Ga door naar hoofdinhoud

Repareer je spullen

Recht op reparatie

Onderdelen & Gereedschap

Inleiding

Gebruik deze handleiding om de batterij van je Samsung Galaxy S10e te vervangen.

De batterij zit vast met sterke lijm. Hoog geconcentreerde (>90%) isopropyl alcohol zal het verwijderproces een stuk gemakkelijker maken.

Ontlaad, voor je eigen veiligheid, de batterij van je telefoon tot onder de 25% voordat je begint met dit proces. Dit vermindert het risico op brand of explosie in het geval dat je je batterij per ongeluk doorboort of beschadigt.

Neem de juiste voorzorgsmaatregelen als je batterij opgezwollen is en verwarm je telefoon zeker niet.

  1. Het openen van je telefoon zal de waterdichtheid van je telefoon aantasten. Zorg dat je vervangende sluitingen hebt voordat je aan deze reparatie begint of zorg ervoor dat je absoluut geen waterschade veroorzaakt tijdens de reparatie, zodat je de oude sluitingen weer terug kunt zetten.
    • Het openen van je telefoon zal de waterdichtheid van je telefoon aantasten. Zorg dat je vervangende sluitingen hebt voordat je aan deze reparatie begint of zorg ervoor dat je absoluut geen waterschade veroorzaakt tijdens de reparatie, zodat je de oude sluitingen weer terug kunt zetten.

    • Prepareer een iOpener en verwarm de achterkant van je telefoon langs de rechterzijde gedurende ongeveer twee minuten. Dit zorgt ervoor dat de lijm die de achterste behuizing vasthoudt, verzacht.

    • Het kan zijn dat je de iOpener een aantal keer opnieuw moet verwarmen en op de telefoon moet leggen om deze warm genoeg te krijgen. Volg de instructies van de iOpener om oververhitting te voorkomen.

    • Je kunt ook een föhn, warmtepistool of een kookplaat gebruiken, maar wees voorzichtig dat je hiermee niet je telefoon oververhit - het OLED-scherm en de interne batterij zijn beide zeer vatbaar voor warmteschade.

  2. In de volgende stappen zul je de lijm die de achterste behuizing vasthoudt, moeten doorsnijden. De lijm zit op de plaatsen die op de foto zijn aangegeven, welke de binnenkant toont na het weghalen van de achterste behuizing.
    • In de volgende stappen zul je de lijm die de achterste behuizing vasthoudt, moeten doorsnijden.

    • De lijm zit op de plaatsen die op de foto zijn aangegeven, welke de binnenkant toont na het weghalen van de achterste behuizing.

    • Zoals je aan de buitenkant van de telefoon kunt zien, zul je de lijm die in de gemarkeerde gebieden ligt door moeten snijden.

    • De lijm is het dunst aan de rechterkant van de telefoon, net onder de Bixbyknop.

  3. Bevestig een zuignap aan de achterkant, zo dicht mogelijk bij de verwarmde kant en net onder de Bixbyknop waar de lijm het dunst is. De zuignap zal niet goed zuigen bij het gebogen deel van het glas, dus zorg dat je een beetje van de zijkant wegblijft.
    • Bevestig een zuignap aan de achterkant, zo dicht mogelijk bij de verwarmde kant en net onder de Bixbyknop waar de lijm het dunst is.

    • De zuignap zal niet goed zuigen bij het gebogen deel van het glas, dus zorg dat je een beetje van de zijkant wegblijft.

    • Als de glazen achterkant gebarsten is, kan het zijn dat de zuignap niet blijft zitten. Probeer de achterkant dan met sterke tape omhoog te tillenof bevestig de zuignap met secondelijm en laat deze intrekken zodat je verder kunt gaan.

  4. Leg de verwarmde kant van de telefoon vervolgens op een blokje van ongeveer 13 mm (0.5 inch) dik. Dit zal de telefoon in een hoek leggen die het gemakkelijker maakt om de openingstool in te brengen. Til dan de rechterzijkant van de achterkant op met je zuignap, waardoor er een kleine opening vrijkomt tussen het frame en de achterste behuizing. Het kan zijn dat hier heel wat kracht voor nodig is. Mocht het niet lukken dan kun je wat extra warmte toedienen om de lijm te verzachten en het nog eens proberen. De lijm koelt snel en wordt dus snel hard, dus het kan zijn dat je dit een aantal keer moet herhalen.
    • Leg de verwarmde kant van de telefoon vervolgens op een blokje van ongeveer 13 mm (0.5 inch) dik. Dit zal de telefoon in een hoek leggen die het gemakkelijker maakt om de openingstool in te brengen.

