Ga door naar hoofdinhoud

Repareer je spullen

Recht op reparatie

Onderdelen & Gereedschap

Inleiding

Vooraf vereiste handleiding voor het openen van een iPhone 7 Plus, waarmee je jezelf toegang verschaft tot de binnenste onderdelen van de iPhone voor reparatie of vervanging.

    • Schakel je iPhone uit voordat je met de demontage begint.

  2. We raden je aan je magnetron schoon te maken voordat je verdergaat, zodat je voorkomt dat er viezigheid op je iOpener komt en eraan blijft hangen. Plaats de iOpener in het midden van de magnetron.
    • We raden je aan je magnetron schoon te maken voordat je verdergaat, zodat je voorkomt dat er viezigheid op je iOpener komt en eraan blijft hangen.

    • Plaats de iOpener in het midden van de magnetron.

    • Voor carousel-magnetrons: zorg dat de schijf vrij kan draaien. Als je iOpener klem komt te zitten, kan deze oververhit raken en verbranden.

  3. Verwarm de iOpener gedurende dertig seconden.
    • Verwarm de iOpener gedurende dertig seconden.

    • Tijdens de reparatieprocedure, en terwijl de iOpener afkoelt, kun je deze opnieuw verwarmen in fases van dertig seconden.

    • Let erop dat je de iOpener niet oververhit tijdens de reparatie. Oververhitting kan ervoor zorgen dat de iOpener barst.

    • Raak de iOpener nooit aan als deze gezwollen is.

    • Als de iOpener in het midden nog steeds te heet is om aan te raken, kun je het nog steeds gebruiken, maar moet je wachten tot deze iets is afgekoeld voordat je deze opnieuw opwarmt. Een goed opgewarmde iOpener zou ongeveer 10 minuten warm moeten blijven.

  4. Verwijder de iOpener uit de magnetron door deze bij een van de twee platte eindes te pakken en het midden te vermijden.
    • Verwijder de iOpener uit de magnetron door deze bij een van de twee platte eindes te pakken en het midden te vermijden.

    • De iOpener zal erg heet zijn dus wees voorzichtig bij het vastpakken ervan. Gebruik, indien nodig, een overhandschoen.

  6. Essentiële Electronica Toolkit

    Kleine toolkit. Grote dromen.

    Shop Toolkits

    Essentiële
    Electronica
    Toolkit

    Shop Toolkits
  7. Druk een zuignap op de onderste helft van het voorste paneel, net boven de thuisknop. Zorg dat de zuignap niet overlapt met de thuisknop, aangezien dit ervoor zal zorgen dat de zuignap zich niet vast kan zuigen aan het scherm.
    • Druk een zuignap op de onderste helft van het voorste paneel, net boven de thuisknop.

  8. Trek de zuignap omhoog met een stevige, constante kracht om zo een kleine opening tussen het voorste paneel en de achterste behuizing te creëren. Steek het platte einde van een spudger in de opening. De waterdichte lijm die het scherm op z'n plek houdt is erg sterk; het creëren van de opening kan dus heel wat kracht vereisen. Als je moeite hebt met het openen van de telefoon, dien dan meer warmte toe en wiebel het scherm op en neer om de lijm te verzachten totdat de opening groot genoeg is voor je tool.

    • Steek het platte einde van een spudger in de opening.

    • Draai je spudger lichtjes omhoog terwijl je aan de zuignap trekt, om de opening tussen het scherm en de achterste behuizing iets te vergroten.

  9. Steek het platte einde van de spudger aan de onderkant van de iPhone tussen het voorste paneel en de achterste behuizing . Schuif je spudger langs de linkerkant van de telefoon omhoog, beginnend bij de onderkant en in de richting van de volumeknoppen en de stilteknop, en snijd onderweg alle lijm door die het scherm op z'n plek houdt. Probeer de bovenkant van het scherm niet los te krijgen van de achterste behuizing, aangezien deze met elkaar verbonden zijn door middel van plastic klemmen die mogelijk kunnen breken als je dit probeert.
    • Steek het platte einde van de spudger aan de onderkant van de iPhone tussen het voorste paneel en de achterste behuizing .

