Ga door naar hoofdinhoud

Inleiding

Het vervangen van de batterij van je iPhone is niet moeilijk en kost maar weinig tijd. Werk rustig en nauwgezet en let op dat je geen onderdelen verliest. Zorg dat je alles klaar hebt liggen voor je begint en lees de handleiding alvast een keer door. Zo voorkom je verrassingen.

  1. Als je scherm ernstig gebroken is, voorkom dan verdere schade en letsel door je scherm met plakband af te plakken. Zet daarvoor overlappende stukken tape over het scherm van je telefoon, tot je de hele oppervlakte hebt bedekt. Dat zorgt ervoor dat scherfjes blijven zitten en je scherm heel blijft tijdens het loswrikken.
    • Als je scherm ernstig gebroken is, voorkom dan verdere schade en letsel door je scherm met plakband af te plakken.

    • Zet daarvoor overlappende stukken tape over het scherm van je telefoon, tot je de hele oppervlakte hebt bedekt.

    • Dat zorgt ervoor dat scherfjes blijven zitten en je scherm heel blijft tijdens het loswrikken.

    • Draag een beschermende bril, zodat je geen scherfjes in je ogen krijgt.

  2. Zorg ervoor dat je iPhone is uitgeschakeld voordat je begint met het openen.
    • Zorg ervoor dat je iPhone is uitgeschakeld voordat je begint met het openen.

    • Verwijder de twee pentalobe-schroefjes naast de Lightning-aansluiting.

  3. De volgende twee stappen gaan over het gebruik van de iSlack, een geweldig stuk gereedschap dat we aanraden aan iedereen die vaker een iPhone wil openen. Als je geen gebruik maakt van de iSlack, ga dan naar stap 5. Sluit het handvat van de iSlack, waardoor de zuignappen uit elkaar komen. Plaats de onderkant van je iPhone in de iSlack, zo dat de onderkant tegen de geleider aankomt.
    • De volgende twee stappen gaan over het gebruik van de iSlack, een geweldig stuk gereedschap dat we aanraden aan iedereen die vaker een iPhone wil openen. Als je geen gebruik maakt van de iSlack, ga dan naar stap 5.

    • Sluit het handvat van de iSlack, waardoor de zuignappen uit elkaar komen.

    • Plaats de onderkant van je iPhone in de iSlack, zo dat de onderkant tegen de geleider aankomt.

    • De bovenste zuignap zit dan nét boven de homeknop.

    • Duw de handvatten uit elkaar, zodat de zuignappen stevig tegen de voor- en achterkant van de iPhone worden gedrukt.

  4. Houd je iPhone stevig vast terwijl je de handvatten van de iSlack sluit, zodat de zuignappen uit elkaar worden getrokken. Het frontpaneel komt dan los van de behuizing. De iSlack is zó ontworpen dat het scherm wel loskomt, maar niet zo ver dat het kabels kan scheuren.
    • Houd je iPhone stevig vast terwijl je de handvatten van de iSlack sluit, zodat de zuignappen uit elkaar worden getrokken. Het frontpaneel komt dan los van de behuizing.

    • De iSlack is zó ontworpen dat het scherm wel loskomt, maar niet zo ver dat het kabels kan scheuren.

    • Verwijder de zuignappen voorzichtig van je iPhone en leg de iSlack aan de kant.

    • Sla de volgende drie stappen over en ga verder bij stap 8.

  5. Druk een kleine zuignap net boven de homeknop op het scherm van je iPhone.
    • Druk een kleine zuignap net boven de homeknop op het scherm van je iPhone.

    • Zorg ervoor dat de zuignap helemaal op het scherm aansluit voor een dichte verbinding.

    • Als je een iPhone openmaakt waarvan het scherm is gebroken, zorg dan voor een nette laag tape op het scherm, zonder luchtbelletjes. Op die manier voorkom je dat het glas verder versplintert en heeft de zuignap voldoende oppervlakte om krachtig vast te kunnen zuigen.

  6. Zorg ervoor dat de zuignap stevig op het scherm vastzit.
    • Zorg ervoor dat de zuignap stevig op het scherm vastzit.

    • Houd de iPhone met één hand naar beneden terwijl je trekt aan de zuignap, tot het scherm een beetje loskomt van de behuizing.

    • Neem je tijd en oefen een constante, flinke kracht uit. Het scherm zit een stuk steviger dan bij de meeste andere apparaten.

