Ga door naar hoofdinhoud

Repareer je spullen

Recht op reparatie

Onderdelen & Gereedschap

Inleiding

Gebruik deze handleiding om de oorstukspeaker te vervangen.

  1. Ontlaad, voordat je je iPhone uit elkaar begint te halen, je batterij tot onder de 25%. Een geladen lithium-ion batterij kan in brand vliegen en/of ontploffen als deze per ongeluk wordt doorboord.
    • Ontlaad, voordat je je iPhone uit elkaar begint te halen, je batterij tot onder de 25%. Een geladen lithium-ion batterij kan in brand vliegen en/of ontploffen als deze per ongeluk wordt doorboord.

    • Schakel je iPhone uit voordat je deze uit elkaar gaat halen.

    • Verwijder de twee 3.6 mm lange Pentalobe schroeven aan beide kanten van de Lightning-connector.

    • De volgende twee stappen demonstreren het gebruik van de iSclack, een mega handige tool die je helpt bij het veilig openen van de iPhone 6 Plus en die we aanraden aan iedereen die vaker reparaties uitvoert. Als je de iSclack niet gebruikt, sla je twee stappen over voor een alternatieve methode.

    • Als de plastic dieptemeter nog vastzit aan het midden van de iSclack, verwijder deze dan nu—deze is namelijk niet nodig voor grotere telefoons zoals de iPhone 6 Plus.

    • Sluit de handvatten van de iSclack en open daarbij de kaken van de zuignap.

    • Plaats de onderkant van je iPhone tussen de zuignappen.

    • Positioneer de bovenste zuignap van de iSclack op het scherm, net boven (maar niet over) de thuisknop.

    • Open de handvatten om de kaken van de iSclack weer te sluiten. Zorg dat de zuignappen goed gepositioneerd zijn en druk ze vervolgens stevig vast aan zowel de boven- als de onderkant van de iPhone.

    • Als je scherm of glazen achterkant gebarsten is, kun je het beplakken met een laag doorzichtige tape, zodat de zuignap zich alsnog vast kan zuigen. De iSclack bevat ook precies hiervoor twee stukken tape.

  2. Houd je iPhone stevig vast en sluit de handvatten van de iSclack weer om de zuignappen uit elkaar te trekken, zodat het voorste paneel los komt van de achterste behuizing. De iSclack is gemaakt om je iPhone ver genoeg te openen, zonder daarbij de telefoon zo ver te openen dat de schermkabels beschadigd worden.
    • Houd je iPhone stevig vast en sluit de handvatten van de iSclack weer om de zuignappen uit elkaar te trekken, zodat het voorste paneel los komt van de achterste behuizing.

    • De iSclack is gemaakt om je iPhone ver genoeg te openen, zonder daarbij de telefoon zo ver te openen dat de schermkabels beschadigd worden.

    • Maak de twee zuignappen los van je iPhone.

    • Sla de volgende drie stappen over en ga verder met stap 7.

  3. Als je geen iSclack hebt, kunt je een enkele zuignap gebruiken om het voorste paneel uit de telefoon te tillen:
    • Als je geen iSclack hebt, kunt je een enkele zuignap gebruiken om het voorste paneel uit de telefoon te tillen:

    • Druk een zuignap op het scherm, net boven de thuisknop.

    • Zorg dat de zuignap goed op het scherm gedrukt is om een sterke trekkracht te creëren.

    • Als je scherm gebarsten is, kun je het beplakken met een laag doorzichtige tape, waardoor de zuignap zich weer vast kan zuigen. Als alternatief kun je sterke tape gebruiken in plaats van de zuignap. Als niets daarvan lukt, kun je de zuignap aan je kapotte scherm vastlijmen met secondelijm.

  4. Trek, terwijl je de iPhone met een hand stevig vasthoudt, aan de zuignap om de voorste paneelmodule een stukje van de achterste behuizing te scheiden.
    • Trek, terwijl je de iPhone met een hand stevig vasthoudt, aan de zuignap om de voorste paneelmodule een stukje van de achterste behuizing te scheiden.

    • Neem je tijd en gebruik een stevige, constante kracht. De schermmodule zit steviger vast dan in de meeste toestellen.

    • Maak gebruik van een plasticen openingstool om de achterste behuizing naar beneden te duwen, weg van de schermmodule, terwijl je aan de zuignap blijft trekken.

    • Er is een aantal klemmen dat de schermmodule aan de achterste behuizing bevestigt. Het kan dus zijn dat je een combinatie van de zuignap en de plastic openingstool nodig hebt om de schermmodule los te krijgen.

  5. Trek aan het kleine lipje op de zuignap om de vacuüm op te heffen. Verwijder de zuignap van de schermmodule.
    • Trek aan het kleine lipje op de zuignap om de vacuüm op te heffen.