    • Schuif je spudger langs de linkerkant van de telefoon omhoog, beginnend bij de onderkant en in de richting van de volumeknoppen en de stilteknop, en snijd onderweg alle lijm door die het scherm op z'n plek houdt.

    • Probeer de bovenkant van het scherm niet los te krijgen van de achterste behuizing, aangezien deze met elkaar verbonden zijn door middel van plastic klemmen die mogelijk kunnen breken als je dit probeert.

  10. Verwijder de spudger uit de linkerkant van de telefoon en steek het platte eind in de rechter onderhoek. Schuif de spudger langs de rechterkant van de telefoon omhoog naar de rechter bovenhoek en snijd alle lijm die het scherm vasthoudt door.
    • Verwijder de spudger uit de linkerkant van de telefoon en steek het platte eind in de rechter onderhoek.

    • Schuif de spudger langs de rechterkant van de telefoon omhoog naar de rechter bovenhoek en snijd alle lijm die het scherm vasthoudt door.

  11. Trek aan de zuignap om het scherm omhoog te tillen en de iPhone te openen. Til het scherm niet verder dan 10º omhoog om te voorkomen dat je de kwetsbare lintkabels die langs de rechterkant van de telefoon liggen en het scherm aan het logic board verbinden scheurt of kapot maakt.
    • Trek aan de zuignap om het scherm omhoog te tillen en de iPhone te openen.

    • Til het scherm niet verder dan 10º omhoog om te voorkomen dat je de kwetsbare lintkabels die langs de rechterkant van de telefoon liggen en het scherm aan het logic board verbinden scheurt of kapot maakt.

  12. Trek aan het lipje op de zuignap om deze van het voorste paneel te verwijderen. Trek aan het lipje op de zuignap om deze van het voorste paneel te verwijderen.
    • Trek aan het lipje op de zuignap om deze van het voorste paneel te verwijderen.

  13. Schuif een openingsplectrum onder het scherm en langs de bovenkant van de telefoon om de laatste lijm door te snijden. Schuif een openingsplectrum onder het scherm en langs de bovenkant van de telefoon om de laatste lijm door te snijden.
    • Schuif een openingsplectrum onder het scherm en langs de bovenkant van de telefoon om de laatste lijm door te snijden.

  14. Trek de schermmodule lichtjes weg van de bovenkant van de telefoon om deze los te krijgen uit de plastic klemmen die de module aan de achterste behuizing bevestigen. Open de iPhone door het scherm open te slaan vanaf de linkerkant, net zoals je de achterkant van een boek zou openslaan. Probeer het scherm niet volledig los te maken van de telefoon, aangezien het het scherm nog steeds verbonden is met het logic board van de iPhone door middel van een aantal kwetsbare lintkabels.
    • Trek de schermmodule lichtjes weg van de bovenkant van de telefoon om deze los te krijgen uit de plastic klemmen die de module aan de achterste behuizing bevestigen.

    • Open de iPhone door het scherm open te slaan vanaf de linkerkant, net zoals je de achterkant van een boek zou openslaan.

    • Probeer het scherm niet volledig los te maken van de telefoon, aangezien het het scherm nog steeds verbonden is met het logic board van de iPhone door middel van een aantal kwetsbare lintkabels.

Conclusie

100%

Begin met vertalen ›

Evan Noronha

Lid sinds: 05-02-15

189.229 Reputatie

Team

iFixit Lid van iFixit

Community

114 Leden

Voeg opmerking toe

Weergavestatistieken:

Afgelopen 24 uren: 1

Afgelopen 7 dagen: 3

Afgelopen 30 dagen: 10

Altijd: 1,448