Ga door naar hoofdinhoud

Repareer je spullen

Recht op reparatie

Onderdelen & Gereedschap

Inleiding

Gebruik deze handleiding om een niet langer goed functionerende batterij in je Huawei P20 Pro te vervangen.

Het openen van de Huawei P20 Pro zal de waterdichte sluiting van de telefoon aantasten. Als je deze niet vervangt, zal je telefoon gewoon functioneren, maar zal deze niet meer waterdicht zijn.

Ontlaad de batterij, voordat je begint met het uit elkaar halen van je telefoon, tot onder de 25%. Verwarm je telefoon niet als je batterij gezwollen is. Gezwollen batterijen kunnen erg gevaarlijk zijn, dus zorg ervoor dat je oogbescherming draagt en voorzichtig bent of je toestel in dat geval naar een professional brengt als je niet zeker weet hoe je dit moet aanpakken.

Om bepaalde onderdelen bij het in elkaar zetten van je telefoon weer te bevestigen, zul je vervangende lijm nodig hebben.

  1. Zet je telefoon uit.
    • Zet je telefoon uit.

    • Gebruik een iOpener om de lijm onder de glazen achterkant te verzachten. Leg de iOpener gedurende twee minuten op je telefoon. Het kan zijn dat je deze stap een aantal keer zult moeten herhalen gedurende deze procedure.

    • De lijm van de Huawei P20 Pro heeft een gemiddelde sterkte en dus kun je ook een föhn, warmtepistool of een kookplaat gebruiken als het, om welke reden dan ook, niet lukt met een iOpener. Wees wel voorzichtig dat je de telefoon niet oververhit — het OLED-scherm en de interne batterij zijn erg vatbaar voor oververhitting.

  2. Als de glazen achterkant van de telefoon gebarsten is, kan het zijn dat je zuignap niet blijft plakken. Probeer het er dan uit te tillen met behulp van sterke tape of lijm de zuignap vast met secondelijm om het eruit te halen. Druk een zuignap op de glazen achterkant, dichtbij de onderkant van de telefoon. Til de onderkant van de glazen achterkant omhoog met behulp van de zuignap, zodat er een kleine ruimte vrijkomt tussen de achterkant en het frame van de telefoon.
    • Als de glazen achterkant van de telefoon gebarsten is, kan het zijn dat je zuignap niet blijft plakken. Probeer het er dan uit te tillen met behulp van sterke tape of lijm de zuignap vast met secondelijm om het eruit te halen.

    • Druk een zuignap op de glazen achterkant, dichtbij de onderkant van de telefoon.

    • Til de onderkant van de glazen achterkant omhoog met behulp van de zuignap, zodat er een kleine ruimte vrijkomt tussen de achterkant en het frame van de telefoon.

    • Schuif een openingsplectrum in de opening die je zojuist hebt gecreëerd en schuif deze in de richting van de rechter onderhoek. Laat deze daar zitten om te voorkomen dat de lijm zich opnieuw aan de telefoon zal hechten.

  3. Schuif een tweede openingsplectrum in de opening en schuif deze in de richting van de linker onderhoek. Laat ook deze daar zitten om te voorkomen dat de lijm zich weer aan de telefoon zal hechten. Schuif een tweede openingsplectrum in de opening en schuif deze in de richting van de linker onderhoek. Laat ook deze daar zitten om te voorkomen dat de lijm zich weer aan de telefoon zal hechten.
    • Schuif een tweede openingsplectrum in de opening en schuif deze in de richting van de linker onderhoek. Laat ook deze daar zitten om te voorkomen dat de lijm zich weer aan de telefoon zal hechten.

  4. Schuif nu een derde openingsplectrum in de opening bij de linker onderhoek. Schuif het topje van je openingsplectrum langs de linkerzijkant van de telefoon om daar de lijm door te snijden. Laat je openingsplectrum in de linker bovenhoek van de telefoon zitten om te voorkomen dat de lijm zich daar opnieuw aan de telefoon gaat hechten.
    • Schuif nu een derde openingsplectrum in de opening bij de linker onderhoek.

    • Schuif het topje van je openingsplectrum langs de linkerzijkant van de telefoon om daar de lijm door te snijden.

    • Laat je openingsplectrum in de linker bovenhoek van de telefoon zitten om te voorkomen dat de lijm zich daar opnieuw aan de telefoon gaat hechten.