    • Gebruik een plastic openingsgereedschap om het scherm verder los te werken van de behuizing, terwijl je kracht blijft houden op de zuignap.

    • Het scherm wordt vastgehouden door verschillende clips in de behuizing, dus je zult een combinatie van je gereedschap, handen en zuignap moeten gebruiken om het scherm los te maken van de behuizing.

  7. Werk verder langs de zijkanten. Gebruik je gereedschap om het scherm los te wrikken van clips in de behuizing.
    • Werk verder langs de zijkanten. Gebruik je gereedschap om het scherm los te wrikken van clips in de behuizing.

  8. Verwijder niet direct het hele scherm van de behuizing: er zitten nog verschillende kabels vast aan de bovenkant van het scherm! Koppel zeker de batterij los vooraleer verder te gaan met de reparatie.  Als je dat niet doet kan het zijn dat de telefoon heet wordt of dat er problemen ontstaan met aanraakgevoeligheid.
    • Verwijder niet direct het hele scherm van de behuizing: er zitten nog verschillende kabels vast aan de bovenkant van het scherm!

    • Koppel zeker de batterij los vooraleer verder te gaan met de reparatie. Als je dat niet doet kan het zijn dat de telefoon heet wordt of dat er problemen ontstaan met aanraakgevoeligheid.

    • Als alle clips los zijn kun je het scherm voorzichtig wegklappen van de behuizing.

    • Til het scherm voorzichtig op tot een hoek van niet meer dan 90 graden. Let op de kabels aan de bovenkant.

  9. Verwijder de volgende schroeven waarmee het metalen beschermingsschild vastzit aan het moederbord:
    • Verwijder de volgende schroeven waarmee het metalen beschermingsschild vastzit aan het moederbord:

    • Twee 1,2 mm kruiskopschroeven

    • Eén 1,6 mm kruiskopschoef

    • Deze schroef lijkt niet te worden aangetrokken door een magnetische schroevendraaier. Verlies hem niet tijdens het uitdraaien en zorg ervoor dat hij op de juiste plek terugkomt. Een magnetische schroef op die plek zorgt voor problemen met het kompas.

  10. Verwijder het beschermingsschildje uit de behuizing. Let er voor een correcte installatie op dat je de kleine haakjes op de juiste manier insteekt en omlaag brengt richting de buitenkant van het toestel.
    • Verwijder het beschermingsschildje uit de behuizing.

    • Let er voor een correcte installatie op dat je de kleine haakjes op de juiste manier insteekt en omlaag brengt richting de buitenkant van het toestel.

  11. Gebruik een plastic openingsgereedschap om de volgende kabels los te maken van het moederbord: Kabel van sensor en camera aan de voorkant. LCD kabel
    • Gebruik een plastic openingsgereedschap om de volgende kabels los te maken van het moederbord:

    • Kabel van sensor en camera aan de voorkant.

    • LCD kabel

    • Kabel voor touchscreen (digitizer)

    • Tijdens het in elkaar zetten kan het gebeuren dat de LCD-kabel van de verbinding loskomt. Dit kan zorgen voor witte lijnen of een zwart scherm. Maak in dat geval de kabel opnieuw vast en haal de spanning even van de telefoon. Dat kan het beste door de batterij even los en weer vast te maken.

  12. Verwijder het scherm van de behuizing.
    • Verwijder het scherm van de behuizing.

  13. Verwijder de volgende schroeven om het metalen beugeltje van de batterijaansluiting los te maken:
    • Verwijder de volgende schroeven om het metalen beugeltje van de batterijaansluiting los te maken:

    • Eén 1,8 mm kruiskopschroef

    • Eén 1,6 mm kruiskopschroef

  14. Verwijder het metalen beugeltje en leg het aan de kant. Verwijder het metalen beugeltje en leg het aan de kant.
    • Verwijder het metalen beugeltje en leg het aan de kant.

  15. Maak de batterijkabel met een plastic openingsgereedschap voorzichtig los van het moederbord. Let goed op dat je alleen de connector losmaakt en niet de verbinding op het moederbord.
    • Maak de batterijkabel met een plastic openingsgereedschap voorzichtig los van het moederbord.

    • Let goed op dat je alleen de connector losmaakt en niet de verbinding op het moederbord.

