Ga door naar hoofdinhoud

Repareer je spullen

Recht op reparatie

Onderdelen & Gereedschap

Inleiding

Vooraf vereiste handleiding om de barometrische ventilatieopening van de iPhone 7 te verwijderen.

  3. Druk een zuignap op de onderste helft van het scherm, net boven de thuisknop. Zorg dat de zuignap niet overlapt met de thuisknop, aangezien dit ervoor zal zorgen dat de zuignap zich niet vast kan zuigen aan het scherm.
    • Druk een zuignap op de onderste helft van het scherm, net boven de thuisknop.

  4. Trek de zuignap omhoog met een constante kracht om zo een kleine opening tussen de schermmodule en de achterste behuizing te creëren. Steek het platte einde van een spudger in de zojuist gecreëerde opening. De waterdichte lijm die het scherm op z'n plek houdt is erg sterk; het creëren van de opening kan dus heel wat kracht vereisen. Als je moeite hebt met het openen van de telefoon, dien dan meer warmte toe en wiebel het scherm op en neer om de lijm te verzachten totdat de opening groot genoeg is voor je tool.
    • Trek de zuignap omhoog met een constante kracht om zo een kleine opening tussen de schermmodule en de achterste behuizing te creëren.

    • Steek het platte einde van een spudger in de zojuist gecreëerde opening.

  5. Schuif de spudger naar links langs de linker onderhoek van de iPhone. Draai de spudger lichtjes omhoog om de opening tussen het scherm en de achterste behuizing iets te vergroten. Draai de spudger lichtjes omhoog om de opening tussen het scherm en de achterste behuizing iets te vergroten.
    • Schuif de spudger naar links langs de linker onderhoek van de iPhone.

    • Draai de spudger lichtjes omhoog om de opening tussen het scherm en de achterste behuizing iets te vergroten.

  6. Schuif de spudger langs de linkerkant van de iPhone, beginnend bij de linker onderhoek en in de richting van de volumeknoppen en de luid-/stilschakelaar. Wrik niet langs de bovenkant van de telefoon, omdat je dan riskeert de plastic klemmen die het scherm vasthouden te beschadigen. Wrik niet langs de bovenkant van de telefoon, omdat je dan riskeert de plastic klemmen die het scherm vasthouden te beschadigen.
    • Schuif de spudger langs de linkerkant van de iPhone, beginnend bij de linker onderhoek en in de richting van de volumeknoppen en de luid-/stilschakelaar.

    • Wrik niet langs de bovenkant van de telefoon, omdat je dan riskeert de plastic klemmen die het scherm vasthouden te beschadigen.

  7. Steek het platte eind van een spudger in de rechter onderhoek van het toestel. Kantel je spudger lichtjes om de opening tussen het scherm en de achterste behuizing iets te vergroten. Schuif het platte einde van de spudger langs de rechterkant van de telefoon omhoog om zo de lijm, die het scherm vasthoudt, door te snijden.
    • Steek het platte eind van een spudger in de rechter onderhoek van het toestel.

    • Kantel je spudger lichtjes om de opening tussen het scherm en de achterste behuizing iets te vergroten.

    • Schuif het platte einde van de spudger langs de rechterkant van de telefoon omhoog om zo de lijm, die het scherm vasthoudt, door te snijden.

    • Steek de spudger niet verder dan de lijm om te voorkomen dat je de kwetsbare lintkabels langs de rechterkant van de telefoon beschadigt.

  8. Nintendo Switch-kits

    Een snelle oplossing die je weer mee laat doen

    Koop Switchkits

    Nintendo Switch-kits

    Koop Switchkits
  9. Trek de zuignap en zo het scherm omhoog en open de iPhone. Til het scherm niet meer dan 10º omhoog, aangezien er lintkabels langs de rechterkant van het toestel zitten die het scherm aan het logic board verbinden.
    • Trek de zuignap en zo het scherm omhoog en open de iPhone.

    • Til het scherm niet meer dan 10º omhoog, aangezien er lintkabels langs de rechterkant van het toestel zitten die het scherm aan het logic board verbinden.

  10. Trek aan het kleine lipje op de zuignap om deze los te krijgen en van het voorste paneel te verwijderen.
    • Trek aan het kleine lipje op de zuignap om deze los te krijgen en van het voorste paneel te verwijderen.

  11. Schuif een openingsplectrum langs de bovenkant van de iPhone, tussen de achterste behuizing en het voorste paneel, om zo de overige lijm die het scherm vasthoudt, door te snijden. Zorg ervoor dat je de plastic klemmen aan de bovenkant van de telefoon niet beschadigt.
    • Schuif een openingsplectrum langs de bovenkant van de iPhone, tussen de achterste behuizing en het voorste paneel, om zo de overige lijm die het scherm vasthoudt, door te snijden.

    • Zorg ervoor dat je de plastic klemmen aan de bovenkant van de telefoon niet beschadigt.