  5. Mocht het zo zijn dat je moeite hebt met het doorsnijden van de lijm, dan kun je de iOpener opnieuw voor een minuutje gebruiken om de lijm te verzachten. Schuif een vierde openingsplectrum in de linker bovenhoek van de telefoon.
    • Mocht het zo zijn dat je moeite hebt met het doorsnijden van de lijm, dan kun je de iOpener opnieuw voor een minuutje gebruiken om de lijm te verzachten.

    • Schuif een vierde openingsplectrum in de linker bovenhoek van de telefoon.

    • Schuif je openingsplectrum langs de bovenkant van de telefoon om ook daar de lijm door te snijden die zich onder de glazen achterkant bevindt. Laat ook deze plectrum daar zitten.

  6. Schuif een vijfde openingsplectrum in de rechter bovenhoek van de glazen achterkant. Schuif je openingsplectrum langs de rechterzijde van de telefoon om de resterende lijm ook daar door te snijden. Open de telefoon nog niet helemaal. De flexkabel van de nabijheidssensor is nog steeds verbonden met het moederbord.
    • Schuif een vijfde openingsplectrum in de rechter bovenhoek van de glazen achterkant.

    • Schuif je openingsplectrum langs de rechterzijde van de telefoon om de resterende lijm ook daar door te snijden.

    • Open de telefoon nog niet helemaal. De flexkabel van de nabijheidssensor is nog steeds verbonden met het moederbord.

  7. Til de glazen achterkant voorzichtig omhoog totdat je de flexkabelaansluiting van de nabijheidssensor, die zich naast de achterste camaremodule bevindt, kunt bereiken. Til de glazen achterkant voorzichtig omhoog totdat je de flexkabelaansluiting van de nabijheidssensor, die zich naast de achterste camaremodule bevindt, kunt bereiken. Til de glazen achterkant voorzichtig omhoog totdat je de flexkabelaansluiting van de nabijheidssensor, die zich naast de achterste camaremodule bevindt, kunt bereiken.
    • Til de glazen achterkant voorzichtig omhoog totdat je de flexkabelaansluiting van de nabijheidssensor, die zich naast de achterste camaremodule bevindt, kunt bereiken.

  8. Gebruik het platte einde van een spudger om de flexkabel van de nabijheidssensor omhoog te duwen en te ontkoppelen. Gebruik het platte einde van een spudger om de flexkabel van de nabijheidssensor omhoog te duwen en te ontkoppelen.
    • Gebruik het platte einde van een spudger om de flexkabel van de nabijheidssensor omhoog te duwen en te ontkoppelen.

  9. Verwijder de glazen achterkant. Verwijder, voordat je de vervangende lijm aanbrengt en je toestel weer in elkaar zet, alle resterende lijmresten van de telefoon en maak de voorheen gelijmde onderdelen en gebieden schoon met isopropyl alcohol en een stofvrij stuk doek.
    • Verwijder de glazen achterkant.

    • Verwijder, voordat je de vervangende lijm aanbrengt en je toestel weer in elkaar zet, alle resterende lijmresten van de telefoon en maak de voorheen gelijmde onderdelen en gebieden schoon met isopropyl alcohol en een stofvrij stuk doek.

  10. Nintendo Switch-kits

    A quick fix to get back in the game

    Shop Switch Kits

    Nintendo Switch-kits

    A quick fix to get back in the game

    Shop Switch Kits
  11. Verwijder de negen Phillips #00 schroeven (3.4 mm lengte).
    • Verwijder de negen Phillips #00 schroeven (3.4 mm lengte).

  12. Schuif een openingsplectrum onder de linkerzijde van de moederbordplaat, die de NFC bevat. Schuif je openingsplectrum vervolgens richting de linker bovenhoek van de telefoon en kantel deze lichtjes om de plaat zo uit de klemmen los te krijgen. Schuif je openingsplectrum vervolgens richting de linker bovenhoek van de telefoon en kantel deze lichtjes om de plaat zo uit de klemmen los te krijgen.
    • Schuif een openingsplectrum onder de linkerzijde van de moederbordplaat, die de NFC bevat.

    • Schuif je openingsplectrum vervolgens richting de linker bovenhoek van de telefoon en kantel deze lichtjes om de plaat zo uit de klemmen los te krijgen.

