Ga door naar hoofdinhoud

Inleiding

Gebruik deze handleiding om een kapotte of niet langer goed werkende batterij in een Samsung Galaxy S7 Edge te vervangen.

Ontlaad je batterij, voor je eigen veiligheid, tot onder de 25% voordat je begint met het demonteren van je toestel. Een geladen lithium-ion batterij kan in brand vliegen en/of exploderen als deze wordt doorboord of beschadigd.

Neem, als je batterij gezwollen is, de juiste voorzorgsmaatregelen. Verwarm je telefoon in dat geval absoluut niet. Indien nodig kun je een spuit of een pipet gebruiken om isopropyl alcohol (>90%) langs de kanten van de achterste behuizing aanbrengen om de lijm te verzwakken. Gezwollen batterijen kunnen erg gevaarlijk zijn, dus zorg dat je oogbescherming draagt en extra voorzichtig te werk gaat. Breng je toestel, als je je niet helemaal zeker van je zaak voelt, naar een professional.

  1. Het openen van je telefoon zal de waterdichte pakkingen aantasten. Zorg daarom dat je vervangende kleefstrips klaar hebt liggen voordat je verder gaat of zorg ervoor dat je voorkomt dat je je toestel blootstelt aan water als je ervoor kiest de pakkingen niet te vervangen.
    • Het openen van je telefoon zal de waterdichte pakkingen aantasten. Zorg daarom dat je vervangende kleefstrips klaar hebt liggen voordat je verder gaat of zorg ervoor dat je voorkomt dat je je toestel blootstelt aan water als je ervoor kiest de pakkingen niet te vervangen.

    • Verwarm een iOpener en leg deze op de lange kant van de telefoon gedurende ongeveer twee minuten.

    • Het kan nodig zijn om je iOpener meerdere malen op te warmen en op je toestel te leggen om de lijm eronder genoeg te verzwakken. Volg de instructies van de iOpener om te voorkomen dat je je telefoon oververhit.

    • Een föhn, warmtepistool of een kookplaat kunnen ook gebruikt worden in deze stap. Wees hierbij wel extra voorzichtig dat je je telefoon niet oververhit—het OLED-scherm en de batterij zijn beide erg kwetsbaar voor warmteschade.

  2. Als het achterste paneel eenmaal te warm is om comfortabel aan te raken, druk je een zuignap zo dicht mogelijk bij de verwarmde kant op de telefoon. Zorg dat je je zuignap niet op het gebogen deel van het glas drukt.
    • Als het achterste paneel eenmaal te warm is om comfortabel aan te raken, druk je een zuignap zo dicht mogelijk bij de verwarmde kant op de telefoon. Zorg dat je je zuignap niet op het gebogen deel van het glas drukt.

    • De zuignap zal zich niet vastzuigen als je deze over het gebogen deel van het glas plaatst.

    • Als de achterste behuizing van je telefoon gebarsten is, zal je zuignap zich ook niet makkelijk vastzuigen. Probeer de achterkant in dat geval omhoog te trekken met sterke tape of plak je zuignap vast met secondelijm en laat de lijm drogen voordat je verdergaat.

    • Trek je zuignap omhoog en steek een openingsplectrum onder de glazen achterkant.

    • Je zult je openingsplectrum, doordat het glas aan de zijkanten gebogen is, omhoog moeten duwen in plaats van deze parallel aan het frame van de telefoon in te brengen.

    • Als je moeite hebt met het voltooien van deze stap verwarm je je toestel nog meer om de lijm nog verder te verzachten en probeer je het nog eens. De lijm koelt vaak snel af, dus het kan nodig zijn dat je dit vaak en snel herhaalt.

  3. Als je je plectrum eenmaal stevig in het toestel hebt weten te plaatsen, verwarm je je iOpener nog eens en leg je deze nog een keer op je telefoon om de lijm verder te verzachten.
    • Als je je plectrum eenmaal stevig in het toestel hebt weten te plaatsen, verwarm je je iOpener nog eens en leg je deze nog een keer op je telefoon om de lijm verder te verzachten.