    • Verwijder de zuignap van de schermmodule.

  6. Trek de voorste paneelmodule, aan de kant van de thuisknop, weg van de achterste behuizing en maak daarbij gebruik van de bovenkant van de telefoon als scharnier. Open het scherm in een hoek van ongeveer 90º en laat deze tegen iets leunen waardoor het rechtop blijft staan terwijl jij aan de telefoon werkt. Gebruik indien nodig ook een elastiek om het scherm vast te maken aan het object waar het tegenaan leunt. Dit voorkomt ook dat er teveel druk op de schermkabels komt te staan.
    • Trek de voorste paneelmodule, aan de kant van de thuisknop, weg van de achterste behuizing en maak daarbij gebruik van de bovenkant van de telefoon als scharnier.

    • Open het scherm in een hoek van ongeveer 90º en laat deze tegen iets leunen waardoor het rechtop blijft staan terwijl jij aan de telefoon werkt.

    • Gebruik indien nodig ook een elastiek om het scherm vast te maken aan het object waar het tegenaan leunt. Dit voorkomt ook dat er teveel druk op de schermkabels komt te staan.

    • Je kunt zelfs gebruik maken van een ongeopend blikje drinken om de telefoon tegenaan te laten leunen.

  7. Een aantal klemmen aan de bovenkant van de telefoon functioneert gedeeltelijk als scharnier, waardoor je de schermmodule kunt openslaan als een boek. Positioneer de klemmen, tijdens het weer in elkaar zetten van je telefoon, net onder de bovenkant van de achterste behuizing. Schuif het voorste paneel vervolgens naar boven tot de bovenkant van dit paneel op een lijn is gebracht met de achterste behuizing.
    • Een aantal klemmen aan de bovenkant van de telefoon functioneert gedeeltelijk als scharnier, waardoor je de schermmodule kunt openslaan als een boek.

    • Positioneer de klemmen, tijdens het weer in elkaar zetten van je telefoon, net onder de bovenkant van de achterste behuizing. Schuif het voorste paneel vervolgens naar boven tot de bovenkant van dit paneel op een lijn is gebracht met de achterste behuizing.

  8. Manta schroevendraaierset

    112 bitjes voor elke reparatie.

    Upgrade Your Toolbox

    Manta schroevendraaierset

    Upgrade Your Toolbox
  9. Verwijder de volgende Phillips schroeven uit het plaatje over de batterijaansluiting:
    • Verwijder de volgende Phillips schroeven uit het plaatje over de batterijaansluiting:

    • Eén 2.3 mm lange schroef

    • Eén 3.1 mm lange schroef

  10. Verwijder het metalen plaatje over de batterijaansluiting uit de iPhone.
    • Verwijder het metalen plaatje over de batterijaansluiting uit de iPhone.

  11. Gebruik je nagel of de zijkant van een openingstool om de batterijaansluiting op subtiele wijze uit het contact op het logic board omhoog te duwen.
    • Gebruik je nagel of de zijkant van een openingstool om de batterijaansluiting op subtiele wijze uit het contact op het logic board omhoog te duwen.

    • Zorg ervoor dat je enkel de batterijaansluiting en niet het contact op het logic board omhoog duwt. Als je het contact op het logic board omhoog probeert te duwen, loop je het risico de volledige aansluiting te beschadigen.

  12. Verwijder de volgende Phillips schroeven die het plaatje over de kabel van de schermmodule bevestigen:
    • Verwijder de volgende Phillips schroeven die het plaatje over de kabel van de schermmodule bevestigen:

    • Drie 1.2 mm lange schroeven

    • Eén 1.5 mm lange schroef

    • Eén 2.9 mm lange schroef

    • Probeer geen langere schroeven in de met rood gemarkeerde schroefgaten te draaien. Doe je dit wel, dan kan dit permanente schade aan het logic board veroorzaken.

  13. Verwijder het plaatje over de kabel van de voorste paneelmodule op het logic board.
    • Verwijder het plaatje over de kabel van de voorste paneelmodule op het logic board.

  14. Zorg dat je, in de volgende vier stappen, enkel en alleen de kabelaansluitingen en niet de contacten op het logic board omhoog duwt. Gebruik, terwijl je het voorste paneel ondersteunt, een nagel of de zijkant van een openingstool om de kabelaansluiting van de naar voren gerichte camera en de oorstukspeaker los te koppelen.
    • Zorg dat je, in de volgende vier stappen, enkel en alleen de kabelaansluitingen en niet de contacten op het logic board omhoog duwt.

