Ga door naar hoofdinhoud

Repareer je spullen

Recht op reparatie

Onderdelen & Gereedschap

Inleiding

Gebruik deze handleiding om de thuisknopmodule in je telefoon te vervangen. Let er wel op dat de Touch ID-functie alleen functioneert in combinate met de originele thuisknopmodule van de telefoon. Het installeren van een nieuwe thuisknop zal enkel de gewone functies van de thuisknop herstellen, zonder de Touch ID-functies.

Je kunt deze handleiding ook gebruiken om de volgende onderdelen te vervangen:

Video overzicht

  1. Ontlaad, voordat je je iPhone uit elkaar begint te halen, je batterij tot onder de 25%. Een geladen lithium-ion batterij kan in brand vliegen en/of ontploffen als deze per ongeluk wordt doorboord.
    • Ontlaad, voordat je je iPhone uit elkaar begint te halen, je batterij tot onder de 25%. Een geladen lithium-ion batterij kan in brand vliegen en/of ontploffen als deze per ongeluk wordt doorboord.

    • Schakel je iPhone uit voordat je deze uit elkaar gaat halen.

    • Verwijder de twee 3.6 mm lange Pentalobe schroeven aan beide kanten van de Lightning-connector.

    • De volgende twee stappen demonstreren het gebruik van de iSclack, een mega handige tool die je helpt bij het veilig openen van de iPhone 6 Plus en die we aanraden aan iedereen die vaker reparaties uitvoert. Als je de iSclack niet gebruikt, sla je twee stappen over voor een alternatieve methode.

    • Als de plastic dieptemeter nog vastzit aan het midden van de iSclack, verwijder deze dan nu—deze is namelijk niet nodig voor grotere telefoons zoals de iPhone 6 Plus.

    • Sluit de handvatten van de iSclack en open daarbij de kaken van de zuignap.

    • Plaats de onderkant van je iPhone tussen de zuignappen.

    • Positioneer de bovenste zuignap van de iSclack op het scherm, net boven (maar niet over) de thuisknop.

    • Open de handvatten om de kaken van de iSclack weer te sluiten. Zorg dat de zuignappen goed gepositioneerd zijn en druk ze vervolgens stevig vast aan zowel de boven- als de onderkant van de iPhone.

    • Als je scherm of glazen achterkant gebarsten is, kun je het beplakken met een laag doorzichtige tape, zodat de zuignap zich alsnog vast kan zuigen. De iSclack bevat ook precies hiervoor twee stukken tape.

  2. Houd je iPhone stevig vast en sluit de handvatten van de iSclack weer om de zuignappen uit elkaar te trekken, zodat het voorste paneel los komt van de achterste behuizing. De iSclack is gemaakt om je iPhone ver genoeg te openen, zonder daarbij de telefoon zo ver te openen dat de schermkabels beschadigd worden.
    • Houd je iPhone stevig vast en sluit de handvatten van de iSclack weer om de zuignappen uit elkaar te trekken, zodat het voorste paneel los komt van de achterste behuizing.

    • De iSclack is gemaakt om je iPhone ver genoeg te openen, zonder daarbij de telefoon zo ver te openen dat de schermkabels beschadigd worden.

    • Maak de twee zuignappen los van je iPhone.

    • Sla de volgende drie stappen over en ga verder met stap 7.

  3. Als je geen iSclack hebt, kunt je een enkele zuignap gebruiken om het voorste paneel uit de telefoon te tillen:
    • Als je geen iSclack hebt, kunt je een enkele zuignap gebruiken om het voorste paneel uit de telefoon te tillen:

    • Druk een zuignap op het scherm, net boven de thuisknop.

    • Zorg dat de zuignap goed op het scherm gedrukt is om een sterke trekkracht te creëren.

    • Als je scherm gebarsten is, kun je het beplakken met een laag doorzichtige tape, waardoor de zuignap zich weer vast kan zuigen. Als alternatief kun je sterke tape gebruiken in plaats van de zuignap. Als niets daarvan lukt, kun je de zuignap aan je kapotte scherm vastlijmen met secondelijm.