  16. Soms lukt het om de batterij te verwijderen door te trekken aan het plastic lipje. Een rustige gelijkmatige trek lijkt het best te werken. Werkt het niet, volg dan de stappen hieronder. Gebruik het plastic gereedschap om voorzichtig de batterij los te wrikken, maar alleen op de plaatsen aangegeven in de foto. Wrikken op een andere plaats, zeker bij het plastic lipje, kan het moederbord beschadigen. Nogmaals: werk voorzichtig en alleen in de aangegeven plaatsen. Als je te onvoorzichtig doet kun je de batterij lek prikken of het moederbord beschadigen.
    • Soms lukt het om de batterij te verwijderen door te trekken aan het plastic lipje. Een rustige gelijkmatige trek lijkt het best te werken. Werkt het niet, volg dan de stappen hieronder.

    • Gebruik het plastic gereedschap om voorzichtig de batterij los te wrikken, maar alleen op de plaatsen aangegeven in de foto. Wrikken op een andere plaats, zeker bij het plastic lipje, kan het moederbord beschadigen.

    • Nogmaals: werk voorzichtig en alleen in de aangegeven plaatsen. Als je te onvoorzichtig doet kun je de batterij lek prikken of het moederbord beschadigen.

    • Wees voorzichtig wanneer je aan de bovenkant van de batterij wrikt. Stop je plastic gereedschap niet dieper dan 2mm onder de batterij, zoniet riskeer je de volume-controle kabeltjes te beschadigen.

  17. Gebruik indien nodig de rest van het plastic lipje om de batterij helemaal los te krijgen van de behuizing. Soms zit hij met veel lijm vast.
    • Gebruik indien nodig de rest van het plastic lipje om de batterij helemaal los te krijgen van de behuizing. Soms zit hij met veel lijm vast.

    • Verwijder de batterij.

    • Let er bij het in elkaar zetten op dat de (nieuwe) batterij stevig en volledig in de behuizing zit. Dit voorkomt dat componenten beschadigen bij het installeren van het scherm.

Conclusie

Als je de homebutton, camera en het metalen schild hebt overgezet op je nieuwe scherm, kun je de stappen in omgekeerde volgorde uitvoeren om je iPhone weer in elkaar te zetten.

15%

Begin met vertalen ›

Bijgevoegde documenten

Andrew Optimus Goldheart

Lid sinds: 17-10-09

425.713 Reputatie

Team

iFixit Lid van iFixit

Community

104 Leden

When I finished installing the battery, I put everything back together the way it should be but I have two small problems.

Problem 1: The top of the screen doesn't sit the way it did before I opened it. It sticks out more at the top than the bottom. I'm not talking much, maybe fractions of a MM extra?

Problem 2: The screen isn't as responsive as before. When I'm typing, it sort of lags and then it catches up really fast, sort of like when they phone is "busy" and then it catches up with what you're typing. However, it's not only during typing but scrolling and when tapping the screen. It is generally overall less responsive.

Any ideas?

jnflego - Antwoord

If others have this problem like I did too when first changing the batter. Here's the answer not in the steps in the guide:

When reassembling the case after replacing the battery and closing the case you have to do the following. The top of the screen (where the cables to the LCD screen are connected) has to be slid in first, before settling in the rest of the case, so that there is no "bumb" on the top of the case. If you don't slide in the case correctly, you will get screen artefacts (after effects, ghosting) when pressing the screen in normal use. You'll notice this immediately and should notice it by the frame not being even on the top.

Fix: Just reopen the screen top, slide the screen frame top first in place, then close the rest of the case and test. Should be ok.

jaakkohyry -

he cambiado la bateria tal y como lo describen pero cuando pongo la nueva bateria no enciende pongo a cargarlo y me sale la manzanita en la pantalla y se apaga asi pasa vario tiempo encendiendose y apgandose solo paraece la manzanita no se que pueda ser

Mario - Antwoord

Super easy! I am not used to repair things on the regular but this was a breeze. The video was the perfect companion. Hardest part was removing the screen, then reapplying the cover for the three connections towards the top of the phone. The piece didnt seem to sit right, but jiggling it around a little helped and worked like a charm!

therise03 - Antwoord

While trying to gingerly open a gap with the suction cup, my entire display assembly released all at once and flew up. I think I must have damaged a trace on the flex connector going to the backlight, since I now have hot spots along the top of the display and it seems half of the what-seem-to-be 8 LEDs are dead. Brightness at full is noticeably lower than a friend's iPhone 5.

alexwhittemore - Antwoord

Voeg opmerking toe

Weergavestatistieken:

Afgelopen 24 Uren: 178

Afgelopen 7 Dagen: 1,113

Afgelopen 30 Dagen: 4,982

Altijd: 2,464,793