Ga door naar hoofdinhoud

Repareer je spullen

Recht op reparatie

Onderdelen & Gereedschap

Inleiding

Volg deze handleiding om de glazen achterkant van de Samsung Galaxy S10 verwijdert om deze te vervangen of om de binnenkant van de telefoon te kunnen bereiken.

  1. Zet je telefoon uit voordat je aan deze reparatie begint. Verwarm een iOpener en leg deze op de rechterzijde van de achterkant gedurende twee minuten. Je kunt ook een föhn, warmtepistool of een kookplaat gebruiken, maar hierbij moet je voorzichtig zijn dat je de telefoon niet oververhit - het scherm en de interne batterij zijn zeer vatbaar voor warmteschade.
    • Zet je telefoon uit voordat je aan deze reparatie begint.

    • Verwarm een iOpener en leg deze op de rechterzijde van de achterkant gedurende twee minuten.

    • Je kunt ook een föhn, warmtepistool of een kookplaat gebruiken, maar hierbij moet je voorzichtig zijn dat je de telefoon niet oververhit - het scherm en de interne batterij zijn zeer vatbaar voor warmteschade.

    • Kijk, terwijl je wacht, alvast op de foto die de open achterkant toont om te zien waar de lijm vastgemaakt is.

  2. Leg de verwarmde rechterzijde van de telefoon op een voorwerp dat ongeveer 13 mm (0.5 inch) hoog is. Zo komt de telefoon in de juiste hoek te liggen voor de openingstool. Houd de linkerzijde van de telefoon tegen met je vingers zodat de telefoon niet wegschuift. Trek vervolgens met de rest van je vingers de zuignap omhoog. Steek de openingstool in de opening die is gecreëerd tussen het frame en de achterkant.
    • Leg de verwarmde rechterzijde van de telefoon op een voorwerp dat ongeveer 13 mm (0.5 inch) hoog is. Zo komt de telefoon in de juiste hoek te liggen voor de openingstool.

    • Houd de linkerzijde van de telefoon tegen met je vingers zodat de telefoon niet wegschuift. Trek vervolgens met de rest van je vingers de zuignap omhoog.

    • Steek de openingstool in de opening die is gecreëerd tussen het frame en de achterkant.

    • Schuif de openingstool, nu deze vastzit, een aantal keer van voor naar achteren door de opening om de achterkant los te maken.

  3. Verwarm een iOpener en leg deze op dezelfde kant van de telefoon gedurende twee minuten. Zet vervolgens een zuignap op de achterkant van de telefoon, zo dicht mogelijk bij het midden van de rechterzijde (waar de lijm het dunst is). Trek met een stevige en gelijkmatige kracht aan de zuignap om een opening te creëren tussen het frame en de achterkant.
    • Verwarm een iOpener en leg deze op dezelfde kant van de telefoon gedurende twee minuten.

    • Zet vervolgens een zuignap op de achterkant van de telefoon, zo dicht mogelijk bij het midden van de rechterzijde (waar de lijm het dunst is).

    • Trek met een stevige en gelijkmatige kracht aan de zuignap om een opening te creëren tussen het frame en de achterkant.

    • Steek de punt van een openingsplectrum in de zojuist gecreëerde opening.

    • Door de stevigheid van het frame, kan het zijn dat dit een aantal pogingen kost.

    • Als het je veel moeite kost om een opening te creëren, is de beste optie om de zijkant van de telefoon nog meer te verwarmen en de vorige stap te herhalen.

    • Je kunt ook proberen een aantal druppels hoog geconcentreerde (>90%) isopropyl alcohol in de opening te gebruiken, zodat de lijm wat verzacht wordt.

    • Gebruik geen excessieve kracht met je plectrum aangezien dit een barst in de glazen achterkant zou kunnen veroorzaken.

  4. Essentiële Electronica Toolkit

    Kleine toolkit. Grote dromen.

    Shop Toolkits

    Essentiële
    Electronica
    Toolkit

    Shop Toolkits
  5. Schuif je openingsplectrum om de hoek van de telefoon en snijd de lijm door. Probeer niet de lijm door te snijden zonder deze vooraf te verwarmen. Als je dit wel probeert, kun je de glazen achterkant breken. Laat een plectrum zitten om te voorkomen dat de lijm zich opnieuw aan de telefoon hecht.
    • Schuif je openingsplectrum om de hoek van de telefoon en snijd de lijm door.