    • Til dan de rechterzijkant van de achterkant op met je zuignap, waardoor er een kleine opening vrijkomt tussen het frame en de achterste behuizing.

    • Het kan zijn dat hier heel wat kracht voor nodig is. Mocht het niet lukken dan kun je wat extra warmte toedienen om de lijm te verzachten en het nog eens proberen. De lijm koelt snel en wordt dus snel hard, dus het kan zijn dat je dit een aantal keer moet herhalen.

    • Als je een iOpener gebruikt, volg je deze instructies om oververhitting en daarmee het barsten van de gel te voorkomen

    • Druk een kant van de openingstool in de zojuist gecreëerde opening.

    • De glazen achterkant kan breken als je te veel kracht gebruikt of deze probeert te openen met metalen gereedschappen.

  5. Schuif de openingstool langs de rechterzijde van de telefoon om door de lijm heen te snijden die de achterkant vasthoudt. Schuif de openingstool langs de rechterzijde van de telefoon om door de lijm heen te snijden die de achterkant vasthoudt. Schuif de openingstool langs de rechterzijde van de telefoon om door de lijm heen te snijden die de achterkant vasthoudt.
    • Schuif de openingstool langs de rechterzijde van de telefoon om door de lijm heen te snijden die de achterkant vasthoudt.

  6. Schuif een openingsplectrum in de zijkant naast de openingstool. Laat deze zitten om te voorkomen dat de zojuist gescheiden lijm zich weer gaat hechten. Schuif een openingsplectrum in de zijkant naast de openingstool. Laat deze zitten om te voorkomen dat de zojuist gescheiden lijm zich weer gaat hechten.
    • Schuif een openingsplectrum in de zijkant naast de openingstool. Laat deze zitten om te voorkomen dat de zojuist gescheiden lijm zich weer gaat hechten.

  7. Leg een verwarmde iOpener langs de bovenste zijde van de telefoon gedurende ongeveer twee minuten.
    • Leg een verwarmde iOpener langs de bovenste zijde van de telefoon gedurende ongeveer twee minuten.

  8. Steek een openingsplectrum net onder de rechter bovenhoek van de telefoon en schuif deze om de hoek heen en langs de bovenkant van de telefoon verder. Het gelijmde deel is wat groter hier dus je zult je plectrum iets verder in de telefoon moeten steken om deze los te snijden. Laat je plectrum zitten om te voorkomen dat de lijm zich weer aan je telefoon gaat hechten.
    • Steek een openingsplectrum net onder de rechter bovenhoek van de telefoon en schuif deze om de hoek heen en langs de bovenkant van de telefoon verder.

    • Het gelijmde deel is wat groter hier dus je zult je plectrum iets verder in de telefoon moeten steken om deze los te snijden.

    • Laat je plectrum zitten om te voorkomen dat de lijm zich weer aan je telefoon gaat hechten.

  9. Nintendo Switch-kits

    A quick fix to get back in the game

    Shop Switch Kits

    Nintendo Switch-kits

    A quick fix to get back in the game

    Shop Switch Kits
  10. Leg een verwarmde iOpener langs de linkerzijkant van de telefoon gedurende twee minuten.
    • Leg een verwarmde iOpener langs de linkerzijkant van de telefoon gedurende twee minuten.

  11. Schuif nog een openingsplectrum in de telefoon bij de linker bovenhoek en schuif deze langs de linkerkant van de telefoon naar beneden. Laat opnieuw je plectrum in de telefoon zitten om te voorkomen dat de lijm zich weer gaat hechten. Laat opnieuw je plectrum in de telefoon zitten om te voorkomen dat de lijm zich weer gaat hechten.
    • Schuif nog een openingsplectrum in de telefoon bij de linker bovenhoek en schuif deze langs de linkerkant van de telefoon naar beneden.

