Ga door naar hoofdinhoud

Repareer je spullen

Recht op reparatie

Onderdelen & Gereedschap

Inleiding

Gebruik deze handleiding om de naar voren gerichte camera- en de sensorkabel, inclusief de naar voren gerichte camera, de microfoon en andere sensoren, te vervangen.

Let wel dat de oorstukspeaker is verwijderd in deze handleiding—zorg dat je de oorstukspeaker bewaart en ook niet vergeet over te zetten naar de vervangende kabelmodule bij het weer in elkaar zetten van je telefoon.

Je kunt deze handleiding ook gebruiken om de volgende onderdelen te vervangen:

  1. Ontlaad, voordat je je iPhone uit elkaar begint te halen, je batterij tot onder de 25%. Een geladen lithium-ion batterij kan in brand vliegen en/of ontploffen als deze per ongeluk wordt doorboord.
    • Ontlaad, voordat je je iPhone uit elkaar begint te halen, je batterij tot onder de 25%. Een geladen lithium-ion batterij kan in brand vliegen en/of ontploffen als deze per ongeluk wordt doorboord.

    • Schakel je iPhone uit voordat je deze uit elkaar gaat halen.

    • Verwijder de twee 3.6 mm lange Pentalobe schroeven aan beide kanten van de Lightning-connector.

  2. De volgende drie stappen demonstreren het gebruik van de iSclack, een mega handige tool die je helpt bij het veilig openen van de iPhone 6 en die we aanraden aan iedereen die vaker reparaties uitvoert. Als je de iSclack niet gebruikt, sla je drie stappen over voor een alternatieve methode.
    • De volgende drie stappen demonstreren het gebruik van de iSclack, een mega handige tool die je helpt bij het veilig openen van de iPhone 6 en die we aanraden aan iedereen die vaker reparaties uitvoert. Als je de iSclack niet gebruikt, sla je drie stappen over voor een alternatieve methode.

    • Als de plastic dieptemeter nog vastzit aan het midden van de iSclack, verwijder deze dan nu—deze is namelijk niet nodig voor grotere telefoons zoals de iPhone 6.

    • Sluit de handvatten van de iSclack en open daarbij de kaken van de zuignap.

  3. Plaats de onderkant van je iPhone tussen de zuignappen. Positioneer de bovenste zuignap van de iSclack op het scherm, net boven (maar niet over) de thuisknop.
    • Plaats de onderkant van je iPhone tussen de zuignappen.

    • Positioneer de bovenste zuignap van de iSclack op het scherm, net boven (maar niet over) de thuisknop.

    • Open de handvatten om de kaken van de iSclack weer te sluiten. Zorg dat de zuignappen goed gepositioneerd zijn en druk ze vervolgens stevig vast aan zowel de boven- als de onderkant van de iPhone.

    • Als je scherm of glazen achterkant gebarsten is, kun je het beplakken met een laag doorzichtige tape, zodat de zuignap zich alsnog vast kan zuigen. De iSclack bevat ook precies hiervoor twee stukken tape.

  4. Houd je iPhone stevig vast en sluit de handvatten van de iSclack weer om de zuignappen uit elkaar te trekken, zodat het voorste paneel los komt van de achterste behuizing. De iSclack is gemaakt om je iPhone ver genoeg te openen, zonder daarbij de telefoon zo ver te openen dat de schermkabels beschadigd worden.
    • Houd je iPhone stevig vast en sluit de handvatten van de iSclack weer om de zuignappen uit elkaar te trekken, zodat het voorste paneel los komt van de achterste behuizing.

    • De iSclack is gemaakt om je iPhone ver genoeg te openen, zonder daarbij de telefoon zo ver te openen dat de schermkabels beschadigd worden.

    • Maak de twee zuignappen los van je iPhone.

    • Sla de volgende drie stappen over en ga verder met stap 8.

  5. Als je geen iSclack hebt, kunt je een enkele zuignap gebruiken om het voorste paneel uit de telefoon te tillen:
    • Als je geen iSclack hebt, kunt je een enkele zuignap gebruiken om het voorste paneel uit de telefoon te tillen:

    • Druk een zuignap op het scherm, net boven de thuisknop.

    • Zorg dat de zuignap goed op het scherm gedrukt is om een sterke trekkracht te creëren.

