Ga door naar hoofdinhoud

Inleiding

Gebruik deze handleiding om de kapotte of niet goed werkende hoofdtelefoonjack en gamekaartlezer van je Nintendo Switch gameconsole te vervangen.

Let op: Het verwijderen van het koellichaam zal het het verwijderen van de hoofdtelefoonjack en de gamekaartlezer vergemakkelijken, maar het is niet noodzakelijk. Zorg dat je, als je het koellichaam verwijdert, ook de thermische pasta van beide onderdelen—alsook van de CPU—verwijdert en dat je nieuwe thermische pasta aanbrengt voordat je het warmteschild en het koellichaam installeert.

  1. Zorg dat console en de controllers volledig zijn uitgeschakeld voordat je met deze reparatie begint. Druk de kleine ronde knop aan de achterkant van de Joy Con-controller in en houd deze ingedrukt. Schuif je controller, terwijl je de knop nog steeds ingedrukt houdt, omhoog.
    • Zorg dat console en de controllers volledig zijn uitgeschakeld voordat je met deze reparatie begint.

    • Druk de kleine ronde knop aan de achterkant van de Joy Con-controller in en houd deze ingedrukt.

    • Schuif je controller, terwijl je de knop nog steeds ingedrukt houdt, omhoog.

  2. Blijf de controller omhoog schuiven totdat deze volledig van de console verwijderd is. Herhaal ditzelfde proces bij de andere controller. Herhaal ditzelfde proces bij de andere controller.
    • Blijf de controller omhoog schuiven totdat deze volledig van de console verwijderd is.

    • Herhaal ditzelfde proces bij de andere controller.

  3. Gebruik een Y00-schroevendraaier om de vier 6.3 mm lange schroeven die het achterste paneel bevestigen los te schroeven.
    • Gebruik een Y00-schroevendraaier om de vier 6.3 mm lange schroeven die het achterste paneel bevestigen los te schroeven.

    • Zorg dat je, tijdens deze reparatie, bijhoudt welke schroeven waar vandaan komen, zodat je zeker weet dat ze op de juiste plek terug geplaatst worden.

  4. Gebruik een JIS 000-schroevendraaier om de volgende schroeven uit het achterste paneel te verwijderen: Eén 2.5 mm lange schroef aan de bovenkant van het toestel.
    • Gebruik een JIS 000-schroevendraaier om de volgende schroeven uit het achterste paneel te verwijderen:

    • Eén 2.5 mm lange schroef aan de bovenkant van het toestel.

    • Twee 2.5 mm lange schroeven aan de onderkant van het toestel.

  5. Gebruik een JIS 000-schroevendraaier om de twee 3.8 mm lange middelste schroeven aan de zijkanten van het toestel (een aan beide zijden) te verwijderen. Gebruik een JIS 000-schroevendraaier om de twee 3.8 mm lange middelste schroeven aan de zijkanten van het toestel (een aan beide zijden) te verwijderen.
    • Gebruik een JIS 000-schroevendraaier om de twee 3.8 mm lange middelste schroeven aan de zijkanten van het toestel (een aan beide zijden) te verwijderen.

  6. Gebruik je vinger om de kickstand aan de achterkant van het toestel omhoog te klappen. Zorg dat je, als er een microSD-kaart in de microSD-kaarthouder zit, deze nu verwijdert voordat je verdergaat met de volgende stap.
    • Gebruik je vinger om de kickstand aan de achterkant van het toestel omhoog te klappen.

    • Zorg dat je, als er een microSD-kaart in de microSD-kaarthouder zit, deze nu verwijdert voordat je verdergaat met de volgende stap.

  7. Gebruik een JIS 000-schroevendraaier om de 1.6 mm lange schroef in de ruimte onder de kickstand te verwijderen.
    • Gebruik een JIS 000-schroevendraaier om de 1.6 mm lange schroef in de ruimte onder de kickstand te verwijderen.

  8. Til het achterste paneel op vanaf de onderkant van het toestel en verwijder deze. Til het achterste paneel op vanaf de onderkant van het toestel en verwijder deze. Til het achterste paneel op vanaf de onderkant van het toestel en verwijder deze.
    • Til het achterste paneel op vanaf de onderkant van het toestel en verwijder deze.

  9. Gebruik een JIS 000-schroevendraaier om de 3.1 mm lange schroef, die de microSD-kaartlezer aan het toestel bevestigt, te verwijderen.
    • Gebruik een JIS 000-schroevendraaier om de 3.1 mm lange schroef, die de microSD-kaartlezer aan het toestel bevestigt, te verwijderen.

