Ga door naar hoofdinhoud

Repareer je spullen

Recht op reparatie

Winkel

Inleiding

Vooraf vereiste handleiding voor het verwijderen van de barometrische ventilatieopening in een iPhone 7 Plus. Dit onderdeel moet worden verwijderd om de trilmotor te kunnen bereiken.

    • Schakel je iPhone uit voordat je met de demontage begint.

  3. Druk een zuignap op de onderste helft van het voorste paneel, net boven de thuisknop. Zorg dat de zuignap niet overlapt met de thuisknop, aangezien dit ervoor zal zorgen dat de zuignap zich niet vast kan zuigen aan het scherm.
    • Druk een zuignap op de onderste helft van het voorste paneel, net boven de thuisknop.

  4. Trek de zuignap omhoog met een stevige, constante kracht om zo een kleine opening tussen het voorste paneel en de achterste behuizing te creëren. Steek het platte einde van een spudger in de opening. De waterdichte lijm die het scherm op z'n plek houdt is erg sterk; het creëren van de opening kan dus heel wat kracht vereisen. Als je moeite hebt met het openen van de telefoon, dien dan meer warmte toe en wiebel het scherm op en neer om de lijm te verzachten totdat de opening groot genoeg is voor je tool.

    • Steek het platte einde van een spudger in de opening.

    • Draai je spudger lichtjes omhoog terwijl je aan de zuignap trekt, om de opening tussen het scherm en de achterste behuizing iets te vergroten.

  5. Steek het platte einde van de spudger aan de onderkant van de iPhone tussen het voorste paneel en de achterste behuizing . Schuif je spudger langs de linkerkant van de telefoon omhoog, beginnend bij de onderkant en in de richting van de volumeknoppen en de stilteknop, en snijd onderweg alle lijm door die het scherm op z'n plek houdt. Probeer de bovenkant van het scherm niet los te krijgen van de achterste behuizing, aangezien deze met elkaar verbonden zijn door middel van plastic klemmen die mogelijk kunnen breken als je dit probeert.
    • Steek het platte einde van de spudger aan de onderkant van de iPhone tussen het voorste paneel en de achterste behuizing .

    • Schuif je spudger langs de linkerkant van de telefoon omhoog, beginnend bij de onderkant en in de richting van de volumeknoppen en de stilteknop, en snijd onderweg alle lijm door die het scherm op z'n plek houdt.

    • Probeer de bovenkant van het scherm niet los te krijgen van de achterste behuizing, aangezien deze met elkaar verbonden zijn door middel van plastic klemmen die mogelijk kunnen breken als je dit probeert.

  6. Verwijder de spudger uit de linkerkant van de telefoon en steek het platte eind in de rechter onderhoek. Schuif de spudger langs de rechterkant van de telefoon omhoog naar de rechter bovenhoek en snijd alle lijm die het scherm vasthoudt door.
    • Verwijder de spudger uit de linkerkant van de telefoon en steek het platte eind in de rechter onderhoek.

    • Schuif de spudger langs de rechterkant van de telefoon omhoog naar de rechter bovenhoek en snijd alle lijm die het scherm vasthoudt door.

  7. Trek aan de zuignap om het scherm omhoog te tillen en de iPhone te openen. Til het scherm niet verder dan 10º omhoog om te voorkomen dat je de kwetsbare lintkabels die langs de rechterkant van de telefoon liggen en het scherm aan het logic board verbinden scheurt of kapot maakt.
    • Trek aan de zuignap om het scherm omhoog te tillen en de iPhone te openen.

    • Til het scherm niet verder dan 10º omhoog om te voorkomen dat je de kwetsbare lintkabels die langs de rechterkant van de telefoon liggen en het scherm aan het logic board verbinden scheurt of kapot maakt.

  8. OPEN ALLE TABBLADEN

    RAM-upgradekits voor Mac

    Koop kits

    Genoeg RAM
    voor al je tabbladen

    Koop kits
  9. Trek aan het lipje op de zuignap om deze van het voorste paneel te verwijderen. Trek aan het lipje op de zuignap om deze van het voorste paneel te verwijderen.
    • Trek aan het lipje op de zuignap om deze van het voorste paneel te verwijderen.

  10. Schuif een openingsplectrum onder het scherm en langs de bovenkant van de telefoon om de laatste lijm door te snijden. Schuif een openingsplectrum onder het scherm en langs de bovenkant van de telefoon om de laatste lijm door te snijden.
    • Schuif een openingsplectrum onder het scherm en langs de bovenkant van de telefoon om de laatste lijm door te snijden.

  11. Trek de schermmodule lichtjes weg van de bovenkant van de telefoon om deze los te krijgen uit de plastic klemmen die de module aan de achterste behuizing bevestigen. Open de iPhone door het scherm open te slaan vanaf de linkerkant, net zoals je de achterkant van een boek zou openslaan. Probeer het scherm niet volledig los te maken van de telefoon, aangezien het het scherm nog steeds verbonden is met het logic board van de iPhone door middel van een aantal kwetsbare lintkabels.
    • Trek de schermmodule lichtjes weg van de bovenkant van de telefoon om deze los te krijgen uit de plastic klemmen die de module aan de achterste behuizing bevestigen.