  4. Trek, terwijl je de iPhone met een hand stevig vasthoudt, aan de zuignap om de voorste paneelmodule een stukje van de achterste behuizing te scheiden.
    • Trek, terwijl je de iPhone met een hand stevig vasthoudt, aan de zuignap om de voorste paneelmodule een stukje van de achterste behuizing te scheiden.

    • Neem je tijd en gebruik een stevige, constante kracht. De schermmodule zit steviger vast dan in de meeste toestellen.

    • Maak gebruik van een plasticen openingstool om de achterste behuizing naar beneden te duwen, weg van de schermmodule, terwijl je aan de zuignap blijft trekken.

    • Er is een aantal klemmen dat de schermmodule aan de achterste behuizing bevestigt. Het kan dus zijn dat je een combinatie van de zuignap en de plastic openingstool nodig hebt om de schermmodule los te krijgen.

  5. Trek aan het kleine lipje op de zuignap om de vacuüm op te heffen. Verwijder de zuignap van de schermmodule.
    • Trek aan het kleine lipje op de zuignap om de vacuüm op te heffen.

    • Verwijder de zuignap van de schermmodule.

  6. Trek de voorste paneelmodule, aan de kant van de thuisknop, weg van de achterste behuizing en maak daarbij gebruik van de bovenkant van de telefoon als scharnier. Open het scherm in een hoek van ongeveer 90º en laat deze tegen iets leunen waardoor het rechtop blijft staan terwijl jij aan de telefoon werkt. Gebruik indien nodig ook een elastiek om het scherm vast te maken aan het object waar het tegenaan leunt. Dit voorkomt ook dat er teveel druk op de schermkabels komt te staan.
    • Trek de voorste paneelmodule, aan de kant van de thuisknop, weg van de achterste behuizing en maak daarbij gebruik van de bovenkant van de telefoon als scharnier.

    • Open het scherm in een hoek van ongeveer 90º en laat deze tegen iets leunen waardoor het rechtop blijft staan terwijl jij aan de telefoon werkt.

    • Gebruik indien nodig ook een elastiek om het scherm vast te maken aan het object waar het tegenaan leunt. Dit voorkomt ook dat er teveel druk op de schermkabels komt te staan.

    • Je kunt zelfs gebruik maken van een ongeopend blikje drinken om de telefoon tegenaan te laten leunen.

  7. Een aantal klemmen aan de bovenkant van de telefoon functioneert gedeeltelijk als scharnier, waardoor je de schermmodule kunt openslaan als een boek. Positioneer de klemmen, tijdens het weer in elkaar zetten van je telefoon, net onder de bovenkant van de achterste behuizing. Schuif het voorste paneel vervolgens naar boven tot de bovenkant van dit paneel op een lijn is gebracht met de achterste behuizing.
    • Een aantal klemmen aan de bovenkant van de telefoon functioneert gedeeltelijk als scharnier, waardoor je de schermmodule kunt openslaan als een boek.

    • Positioneer de klemmen, tijdens het weer in elkaar zetten van je telefoon, net onder de bovenkant van de achterste behuizing. Schuif het voorste paneel vervolgens naar boven tot de bovenkant van dit paneel op een lijn is gebracht met de achterste behuizing.

  8. Verwijder de volgende Phillips schroeven uit het plaatje over de batterijaansluiting:
    • Verwijder de volgende Phillips schroeven uit het plaatje over de batterijaansluiting:

    • Eén 2.3 mm lange schroef

    • Eén 3.1 mm lange schroef

  9. Nintendo Switch-kits

    Een snelle oplossing die je weer mee laat doen

    Koop Switchkits

    Nintendo Switch-kits

    Koop Switchkits
  10. Verwijder het metalen plaatje over de batterijaansluiting uit de iPhone.
    • Verwijder het metalen plaatje over de batterijaansluiting uit de iPhone.

  11. Gebruik je nagel of de zijkant van een openingstool om de batterijaansluiting op subtiele wijze uit het contact op het logic board omhoog te duwen.
    • Gebruik je nagel of de zijkant van een openingstool om de batterijaansluiting op subtiele wijze uit het contact op het logic board omhoog te duwen.

