Ga door naar hoofdinhoud

Repareer je spullen

Recht op reparatie

Winkel

Inleiding

Gebruik deze handleiding om de vastgelijmde batterij veilig uit je MacBook Pro te verwijderen met behulp van een batterij vervangingskit van iFixit. De lijmverwijderaar in je kit verzacht de lijm die de batterij bevestigt en zorgt ervoor dat je de batterij makkelijker kunt verwijderen. Als alternatief kun je de iOpener gebruiken om de batterij te verwarmen en de lijm eronder zo te verzachten.

De lijmverwijderaar van iFixit is licht ontvlambaar. Voer deze procedure daarom uit in een goed geventileerde ruimte, rook niet tijdens de reparatie en werk ook niet in de buurt van een open vuur.

Om het risico op schade te minimaliseren, ontlaad je de batterij van je MacBook voordat je met deze procedure begint. Een geladen lithium-ion batterij kan een gevaarlijke en oncontroleerbare brand veroorzaken als deze per ongeluk wordt doorboord. Neem, als je batterij gezwollen is, de juiste voorzorgsmaatregelen.

Let op: De vloeistof die je gebruikt om de lijm te verzachten, kan ook bepaalde soorten plastic aantasten, zoals de plastic speakerbehuizingen in je MacBook Pro. Wees daarom voorzichtig bij het toedienen van de vloeistof.

Als je de oude lijmverwijderaar van iFixit gebruikt, met een apart flesje en een spuit (welke we niet langer verkopen), vind je hier iets andere instructies.

    • Twee 2.3 mm lange P5 Pentalobe schroeven

    • Acht 3.0 mm lange P5 Pentalobe schroeven

    • Zorg dat je, tijdens deze reparatie, bijhoudt welke schroeven waar vandaan komen en zorg dat ze op dezelfde plek teruggaan om schade aan je toestel te voorkomen.

  1. Wring het topje van je vingers tussen de bovenste en de onderste behuizing.
    • Wring het topje van je vingers tussen de bovenste en de onderste behuizing.

    • Trek de onderste behuizing rustig en op voorzichtige wijze weg van de bovenste behuizing om deze te verwijderen.

  2. De onderste behuizing wordt in het midden door middel van twee plastic klemmen aan de bovenste behuizing bevestigd. Druk het midden van de onderste behuizing, tijdens het weer in elkaar zetten van je toestel, naar beneden om de twee plastic klemmen weer met elkaar te verbinden.
    • De onderste behuizing wordt in het midden door middel van twee plastic klemmen aan de bovenste behuizing bevestigd.

    • Druk het midden van de onderste behuizing, tijdens het weer in elkaar zetten van je toestel, naar beneden om de twee plastic klemmen weer met elkaar te verbinden.

  3. Verwijder, indien nodig, de plastic bescherming die aan het contactbord van de batterij bevestigd is.
    • Verwijder, indien nodig, de plastic bescherming die aan het contactbord van de batterij bevestigd is.

  4. Gebruik het platte einde van een spudger om de batterijaansluiting in een rechte beweging uit het contact op het logic board omhoog te duwen. Zorg dat je alleen de connector en niet het contact zelf omhoogduwt, aangezien je daarmee riskeert het logic board permanent te beschadigen.
    • Gebruik het platte einde van een spudger om de batterijaansluiting in een rechte beweging uit het contact op het logic board omhoog te duwen.

    • Zorg dat je alleen de connector en niet het contact zelf omhoogduwt, aangezien je daarmee riskeert het logic board permanent te beschadigen.

  5. Buig de batterijaansluiting omhoog en uit de weg om te voorkomen dat deze tijdens de reparatie per ongeluk contact maakt met het contact.
    • Buig de batterijaansluiting omhoog en uit de weg om te voorkomen dat deze tijdens de reparatie per ongeluk contact maakt met het contact.

  6. Verwijder de twee 2.1 mm lange T5 Torx-schroeven die de kabelbeugel van het I/O-bord, aan de kant van het logic board, bevestigen. Verwijder de kabelbeugel van het I/O-bord.
    • Verwijder de twee 2.1 mm lange T5 Torx-schroeven die de kabelbeugel van het I/O-bord, aan de kant van het logic board, bevestigen.