  4. Schuif je plectrum langs de zijkant van de telefoon en snijd onderweg alle lijm door die je tegenkomt. Doe dit langzaam, zodat de punt van je plectrum niet uit de naad vliegt. Als het schuiven te moeilijk blijkt te zijn, zul je je telefoon nog meer moeten verwarmen.
    • Schuif je plectrum langs de zijkant van de telefoon en snijd onderweg alle lijm door die je tegenkomt.

    • Doe dit langzaam, zodat de punt van je plectrum niet uit de naad vliegt. Als het schuiven te moeilijk blijkt te zijn, zul je je telefoon nog meer moeten verwarmen.

    • Laat je plectrum op z'n plek zitten en pak vervolgens een tweede plectrum als je verdergaat met de volgende stap. Het laten zitten van je plectrum voorkomt dat de lijm zich opnieuw gaat hechten.

  5. Herhaal de vorige procedure, waarbij je de lijm verwarmt en doorsnijdt, voor de drie overige zijden van de telefoon. Zorg dat je in iedere zijde een openingsplectrum achterlaat, zodat je voorkomt dat de lijm zich opnieuw gaat hechten. Zorg dat je in iedere zijde een openingsplectrum achterlaat, zodat je voorkomt dat de lijm zich opnieuw gaat hechten.
    • Herhaal de vorige procedure, waarbij je de lijm verwarmt en doorsnijdt, voor de drie overige zijden van de telefoon.

    • Zorg dat je in iedere zijde een openingsplectrum achterlaat, zodat je voorkomt dat de lijm zich opnieuw gaat hechten.

  6. Til het glas omhoog en verwijder het uit de telefoon. Til het glas omhoog en verwijder het uit de telefoon.
    • Til het glas omhoog en verwijder het uit de telefoon.

  7. Om een nieuwe achterste behuizing te bevestigen: Gebruik je een pincet om alle lijmresten uit het chassis van de telefoon te halen. Maak de voorheen gelijmde gebieden vervolgens goed schoon met wat isopropyl alcohol (>90%) en een stuk stofvrij doek om het oppervlak klaar te maken voor de nieuwe lijm.
    • Om een nieuwe achterste behuizing te bevestigen:

    • Gebruik je een pincet om alle lijmresten uit het chassis van de telefoon te halen. Maak de voorheen gelijmde gebieden vervolgens goed schoon met wat isopropyl alcohol (>90%) en een stuk stofvrij doek om het oppervlak klaar te maken voor de nieuwe lijm.

    • Trek de beschermfolie van het plakkende gedeelte van de nieuwe glazen achterkant weg, breng vervolgens een van de zijkanten op de juiste positie op het chassis van de telefoon aan en druk de glazen achterkant stevig op de telefoon.

    • Gebruik deze handleiding in het geval dat je je oude glazen achterkant weer terugzet of als je nieuwe glazen achterkant geen vooraf geïnstalleerde kleefstrips bevat.

    • Zorg dat je je telefoon weer aanzet en je je reparatie test voordat je de nieuwe kleefstrips aanbrengt en je je telefoon definitief sluit.

    • Je kunt de glazen achterkant ook zonder vervangende kleefstrips terugzetten. Verwijder grote stukken lijm die voorkomen dat de achterkant goed past. Verwarm de achterste behuizing, na de installatie, en druk deze stevig vast. Het zal niet volledig waterdicht zijn, maar meestal is de lijm sterk genoeg om de achterkant weer te bevestigen.

  8. Verwijder de twaalf 3.5 mm Phillips-schroeven.
    • Verwijder de twaalf 3.5 mm Phillips-schroeven.

  9. Maak gebruik van de kleine inkeping linksonder in de bovenste antenne om deze uit de telefoon omhoog te duwen. Verwijder de bovenste antenne.
    • Maak gebruik van de kleine inkeping linksonder in de bovenste antenne om deze uit de telefoon omhoog te duwen.

    • Verwijder de bovenste antenne.

  10. Til de draadloze oplaadspoel omhoog en verwijder deze uit de telefoon.
    • Til de draadloze oplaadspoel omhoog en verwijder deze uit de telefoon.