    • Zorg ervoor dat je enkel de batterijaansluiting en niet het contact op het logic board omhoog duwt. Als je het contact op het logic board omhoog probeert te duwen, loop je het risico de volledige aansluiting te beschadigen.

  12. Verwijder de volgende Phillips schroeven die het plaatje over de kabel van de schermmodule bevestigen:
    • Verwijder de volgende Phillips schroeven die het plaatje over de kabel van de schermmodule bevestigen:

    • Drie 1.2 mm lange schroeven

    • Eén 1.5 mm lange schroef

    • Eén 2.9 mm lange schroef

    • Probeer geen langere schroeven in de met rood gemarkeerde schroefgaten te draaien. Doe je dit wel, dan kan dit permanente schade aan het logic board veroorzaken.

  13. Verwijder het plaatje over de kabel van de voorste paneelmodule op het logic board.
    • Verwijder het plaatje over de kabel van de voorste paneelmodule op het logic board.

  14. Zorg dat je, in de volgende vier stappen, enkel en alleen de kabelaansluitingen en niet de contacten op het logic board omhoog duwt. Gebruik, terwijl je het voorste paneel ondersteunt, een nagel of de zijkant van een openingstool om de kabelaansluiting van de naar voren gerichte camera en de oorstukspeaker los te koppelen.
    • Zorg dat je, in de volgende vier stappen, enkel en alleen de kabelaansluitingen en niet de contacten op het logic board omhoog duwt.

    • Gebruik, terwijl je het voorste paneel ondersteunt, een nagel of de zijkant van een openingstool om de kabelaansluiting van de naar voren gerichte camera en de oorstukspeaker los te koppelen.

  15. Koppel de kabelaansluiting van de thuisknop los. Koppel de kabelaansluiting van de thuisknop los.
    • Koppel de kabelaansluiting van de thuisknop los.

  16. Zorg dat de batterij los is gekoppeld voordat je begint met het loskoppelen of weer aansluiten van de kabel in deze stap. Gebruik een plastic openingstool om de aansluiting van de schermdatakabel los te koppelen.
    • Zorg dat de batterij los is gekoppeld voordat je begint met het loskoppelen of weer aansluiten van de kabel in deze stap.

    • Gebruik een plastic openingstool om de aansluiting van de schermdatakabel los te koppelen.

    • Bij het hermonteren van je telefoon kan het zijn dat de schermdatakabel loskomt van de aansluiting. Dit kan leiden tot witte lijnen of een zwart scherm bij het inschakelen van je iPhone. In dat geval moet je de kabel weer aansluiten en je iPhone "power cyclen", wat je kunt doen door de batterijaansluiting los te koppelen en weer aan te sluiten.

  17. Koppel ten slotte de kabelaansluiting van de digitizer los. Druk, bij het weer aansluiten van de digitizerkabel, niet op het midden van de aansluiting. Druk in plaats daarvan eerst op een kant van de aansluiting en druk dan op de andere kant. Druk in het midden van de aansluiting kan ervoor zorgen dat de pinnetjes buigen en er permanente schade wordt veroorzaakt.
    • Koppel ten slotte de kabelaansluiting van de digitizer los.

    • Druk, bij het weer aansluiten van de digitizerkabel, niet op het midden van de aansluiting. Druk in plaats daarvan eerst op een kant van de aansluiting en druk dan op de andere kant. Druk in het midden van de aansluiting kan ervoor zorgen dat de pinnetjes buigen en er permanente schade wordt veroorzaakt.

  18. Verwijder de voorste paneelmodule van de achterste behuizing.
    • Verwijder de voorste paneelmodule van de achterste behuizing.

  19. Verwijder de twee 1.8 mm lange Phillips schroeven die het plaatje over de thuisknop aan het voorste paneel bevestigen.
    • Verwijder de twee 1.8 mm lange Phillips schroeven die het plaatje over de thuisknop aan het voorste paneel bevestigen.

  20. Verwijder het plaatje over de thuisknop uit de module van het voorste paneel.
    • Verwijder het plaatje over de thuisknop uit de module van het voorste paneel.