    • Als je scherm gebarsten is, kun je het beplakken met een laag doorzichtige tape, waardoor de zuignap zich weer vast kan zuigen. Als alternatief kun je sterke tape gebruiken in plaats van de zuignap. Als niets daarvan lukt, kun je de zuignap aan je kapotte scherm vastlijmen met secondelijm.

  6. Trek, terwijl je de iPhone met een hand stevig vasthoudt, aan de zuignap om de voorste paneelmodule een stukje van de achterste behuizing te scheiden.
    • Trek, terwijl je de iPhone met een hand stevig vasthoudt, aan de zuignap om de voorste paneelmodule een stukje van de achterste behuizing te scheiden.

    • Neem je tijd en gebruik een stevige, constante kracht. De schermmodule zit steviger vast dan in de meeste toestellen.

    • Maak gebruik van een plasticen openingstool om de achterste behuizing naar beneden te duwen, weg van de schermmodule, terwijl je aan de zuignap blijft trekken.

    • Er is een aantal klemmen dat de schermmodule aan de achterste behuizing bevestigt. Het kan dus zijn dat je een combinatie van de zuignap en de plastic openingstool nodig hebt om de schermmodule los te krijgen.

  7. Trek aan het kleine lipje op de zuignap om de vacuüm op te heffen. Verwijder de zuignap van de schermmodule.
    • Trek aan het kleine lipje op de zuignap om de vacuüm op te heffen.

    • Verwijder de zuignap van de schermmodule.

  8. Open de iPhone door de onderkant van de schermmodule (waar de thuisknop zich bevindt) naar boven en weg van de achterste behuizing te kantelen, waarbij je de bovenkant van de telefoon als scharnier gebruikt. Een aantal klemmen langs de bovenkant van het voorste paneel functioneert gedeeltelijk als een scharnier. Positioneer de klemmen, tijdens het weer in elkaar zetten van je telefoon, net onder de bovenkant van de achterste behuizing. Schuif het voorste paneel vervolgens naar boven tot de bovenkant van dit paneel op een lijn is gebracht met de achterste behuizing.
    • Open de iPhone door de onderkant van de schermmodule (waar de thuisknop zich bevindt) naar boven en weg van de achterste behuizing te kantelen, waarbij je de bovenkant van de telefoon als scharnier gebruikt.

    • Een aantal klemmen langs de bovenkant van het voorste paneel functioneert gedeeltelijk als een scharnier.

    • Positioneer de klemmen, tijdens het weer in elkaar zetten van je telefoon, net onder de bovenkant van de achterste behuizing. Schuif het voorste paneel vervolgens naar boven tot de bovenkant van dit paneel op een lijn is gebracht met de achterste behuizing.

  9. Open het scherm in een hoek van ongeveer 90º en laat deze tegen iets leunen waardoor het rechtop blijft staan terwijl jij aan de telefoon werkt. Je kunt zelfs gebruik maken van een ongeopend blikje drinken om de telefoon tegenaan te laten leunen. Gebruik indien nodig ook een elastiek om het scherm vast te maken aan het object waar het tegenaan leunt. Dit voorkomt ook dat er teveel druk op de schermkabels komt te staan.
    • Open het scherm in een hoek van ongeveer 90º en laat deze tegen iets leunen waardoor het rechtop blijft staan terwijl jij aan de telefoon werkt.

    • Je kunt zelfs gebruik maken van een ongeopend blikje drinken om de telefoon tegenaan te laten leunen.

    • Gebruik indien nodig ook een elastiek om het scherm vast te maken aan het object waar het tegenaan leunt. Dit voorkomt ook dat er teveel druk op de schermkabels komt te staan.

  10. Nintendo Switch-kits

    Een snelle oplossing die je weer mee laat doen

    Koop Switchkits

    Nintendo Switch-kits

    Koop Switchkits
    • Verwijder de volgende Phillips schroeven van het plaatje op de batterijaansluiting:

    • Eén 2.2 mm lange schroef

    • Eén 3.2 mm lange schroef

  11. Verwijder het metalen plaatje op de batterijaansluiting van de iPhone.
    • Verwijder het metalen plaatje op de batterijaansluiting van de iPhone.

  12. Gebruik een plastic openingstool om de batterijaansluiting op subtiele wijze uit het contact op het logic board omhoog te duwen.
    • Gebruik een plastic openingstool om de batterijaansluiting op subtiele wijze uit het contact op het logic board omhoog te duwen.