    • Gebruik, terwijl je het voorste paneel ondersteunt, een nagel of de zijkant van een openingstool om de kabelaansluiting van de naar voren gerichte camera en de oorstukspeaker los te koppelen.

  15. Koppel de kabelaansluiting van de thuisknop los. Koppel de kabelaansluiting van de thuisknop los.
    • Koppel de kabelaansluiting van de thuisknop los.

  16. Zorg dat de batterij los is gekoppeld voordat je begint met het loskoppelen of weer aansluiten van de kabel in deze stap. Gebruik een plastic openingstool om de aansluiting van de schermdatakabel los te koppelen.
    • Zorg dat de batterij los is gekoppeld voordat je begint met het loskoppelen of weer aansluiten van de kabel in deze stap.

    • Gebruik een plastic openingstool om de aansluiting van de schermdatakabel los te koppelen.

    • Bij het hermonteren van je telefoon kan het zijn dat de schermdatakabel loskomt van de aansluiting. Dit kan leiden tot witte lijnen of een zwart scherm bij het inschakelen van je iPhone. In dat geval moet je de kabel weer aansluiten en je iPhone "power cyclen", wat je kunt doen door de batterijaansluiting los te koppelen en weer aan te sluiten.

  17. Koppel ten slotte de kabelaansluiting van de digitizer los. Druk, bij het weer aansluiten van de digitizerkabel, niet op het midden van de aansluiting. Druk in plaats daarvan eerst op een kant van de aansluiting en druk dan op de andere kant. Druk in het midden van de aansluiting kan ervoor zorgen dat de pinnetjes buigen en er permanente schade wordt veroorzaakt.
    • Koppel ten slotte de kabelaansluiting van de digitizer los.

    • Druk, bij het weer aansluiten van de digitizerkabel, niet op het midden van de aansluiting. Druk in plaats daarvan eerst op een kant van de aansluiting en druk dan op de andere kant. Druk in het midden van de aansluiting kan ervoor zorgen dat de pinnetjes buigen en er permanente schade wordt veroorzaakt.

  18. Verwijder de voorste paneelmodule van de achterste behuizing.
    • Verwijder de voorste paneelmodule van de achterste behuizing.

  19. Verwijder de volgende Phillips schroeven, die het bovenste plaatje bevestigen:
    • Verwijder de volgende Phillips schroeven, die het bovenste plaatje bevestigen:

    • Eén 1.5 mm lange schroef

    • Twee 2.3 mm lange schroef

  20. Til het plaatje over het oorstuk omhoog en verwijder deze uit de schermmodule.
    • Til het plaatje over het oorstuk omhoog en verwijder deze uit de schermmodule.

  21. Gebruik het platte einde van een spudger om de naar voren gerichte camera en de schermkabels omhoog en naar de zijkant de duwen.
    • Gebruik het platte einde van een spudger om de naar voren gerichte camera en de schermkabels omhoog en naar de zijkant de duwen.

  22. Gebruik een pincet om de oorstukspeaker stevig vast te pakken en uit de schermmodule te verwijderen.
    • Gebruik een pincet om de oorstukspeaker stevig vast te pakken en uit de schermmodule te verwijderen.

Conclusie

100%

Begin met vertalen ›

Dropped my iphone and the speaker stopped working.

Expected that it was a connector that was lose.

Used this guide to fix it.... Thanks :)

henriklotstrand - Antwoord

My son was chewing on my phone and the speaker was real quiet afterwards. I purchased your product above and installed but nothing changed. Not sure what else it could be, don't want to purchase a 100$ display only to have that not fix the issue either. And of course since I've already opened it Apple sent it back to me :D

Jacob Carrillo - Antwoord

After dropping my iPhone from the car, the speaker stopped working. Thankfully using this guide I was able to reseat the connector and all was good again. Make sure the four cable are attached properly to the board when reassembling as I had to take the protective covers back off again and reseat them.

Overall I feel confident that I would be able to do it again.

On a separate note I would highly recommend a decent precision set to carry out any repairs on these small devices. The screws are tiny and magnetised tools are a must.

Thanks iFixit!

Sam Colbear - Antwoord

phone worse off, smh, well i did as it said, i even bought all the tools from them that i needed, now my phone stuck on apple logo, did reset holding power and home button, went back in disconnected reconnect display connection and power cycled disconnecting battery connector, and still stuck on apple logo. followed everything, was careful, dont know if i went wrong, or what

tony ny - Antwoord

UPDATE been 20 min finally went to home screen but charging port not working, tried 3 different usb cords, will keep u updated while i try figure this $@$* out

tony ny - Antwoord

Voeg opmerking toe

Weergavestatistieken:

Afgelopen 24 uren: 0

Afgelopen 7 dagen: 21

Afgelopen 30 dagen: 181

Altijd: 71,133