Ga door naar hoofdinhoud

Repareer je spullen

Recht op reparatie

Winkel

Inleiding

Gebruik deze handleiding om een kapotte of niet langer goed werkende batterij in je OnePlus 5T te vervangen.

Neem, als je batterij gezwollen is, de juiste voorzorgsmaatregelen. Ontlaad je batterij tevens, voor je eigen veiligheid, tot onder de 25% voordat je begint met het demonteren van je telefoon. Dit verkleint het risico op een ongeluk bij het per ongeluk beschadigen of doorboren van de batterij.

Je zult vervangende lijm of kleefstrips nodig hebben om sommige onderdelen tijdens het weer in elkaar zetten van de telefoon weer te bevestigen.

  1. Schakel je telefoon uit voordat je met deze procedure begint. Verwijder de SIM-kaarthouder.
    • Schakel je telefoon uit voordat je met deze procedure begint.

    • Verwijder de SIM-kaarthouder.

  2. Verwijder de twee Torx T2-schroeven (2.5 mm lang).
    • Verwijder de twee Torx T2-schroeven (2.5 mm lang).

    • De OnePlus 5T bevat niet per se veel lijm om de achterste behuizing vast te houden. De klemmen zijn echter vrij sterk en het vereist daarom wat kracht om de telefoon te openen.

  3. Steek een openingstool, aan de onderkant van de telefoon, tussen het scherm en de achterste behuizing. Gebruik je openingstool om een opening te creëren tussen de achterste behuizing en het scherm. Steek een openingsplectrum in de zojuist gecreëerde opening.
    • Steek een openingstool, aan de onderkant van de telefoon, tussen het scherm en de achterste behuizing.

    • Gebruik je openingstool om een opening te creëren tussen de achterste behuizing en het scherm.

    • Steek een openingsplectrum in de zojuist gecreëerde opening.

  4. Schuif je openingsplectrum naar de rechter onderhoek van de telefoon. Steek een tweede openingsplectrum in de telefoon en schuif deze naar de linker onderhoek van de telefoon. Steek een tweede openingsplectrum in de telefoon en schuif deze naar de linker onderhoek van de telefoon.
    • Schuif je openingsplectrum naar de rechter onderhoek van de telefoon.

    • Steek een tweede openingsplectrum in de telefoon en schuif deze naar de linker onderhoek van de telefoon.

  5. Schuif je plectrum rondom de linker onderhoek van de telefoon en langs de linkerkant omhoog om de plastic klemmen die de achterste behuizing bevestigen los te maken. Schuif je plectrum rondom de linker onderhoek van de telefoon en langs de linkerkant omhoog om de plastic klemmen die de achterste behuizing bevestigen los te maken. Schuif je plectrum rondom de linker onderhoek van de telefoon en langs de linkerkant omhoog om de plastic klemmen die de achterste behuizing bevestigen los te maken.
    • Schuif je plectrum rondom de linker onderhoek van de telefoon en langs de linkerkant omhoog om de plastic klemmen die de achterste behuizing bevestigen los te maken.

  6. Schuif je plectrum rondom de rechter onderhoek en langs de rechterkant omhoog om ook daar de plastic klemmen die de achterste behuizing bevestigen los te klikken. Schuif je plectrum rondom de rechter onderhoek en langs de rechterkant omhoog om ook daar de plastic klemmen die de achterste behuizing bevestigen los te klikken. Schuif je plectrum rondom de rechter onderhoek en langs de rechterkant omhoog om ook daar de plastic klemmen die de achterste behuizing bevestigen los te klikken.
    • Schuif je plectrum rondom de rechter onderhoek en langs de rechterkant omhoog om ook daar de plastic klemmen die de achterste behuizing bevestigen los te klikken.

  7. Probeer de achterste behuizing nog niet volledig te verwijderen. De kabels van de vingerafdruksensor, de oplaadpoort en de hoofdtelefooningang zijn nog steeds met het moederbord verbonden. Draai je telefoon om en til de onderkant van de achterste behuizing, op voorzichtige wijze, weg van de telefoon. Kantel deze naar de linkerkant en houd deze vast in een hoek van ongeveer 80°. Draai je telefoon om en til de onderkant van de achterste behuizing, op voorzichtige wijze, weg van de telefoon. Kantel deze naar de linkerkant en houd deze vast in een hoek van ongeveer 80°.
    • Probeer de achterste behuizing nog niet volledig te verwijderen. De kabels van de vingerafdruksensor, de oplaadpoort en de hoofdtelefooningang zijn nog steeds met het moederbord verbonden.