    • Zorg ervoor dat je enkel de batterijaansluiting en niet het contact op het logic board omhoog duwt. Als je het contact op het logic board omhoog probeert te duwen, loop je het risico de volledige aansluiting te beschadigen.

  13. Verwijder de volgende vijf Phillips schroeven die het plaatje over de voorste paneelmodulekabel bevestigen:
    • Verwijder de volgende vijf Phillips schroeven die het plaatje over de voorste paneelmodulekabel bevestigen:

    • Drie 1.2 mm lange schroeven

    • Eén 1.7 mm lange schroef

    • Eén 3.1 mm lange schroef

    • Het niet correct terugplaatsen van deze schroeven bij het weer in elkaar zetten van de telefoon kan permanente schade veroorzaken in het logic board van je iPhone.

  14. Verwijder het plaatje over de kabel van de voorste paneelmodule op het logic board.
    • Verwijder het plaatje over de kabel van de voorste paneelmodule op het logic board.

  15. Zorg dat je, in de volgende vier stappen, enkel en alleen de kabelaansluitingen en niet de contacten op het logic board omhoog duwt. Gebruik een spudger of een nagel om de kabelaansluiting van de naar voren gerichte camera en de sensor los te koppelen.
    • Zorg dat je, in de volgende vier stappen, enkel en alleen de kabelaansluitingen en niet de contacten op het logic board omhoog duwt.

    • Gebruik een spudger of een nagel om de kabelaansluiting van de naar voren gerichte camera en de sensor los te koppelen.

  16. Gebruik een spudger of een nagel om de kabelaansluiting van de thuisknop los te koppelen. Gebruik een spudger of een nagel om de kabelaansluiting van de thuisknop los te koppelen.
    • Gebruik een spudger of een nagel om de kabelaansluiting van de thuisknop los te koppelen.

  17. Zorg dat de batterij los is gekoppeld voordat je begint met het loskoppelen of weer aansluiten van de kabel in deze stap. Gebruik een spudger of een nagel om de aansluiting van de schermdatakabel los te koppelen.
    • Zorg dat de batterij los is gekoppeld voordat je begint met het loskoppelen of weer aansluiten van de kabel in deze stap.

    • Gebruik een spudger of een nagel om de aansluiting van de schermdatakabel los te koppelen.

    • Bij het hermonteren van je telefoon kan het zijn dat de schermdatakabel loskomt van de aansluiting. Dit kan leiden tot witte lijnen of een zwart scherm bij het inschakelen van je iPhone. In dat geval moet je de kabel weer aansluiten en je iPhone "power cyclen", wat je kunt doen door de batterijaansluiting los te koppelen en weer aan te sluiten.

  18. Gebruik het platte einde van een spudger om de kabelaansluiting van de digitizer los te koppelen. Druk, bij het weer aansluiten van de digitizerkabel, niet op het midden van de aansluiting. Druk in plaats daarvan eerst op een kant van de aansluiting en druk dan op de andere kant. Druk in het midden van de aansluiting kan ervoor zorgen dat de pinnetjes buigen en er permanente schade wordt veroorzaakt.
    • Gebruik het platte einde van een spudger om de kabelaansluiting van de digitizer los te koppelen.

    • Druk, bij het weer aansluiten van de digitizerkabel, niet op het midden van de aansluiting. Druk in plaats daarvan eerst op een kant van de aansluiting en druk dan op de andere kant. Druk in het midden van de aansluiting kan ervoor zorgen dat de pinnetjes buigen en er permanente schade wordt veroorzaakt.

  19. Verwijder de voorste paneelmodule van de achterste behuizing.
    • Verwijder de voorste paneelmodule van de achterste behuizing.

  20. Verwijder de volgende Phillips schroeven uit het plaatje over de oorstukspeaker/naar voren gerichte camera:
    • Verwijder de volgende Phillips schroeven uit het plaatje over de oorstukspeaker/naar voren gerichte camera:

    • Eén 2.3 mm lange schroef

    • Eén 3.0 mm lange schroef

    • Eén 2.2 mm lange schroef

  21. Verwijder het plaatje van de oorstukspeaker/naar voren gerichte camera uit het voorste paneel. Verwijder het plaatje van de oorstukspeaker/naar voren gerichte camera uit het voorste paneel.
    • Verwijder het plaatje van de oorstukspeaker/naar voren gerichte camera uit het voorste paneel.