  13. Herhaal de vorige stap aan de rechterzijde en kantel je plectrum ook daar lichtjes om de moederbordplaat los te krijgen. Herhaal de vorige stap aan de rechterzijde en kantel je plectrum ook daar lichtjes om de moederbordplaat los te krijgen.
    • Herhaal de vorige stap aan de rechterzijde en kantel je plectrum ook daar lichtjes om de moederbordplaat los te krijgen.

  14. Verwijder de moederbordplaat.
    • Verwijder de moederbordplaat.

  15. Gebruik het platte einde van een spudger om de flexkabel van de batterij omhoog te duwen en te ontkoppelen. Gebruik het platte einde van een spudger om de flexkabel van de batterij omhoog te duwen en te ontkoppelen.
    • Gebruik het platte einde van een spudger om de flexkabel van de batterij omhoog te duwen en te ontkoppelen.

  16. Verwijder de vijf Phillip #00 schroeven (3.4 mm lengte).
    • Verwijder de vijf Phillip #00 schroeven (3.4 mm lengte).

  17. Gebruik een pincet om de antennekabel los te koppelen. Trek de antennekabel vervolgens, met behulp van de pincet, langs de kabelroute los. Trek de antennekabel vervolgens, met behulp van de pincet, langs de kabelroute los.
    • Gebruik een pincet om de antennekabel los te koppelen.

    • Trek de antennekabel vervolgens, met behulp van de pincet, langs de kabelroute los.

  18. Schuif een openingsplectrum onder de linkerzijde van de dochterbordplaat en wiebel je plectrum langzaam maar zeker onder de plaat tot je genoeg grip hebt om deze los te maken. Verwijder de plaat boven het dochterbord. Verwijder de plaat boven het dochterbord.
    • Schuif een openingsplectrum onder de linkerzijde van de dochterbordplaat en wiebel je plectrum langzaam maar zeker onder de plaat tot je genoeg grip hebt om deze los te maken.

    • Verwijder de plaat boven het dochterbord.

  19. Verwijder de twee Phillips #00 schroeven (3.4 mm lengte) aan beide zijden van de USB-C poort.
    • Verwijder de twee Phillips #00 schroeven (3.4 mm lengte) aan beide zijden van de USB-C poort.

  20. Gebruik het platte einde van een spudger om de bovenkant van de flexkabel van de interconnect en de oplaadpoort van het moederbord omhoog te duwen en los te koppelen. Gebruik het platte einde van een spudger om de bovenkant van de flexkabel van de interconnect en de oplaadpoort van het moederbord omhoog te duwen en los te koppelen.
    • Gebruik het platte einde van een spudger om de bovenkant van de flexkabel van de interconnect en de oplaadpoort van het moederbord omhoog te duwen en los te koppelen.

  21. Gebruik het platte einde van een spudger om de onderkant van de flexkabel van de interconnect en de oplaadpoort van het dochterbord omhoog te duwen en los te koppelen. Gebruik een pincet om de antennekabel uit de weg te duwen. Gebruik een pincet om de antennekabel uit de weg te duwen.
    • Gebruik het platte einde van een spudger om de onderkant van de flexkabel van de interconnect en de oplaadpoort van het dochterbord omhoog te duwen en los te koppelen.

    • Gebruik een pincet om de antennekabel uit de weg te duwen.

  22. Gebruik een pincet om de oplaadpoort uit de inkeping te trekken. Verwijder de interconnectkabel inclusief de oplaadpoort. Verwijder de interconnectkabel inclusief de oplaadpoort.
    • Gebruik een pincet om de oplaadpoort uit de inkeping te trekken.

    • Verwijder de interconnectkabel inclusief de oplaadpoort.

  23. Gebruik een iOpener om de lijm onder de batterij te verzachten. Leg de iOpener op het scherm gedurende minimaal twee minuten. Gebruik je spudger, in de volgende stap, enkel in de gebieden die rood gemarkeerd zijn en waar dus de lijm van de batterij zit. Vermijd het oranje gebied waar de flexkabel van het scherm loopt.
    • Gebruik een iOpener om de lijm onder de batterij te verzachten. Leg de iOpener op het scherm gedurende minimaal twee minuten.

    • Gebruik je spudger, in de volgende stap, enkel in de gebieden die rood gemarkeerd zijn en waar dus de lijm van de batterij zit.

    • Vermijd het oranje gebied waar de flexkabel van het scherm loopt.