    • Verwijder de kabelbeugel van het I/O-bord.

  7. Gebruik het platte einde van een spudger om de aansluiting van het I/O-bord in een rechte beweging uit het contact op het logic board omhoog te duwen. Wees voorzichtig dat je hierbij enkel de kabel van het I/O-bord omhoog duwt en niet het contact zelf, aangezien je daarmee riskeert het logic board permanent te beschadigen.
    • Gebruik het platte einde van een spudger om de aansluiting van het I/O-bord in een rechte beweging uit het contact op het logic board omhoog te duwen.

    • Wees voorzichtig dat je hierbij enkel de kabel van het I/O-bord omhoog duwt en niet het contact zelf, aangezien je daarmee riskeert het logic board permanent te beschadigen.

  8. Til de logic board kant van de kabel van het I/O-bord op om het uit de weg te buigen. Om schade aan de kabel te voorkomen, vouw je deze enkel om bij de bocht die al aan de kant van het I/O-bord in de kabel zit.
    • Til de logic board kant van de kabel van het I/O-bord op om het uit de weg te buigen.

    • Om schade aan de kabel te voorkomen, vouw je deze enkel om bij de bocht die al aan de kant van het I/O-bord in de kabel zit.

  9. Steek de punt van je spudger voorzichtig onder de kabel van de rechterspeaker, dichtbij de aansluiting, en til deze vervolgens uit het contact op het logic board. Steek de punt van je spudger voorzichtig onder de kabel van de rechterspeaker, dichtbij de aansluiting, en til deze vervolgens uit het contact op het logic board.
    • Steek de punt van je spudger voorzichtig onder de kabel van de rechterspeaker, dichtbij de aansluiting, en til deze vervolgens uit het contact op het logic board.

  10. Trek de rechter speakerkabel daarna voorzichtig van de bovenste behuizing los. Trek de rechter speakerkabel daarna voorzichtig van de bovenste behuizing los. Trek de rechter speakerkabel daarna voorzichtig van de bovenste behuizing los.
    • Trek de rechter speakerkabel daarna voorzichtig van de bovenste behuizing los.

  11. Verwijder de volgende schroeven die de rechterspeaker aan de bovenste behuizing bevestigen:
    • Verwijder de volgende schroeven die de rechterspeaker aan de bovenste behuizing bevestigen:

    • Eén 5.7 mm lange T5 Torx-schroef

    • Eén 6.5 mm lange T5 Torx-schroef

    • Eén 3.8 mm lange T5 Torx-schroef

  12. SLA DE UPGRADE OVER

    Bespaar door het te repareren met een alles-in-één kit.

    Shop iPhone Fix Kits

    SLA DE UPGRADE OVER

    Shop iPhone Fix Kits
  13. Til de rechterspeaker aan de kant van de kabel omhoog en trek deze los uit de behuizing. Til de rechterspeaker aan de kant van de kabel omhoog en trek deze los uit de behuizing. Til de rechterspeaker aan de kant van de kabel omhoog en trek deze los uit de behuizing.
    • Til de rechterspeaker aan de kant van de kabel omhoog en trek deze los uit de behuizing.

  14. Steek de punt van een spudger onder de kabel van de linkerspeaker, in de buurt van de aansluiting, en til deze uit het contact op het logic board. Steek de punt van een spudger onder de kabel van de linkerspeaker, in de buurt van de aansluiting, en til deze uit het contact op het logic board.
    • Steek de punt van een spudger onder de kabel van de linkerspeaker, in de buurt van de aansluiting, en til deze uit het contact op het logic board.

  15. Verwijder de volgende schroeven, die de linkerspeaker aan de bovenste behuizing bevestigen:
    • Verwijder de volgende schroeven, die de linkerspeaker aan de bovenste behuizing bevestigen:

    • Eén 5.7 mm lange T5 Torx-schroef

    • Eén 6.5 mm lange T5 Torx-schroef

    • Eén 3.8 mm lange T5 Torx-schroef

  16. Til de hoek van de linkerspeaker omhoog en schuif deze weg van de batterij om deze te verwijderen. Wees voorzichtig dat je de speakerkabel hierbij niet kapot scheurt op het uitstekende schroefgat in de zijkant van de behuizing. Wees voorzichtig dat je de speakerkabel hierbij niet kapot scheurt op het uitstekende schroefgat in de zijkant van de behuizing.
    • Til de hoek van de linkerspeaker omhoog en schuif deze weg van de batterij om deze te verwijderen.