  21. Gebruik de punt van een spudger om de thuisknopaansluiting los te koppelen van het contact op de thuisknopkabel. Gebruik de punt van een spudger om de thuisknopaansluiting los te koppelen van het contact op de thuisknopkabel.
    • Gebruik de punt van een spudger om de thuisknopaansluiting los te koppelen van het contact op de thuisknopkabel.

    • Beweeg de punt van je spudger voorzichtig onder de aansluitkabel van de thuisknop.

    • Beweeg je spudger vervolgens met zorg onder de thuisknopkabel door om deze te scheiden van de lijm die 'm aan de voorste paneel module bevestigt.

    • Als de kabel niet gemakkelijk loskomt, kun je wat warmte gebruiken door middel van een iOpener of een föhn om zo de lijm te verzachten. Probeer het vervolgens opnieuw. Wees wel voorzichtig dat je de kabel niet beschadigt.

  22. De rubberen pakking die om de thuisknop heen zit is erg dun en scheurt dus gemakkelijk. Gebruik wat milde warmte (met een iOpener, warmtepistool of föhn) om de lijm, die de pakking om de thuisknop heen bevestigt, te verzachten.
    • De rubberen pakking die om de thuisknop heen zit is erg dun en scheurt dus gemakkelijk.

    • Gebruik wat milde warmte (met een iOpener, warmtepistool of föhn) om de lijm, die de pakking om de thuisknop heen bevestigt, te verzachten.

    • Druk, met het topje van je vinger, voorzichtig op de thuisknop vanaf de voorkant van de voorste paneel module. Gebruik een stevige, constante druk om de pakking van de thuisknop zo langzaam van het voorste paneel te scheiden.

  23. Gebruik de punt van een spudger om de thuisknop voorzichtig definitief van het voorste paneel te scheiden. Gebruik de punt van een spudger om de thuisknop voorzichtig definitief van het voorste paneel te scheiden.
    • Gebruik de punt van een spudger om de thuisknop voorzichtig definitief van het voorste paneel te scheiden.

  24. Til de thuisknopmodule op en verwijder deze uit de module van het voorste paneel.
    • Til de thuisknopmodule op en verwijder deze uit de module van het voorste paneel.

Conclusie

100%

Begin met vertalen ›

My iphone was screen broken and i change it with a original complete iphone screen, the home button works fine but the touch id dont work. I change the home button to the one that i have in the broken screen and still the touch id dont work. What can i do to fix the touch id?

Juanjo Checo - Antwoord

replace the flex cable which connects touch ID cable with mother board

engradnanriaz -

Hi guys, I replaced my front assembly and I'm having the opposite issue with my home button: The TouchID is working fine, but the home button being pressed is not working. I've tried re-seating the cable a few times. I'm normally pretty good at these kinds of things but I'm assuming I may have somehow crimped one of the ribbon cables.

My question: If something is damaged, is it more likely the cable on the back of the heat-sink that is damaged, or the home button ribbon cable itself? I realize that I will lose TouchID if its the latter, I just want to know what my options are. I'm having trouble searching the issue because everyone else has the issue where the TouchID doesn't work (for obvious reasons) but mine is working just fine.

Thanks for any advice.

Joshua Ryan - Antwoord

Hi everyone, I replaced the home button on my cell phone iphone 6+, the home button functionality works just fine, however the biometrics fingerprint reader does not work anymore. Any suggestions? Thank you

J Jesus Perez - Antwoord

Unfortunately, as stated in the introduction to this guide, that outcome is normal. For security reasons, the fingerprint sensor is coded to your phone's logic board at the factory. If you replace the button, you'll lose the fingerprint sensor function. Only Apple has the capability to pair new Touch ID sensors to existing phones. As far as I know, there are only two ways around this: (1) replace both your home button and logic board with a factory-paired home button and logic board harvested from another phone, or (2) pay Apple for an out-of-warranty repair (meaning you ship your phone to them and they give you a refurb in return).

Jeff Suovanen -

Voeg opmerking toe

Weergavestatistieken:

Afgelopen 24 uren: 10

Afgelopen 7 dagen: 85

Afgelopen 30 dagen: 441

Altijd: 128,269