  10. Gebruik je vingers of een pincet om de microSD-kaartlezer in een rechte beweging uit het toestel omhoog te tillen, deze los te koppelen en tot slot te verwijderen. Zorg dat je, tijdens het weer in elkaar zetten van je toestel, de drukaansluiting onder het schuimkussen stevig met het moederbord hebt verbonden.
    • Gebruik je vingers of een pincet om de microSD-kaartlezer in een rechte beweging uit het toestel omhoog te tillen, deze los te koppelen en tot slot te verwijderen.

    • Zorg dat je, tijdens het weer in elkaar zetten van je toestel, de drukaansluiting onder het schuimkussen stevig met het moederbord hebt verbonden.

  11. Gebruik een JIS 000-schroevendraaier om de zes 3 mm lange schoreven, die het warmteschild aan het toestel bevestigen, te verwijderen.
    • Gebruik een JIS 000-schroevendraaier om de zes 3 mm lange schoreven, die het warmteschild aan het toestel bevestigen, te verwijderen.

  12. Gebruik je vingers of een pincet om het stuk schuim aan de bovenkant van het toestel, bij de ventilatie-uitlaat, los te trekken. Gebruik je vingers of een pincet om het stuk schuim aan de bovenkant van het toestel, bij de ventilatie-uitlaat, los te trekken.
    • Gebruik je vingers of een pincet om het stuk schuim aan de bovenkant van het toestel, bij de ventilatie-uitlaat, los te trekken.

  13. Steek een spudger langs de zijkant van het toestel onder het warmteschild. Duw je tool omlaag om het warmteschild omhoog te wrikken. Het kan zijn dat je wat weerstand voelt. Dit is normaal, aangezien het warmteschild lichtjes aan het koellichaam is bevestigd door middel van thermische pasta.
    • Steek een spudger langs de zijkant van het toestel onder het warmteschild.

    • Duw je tool omlaag om het warmteschild omhoog te wrikken.

    • Het kan zijn dat je wat weerstand voelt. Dit is normaal, aangezien het warmteschild lichtjes aan het koellichaam is bevestigd door middel van thermische pasta.

    • Verwijder het warmteschild.

    • Verwijder de oude thermische pasta van het warmteschild en het koellichaam door middel van wat hooggeconcentreerde isopropyl alcohol (>90%) en een stofvrij stuk doek. Breng nieuwe thermische pasta aan op het koellichaam voordat je je toestel weer in elkaar zet.

  14. Gebruik de punt van je spudger om de batterijaansluiting in een rechte beweging uit het contact op het moederbord omhoog te duwen. Gebruik de punt van je spudger om de batterijaansluiting in een rechte beweging uit het contact op het moederbord omhoog te duwen.
    • Gebruik de punt van je spudger om de batterijaansluiting in een rechte beweging uit het contact op het moederbord omhoog te duwen.

  15. Gebruik een JIS 000-schroevendraaier om de drie 3 mm lange schroeven, die het koellichaam aan het moederbord bevestigen, te verwijderen.
    • Gebruik een JIS 000-schroevendraaier om de drie 3 mm lange schroeven, die het koellichaam aan het moederbord bevestigen, te verwijderen.

  16. Gebruik het platte einde van je spudger of je vingers om het schuim, dat lichtjes aan de ventilator is bevestigd, op voorzichtige wijze weg te trekken. Het schuim hoeft enkel een stukje teruggetrokken worden zodat je betere toegang hebt tot de ventilator. Deze hoeft dus niet volledig te worden verwijderd.
    • Gebruik het platte einde van je spudger of je vingers om het schuim, dat lichtjes aan de ventilator is bevestigd, op voorzichtige wijze weg te trekken.

    • Het schuim hoeft enkel een stukje teruggetrokken worden zodat je betere toegang hebt tot de ventilator. Deze hoeft dus niet volledig te worden verwijderd.

  17. Gebruik een spudger of je vingers om het koellichaam omhoog en van het moederbord weg te tillen en te verwijderen. Het kan zijn dat je wat weerstand voelt. Dit is normaal, aangezien het koellichaam lichtjes aan de CPU is bevestigd door middel van thermische pasta. Verwijder de oude thermische pasta van het koellichaam en de CPU met behulp van isopropyl alcohol (>90%) en een microvezel doekje. Breng nieuwe thermische pasta aan op de CPU voordat je je toestel weer in elkaar zet.
    • Gebruik een spudger of je vingers om het koellichaam omhoog en van het moederbord weg te tillen en te verwijderen.

    • Het kan zijn dat je wat weerstand voelt. Dit is normaal, aangezien het koellichaam lichtjes aan de CPU is bevestigd door middel van thermische pasta.