  22. Til de naar voren gerichte camera uit de inkeping in het voorste paneel. Til de naar voren gerichte camera uit de inkeping in het voorste paneel.
    • Til de naar voren gerichte camera uit de inkeping in het voorste paneel.

  23. Verwijder, terwijl je de naar voren gerichte camera uit de weg houdt, de oorstukspeaker uit het voorste paneel. Probeer ervoor te zorgen dat je geen van de contacten op de speaker of de kabel aanraakt—de olie van de huid kan deze namelijk beschadigen en de verbinding dwarszitten. Als je deze per ongeluk aanraakt, kun je ze het beste schoonmaken met wat isopropyl alcohol en ze de tijd geven om even te drogen.
    • Verwijder, terwijl je de naar voren gerichte camera uit de weg houdt, de oorstukspeaker uit het voorste paneel.

    • Probeer ervoor te zorgen dat je geen van de contacten op de speaker of de kabel aanraakt—de olie van de huid kan deze namelijk beschadigen en de verbinding dwarszitten. Als je deze per ongeluk aanraakt, kun je ze het beste schoonmaken met wat isopropyl alcohol en ze de tijd geven om even te drogen.

  24. Gebruik de punt van een spudger om, terwijl je de naar voren gerichte camera uit de weg houdt, de omgevingslichtsensor uit de inkeping in het voorste paneel te duwen. Gebruik de punt van een spudger om, terwijl je de naar voren gerichte camera uit de weg houdt, de omgevingslichtsensor uit de inkeping in het voorste paneel te duwen.
    • Gebruik de punt van een spudger om, terwijl je de naar voren gerichte camera uit de weg houdt, de omgevingslichtsensor uit de inkeping in het voorste paneel te duwen.

  25. Vouw de naar voren gerichte camera- en sensorkabel naar boven om jezelf toegang te verschaffen tot de microfoon. Vouw de naar voren gerichte camera- en sensorkabel naar boven om jezelf toegang te verschaffen tot de microfoon.
    • Vouw de naar voren gerichte camera- en sensorkabel naar boven om jezelf toegang te verschaffen tot de microfoon.

  26. Duw de sensorkabel, aan de kant van de microfoon, voorzichtig los van de lijm die de kabel aan het voorste paneel verbindt. Duw de sensorkabel, aan de kant van de microfoon, voorzichtig los van de lijm die de kabel aan het voorste paneel verbindt.
    • Duw de sensorkabel, aan de kant van de microfoon, voorzichtig los van de lijm die de kabel aan het voorste paneel verbindt.

  27. Verwijder de naar voren gerichte camera- en sensorkabel uit het voorste paneel.
    • Verwijder de naar voren gerichte camera- en sensorkabel uit het voorste paneel.

Conclusie

100%

Begin met vertalen ›

Sam Goldheart

Lid sinds: 18-10-12

410.979 Reputatie

Team

iFixit Lid van iFixit

Community

119 Leden

Perfect instructions, only confusion was where the sensor cable went. Would like a clear picture of sensor cable removed, as not to confuse viewer that the sensor cable is attached to the camera piece

Jamie Reigert - Antwoord

I accidentally ordered the cable for the 6S plus. Would it still function or are they pinned differently?

Dave Pratt - Antwoord

I did same mistake on a iphone 6 , i ordered the i6S front camera flex, it worked and im starting to believe it improved my camera ! On my iphone 6

It looks better than before!!

Jorge Fuentes -

We popped a 6s cable into an iPhone 6 to test. Everything fits and the camera does indeed work, although there is no improvement in resolution—the iPhone 6 doesn't seem able to use the extra pixels. We had mixed results with the other components on the cable assembly—the proximity sensor worked, but the ambient light sensor did not. We didn't test the microphone. Your mileage may vary, but I would recommend getting the correct part to avoid any unnecessary headaches. Cheers!

Jeff Suovanen -

Hey thinking to install iphone6s or iphone7 front camera on my old iphone6 is it possible or they are differently designed conponents

Which one will work ???? Plz help

Slmanpro -

Voeg opmerking toe

Weergavestatistieken:

Afgelopen 24 uren: 53

Afgelopen 7 dagen: 438

Afgelopen 30 dagen: 1,897

Altijd: 351,052