    • Open de iPhone door het scherm open te slaan vanaf de linkerkant, net zoals je de achterkant van een boek zou openslaan.

    • Probeer het scherm niet volledig los te maken van de telefoon, aangezien het het scherm nog steeds verbonden is met het logic board van de iPhone door middel van een aantal kwetsbare lintkabels.

  12. Verwijder de volgende vier tri-point Y000 schroeven die het plaatje op de onderste schermkabel aan het logic board bevestigen:
    • Verwijder de volgende vier tri-point Y000 schroeven die het plaatje op de onderste schermkabel aan het logic board bevestigen:

    • Drie 1.2 mm schroeven

    • Eén 2.6 mm schroef

  13. Verwijder het plaatje op de onderste schermkabel. Verwijder het plaatje op de onderste schermkabel.
    • Verwijder het plaatje op de onderste schermkabel.

  14. Gebruik de punt van een spudger om de batterijaansluiting uit het contact op het logic board omhoog te duwen. Buig de schermkabel lichtjes weg om te voorkomen dat deze tijdens de reparaties contact maakt met het contact en de iPhone per ongeluk inschakelt. Buig de schermkabel lichtjes weg om te voorkomen dat deze tijdens de reparaties contact maakt met het contact en de iPhone per ongeluk inschakelt.
    • Gebruik de punt van een spudger om de batterijaansluiting uit het contact op het logic board omhoog te duwen.

    • Buig de schermkabel lichtjes weg om te voorkomen dat deze tijdens de reparaties contact maakt met het contact en de iPhone per ongeluk inschakelt.

  15. Zorg dat de batterij is losgekoppeled voordat je de kabels in deze stap los- of vastkoppelt. Gebruik het platte einde van een spudger of je nagel om de twee onderste schermaansluitingen los te koppelen door deze in een rechte beweging uit het contact op het logic board omhoog te duwen. Om drukaansluitingen zoals deze weer aan te sluiten, positioneer je deze totdat op z'n plek lijkt te zitten en duw je één kant van de aansluiting omlaag tot deze vastklikt, om vervolgens hetzelfde te doen aan de andere kant. Druk niet op het midden, want als de aansluiting verkeerd zit, zul je de pinnen buigen en zo schade veroorzaken.
    • Zorg dat de batterij is losgekoppeled voordat je de kabels in deze stap los- of vastkoppelt.

    • Gebruik het platte einde van een spudger of je nagel om de twee onderste schermaansluitingen los te koppelen door deze in een rechte beweging uit het contact op het logic board omhoog te duwen.

    • Als je witte lijnen op het scherm of een volledig wit scherm ziet, of de touchscreen-functie werkt gedeeltelijk of helemaal niet na het in elkaar zetten van je telefoon, kun je proberen deze kabels weer los te koppelen en opnieuw aan te sluiten. Zorg ervoor dat ze goed en stevig aangesloten zijn.

  16. Verwijder de drie tri-point Y000 schroeven die het plaatje bovenop de aansluiting van de sensormodule in het voorste paneel bevestigen: Eén 1.3 mm schroef Twee 1.0 mm schroeven
    • Verwijder de drie tri-point Y000 schroeven die het plaatje bovenop de aansluiting van de sensormodule in het voorste paneel bevestigen:

    • Eén 1.3 mm schroef

    • Twee 1.0 mm schroeven

    • Verwijder het plaatje.

  17. Koppel de aansluiting van de sensormodule in het voorste paneel los van het contact op het logic board. Zorg dat je, bij het opnieuw aansluiten van deze drukaansluiting, één kant per keer vastklikt om het risico te vermijden dat je de aansluiting verbuigt.
    • Koppel de aansluiting van de sensormodule in het voorste paneel los van het contact op het logic board.

    • Zorg dat je, bij het opnieuw aansluiten van deze drukaansluiting, één kant per keer vastklikt om het risico te vermijden dat je de aansluiting verbuigt.

  18. Verwijder de schermmodule.
  19. Verwijder de volgende twee Phillips schroeven die de barometrische ventilatieopening aan de achterste behuizing bevestigen:
    • Verwijder de volgende twee Phillips schroeven die de barometrische ventilatieopening aan de achterste behuizing bevestigen:

    • Eén 2.9 mm lange schroef

    • Eén 2.1 mm lange schroef

  20. Duw de barometrische ventilatieopening voorzichtig in de richting van de trilmotor om de lijm die het aan de onderkant van de iPhone bevestigt, los te krijgen. Duw de barometrische ventilatieopening voorzichtig in de richting van de trilmotor om de lijm die het aan de onderkant van de iPhone bevestigt, los te krijgen.
    • Duw de barometrische ventilatieopening voorzichtig in de richting van de trilmotor om de lijm die het aan de onderkant van de iPhone bevestigt, los te krijgen.

  21. Verwijder de barometrische ventilatieopening.
    • Verwijder de barometrische ventilatieopening.

Conclusie

100%

Begin met vertalen ›

Scott Havard

Lid sinds: 27-06-16

41.333 Reputatie

Voeg opmerking toe

Weergavestatistieken:

Afgelopen 24 uren: 0

Afgelopen 7 dagen: 0

Afgelopen 30 dagen: 4

Altijd: 781