Ga door naar hoofdinhoud

Repareer je spullen

Recht op reparatie

Onderdelen & Gereedschap

Inleiding

Vooraf vereiste handleiding om een iPhone X te openen en zo toegang te krijgen tot de binnenste onderdelen voor reparatie of vervanging.

  2. De volgende twee stappen demonstreren het gebruik van de iSclack, een handige tool die we aan iedereen aanraden die vaker reparaties uitvoert. Als je de iSclack niet gbruikt, sla je twee stappen over voor een alternatieve methode. Als de plastic dieptemeter nog aan de iSclack bevestigd is, verwijder deze dan nu—deze is niet nodig voor grotere telefoons als de iPhone X.
    • De volgende twee stappen demonstreren het gebruik van de iSclack, een handige tool die we aan iedereen aanraden die vaker reparaties uitvoert. Als je de iSclack niet gbruikt, sla je twee stappen over voor een alternatieve methode.

    • Als de plastic dieptemeter nog aan de iSclack bevestigd is, verwijder deze dan nu—deze is niet nodig voor grotere telefoons als de iPhone X.

    • Plaats de zuignap dichtbij de onderkant van de iPhone—één aan de voorkant en één aan de achterkant.

    • Druk beide zuignappen stevig op hun plek.

    • Als je scherm of glazen achterkant gebarsten is, kun je het beplakken met lagen stevige tape zodat het één geheel blijft en de zuignap kan blijven plakken. De iSclack bevat ook twee stukken tape precies voor dit doeleinde.

  3. Houd je iPhone stevig vast en druk de handvatten van de iSclack naar elkaar toe om het scherm zo van de achterste behuizing van de telefoon te scheiden. Probeer het scherm nog niet volledig los te krijgen; een kleine opening langs de onderkant is meer dan genoeg. Steek een openingsplectrum in de zojuist gecreëerde opening.
    • Houd je iPhone stevig vast en druk de handvatten van de iSclack naar elkaar toe om het scherm zo van de achterste behuizing van de telefoon te scheiden.

    • Probeer het scherm nog niet volledig los te krijgen; een kleine opening langs de onderkant is meer dan genoeg.

    • Steek een openingsplectrum in de zojuist gecreëerde opening.

    • Sla de volgende twee stappen over.

  4. Als je een enkele zuignap met handvat gebruikt, druk deze dan vast aan de onderkant van de telefoon, maar vermijd het bolle deel van het glas. Als je scherm gebarsten is, kun je het beplakken met een laag doorzichtige tape, waarop de zuignap wel kan blijven plakken. Als alternatief kun je de tape ook gebruiken in plaats van de zuignap. Als alles mislukt, kun je de zuignap ook aan het gebarsten scherm vastlijmen met secondelijm.
    • Als je een enkele zuignap met handvat gebruikt, druk deze dan vast aan de onderkant van de telefoon, maar vermijd het bolle deel van het glas.

    • Als je scherm gebarsten is, kun je het beplakken met een laag doorzichtige tape, waarop de zuignap wel kan blijven plakken. Als alternatief kun je de tape ook gebruiken in plaats van de zuignap. Als alles mislukt, kun je de zuignap ook aan het gebarsten scherm vastlijmen met secondelijm.

  5. Essentiële Electronica Toolkit

    Kleine toolkit. Grote dromen.

    Shop Toolkits

    Essentiële
    Electronica
    Toolkit

    Shop Toolkits
  6. Trek de zuignap omhoog met een stevige, constante kracht om zo een kleine opening tussen het voorste paneel en de achterste behuizing te creëren. Steek een openingsplectrum in de opening. De waterdichte lijm die het scherm op z'n plek houdt is erg sterk; het creëren van de opening kan dus heel wat kracht vereisen. Als je moeite hebt met het openen van de telefoon, dien dan meer warmte toe en wiebel het scherm op en neer om de lijm te verzachten totdat de opening groot genoeg is voor je tool.

    • Steek een openingsplectrum in de opening.

  7. Schuif je openingsplectrum langs de linker onderhoek en via de linkerzijde van de iPhone naar boven. Snijd daarbij alle lijm door die het scherm aan het frame bevestigt. Schuif je openingsplectrum niet te ver in de iPhone, aangezien je hiermee interne onderdelen kunt beschadigen. Schuif je openingsplectrum niet te ver in de iPhone, aangezien je hiermee interne onderdelen kunt beschadigen.
    • Schuif je openingsplectrum langs de linker onderhoek en via de linkerzijde van de iPhone naar boven. Snijd daarbij alle lijm door die het scherm aan het frame bevestigt.