    • Laat opnieuw je plectrum in de telefoon zitten om te voorkomen dat de lijm zich weer gaat hechten.

  12. Leg een verwarmde iOpener langs de onderkant van de telefoon gedurende twee minuten.
    • Leg een verwarmde iOpener langs de onderkant van de telefoon gedurende twee minuten.

  13. Schuif nu een openingsplectrum in je telefoon bij een van de onderste hoeken en schuif deze vervolgens langs de onderkant van de telefoon om de lijm aldaar van de telefoon te scheiden. Het gelijmde deel is wat groter en dikker hier, dus je zult je plectrum wat dieper in de telefoon moeten steken om de lijm te kunnen scheiden. Het gelijmde deel is wat groter en dikker hier, dus je zult je plectrum wat dieper in de telefoon moeten steken om de lijm te kunnen scheiden.
    • Schuif nu een openingsplectrum in je telefoon bij een van de onderste hoeken en schuif deze vervolgens langs de onderkant van de telefoon om de lijm aldaar van de telefoon te scheiden.

    • Het gelijmde deel is wat groter en dikker hier, dus je zult je plectrum wat dieper in de telefoon moeten steken om de lijm te kunnen scheiden.

  14. Probeer nu op voorzichtige wijze, met behulp van de openingsplectrums, de achterste behuizing omhoog te wrikken. Als je enige weerstand voelt, stop je met wrikken en gebruik je weer een openingsplectrum om enige overgebleven lijmresten door te snijden. Verwijder de achterste behuizing.
    • Probeer nu op voorzichtige wijze, met behulp van de openingsplectrums, de achterste behuizing omhoog te wrikken.

    • Als je enige weerstand voelt, stop je met wrikken en gebruik je weer een openingsplectrum om enige overgebleven lijmresten door te snijden.

    • Verwijder de achterste behuizing.

  15. Volg deze handleiding om de achterste behuizing weer op je telefoon te zetten en de lijm eronder te vervangen.
    • Volg deze handleiding om de achterste behuizing weer op je telefoon te zetten en de lijm eronder te vervangen.

    • Zorg dat je je telefoon aanzet en deze test voordat je deze weer helemaal in elkaar zet en sluit.

    • Als je wilt, kun je de achterste behuizing terug zetten zonder vervangende lijm. Verwijder dan eerst alle lijmresten die voorkomen dat de achterkant goed past. Na het installeren van de achterkant verwarm je het en zet je er druk op om deze te laten hechten. Het zal niet waterdicht zijn, maar de lijm is sterk genoeg om de achterkant te bevestigen.

  16. Verwijder de acht 3.9 mm Phillips schroeven die het bovenste gedeelte van het midframe aan de telefoon bevestigen.
    • Verwijder de acht 3.9 mm Phillips schroeven die het bovenste gedeelte van het midframe aan de telefoon bevestigen.

  17. Schuif een openingsplectrum onder de rechter onderhoek van het bovenste midframe om de lijm die het aan het onderste midframe bevestigt los te snijden. Schuif een openingsplectrum onder de rechter onderhoek van het bovenste midframe om de lijm die het aan het onderste midframe bevestigt los te snijden.
    • Schuif een openingsplectrum onder de rechter onderhoek van het bovenste midframe om de lijm die het aan het onderste midframe bevestigt los te snijden.

  18. Steek de punt van een spudger in de smalle uitsparing aan de rechterkant van het plasticen deel van het bovenste midframe, dichtbij de Bixbyknop. Gebruik de punt van je spudger om het midframe voorzichtig omhoog te duwen, weg van het chassis van de telefoon.
    • Steek de punt van een spudger in de smalle uitsparing aan de rechterkant van het plasticen deel van het bovenste midframe, dichtbij de Bixbyknop.

    • Gebruik de punt van je spudger om het midframe voorzichtig omhoog te duwen, weg van het chassis van de telefoon.

  19. Til het midframe uit de telefoon aan het plasticen gedeelte.
    • Til het midframe uit de telefoon aan het plasticen gedeelte.

    • Om deze te herinstalleren, steek je eerst de bovenkant van de module in het frame van de telefoon om vervolgens de rest van de module langzaam in het frame te drukken totdat deze vastklikt.