    • Wees voorzichtig dat je de speakerkabel hierbij niet kapot scheurt op het uitstekende schroefgat in de zijkant van de behuizing.

  17. Gebruik het platte einde van een spudger om de trackpadaansluiting in een rechte beweging uit het contact op het logic board omhoog te duwen. Gebruik het platte einde van een spudger om de trackpadaansluiting in een rechte beweging uit het contact op het logic board omhoog te duwen.
    • Gebruik het platte einde van een spudger om de trackpadaansluiting in een rechte beweging uit het contact op het logic board omhoog te duwen.

  18. Til de kabel van het trackpad omhoog van de batterij en maak deze daarmee los van de lijm die het op de batterij bevestigt. Wees voorzichtig dat je de kabel hierbij niet beschadigt. Als de kabel niet gemakkelijk loskomt, dien dan wat warmte toe met een iOpener, warmtepistool of een föhn om de lijm te verzachten en probeer het dan nog eens.
    • Til de kabel van het trackpad omhoog van de batterij en maak deze daarmee los van de lijm die het op de batterij bevestigt.

    • Wees voorzichtig dat je de kabel hierbij niet beschadigt. Als de kabel niet gemakkelijk loskomt, dien dan wat warmte toe met een iOpener, warmtepistool of een föhn om de lijm te verzachten en probeer het dan nog eens.

  19. Peuter, indien nodig, de zwarte tape over de kabelaansluiting van het trackpad los. Gebruik het einde van een spudger om de bevestigingsklem op de ZIF-aansluiting omhoog te klappen. Gebruik het einde van een spudger om de bevestigingsklem op de ZIF-aansluiting omhoog te klappen.
    • Peuter, indien nodig, de zwarte tape over de kabelaansluiting van het trackpad los.

    • Gebruik het einde van een spudger om de bevestigingsklem op de ZIF-aansluiting omhoog te klappen.

  20. Trek de trackpadkabel in een rechte beweging uit het ZIF-contact op het controlebord van het trackpad. Trek de trackpadkabel in een rechte beweging uit het ZIF-contact op het controlebord van het trackpad.
    • Trek de trackpadkabel in een rechte beweging uit het ZIF-contact op het controlebord van het trackpad.

  21. Verwijder de enkele 3.7 mm lange T5 Torx-schroef die het batterijbord aan de bovenste behuizing bevestigt.
    • Verwijder de enkele 3.7 mm lange T5 Torx-schroef die het batterijbord aan de bovenste behuizing bevestigt.

  22. De lijmverwijderaar die in de vervangingskit van de batterij wordt meegeleverd kan de antireflectieve laag op het scherm van je MacBook Pro aantasten.
    • De lijmverwijderaar die in de vervangingskit van de batterij wordt meegeleverd kan de antireflectieve laag op het scherm van je MacBook Pro aantasten.

    • Om je scherm te beschermen, kun je een laag aluminiumfolie tussen het scherm en je toetsenbord plaatsen zodat het de vloeistof tegenhoudt tijdens het werken.

  23. Als je een iFixit-batterijkit met vloeibare lijmverwijderaar hebt, is het tijd om jezelf klaar te maken. Als je de alternatieve methode met de iOpener gebruikt, kun je de volgende drie stappen overslaan.
    • Als je een iFixit-batterijkit met vloeibare lijmverwijderaar hebt, is het tijd om jezelf klaar te maken.

    • Als je de alternatieve methode met de iOpener gebruikt, kun je de volgende drie stappen overslaan.

    • De lijmverwijderaar van iFixit bevat aceton, wat milde huid- en oogirritaties kan veroorzaken.

    • Draag oogbescherming bij het gebruiken en toedienen van de lijmverwijderaar. (Oogbescherming wordt ook met de kit meegeleverd.)

    • Draag geen contactlenzen zonder oogbescherming.