  11. Til de luidspreker omhoog en verwijder deze uit de telefoon.
    • Til de luidspreker omhoog en verwijder deze uit de telefoon.

  12. Gebruik het platte einde van een spudger om de batterijaansluiting los te koppelen. Gebruik het platte einde van een spudger om de batterijaansluiting los te koppelen.
    • Gebruik het platte einde van een spudger om de batterijaansluiting los te koppelen.

  13. Verwarm een iOpener en leg deze direct op de batterij.
    • Verwarm een iOpener en leg deze direct op de batterij.

    • Als alternatief kun je wat isopropyl alcohol onder iedere hoek van de batterij toedienen. Geef deze een aantal minuten de tijd om in te laten trekken om de lijm voldoende te verzwakken.

  14. Gebruik een openingsplectrum om de batterij vanaf de onderkant omhoog te wrikken. Je zult bij het omhoogwrikken van de batterij direct boven het dochterbord en de antennekabels aan het wrikken zijn. Wees daarom extra voorzichtig om te voorkomen dat je een van deze onderdelen beschadigt.
    • Gebruik een openingsplectrum om de batterij vanaf de onderkant omhoog te wrikken.

    • Je zult bij het omhoogwrikken van de batterij direct boven het dochterbord en de antennekabels aan het wrikken zijn. Wees daarom extra voorzichtig om te voorkomen dat je een van deze onderdelen beschadigt.

    • Het kan nodig zijn om de iOpener een aantal keren opnieuw te verwarmen en op je toestel te leggen om de lijm voldoende te verzachten. Je plectrum zal niet zomaar door de lijm heenkomen, aangezien deze vrij stug is.

    • Doe je best om de batterij niet te vervormen noch te beschadigen tijdens deze stappen. Soft-shell lithium-ion batterijen kunnen gevaarlijke chemicaliën lekken, in brand vliegen of zelfs exploderen als deze worden beschadigd. Gebruik geen excessieve kracht en wrik de batterij niet los met metalen tools.

  15. Schuif je openingsplectrum langs de zijkant van de batterij om de resterende lijm door te snijden. Schuif je openingsplectrum langs de zijkant van de batterij om de resterende lijm door te snijden.
    • Schuif je openingsplectrum langs de zijkant van de batterij om de resterende lijm door te snijden.

  16. Til de batterij uit de behuizing. Hergebruik nooit een reeds gebruikte batterij, aangezien dit een potentieel gevaar met zich meebrengt. Vervang deze altijd door een nieuwe batterij.
    • Til de batterij uit de behuizing.

    • Hergebruik nooit een reeds gebruikte batterij, aangezien dit een potentieel gevaar met zich meebrengt. Vervang deze altijd door een nieuwe batterij.

    • Om een nieuwe batterij inclusief kleefstrips te installeren, volg je deze handleiding.

Conclusie

Kalibreer je nieuwe batterij na het voltooien van deze handleiding.

en nl

88%

Begin met vertalen ›

Arthur Shi

Lid sinds: 03-01-18

167.875 Reputatie

Team

iFixit Lid van iFixit

Community

137 Leden

11 Opmerkingen

EXCELLENT TUTORIEL CLAIR ET PRECIS…….reussite du remplacement de la batterie ENCORE MERCI

daberalem - Antwoord

Super Anleitung und super Werkzeug! War in 45 Minuten mit allem fertig und bin begeistert!

Lars Gang - Antwoord

How.. in the bloody !&&*.. do you use the battery adhesive? Don’t just stop with the removal. Reapplication of the adhesive is an IMPORTANT STEP!

Doug Weber - Antwoord

Hi Doug,

I’ve written up a short guide for the battery adhesive. You can find it here. It’s now added into the last step. Hope that helps!

Arthur Shi -

1-2 hours…acturally about 30 mins! excellent tutorial

Sean Celestine - Antwoord

Voeg opmerking toe

Weergavestatistieken:

Afgelopen 24 uren: 30

Afgelopen 7 dagen: 206

Afgelopen 30 dagen: 988

Altijd: 94,587