bovenop de aansluiting van de sensormodule in het voorste paneel bevestigen. Verwijder het plaatje. Verwijder het plaatje.
    • Verwijder de twee 1.3 mm Phillips schroeven die het plaatje bovenop de aansluiting van de sensormodule in het voorste paneel bevestigen.

    • Verwijder het plaatje.

  17. Koppel de aansluiting van de sensormodule in het voorste paneel los van het contact op het logic board. Zorg dat je, bij het opnieuw aansluiten van deze drukaansluiting, één kant per keer vastklikt om het risico te vermijden dat je de aansluiting verbuigt.
    • Koppel de aansluiting van de sensormodule in het voorste paneel los van het contact op het logic board.

    • Zorg dat je, bij het opnieuw aansluiten van deze drukaansluiting, één kant per keer vastklikt om het risico te vermijden dat je de aansluiting verbuigt.

  18. Verwijder de schermmodule.
  19. Steek een uitwerpingstool voor de SIM-kaart of een paperclip in het kleine gaatje in de SIM-kaarthouder. Duw deze naar binnen om de kaarthouder naar buiten te duwen. Dit kan wat kracht vereisen.
    • Steek een uitwerpingstool voor de SIM-kaart of een paperclip in het kleine gaatje in de SIM-kaarthouder.

    • Duw deze naar binnen om de kaarthouder naar buiten te duwen.

    • Dit kan wat kracht vereisen.

    • Verwijder de SIM-kaarthoudermodule uit de iPhone.

    • Zorg dat de SIM-kaart, wanneer je deze terugplaatst, correct is geplaatst ten opzichte van de SIM-kaarthouder.

  20. Gebruik het platte einde van een spudger om de naar achteren gerichte camera-aansluiting los te koppelen. Gebruik het platte einde van een spudger om de naar achteren gerichte camera-aansluiting los te koppelen.
    • Gebruik het platte einde van een spudger om de naar achteren gerichte camera-aansluiting los te koppelen.

  21. Verwijder de volgende Phillips schroeven die het plaatje over de naar achteren gerichte camera aan de achterste behuizing bevestigen: Eén 1.3 mm lange schroef
    • Verwijder de volgende Phillips schroeven die het plaatje over de naar achteren gerichte camera aan de achterste behuizing bevestigen:

    • Eén 1.3 mm lange schroef

    • Eén 2.5 mm lange schroef

  22. Verwijder het plaatje.
    • Verwijder het plaatje.

  23. Gebruik de punt van een spudger om de antennebusaansluiting, welke zich links naast de achterste cameramodule bevindt, omhoog te duwen en los te koppelen. Gebruik de punt van een spudger om de antennebusaansluiting, welke zich links naast de achterste cameramodule bevindt, omhoog te duwen en los te koppelen.
    • Gebruik de punt van een spudger om de antennebusaansluiting, welke zich links naast de achterste cameramodule bevindt, omhoog te duwen en los te koppelen.

  24. Verwijder de twee 1.2 mm lange tri-point schroeven die het plaatje over de bovenste kabel bevestigen.
    • Verwijder de twee 1.2 mm lange tri-point schroeven die het plaatje over de bovenste kabel bevestigen.

  25. Verwijder het plaatje over de bovenste kabel. Verwijder het plaatje over de bovenste kabel.
    • Verwijder het plaatje over de bovenste kabel.

  26. Gebruik het platte einde van een spudger om de bovenste kabelaansluiting los te koppelen. Gebruik het platte einde van een spudger om de bovenste kabelaansluiting los te koppelen.
    • Gebruik het platte einde van een spudger om de bovenste kabelaansluiting los te koppelen.

  27. Verwijder de Phillips schroeven die de Wi-Fi-antenne bevestigen: Drie 1.2 mm lange schroeven
    • Verwijder de Phillips schroeven die de Wi-Fi-antenne bevestigen:

    • Drie 1.2 mm lange schroeven

    • Eén 1.7 mm lange schroef

  28. Verwijder de antenne die linksboven geplaatst is. Verwijder de antenne die linksboven geplaatst is.
    • Verwijder de antenne die linksboven geplaatst is.

  29. Verwijder de volgende Phillips schroeven:
    • Verwijder de volgende Phillips schroeven:

    • Eén 1.3 mm lange schroef

    • Eén 2.2 mm lange schroef

  30. Verwijder het plaatje. Verwijder het plaatje.
    • Verwijder het plaatje.

    • Verwijder de 2.2 mm lange standoff schroef van de aardingsbeugel.

    • Standoff schroeven kun je het beste verwijderen met behulp van een iPhone Standoff schroevendraaier bit en een schroevendraaierhandvat.

    • Het moet ook lukken met een kleine platkopschroevendraaier—maar wees in dat geval wel extra voorzichtig en zorg ervoor dat de schroevendraaier niet wegschiet en omringende onderdelen beschadigt.

  31. Gebruik een pincet om de aardingsbeugel van het logic board op voorzichtige wijze uit de weg te buigen. Gebruik een pincet om de aardingsbeugel van het logic board op voorzichtige wijze uit de weg te buigen.
    • Gebruik een pincet om de aardingsbeugel van het logic board op voorzichtige wijze uit de weg te buigen.