    • Er zitten ook beschermende handschoenen in de kit. Als je geen huidirritaties wilt, trek je nu je handschoenen aan.

  24. Trek de rubberen dop van de fles met lijmverwijderaar. Draai de dop om deze van de fles te verwijderen, voordat je de punt van de fles openknipt. Dit zal de fles openen en de druk in de fles op niveau laten komen, voordat je de punt doorknipt. Als je deze stap overslaat, kan het voorkomen dat de lijmverwijderaar onverwacht uit de fles spuit bij het openknippen van de fles.
    • Trek de rubberen dop van de fles met lijmverwijderaar.

    • Draai de dop om deze van de fles te verwijderen, voordat je de punt van de fles openknipt.

    • Dit zal de fles openen en de druk in de fles op niveau laten komen, voordat je de punt doorknipt. Als je deze stap overslaat, kan het voorkomen dat de lijmverwijderaar onverwacht uit de fles spuit bij het openknippen van de fles.

    • Gebruik een schaar om de verzegelde punt van de fles door te knippen.

    • Hoe dichter je bij de punt knipt, des te meer controle je hebt bij het toedienen van de lijmverwijderaar.

    • Draai de dop weer op de fles om deze te sluiten voordat je verdergaat.

  25. Dien een aantal druppels lijmverwijderaar in gelijke mate toe onder de zijkant van de meest rechtse batterijcel.
    • Dien een aantal druppels lijmverwijderaar in gelijke mate toe onder de zijkant van de meest rechtse batterijcel.

    • Je zult niet veel nodig hebben. De kleine fles bevat meer dan twee keer de hoeveelheid aan vloeistof die je nodig hebt om alle batterijcellen te verwijderen.

    • Wacht gedurende 2-3 minuten om de lijmverwijderaar in te laten trekken onder de batterijcel voordat je verdergaat.

  26. Als je geen vloeibare lijmverwijderaar hebt, kun je een verwarmde iOpener gebruiken om de lijm die de batterij aan de bovenste behuizing bevestigt te verwarmen en verzachten. Vervolgens kun je de batterijcel omhoog duwen. Gebruik de hete iOpener om de helft van de twee meest rechte batterijcellen te bedekken.
    • Als je geen vloeibare lijmverwijderaar hebt, kun je een verwarmde iOpener gebruiken om de lijm die de batterij aan de bovenste behuizing bevestigt te verwarmen en verzachten. Vervolgens kun je de batterijcel omhoog duwen.

    • Gebruik de hete iOpener om de helft van de twee meest rechte batterijcellen te bedekken.

    • Na ongeveer een minuut kun je de iOpener opnieuw verwarmen en deze naar de andere helft van de twee rechtse batterijcellen verplaatsen.

  27. Duw een plastic kaart tussen de meest rechtse batterijcel en de bovenste behuizing en snijd de lijm ertussen door. Wees, gedurende deze procedure, voorzichtig dat je de batterijcellen niet beschadigt met je tools. Een beschadigde lithium-ion batterij kan gevaarlijke chemicaliën lekken en/of in brand vliegen. Gebruik enkel plastic wriktools. Als je na het gebruik van de iOpener nog steeds moeite hebt met het loswrikken van de batterijcellen, verwarm je de iOpener nog eens.
    • Duw een plastic kaart tussen de meest rechtse batterijcel en de bovenste behuizing en snijd de lijm ertussen door.

    • Wees, gedurende deze procedure, voorzichtig dat je de batterijcellen niet beschadigt met je tools. Een beschadigde lithium-ion batterij kan gevaarlijke chemicaliën lekken en/of in brand vliegen. Gebruik enkel plastic wriktools.

    • Als je na het gebruik van de iOpener nog steeds moeite hebt met het loswrikken van de batterijcellen, verwarm je de iOpener nog eens.

  28. Herhaal deze procedure met de naastgelegen batterijcel: Dien een kleine hoeveelheid vloeibare lijmverwijderaar toe onder de batterijcel en wacht gedurende 2-3 minuten om dit te laten intrekken en de lijm te verzachten. Als alternatieve methode, kun je dit gebied met je iOpener verwarmen.
    • Herhaal deze procedure met de naastgelegen batterijcel:

    • Dien een kleine hoeveelheid vloeibare lijmverwijderaar toe onder de batterijcel en wacht gedurende 2-3 minuten om dit te laten intrekken en de lijm te verzachten.