  24. Als je moeite hebt met het omhoog duwen van de batterij, kan het zijn dat de lijm nog niet genoeg verzacht is. In dat geval kun je wat isopropyl alcohol onder elke hoek van de batterij druppelen en het twee minuten de tijd geven om onder de batterij in te trekken en zo de lijm te verzachten. Zorg ervoor dat je de batterij in geen geval vervormt tijdens deze procedure. Soft-shell lithium-ion batterijen kunnen gevaarlijke chemicaliën lekken, in brand vliegen of zelfs exploderen als deze worden beschadigd. Gebruik geen excessieve kracht en probeer de batterij niet omhoog te wrikken met metalen tools. Steek het platte einde van een spudger onder de linker bovenhoek van de batterij en wrik deze voorzichtig omhoog.
    • Als je moeite hebt met het omhoog duwen van de batterij, kan het zijn dat de lijm nog niet genoeg verzacht is. In dat geval kun je wat isopropyl alcohol onder elke hoek van de batterij druppelen en het twee minuten de tijd geven om onder de batterij in te trekken en zo de lijm te verzachten.

    • Zorg ervoor dat je de batterij in geen geval vervormt tijdens deze procedure. Soft-shell lithium-ion batterijen kunnen gevaarlijke chemicaliën lekken, in brand vliegen of zelfs exploderen als deze worden beschadigd. Gebruik geen excessieve kracht en probeer de batterij niet omhoog te wrikken met metalen tools.

    • Steek het platte einde van een spudger onder de linker bovenhoek van de batterij en wrik deze voorzichtig omhoog.

    • Doe hetzelfde langs de linkerzijde van de batterij: maak de lijm los en scheid zo de batterij van het frame met de spudger.

  25. Steek de spudger onder de rechter bovenhoek van de batterij en wrik ook deze voorzichtig omhoog. Doe hetzelfde langs de rechterzijde van de batterij: wrik de batterij los met je spudger en scheid deze zo van de lijm en het frame. Doe hetzelfde langs de rechterzijde van de batterij: wrik de batterij los met je spudger en scheid deze zo van de lijm en het frame.
    • Steek de spudger onder de rechter bovenhoek van de batterij en wrik ook deze voorzichtig omhoog.

    • Doe hetzelfde langs de rechterzijde van de batterij: wrik de batterij los met je spudger en scheid deze zo van de lijm en het frame.

  26. Verwijder de batterij. Plaats een beschadigde of vervormde batterij nooit terug in de telefoon, aangezien dit een potentieel gevaar oplevert. Vervang het altijd met een nieuwe batterij.
    • Verwijder de batterij.

    • Plaats een beschadigde of vervormde batterij nooit terug in de telefoon, aangezien dit een potentieel gevaar oplevert. Vervang het altijd met een nieuwe batterij.

    • Verwijder, voordat je een nieuwe batterij installeert, altijd alle lijmresten van de telefoon en maak de gelijmde plekken schoon met isopropyl alcohol en een stuk stofvrij doek.

    • Bevestig de nieuwe batterij met op maat gesneden kleefstrips of dubbelzijdige tape. Dien, om de batterij op de juiste plek te krijgen, de lijm toe op de plekken waar de lijm al zat en niet direct op de batterij. Druk de nieuwe batterij op z'n plek met stevige druk gedurende 5-10 seconden.

Conclusie

Zet je telefoon, om te testen of je reparatie is geslaagd, aan voordat je de nieuwe lijm aanbrengt en je de telefoon sluit.

Kalibreer, voor een optimale performance, je nieuw geplaatste batterij: laad deze op tot 100% en blijf deze opladen voor minstens twee uur langer. Gebruik je telefoon vervolgens totdat de batterij volledig leeg is en je telefoon daarom uitvalt. Laad je telefoon, tot slot, weer helemaal op naar 100%.

Ging je reparatie niet zoals gepland? Check dan ons Antwoordencommunity voor hulp om je probleem op te lossen.

100%

Begin met vertalen ›

Dominik Schnabelrauch

Lid sinds: 23-11-16

52.439 Reputatie

Team

iFixit Lid van iFixit

Community

107 Leden

Voeg opmerking toe

Weergavestatistieken:

Afgelopen 24 uren: 51

Afgelopen 7 dagen: 293

Afgelopen 30 dagen: 1,386

Altijd: 7,406