  32. Gebruik de punt van een spudger om de twee antennekabelaansluitingen uit hun contacten op het logic board te tillen. Gebruik de punt van een spudger om de twee antennekabelaansluitingen uit hun contacten op het logic board te tillen. Gebruik de punt van een spudger om de twee antennekabelaansluitingen uit hun contacten op het logic board te tillen.
    • Gebruik de punt van een spudger om de twee antennekabelaansluitingen uit hun contacten op het logic board te tillen.

  33. Gebruik een pincet om de antennekabels voorzichtig los te koppelen van het metalen contact op het logic board en deze aan de kant te duwen. Gebruik een pincet om de antennekabels voorzichtig los te koppelen van het metalen contact op het logic board en deze aan de kant te duwen. Gebruik een pincet om de antennekabels voorzichtig los te koppelen van het metalen contact op het logic board en deze aan de kant te duwen.
    • Gebruik een pincet om de antennekabels voorzichtig los te koppelen van het metalen contact op het logic board en deze aan de kant te duwen.

  34. Gebruik de punt van een spudger om de onderste kabelaansluiting los te koppelen. Gebruik de punt van een spudger om de onderste kabelaansluiting los te koppelen.
    • Gebruik de punt van een spudger om de onderste kabelaansluiting los te koppelen.

    • Verwijder de volgende schroeven:

    • Eén 1.4 mm lange Phillips schroef

    • Drie 2.2 mm lange standoff schroeven

    • Standoff schroeven kun je het beste verwijderen met een iPhone Standoff-schroevendraaierbitje en een bijbehorende schroevendraaier.

    • In het ergste geval zou het ook met een platkopschroevendraaier moeten lukken—maar wees in dat geval extra voorzichtig en zorg ervoor dat je niet uitschiet en daarbij omringende onderdelen beschadigt.

  35. Gebruik de punt van een spudger om het uitwerpmechanisme van de SIM-kaart uit de weg te halen van het logic board. Gebruik de punt van een spudger om het uitwerpmechanisme van de SIM-kaart uit de weg te halen van het logic board.
    • Gebruik de punt van een spudger om het uitwerpmechanisme van de SIM-kaart uit de weg te halen van het logic board.

  36. Gebruik het platte eind van een spudger om het logic board, aan de kant van de batterijaansluiting, op voorzichtige wijze omhoog te tillen. Zorg dat je het logic board niet per ongeluk tegen een kabel aantrekt. Als je enige vorm van weerstand voelt, check dan of alle kabels, aansluitingen en onderdelen uit de weg van het logic board zijn gehaald.
    • Gebruik het platte eind van een spudger om het logic board, aan de kant van de batterijaansluiting, op voorzichtige wijze omhoog te tillen.

    • Zorg dat je het logic board niet per ongeluk tegen een kabel aantrekt. Als je enige vorm van weerstand voelt, check dan of alle kabels, aansluitingen en onderdelen uit de weg van het logic board zijn gehaald.

  37. Til het logic board, aan de kant van de batterijaansluiting, omhoog en trek deze vervolgens weg uit de achterste behuizing. Wees voorzichtig dat je geen kabels meeneemt bij deze stap, dit kan zowel de kabels als het logic board beschadigen. Wees voorzichtig dat je geen kabels meeneemt bij deze stap, dit kan zowel de kabels als het logic board beschadigen.
    • Til het logic board, aan de kant van de batterijaansluiting, omhoog en trek deze vervolgens weg uit de achterste behuizing.

    • Wees voorzichtig dat je geen kabels meeneemt bij deze stap, dit kan zowel de kabels als het logic board beschadigen.

Conclusie

100%

Begin met vertalen ›

Evan Noronha

Lid sinds: 05-02-15

194.902 Reputatie

Team

iFixit Lid van iFixit

Community

130 Leden

I had an accident where my iphone has got some damage (cracked screen, metal frame slightly bent).. I can see a lot of iCloud locked devices for sale, some of them for a cheap price. Would replacing the logic board and home button give me a non-damaged working phone? Or what parts would need to be moved for this? Sure I can buy a brand new phone but I like a bit of a challenge :)

Steve - Antwoord

the logic board holds the OS, so yes if you were to replace the mother board of the iPhone it should work like a new phone but without touch id

Vegas Uprising -

I have the same idea and i found to buy this one

https://www.aliexpress.com/item/For-iPho...

You think it will work?

alexandros papadopoulos -

I was trying to replace my screen and while removing the tri-screws it slipped and and scratched the logic board. the black cover is now ripped. will this be okay or is it now damaged and unable to work?

Sara Lee - Antwoord

Check to see if there are any metal parts UNDER the black cover that are damaged. If not, you should be ok.

s.liu7037 -

Voeg opmerking toe

Weergavestatistieken:

Afgelopen 24 uren: 125

Afgelopen 7 dagen: 850

Afgelopen 30 dagen: 3,955

Altijd: 178,062