    • Als alternatieve methode, kun je dit gebied met je iOpener verwarmen.

    • Duw een plastic kaart voor ongeveer twee centimeter tussen de batterijcel en de bovenste behuizing en wrik de cel voorzichtig omhoog om deze los te krijgen van de lijm.

  29. Laat je plastic kaart tijdelijk onder de twee meest rechtse batterijcellen zitten om te voorkomen dat de lijm zich opnieuw aan de cellen en de behuizing hecht. Als je een iOpener gebruikt, verwarm deze dan opnieuw en leg deze opnieuw op de batterijcellen, deze keer de meest linkse. Laat de iOpener opnieuw voor meer dan een minuut liggen, waarbij je 'm in de tussentijd opnieuw opwarmt, om beide helften van de linker batterijcellen te verwarmen.
    • Laat je plastic kaart tijdelijk onder de twee meest rechtse batterijcellen zitten om te voorkomen dat de lijm zich opnieuw aan de cellen en de behuizing hecht.

    • Als je een iOpener gebruikt, verwarm deze dan opnieuw en leg deze opnieuw op de batterijcellen, deze keer de meest linkse.

    • Laat de iOpener opnieuw voor meer dan een minuut liggen, waarbij je 'm in de tussentijd opnieuw opwarmt, om beide helften van de linker batterijcellen te verwarmen.

  30. Herhaal de bovengenoemde procedure om de twee linkse batterijcellen van de bovenste behuizing te scheiden. Onthoud dat je een klein beetje lijmverwijderaar toedient onder iedere batterijcel en gedurende 2-3 minuten wacht om dit te laten intrekken. Gebruik een tweede plastic kaart om de twee linkse batterijcellen van de bovenste behuizing te scheiden.
    • Herhaal de bovengenoemde procedure om de twee linkse batterijcellen van de bovenste behuizing te scheiden.

    • Onthoud dat je een klein beetje lijmverwijderaar toedient onder iedere batterijcel en gedurende 2-3 minuten wacht om dit te laten intrekken.

    • Gebruik een tweede plastic kaart om de twee linkse batterijcellen van de bovenste behuizing te scheiden.

  31. Ga verder en herhaal de procedure waarin je de batterijcellen omhoog wrikt. Steek je plastic kaart tussen de tweede batterijcel van links en de bovenste behuizing om de lijm door te snijden die de twee aan elkaar verbindt, en wrik de batterijcel vervolgens omhoog uit de behuizing. Steek je plastic kaart tussen de tweede batterijcel van links en de bovenste behuizing om de lijm door te snijden die de twee aan elkaar verbindt, en wrik de batterijcel vervolgens omhoog uit de behuizing.
    • Ga verder en herhaal de procedure waarin je de batterijcellen omhoog wrikt.

    • Steek je plastic kaart tussen de tweede batterijcel van links en de bovenste behuizing om de lijm door te snijden die de twee aan elkaar verbindt, en wrik de batterijcel vervolgens omhoog uit de behuizing.

  32. Laat de tweede kaart in de hoek tussen de twee linker batterijcellen zitten. Indien je een iOpener gebruikt, verwarm je deze nu opnieuw en leg je deze op de twee middelste batterijcellen. Net zoals hiervoor laat je de iOpener gedurende ongeveer een minuut op dezelfde positie liggen, en verwarm je deze tussendoor opnieuw, om iedere helft van de middelste batterijcellen gelijk te verwarmen.
    • Laat de tweede kaart in de hoek tussen de twee linker batterijcellen zitten.

    • Indien je een iOpener gebruikt, verwarm je deze nu opnieuw en leg je deze op de twee middelste batterijcellen.

    • Net zoals hiervoor laat je de iOpener gedurende ongeveer een minuut op dezelfde positie liggen, en verwarm je deze tussendoor opnieuw, om iedere helft van de middelste batterijcellen gelijk te verwarmen.