  12. Trek de schermmodule lichtjes weg van de bovenkant van de telefoon om deze los te maken uit de klemmen die de module aan de achterkant bevestigen. Open de iPhone door het scherm open te slaan vanaf de linkerkant, alsof je de achterkant van een boek openslaat. Probeer het scherm nog niet volledig los te krijgen van de telefoon, aangezien deze nog steeds met het logic board van de iPhone verbonden is door middel van een aantal kwetsbare lintkabels.
    • Trek de schermmodule lichtjes weg van de bovenkant van de telefoon om deze los te maken uit de klemmen die de module aan de achterkant bevestigen.

    • Open de iPhone door het scherm open te slaan vanaf de linkerkant, alsof je de achterkant van een boek openslaat.

    • Probeer het scherm nog niet volledig los te krijgen van de telefoon, aangezien deze nog steeds met het logic board van de iPhone verbonden is door middel van een aantal kwetsbare lintkabels.

    • Verwijder de vier tri-point Y000 schroeven die het plaatje op de onderste batterijaansluiting bevestigen, met de volgende lengtes:

    • Drie 1.2 mm schroeven

    • Eén 2.4 mm schroef

    • Zorg dat je, tijdens deze reparatie, bijhoudt welke schroef waarvandaan komt, zodat je deze op de juiste plek weer terug kan schroeven en zo kan voorkomen dat je je telefoon beschadigt.

  13. Verwijder het plaatje op de onderste batterijaansluiting.
    • Verwijder het plaatje op de onderste batterijaansluiting.

  14. Gebruik de punt van een spudger om de batterijaansluiting uit het contact op het logic board omhoog te duwen. Buig de kabel lichtjes omhoog om te voorkomen dat deze tijdens de reparatie per ongeluk contact maakt met het contact en de telefoon inschakelt. Buig de kabel lichtjes omhoog om te voorkomen dat deze tijdens de reparatie per ongeluk contact maakt met het contact en de telefoon inschakelt.
    • Gebruik de punt van een spudger om de batterijaansluiting uit het contact op het logic board omhoog te duwen.

    • Buig de kabel lichtjes omhoog om te voorkomen dat deze tijdens de reparatie per ongeluk contact maakt met het contact en de telefoon inschakelt.

  15. Zorg dat de batterij is losgekoppeled voordat je de kabels in deze stap los- of vastkoppelt. Gebruik een spudger of je nagel om de twee onderste schermaansluitingen los te koppelen door deze in een rechte beweging uit het contact op het logic board omhoog te duwen. Om drukaansluitingen zoals deze weer aan te sluiten, positioneer je deze totdat op z'n plek lijkt te zitten en duw je één kant van de aansluiting omlaag tot deze vastklikt, om vervolgens hetzelfde te doen aan de andere kant. Druk niet op het midden, want als de aansluiting verkeerd zit, zul je de pinnen buigen en zo schade veroorzaken.
    • Zorg dat de batterij is losgekoppeled voordat je de kabels in deze stap los- of vastkoppelt.

    • Gebruik een spudger of je nagel om de twee onderste schermaansluitingen los te koppelen door deze in een rechte beweging uit het contact op het logic board omhoog te duwen.

    • Als je witte lijnen op het scherm of een volledig wit scherm ziet, of de touchscreen-functie werkt gedeeltelijk of helemaal niet na het in elkaar zetten van je telefoon, kun je proberen deze kabels weer los te koppelen en opnieuw aan te sluiten. Zorg ervoor dat ze goed en stevig aangesloten zijn.

  16. Verwijder de twee 1.3 mm Phillips schroeven die het plaatje bovenop de aansluiting van de sensormodule in het voorste paneel bevestigen. Verwijder het plaatje. Verwijder het plaatje.
    • Verwijder de twee 1.3 mm Phillips schroeven die het plaatje bovenop de aansluiting van de sensormodule in het voorste paneel bevestigen.

    • Verwijder het plaatje.

  17. Koppel de aansluiting van de sensormodule in het voorste paneel los van het contact op het logic board. Zorg dat je, bij het opnieuw aansluiten van deze drukaansluiting, één kant per keer vastklikt om het risico te vermijden dat je de aansluiting verbuigt.
    • Koppel de aansluiting van de sensormodule in het voorste paneel los van het contact op het logic board.

    • Zorg dat je, bij het opnieuw aansluiten van deze drukaansluiting, één kant per keer vastklikt om het risico te vermijden dat je de aansluiting verbuigt.

  18. Verwijder de schermmodule.
  19. Verwijder de twee 1.9 mm Phillips schroeven die de barometrische ventilatieopening aan het achterste behuizing bevestigen.
    • Verwijder de twee 1.9 mm Phillips schroeven die de barometrische ventilatieopening aan het achterste behuizing bevestigen.

  20. Verwijder de barometrische ventilatieopening. Verwijder de barometrische ventilatieopening.
    • Verwijder de barometrische ventilatieopening.

Conclusie

100%

Begin met vertalen ›

Evan Noronha

Lid sinds: 05-02-15

193.373 Reputatie

Team

iFixit Lid van iFixit

Community

126 Leden

Voeg opmerking toe

Weergavestatistieken:

Afgelopen 24 uren: 0

Afgelopen 7 dagen: 0

Afgelopen 30 dagen: 0

Altijd: 159