Ga door naar hoofdinhoud

Repareer je spullen

Recht op reparatie

Onderdelen & Gereedschap

Inleiding

Volg deze handleiding om de achterste behuizing van je Galaxy S10+ te verwijderen voor vervanging, of om de binnenkant van je telefoon te bereiken. Deze handleiding is van toepassing op zowel de glazen als de keramieken achterkant.

  1. Zet je telefoon uit voordat je aan deze reparatie begint. Verwarm een iOpener en leg deze op de rechterzijde van de achterkant gedurende twee minuten. Je kunt ook een föhn, warmtepistool of een kookplaat gebruiken, maar hierbij moet je voorzichtig zijn dat je de telefoon niet oververhit - het scherm en de interne batterij zijn zeer vatbaar voor warmteschade.
    • Zet je telefoon uit voordat je aan deze reparatie begint.

    • Verwarm een iOpener en leg deze op de rechterzijde van de achterkant gedurende twee minuten.

    • Je kunt ook een föhn, warmtepistool of een kookplaat gebruiken, maar hierbij moet je voorzichtig zijn dat je de telefoon niet oververhit - het scherm en de interne batterij zijn zeer vatbaar voor warmteschade.

    • Kijk, terwijl je wacht, alvast op de foto die de open achterkant toont om te zien waar de lijm vastgemaakt is.

  2. Leg de verwarmde rechterzijde van de telefoon op een voorwerp dat ongeveer 13 mm (0.5 inch) hoog is. Zo komt de telefoon in de juiste hoek te liggen voor de openingstool. Houd de linkerzijde van de telefoon tegen met je vingers zodat de telefoon niet wegschuift. Trek vervolgens met de rest van je vingers de zuignap omhoog. Steek de openingstool in de opening die is gecreëerd tussen het frame en de achterkant.
    • Leg de verwarmde rechterzijde van de telefoon op een voorwerp dat ongeveer 13 mm (0.5 inch) hoog is. Zo komt de telefoon in de juiste hoek te liggen voor de openingstool.

    • Houd de linkerzijde van de telefoon tegen met je vingers zodat de telefoon niet wegschuift. Trek vervolgens met de rest van je vingers de zuignap omhoog.

    • Steek de openingstool in de opening die is gecreëerd tussen het frame en de achterkant.

    • Schuif de openingstool een aantal keer van voor naar achteren door de opening.

  3. Verwarm een iOpener en leg deze op dezelfde kant van de telefoon gedurende twee minuten. Zet vervolgens een zuignap op de achterkant van de telefoon, zo dicht mogelijk bij het midden van de rechterzijde (waar de lijm het dunst is). Trek met een stevige en gelijkmatige kracht aan de zuignap om een opening te creëren tussen het frame en de achterkant.
    • Verwarm een iOpener en leg deze op dezelfde kant van de telefoon gedurende twee minuten.

    • Zet vervolgens een zuignap op de achterkant van de telefoon, zo dicht mogelijk bij het midden van de rechterzijde (waar de lijm het dunst is).

    • Trek met een stevige en gelijkmatige kracht aan de zuignap om een opening te creëren tussen het frame en de achterkant.

    • Steek de punt van een openingsplectrum in de zojuist gecreëerde opening.

    • Door de stevigheid van het frame, kan het zijn dat dit een aantal pogingen kost.

    • Als het je veel moeite kost om een opening te creëren, is de beste optie om de zijkant van de telefoon nog meer te verwarmen en de vorige stap te herhalen.

    • Je kunt ook proberen een aantal druppels hoog geconcentreerde (>90%) isopropyl alcohol in de opening te gebruiken, zodat de lijm wat verzacht wordt.

    • Gebruik geen excessieve kracht met je plectrum aangezien dit een barst in de glazen achterkant zou kunnen veroorzaken.

  4. Manta schroevendraaierset

    112 bitjes voor elke reparatie.

    Upgrade Your Toolbox

    Manta schroevendraaierset

    Upgrade Your Toolbox
  5. Schuif je openingsplectrum om de hoek van de telefoon en snijd de lijm door. Probeer niet de lijm door te snijden zonder deze vooraf te verwarmen. Als je dit wel probeert, kun je de glazen achterkant breken. Laat een plectrum zitten om te voorkomen dat de lijm zich opnieuw aan de telefoon hecht.
    • Schuif je openingsplectrum om de hoek van de telefoon en snijd de lijm door.