    • Schuif je openingsplectrum niet te ver in de iPhone, aangezien je hiermee interne onderdelen kunt beschadigen.

  8. Steek je openingsplectrum opnieuw in de onderkant van de telefoon en schuif deze nu langs de rechter onderhoek en via de rechterzijkant omhoog. Snijd ook hier alle lijm door die je onderweg tegenkomt. Schuif de plectrum niet te ver in de telefoon, aangezien je hiermee de schermkabels, die aan deze kant van de telefoon liggen, kunt beschadigen. Steek je plectrum slechts een aantal millimeters in de telefoon, ongeveer zo ver als het schermframe breed is. Schuif de plectrum niet te ver in de telefoon, aangezien je hiermee de schermkabels, die aan deze kant van de telefoon liggen, kunt beschadigen. Steek je plectrum slechts een aantal millimeters in de telefoon, ongeveer zo ver als het schermframe breed is.
    • Steek je openingsplectrum opnieuw in de onderkant van de telefoon en schuif deze nu langs de rechter onderhoek en via de rechterzijkant omhoog. Snijd ook hier alle lijm door die je onderweg tegenkomt.

  9. De bovenkant van het scherm is bevestigd met zowel lijm als klemmen. Schuif je openingsplectrum langs de bovenste hoek van het scherm, terwijl je het scherm voorzichtig naar beneden loopt of trekt, in de richting van de Lightning-poort. Als je te veel kracht gebruikt, zullen de klemmen breken. Wees voorzichtig en heb geduld.
    • De bovenkant van het scherm is bevestigd met zowel lijm als klemmen.

    • Schuif je openingsplectrum langs de bovenste hoek van het scherm, terwijl je het scherm voorzichtig naar beneden loopt of trekt, in de richting van de Lightning-poort.

    • Als je te veel kracht gebruikt, zullen de klemmen breken. Wees voorzichtig en heb geduld.

    • Nogmaals, steek je openingsplectrum niet meer dan een paar millimeter in de telefoon—ongeveer de breedte van het schermframe—of je loopt het risico dat je de sensormodule in het voorste paneel beschadigt.

    • Schuif je plectrum naar de tegenoverliggende bovenste hoek en snijd alle lijm daartussen door.

  10. Trek aan het kleine uiteinde van de zuignap om deze van het scherm te verwijderen.
    • Trek aan het kleine uiteinde van de zuignap om deze van het scherm te verwijderen.

    • Als je een iSclack hebt gebruikt en deze nog steeds aan de telefoon zit, kun je deze er nu afhalen.

  11. Open de iPhone door het scherm van links naar rechts open te klappen, alsof je de achterkant van een boek opent. Probeer het scherm nog niet volledig los te krijgen, aangezien deze nog steeds aan het logic board van de iPhone verbonden is met een aantal kwetsbare lintkabels. Laat het scherm op een object leunen, zodat je niet te veel spanning op de kabels zet en je nog steeds aan de telefoon kunt werken.
    • Open de iPhone door het scherm van links naar rechts open te klappen, alsof je de achterkant van een boek opent.

    • Probeer het scherm nog niet volledig los te krijgen, aangezien deze nog steeds aan het logic board van de iPhone verbonden is met een aantal kwetsbare lintkabels.

    • Laat het scherm op een object leunen, zodat je niet te veel spanning op de kabels zet en je nog steeds aan de telefoon kunt werken.

    • Tijdens de hermontage breng je het scherm in positie, op één lijn met de klemmen aan de bovenkant, en druk je de bovenkant van het scherm voorzichtig in de klemmen voordat je de rest van het scherm vastklikt. Als het scherm niet goed vastklikt, controleer je de klemmen om zeker te weten dat ze niet gebogen zijn.

Conclusie

85%

Begin met vertalen ›

Jeff Suovanen

Lid sinds: 06-08-13

287.795 Reputatie

Team

iFixit Lid van iFixit

Community

114 Leden

Voeg opmerking toe

Weergavestatistieken:

Afgelopen 24 uren: 0

Afgelopen 7 dagen: 0

Afgelopen 30 dagen: 1

Altijd: 139