    • Verwijder de oude thermische pasta van het koellichaam en de CPU met behulp van isopropyl alcohol (>90%) en een microvezel doekje. Breng nieuwe thermische pasta aan op de CPU voordat je je toestel weer in elkaar zet.

  18. Gebruik een openingstool of je nagel om de kleine, gescharnierde sluitklem op het ZIF-contact van de digitizerkabel open te klappen. Gebruik een openingstool of je nagel om de kleine, gescharnierde sluitklem op het ZIF-contact van de digitizerkabel open te klappen.
    • Gebruik een openingstool of je nagel om de kleine, gescharnierde sluitklem op het ZIF-contact van de digitizerkabel open te klappen.

  19. Gebruik een pincet om de aansluiting van de digitizerkabel uit het contact op het bord van de gamekaartlezer te schuiven. Gebruik een pincet om de aansluiting van de digitizerkabel uit het contact op het bord van de gamekaartlezer te schuiven.
    • Gebruik een pincet om de aansluiting van de digitizerkabel uit het contact op het bord van de gamekaartlezer te schuiven.

  20. Gebruik de punt van je spudger om de aansluitingen van de hoofdtelefoonjack en de gamekaartlezer in een rechte beweging van het moederbord omhoog te duwen en los te koppelen. Gebruik de punt van je spudger om de aansluitingen van de hoofdtelefoonjack en de gamekaartlezer in een rechte beweging van het moederbord omhoog te duwen en los te koppelen.
    • Gebruik de punt van je spudger om de aansluitingen van de hoofdtelefoonjack en de gamekaartlezer in een rechte beweging van het moederbord omhoog te duwen en los te koppelen.

  21. Gebruik een JIS 000-schroevendraaier om de drie 3.1 mm lange schroeven, die de hoofdtelefoonjack en het bord van de gamekaartlezer aan het toestel bevestigen, los te schroeven.
    • Gebruik een JIS 000-schroevendraaier om de drie 3.1 mm lange schroeven, die de hoofdtelefoonjack en het bord van de gamekaartlezer aan het toestel bevestigen, los te schroeven.

  22. Gebruik een pincet of je vingers om de beugel op de hoofdtelefoonjack te verwijderen. Gebruik een pincet of je vingers om de beugel op de hoofdtelefoonjack te verwijderen.
    • Gebruik een pincet of je vingers om de beugel op de hoofdtelefoonjack te verwijderen.

  23. Gebruik een pincet of je vingers om het bord van de hoofdtelefoonjack en de gamekaartlezer te verwijderen. Gebruik een pincet of je vingers om het bord van de hoofdtelefoonjack en de gamekaartlezer te verwijderen.
    • Gebruik een pincet of je vingers om het bord van de hoofdtelefoonjack en de gamekaartlezer te verwijderen.

Conclusie

Vergelijk je nieuwe onderdeel met het originele onderdeel om te zien of je onderdelen over moet zetten of om te zien of je beschermlagen moet verwijderen voordat je je nieuwe onderdeel kunt installeren.

Als je nieuwe gamekaartlezer niet werkt nadat je het toestel hebt opgestart, schakel je je console weer uit en koppel je de batterijaansluiting weer los om deze daarna weer aan te sluiten.

Ging je reparatie niet zoals gepland? Bezoek dan onze pagina over probleemoplossing of stel je vraag op ons Nintendo Switch antwoordenforum voor hulp bij het oplossen van je probleem.

en nl

75%

Begin met vertalen ›

Craig Lloyd

Lid sinds: 10-02-16

18.274 Reputatie

Team

iFixit Lid van iFixit

Community

136 Leden

It worked, thanks

Angie Rayos - Antwoord

After changing the board out, I don’t have touch on the screen, put the original PCB back in the console and i have touch again, so its not that I did any damage to the flexes or ZIF connector. Any one have any ideas?

Griffin - Antwoord

Hey man, did you ever figure this out? I have the exact same issue. My touchscreen is no longer working.

Uncle Jessy -

Seems there are different kinds of card slots, European, American and Japanese, Installing for example an Eurean version into an American version wil result in a not working touchscreen , i think it`s a software issue as the cardslot had same parts, if anyone finds a workaround please let us know

Eric Boer (De pspdokter) -

Nintendo does not like aftermarket replacement part. Get original second hand and will be ok

mfijak -

Voeg opmerking toe

Weergavestatistieken:

Afgelopen 24 uren: 67

Afgelopen 7 dagen: 399

Afgelopen 30 dagen: 1,620

Altijd: 49,102