    • Probeer niet de lijm door te snijden zonder deze vooraf te verwarmen. Als je dit wel probeert, kun je de glazen achterkant breken.

    • Laat een plectrum zitten om te voorkomen dat de lijm zich opnieuw aan de telefoon hecht.

  6. Leg een verwarmde iOpener over de onderkant van de telefoon gedurende twee minuten. Steek een openingsplectrum in de rechterkant van de telefoon, vlakbij de onderste hoek.
    • Leg een verwarmde iOpener over de onderkant van de telefoon gedurende twee minuten.

    • Steek een openingsplectrum in de rechterkant van de telefoon, vlakbij de onderste hoek.

    • Schuif je plectrum voorzichtig om de hoek. Blijf schuiven en snijd de lijm door aan de onderkant en om de linker onderhoek van de telefoon.

    • Als het voelt alsof het snijden niet lukt, gebruik dan opnieuw de warmte van de iOpener op de hoek voordat je verdergaat.

    • Laat opnieuw een plectrum in de naad zitten om te voorkomen dat de lijm zich opnieuw aan de telefoon hecht.

  7. Ga verder met het verwarmen van de telefoon en het doorsnijden van de lijm op de plekken waar je nog niet bent geweest. Zorg ervoor dat je, voordat je de lijm bij de hoeken doorsnijdt, de hoeken voldoende hebt verwarmd. Zorg ervoor dat je, voordat je de lijm bij de hoeken doorsnijdt, de hoeken voldoende hebt verwarmd.
    • Ga verder met het verwarmen van de telefoon en het doorsnijden van de lijm op de plekken waar je nog niet bent geweest.

    • Zorg ervoor dat je, voordat je de lijm bij de hoeken doorsnijdt, de hoeken voldoende hebt verwarmd.

  8. Als je eenmaal alle lijm hebt doorgesneden, draai of kantel je een plectrum aan een van de zijkanten om de achterste behuizing van het frame los te krijgen. Til langzaam de achterkant op. Gebruik openingsplectrum om vastzittende lijmresten door te snijden. Verwijder de achterkant.
    • Als je eenmaal alle lijm hebt doorgesneden, draai of kantel je een plectrum aan een van de zijkanten om de achterste behuizing van het frame los te krijgen.

    • Til langzaam de achterkant op. Gebruik openingsplectrum om vastzittende lijmresten door te snijden.

    • Verwijder de achterkant.

    • Volg deze handleiding om de achterste behuizing weer te herinstalleren en de lijm te vervangen.

    • Bij het weer in elkaar zetten van je toestel is dit een goed moment om je telefoon aan te zetten en alle functies te testen voordat je de achterkant weer vastzet en de telefoon sluit. Vergeet echter niet je telefoon weer uit te zetten voordat je verder gaat.

    • Als je wilt, kun je de achterkant ook terugplaatsen zonder de lijm te vervangen. Verwijder alle lijmresten die voorkomen dat je achterkant op gelijke hoogte komt te zitten met de rest van de telefoon. Verwarm, na installatie, de achterkant om deze te laten hechten aan de telefoon. Het zal niet waterdicht zijn, maar de lijm is sterk genoeg.

Conclusie

91%

Begin met vertalen ›

Arthur Shi

Lid sinds: 03-01-18

105.375 Reputatie

Team

iFixit Lid van iFixit

Community

114 Leden

Will this ruin the waterproofing?

Håkon - Antwoord

Hi Håkon,

Yes, opening the S10 will compromise its water resistance.

Arthur Shi -

So to fix this issue and retain water proofing I should send it back to Samsung for them to repair/replace?

Håkon -

That is an option. You can also try their authorized repair centers, or independent repair centers. Note that even if they say they will restore water resistance with the repair, they will most likely not guarantee it. That is because the IP68 water resistance rating test is verified on brand new phones. As the phone ages, it loses water resistance because the seals and adhesives break down.

Arthur Shi -

What about using a epoxy resin? it is only a small crack on the back, nothing major. I'll check out a service center as well.

Sorry for all the question!

Håkon -

Voeg opmerking toe

Weergavestatistieken:

Afgelopen 24 uren: 46

Afgelopen 7 dagen: 347

Afgelopen 30 dagen: 1,575

Altijd: 16,913