    • In de volgende stappen kun je een derde kaart of de kaart uit de rechterhoek gebruiken. De lijm in de rechterhoek zou inmiddels wel droog en koel genoeg moeten zijn dat de cellen losgetrokken kunnen worden wanneer nodig.

  33. Als je lijmverwijderaar gebruikt, dien je nu weer een aantal druppels toe onder beide van de laatste twee middelste cellen. Het kan handig zijn om een van de kanten van je MacBook Pro een aantal centimeter omhoog te tillen, zodat je zeker weet dat de lijmverwijderaar in de juiste richting stroomt. Je kunt een aantal dikke boeken of een blok schuim gebruiken om een kant van je MacBook Pro omhoog te houden terwijl je verder werkt. Geef de lijmverwijderaar 2-3 minuten om in te laten trekken onder de batterijcellen.
    • Als je lijmverwijderaar gebruikt, dien je nu weer een aantal druppels toe onder beide van de laatste twee middelste cellen.

    • Het kan handig zijn om een van de kanten van je MacBook Pro een aantal centimeter omhoog te tillen, zodat je zeker weet dat de lijmverwijderaar in de juiste richting stroomt. Je kunt een aantal dikke boeken of een blok schuim gebruiken om een kant van je MacBook Pro omhoog te houden terwijl je verder werkt.

    • Geef de lijmverwijderaar 2-3 minuten om in te laten trekken onder de batterijcellen.

    • Steek, terwijl je de meest rechtse batterijcellen uit de weg houdt, een plastic kaart onder de rechter van de middelste batterijcellen.

    • Duw de kaart voor ongeveer de helft van z'n lengte onder de cel om de lijm die het aan de bovenste behuizing bevestigt door te snijden.

    • Zorg dat je het controlebord van het trackpad niet raakt met je kaart. Mik je kaart in de richting van het logic board, waar het meeste van de lijm zich bevindt.

    • Laat de kaart op z'n plek zitten om te voorkomen dat de lijm zich opnieuw gaat hechten.

  34. Herhaal dezelfde procedure bij de laatst overgebleven batterijcel. Steek, terwijl je de buitenste batterijcellen uit de weg houdt, een plastic kaart halverwege onder de linker van de middelste batterijcellen en probeer daarbij opnieuw het bord van het trackpad te vermijden. Steek, terwijl je de buitenste batterijcellen uit de weg houdt, een plastic kaart halverwege onder de linker van de middelste batterijcellen en probeer daarbij opnieuw het bord van het trackpad te vermijden.
    • Herhaal dezelfde procedure bij de laatst overgebleven batterijcel.

    • Steek, terwijl je de buitenste batterijcellen uit de weg houdt, een plastic kaart halverwege onder de linker van de middelste batterijcellen en probeer daarbij opnieuw het bord van het trackpad te vermijden.

  35. Vestig je aandacht weer op de kaart onder de rechter van de middelste batterijcellen en kantel deze om de batterij volledig los te krijgen van de bovenste behuizing. Je zou nu alle lijm los hebben moeten gekregen, waardoor het gemakkelijk zou moeten zijn om de gehele batterij uit de laptop te verwijderen.
    • Vestig je aandacht weer op de kaart onder de rechter van de middelste batterijcellen en kantel deze om de batterij volledig los te krijgen van de bovenste behuizing.

    • Je zou nu alle lijm los hebben moeten gekregen, waardoor het gemakkelijk zou moeten zijn om de gehele batterij uit de laptop te verwijderen.

    • Als de batterij er nog steeds niet gemakkelijk uit komt, kan het nodig zijn dat je je iOpener nog eens verwarmt en deze op de gebieden legt die nog vast zitten. Snijd de lijm vervolgens rustig door met je plastic kaarten.

  36. Verwijder de batterij. Verwijder alle overgebleven lijmresten in de behuizing van je MacBook Pro voordat je je nieuwe batterij installeert.
    • Verwijder de batterij.

    • Verwijder alle overgebleven lijmresten in de behuizing van je MacBook Pro voordat je je nieuwe batterij installeert.

    • Met een beetje geluk kun je alle kleefstrips er rustig met je vingers uit trekken.