  20. Gebruik het platte eind van een spudger om de batterijaansluiting in een rechte beweging omhoog te duwen van het contact en deze te ontkoppelen. Gebruik het platte eind van een spudger om de batterijaansluiting in een rechte beweging omhoog te duwen van het contact en deze te ontkoppelen.
    • Gebruik het platte eind van een spudger om de batterijaansluiting in een rechte beweging omhoog te duwen van het contact en deze te ontkoppelen.

    • Deze stap kan worden voltooid met behulp van lijmverwijderaar of hoog geconcentreerde (>90%) isopropyl alcohol.

    • Leg de onderkant van de telefoon op een verhoging zodat de telefoon in een hoek komt te liggen die ervoor zal zorgen dat de lijmverwijderaar van beneden de batterij naar boven loopt.

    • Dien wat isopropyl alcohol of lijmverwijderaar toe aan de onderkant van de batterij. Geef het een aantal minuten om in te trekken zodat de lijm verzacht wordt.

  21. Gebruik het platte eind van een spudger om de batterij op voorzichtige wijze uit de telefoon te liften. Zorg ervoor dat je de batterij zeker niet vervormt gedurende het proces. Soft-shell lithium-ion batterijen kunnen gevaarlijke chemicaliën lekker, in brand vliegen, of zelfs exploderen als ze worden beschadigd. Gebruik geen excessieve kracht en gebruik geen metalen gereedschap bij de batterij.
    • Gebruik het platte eind van een spudger om de batterij op voorzichtige wijze uit de telefoon te liften.

    • Zorg ervoor dat je de batterij zeker niet vervormt gedurende het proces. Soft-shell lithium-ion batterijen kunnen gevaarlijke chemicaliën lekker, in brand vliegen, of zelfs exploderen als ze worden beschadigd. Gebruik geen excessieve kracht en gebruik geen metalen gereedschap bij de batterij.

    • Als je op serieuze weerstand stuit of als de batterij begint te vervormen, kun je de vorige stap herhalen om de lijm verder los te maken.

  22. Verwijder de batterij. Hergebruik de batterij niet nadat deze is verwijderd aangezien dit erg gevaarlijk kan zijn. Vervang deze altijd met een nieuwe batterij.
    • Verwijder de batterij.

    • Hergebruik de batterij niet nadat deze is verwijderd aangezien dit erg gevaarlijk kan zijn. Vervang deze altijd met een nieuwe batterij.

    • Om een nieuwe batterij en nieuwe lijm te plaatsen, volg je deze handleiding.

Conclusie

Kalibreer na het voltooien van deze handleiding je zojuist geïnstalleerde batterij.

100%

Begin met vertalen ›

Adam O'Camb

Lid sinds: 11-04-15

75.853 Reputatie

Team

iFixit Lid van iFixit

Community

107 Leden

I was going to publish this guide but somebody did it already for me. Thanks!

By the way the color of that phone in the guide is hideous in my opinion.

Dinan Blueje - Antwoord

When you say “moderate” difficulty, how what’s making it difficult or where is the risk coming from? With the right tools, patience, and even a small bit of experience replacing a screen in an admittedly easy Nokia Lumia phone, what could go wrong, and what would you recommend?

Mark Stretton - Antwoord

Hi Mark, the hardest part of this guide is dealing with all the adhesive without damaging anything. The back cover and the battery are both heavily glued down. To get the back cover off without cracking it, I’d recommend plenty of heat and very patient and gentle prying. If the prying gets really tough, try heating the back a little more. Removing the battery can be tough as well, but using adhesive remover helps a lot. Follow the steps in the guide and make sure you give the adhesive remover a few minutes to soak in. If prying gets difficult, add a little more adhesive remover and wait a couple minutes before continuing. Hope that helps!

Adam O'Camb -

We ran into the problem of the octa not seperating with the back glass. We were using the AoD JIG. What do u recommend as the next step in that instance?

rfralin - Antwoord

Voeg opmerking toe

Weergavestatistieken:

Afgelopen 24 uren: 34

Afgelopen 7 dagen: 218

Afgelopen 30 dagen: 1,008

Altijd: 8,466