    • Draai je telefoon om en til de onderkant van de achterste behuizing, op voorzichtige wijze, weg van de telefoon. Kantel deze naar de linkerkant en houd deze vast in een hoek van ongeveer 80°.

  8. Gebruik een spudger om de flexkabel van de vingerafdruksensor omhoog te duwen en los te koppelen. Gebruik een spudger om de flexkabel van de vingerafdruksensor omhoog te duwen en los te koppelen.
    • Gebruik een spudger om de flexkabel van de vingerafdruksensor omhoog te duwen en los te koppelen.

  9. Draai de achterste behuizing 180° om en leg deze neer zodat de onderkant van de behuizing op eenzelfde lijn ligt als de bovenkant van de batterij. Draai de achterste behuizing 180° om en leg deze neer zodat de onderkant van de behuizing op eenzelfde lijn ligt als de bovenkant van de batterij. Draai de achterste behuizing 180° om en leg deze neer zodat de onderkant van de behuizing op eenzelfde lijn ligt als de bovenkant van de batterij.
    • Draai de achterste behuizing 180° om en leg deze neer zodat de onderkant van de behuizing op eenzelfde lijn ligt als de bovenkant van de batterij.

  10. Verwijder de #00 Phillips schroef (2.8 mm lang).
    • Verwijder de #00 Phillips schroef (2.8 mm lang).

  11. Gebruik een pincet om de kleine metalen bescherming, die over de flexkabelaansluitingen van de batterij, de oplaadpoort en de hoofdtelefooningang is geplaatst, te verwijderen. Gebruik een pincet om de kleine metalen bescherming, die over de flexkabelaansluitingen van de batterij, de oplaadpoort en de hoofdtelefooningang is geplaatst, te verwijderen. Gebruik een pincet om de kleine metalen bescherming, die over de flexkabelaansluitingen van de batterij, de oplaadpoort en de hoofdtelefooningang is geplaatst, te verwijderen.
    • Gebruik een pincet om de kleine metalen bescherming, die over de flexkabelaansluitingen van de batterij, de oplaadpoort en de hoofdtelefooningang is geplaatst, te verwijderen.

  12. Gebruik een spudger om de flexkabel van de oplaadpoort en de hoofdtelefooningang omhoog te duwen en los te koppelen. Gebruik een spudger om de flexkabel van de oplaadpoort en de hoofdtelefooningang omhoog te duwen en los te koppelen.
    • Gebruik een spudger om de flexkabel van de oplaadpoort en de hoofdtelefooningang omhoog te duwen en los te koppelen.

  13. Verwijder de achterste behuizing. Verwijder de achterste behuizing.
    • Verwijder de achterste behuizing.

  14. Gebruik een spudger om de flexkabel van de batterij omhoog te duwen en los te koppelen. Gebruik een spudger om de flexkabel van de batterij omhoog te duwen en los te koppelen.
    • Gebruik een spudger om de flexkabel van de batterij omhoog te duwen en los te koppelen.

  15. Gebruik een pincet om de kleine metalen bescherming die over de aansluitingen van de hoofd- en interconnectflexkabels zit los te maken en te verwijderen. De metalen bescherming wordt op z'n plek gehouden met een niet al te sterke lijm. Als je moeite hebt deze te verwijderen, kun je een verwarmde iOpener gebruik om de lijm eronder te verzwakken. De metalen bescherming wordt op z'n plek gehouden met een niet al te sterke lijm. Als je moeite hebt deze te verwijderen, kun je een verwarmde iOpener gebruik om de lijm eronder te verzwakken.
    • Gebruik een pincet om de kleine metalen bescherming die over de aansluitingen van de hoofd- en interconnectflexkabels zit los te maken en te verwijderen.

    • De metalen bescherming wordt op z'n plek gehouden met een niet al te sterke lijm. Als je moeite hebt deze te verwijderen, kun je een verwarmde iOpener gebruik om de lijm eronder te verzwakken.

  16. Gebruik een spudger om de hoofdflexkabel omhoog te duwen en los te koppelen. Gebruik een spudger om de hoofdflexkabel omhoog te duwen en los te koppelen.
    • Gebruik een spudger om de hoofdflexkabel omhoog te duwen en los te koppelen.

