Ga door naar hoofdinhoud

Inleiding

Gebruik deze handleiding om de achterste behuizing van je Samsung Galaxy Note10+ te vervangen.

  1. Schakel je telefoon volledig uit voordat je begint met het demonteren ervan.
    • Schakel je telefoon volledig uit voordat je begint met het demonteren ervan.

    • Verwarm een iOpener en leg deze gedurende een minuut op de linkerkant van het achterste paneel.

    • Je kunt hiervoor ook een föhn, warmtepistool of kookplaat gebruiken, maar wees hierbij voorzichtig dat je je telefoon niet oververhit—de batterij en het scherm zijn beide erg vatbaar voor warmteschade.

  2. Druk een zuignap op de verwarmde zijde van het achterste paneel, zo dicht mogelijk bij de rand. Als je glazen achterkant is gebarsten, kun je deze beplakken met doorzichtige tape, zodat de zuignap zich vast kan zuigen. Als alternatief kun je sterke tape gebruiken in plaats van de zuignap. Als dat alles niet werkt, kun je de zuignap vastlijmen met secondelijm. Trek de zuignap met een stevige, constante kracht omhoog om een opening te creëren tussen het achterste paneel en het frame.
    • Druk een zuignap op de verwarmde zijde van het achterste paneel, zo dicht mogelijk bij de rand.

    • Als je glazen achterkant is gebarsten, kun je deze beplakken met doorzichtige tape, zodat de zuignap zich vast kan zuigen. Als alternatief kun je sterke tape gebruiken in plaats van de zuignap. Als dat alles niet werkt, kun je de zuignap vastlijmen met secondelijm.

    • Trek de zuignap met een stevige, constante kracht omhoog om een opening te creëren tussen het achterste paneel en het frame.

    • Dit kan, afhankelijk van de leeftijd van je telefoon, lastig zijn. Als je moeite hebt met deze stap gebruik je meer warmte en probeer je het nog eens.

    • Steek de punt van een openingsplectrum in de opening.

  3. Schuif je openingsplectrum langs de linkerzijde richting de linker onderhoek om de lijm door te snijden. Steek je plectrum niet verder dan halverwege in de telefoon. Doe je dit niet, dan riskeer je de onderdelen binnenin te beschadigen. Laat je plectrum in de linker onderhoek zitten om te voorkomen dat de lijm zich opnieuw gaat hechten.
    • Schuif je openingsplectrum langs de linkerzijde richting de linker onderhoek om de lijm door te snijden.

    • Steek je plectrum niet verder dan halverwege in de telefoon. Doe je dit niet, dan riskeer je de onderdelen binnenin te beschadigen.

    • Laat je plectrum in de linker onderhoek zitten om te voorkomen dat de lijm zich opnieuw gaat hechten.

  4. Herhaal de vorige verwarm- en doorsnijdprocedure bij de overige drie kanten van de telefoon. Laat een openingsplectrum aan beide zijden zitten als je verder gaat naar de volgende om te voorkomen dat de lijm zich niet opnieuw gaat hechten. Het achterste paneel zal nu los gaan komen van de telefoon als je de overige drie kanten voltooit.
    • Herhaal de vorige verwarm- en doorsnijdprocedure bij de overige drie kanten van de telefoon.

    • Laat een openingsplectrum aan beide zijden zitten als je verder gaat naar de volgende om te voorkomen dat de lijm zich niet opnieuw gaat hechten.

    • Het achterste paneel zal nu los gaan komen van de telefoon als je de overige drie kanten voltooit.

  5. Til het achterste paneel in een rechte beweging omhoog en verwijder deze. Til het achterste paneel in een rechte beweging omhoog en verwijder deze.
    • Til het achterste paneel in een rechte beweging omhoog en verwijder deze.

Conclusie

Vergelijk je vervangende onderdeel met het originele onderdeel—het kan zijn dat je onderdelen moet overzetten naar je nieuwe onderdeel of dat je de folie van het nieuwe onderdeel moet verwijderen voordat je deze bevestigt.

Ging je reparatie niet zoals gepland? Bezoek dan onze pagina over probleemoplossing of stel je vraag op ons antwoordenforum voor hulp bij het oplossen van je probleem.

Één andere persoon heeft deze handleiding voltooid.

en nl

100%

Begin met vertalen ›

Carsten Frauenheim

Lid sinds: 10-03-20

45.516 Reputatie

Team

iFixit Lid van iFixit

Community

136 Leden

Voeg opmerking toe

Weergavestatistieken:

Afgelopen 24 uren: 3

Afgelopen 7 dagen: 30

Afgelopen 30 dagen: 94

Altijd: 863