    • Probeer niet de lijm door te snijden zonder deze vooraf te verwarmen. Als je dit wel probeert, kun je de glazen achterkant breken.

    • Laat een plectrum zitten om te voorkomen dat de lijm zich opnieuw aan de telefoon hecht.

  6. Leg een verwarmde iOpener over de onderkant van de telefoon gedurende twee minuten. Steek een openingsplectrum in de rechterkant van de telefoon, vlakbij de onderste hoek. Schuif je plectrum voorzichtig om de hoek. Blijf schuiven en snijd de lijm door aan de onderkant en om de linker onderhoek van de telefoon.
    • Leg een verwarmde iOpener over de onderkant van de telefoon gedurende twee minuten.

    • Steek een openingsplectrum in de rechterkant van de telefoon, vlakbij de onderste hoek.

    • Schuif je plectrum voorzichtig om de hoek. Blijf schuiven en snijd de lijm door aan de onderkant en om de linker onderhoek van de telefoon.

    • Als het voelt alsof het snijden niet lukt, gebruik dan opnieuw de warmte van de iOpener op de hoek voordat je verdergaat.

    • Laat opnieuw een plectrum in de naad zitten om te voorkomen dat de lijm zich opnieuw aan de telefoon hecht.

  7. Ga verder met het verwarmen van de telefoon en het doorsnijden van de lijm op de plekken waar je nog niet bent geweest. Zorg ervoor dat je, voordat je de lijm bij de hoeken doorsnijdt, de hoeken voldoende hebt verwarmd. Zorg ervoor dat je, voordat je de lijm bij de hoeken doorsnijdt, de hoeken voldoende hebt verwarmd.
    • Ga verder met het verwarmen van de telefoon en het doorsnijden van de lijm op de plekken waar je nog niet bent geweest.

    • Zorg ervoor dat je, voordat je de lijm bij de hoeken doorsnijdt, de hoeken voldoende hebt verwarmd.

  8. Als je eenmaal alle lijm hebt doorgesneden, draai of kantel je een plectrum aan een van de zijkanten om de achterste behuizing van het frame los te krijgen. Til langzaam de achterkant op. Gebruik openingsplectrum om vastzittende lijmresten door te snijden. Verwijder de achterkant.
    • Als je eenmaal alle lijm hebt doorgesneden, draai of kantel je een plectrum aan een van de zijkanten om de achterste behuizing van het frame los te krijgen.

    • Til langzaam de achterkant op. Gebruik openingsplectrum om vastzittende lijmresten door te snijden.

    • Verwijder de achterkant.

    • Zorg dat je, voordat je de achterste behuizing weer terugzet, alle lijmresten van het frame hebt verwijderd.

    • Gebruik een pincet om overgebleven stukjes tape te verwijderen, een openingstool om stukjes lijm mee weg te schrapen en hooggeconcentreerde (>90%) isopropyl alcohol om alles schoon te maken.

    • Als je de achterkant gaat hergebruiken, zorg er dan voor dat alle overgebleven lijmresten zijn verwijderd.

    • Bij het weer in elkaar zetten van je toestel is dit een goed moment om je telefoon aan te zetten en alle functies te testen voordat je de achterkant weer vastzet en de telefoon sluit. Vergeet echter niet je telefoon weer uit te zetten voordat je verder gaat.

Conclusie

91%

Begin met vertalen ›

Arthur Shi

Lid sinds: 03-01-18

107.282 Reputatie

Team

iFixit Lid van iFixit

Community

116 Leden

Good guide, pretty easy to follow along

Virginia Borrelli - Antwoord

si le cambio la tapa trasera a mi s10 plus deja de funcionar bajo el agua?

basilio.paredes2020 - Antwoord

That’s correct. The phone will not be water resistant.

Eso es correcto. El teléfono no será resistente al agua.

Arthur Shi -

Voeg opmerking toe

Weergavestatistieken:

Afgelopen 24 uren: 28

Afgelopen 7 dagen: 286

Afgelopen 30 dagen: 1,268

Altijd: 19,522