  17. Haal de hoofdflexkabel uit de weg om betere toegang te krijgen tot de batterij. Haal de hoofdflexkabel uit de weg om betere toegang te krijgen tot de batterij.
    • Haal de hoofdflexkabel uit de weg om betere toegang te krijgen tot de batterij.

  18. Trek de groene kleefstrip van de batterij. Trek de groene kleefstrip van de batterij.
    • Trek de groene kleefstrip van de batterij.

  19. Trek de oranje kleefstrip omhoog om de batterij uit de inkeping te tillen. Hoewel deze kleefstrips zijn aangebracht om het verwijderen van de batterij makkelijker te maken, kan het nog steeds heel wat kracht vereisen om de batterij te verwijderen. Als je moeite hebt met het verwijderen van de batterij, kun je een verwarmde iOpener op het midden van het scherm leggen om de lijm eronder te verzwakken. Trek de batterij omhoog en zet deze op z'n kant.
    • Trek de oranje kleefstrip omhoog om de batterij uit de inkeping te tillen.

    • Hoewel deze kleefstrips zijn aangebracht om het verwijderen van de batterij makkelijker te maken, kan het nog steeds heel wat kracht vereisen om de batterij te verwijderen. Als je moeite hebt met het verwijderen van de batterij, kun je een verwarmde iOpener op het midden van het scherm leggen om de lijm eronder te verzwakken.

    • Trek de batterij omhoog en zet deze op z'n kant.

    • Trek de batterij los van de resterende kleefstrips.

    • Verwijder de batterij.

    • Sluit de batterij, tijdens het weer in elkaar zetten van je toestel, tijdelijk aan op het moederbord om ervoor te zorgen dat je de batterij op de juiste positie aanbrengt. Koppel de batterij los als je deze hebt vastgedrukt.

  20. Trek de sticker van de batterij van het midframe af. Hoewel het niet noodzakelijk is om de sticker te verwijderen, raden we je het wel aan om een nieuwe te gebruiken bij het installeren van een nieuwe batterij.
    • Trek de sticker van de batterij van het midframe af.

    • Hoewel het niet noodzakelijk is om de sticker te verwijderen, raden we je het wel aan om een nieuwe te gebruiken bij het installeren van een nieuwe batterij.

Conclusie

Om je toestel weer in elkaar te zetten, volg je deze instructies in omgekeerde volgorde. Breng de nieuwe kleefstrips aan waar nodig, maar enkel nadat je deze plekken schoon hebt gemaakt met hooggeconcentreerde (>90%) isopropyl alcohol.

Kalibreer je nieuwe batterij voor een optimale performance: Laad deze op tot 100% en laat deze nog minstens twee uur doorladen. GEbruik je toestel vervolgens totdat deze zichzelf uitschakelt als gevolg van een lege batterij. Laad je batterij tot slot nog eens ononderbroken op tot 100%.

90%

Begin met vertalen ›

Dominik Schnabelrauch

Lid sinds: 23-11-16

73.623 Reputatie

Team

iFixit Lid van iFixit

Community

129 Leden

my flex cable is stuck to the top of the metal protector wtf

Audrion Bird - Antwoord

Any place to get the battery adhesive sticker in order to replace it?

Nothing Else - Antwoord

I removed the adhesive sticker. Is it dangerous to use the phone without one?

E S - Antwoord

Hi E S,

are you talking about the battery adhesive? If that is the case i can say - this sticker holds the battery in place and prevents it from moving around. If there is no sticker you might hear some noice when shaking the phone because the battery is moving. However it is unlikely that the battery disconnects because of that since the connector sits under a small metal shield. Depending on the phone movement theres a tiny chance that the battery or its cable deforms or gets damaged from moving around over time. It is not necessary to replace the adhesive with an original one, however i recommend using any double sided tape or similar rather than nothing.

Dominik Schnabelrauch -

Dominik, following up on that other comment, is there a particular suggested tape for the battery? The replacement battery kit on ifixit does have precut tesa tape but it’s not that large tape piece from your photo.

Toh Mah - Antwoord

Voeg opmerking toe

Weergavestatistieken:

Afgelopen 24 uren: 22

Afgelopen 7 dagen: 165

Afgelopen 30 dagen: 737

Altijd: 20,022