    • Als dit niet lukt, kun je iedere sectie met lijm bevochtigen met wat lijmverwijderaar, waarna je deze in laat trekken gedurende ongeveer 2-3 minuten. Schraap de lijm er vervolgens uit met een openingsplectrum of een van de andere tools in je kit. Dit kan wat moeite kosten, dus wees geduldig.

    • Veeg mogelijk overgebleven lijmverwijderaar uit de laptop en geef je MacBook Pro wat tijd om te drogen.

    • De vervangende batterij in je kit wordt geleverd met vooraf geïnstalleerde kleefstrips. Test of de batterij past voordat je de beschermfolie eraf trekt. Als dit zo is, kun je de folie weghalen en de batterij stevig op z'n plek drukken. Als er nog extra folie op de batterij zit, haal je deze ook nu weg.

    • Kalibreer je vers geïnstalleerde batterij: laad deze op tot 100% en laat 'm nog minstens twee uur doorladen. Haal je laptop van de oplader en gebruik deze totdat deze zichzelf uitschakelt vanwege een lege batterij. Wacht 5 uur en laad je laptop nog een keer ononderbroken op tot 100%.

    • Als je onverwacht of vreemd gedrag in je laptop ziet, of je hebt problemen nadat je je nieuwe batterij hebt geïnstalleerd, kan het handig zijn de SMC van je MacBook Pro te resetten.

Conclusie

Ging je reparatie niet zoals gepland? Bezoek de pagina over probleemoplossing of doorzoek ons antwoordenforum voor hulp bij het oplossen van je probleem.

95%

Begin met vertalen ›

Andrew Optimus Goldheart

Lid sinds: 17-10-09

455.785 Reputatie

Team

iFixit Lid van iFixit

Community

128 Leden

is it possible to use MBP early 2015's battery on a late 2013 model?

gianluca pertosa - Antwoord

No, they're different parts.

fastasleep -

I wonder the same.

Amazon https://www.amazon.de/EGOWAY-A1493-A1582... claims to work for

Compatible with Laptop Models: Mac Book Pro 11.1 13" Retina A1502 ME864xx/A / ME865xx/A/ ME866xx/A - (Late 2013 Version) Mac Book Pro 13" Retina "Core i5" 2.4 Mac Book Pro 13" Retina "Core i5" 2.6 Mac Book Pro 13" Retina "Core i7" 2.8 MGX72xx/A / MGX82xx/A / MGX92xx/A - (Mid 2014 Version) Mac Book Pro 13" Retina "Core i5" 2.4 Mac Book Pro 13" Retina "Core i5" 2.6 Mac Book Pro 13" Retina "Core i7" 2.8 Compatible with Laptop Models: Mac Book Pro 12.1 13" Retina A1502 MF839xx/A / MF840xx/A/ MF841xx/A/ MF843xx/A - (Early 2015 Version) Mac Book Pro 13" Retina "Core i5" 2.7 Mac Book Pro 13" Retina "Core i5" 2.9 Mac Book Pro 13" Retina "Core i7" 3.1

Martin -

Thanks to this guide I saved my broken MacBook Pro from a coffee spill that killed the battery. It cost me about 30% compared to what it would have cost to have the battery changed at an Apple authorized repair center. It wasn't easy to do, but that just made it all the more satisfying.

One comment: the new battery pack I bought came attached to a thin film which had to be removed. I unfortunately tore off some of the strips of glue attached to the back of the battery cells, before getting the hang of it. No big deal. But if you have to do the same thing: peel slowly.

Fredrik - Antwoord

After i replace the battery, the new battery is outofsync with osx battery indicator. When the indicator hit the 30% mark the macbook just shutdown completly. How do i syncroniz the new battery with osx?

The tutorial i saw only, tell you to fully charged the battery and let it depleet until the warning message pop up that your battery is low and your mac go into sleep mod. Problem my mac cant go into sleep mod because it thinks that it has 30% left of juice.

Is there any method to change the sleep setting or to force a recalibration?

enis alijagic - Antwoord

Voeg opmerking toe

Weergavestatistieken:

Afgelopen 24 uren: 352

Afgelopen 7 dagen: 2,270

Afgelopen 30 dagen: 10,484

Altijd: 306,645