Ga door naar hoofdinhoud

Repareer je spullen

Recht op reparatie

Winkel

Inleiding

Gebruik deze handleiding om je iPhone 6 nieuw leven in te blazen met een nieuwe batterij. Neem, als je batterij gezwollen is, de juiste voorzorgsmaatregelen.

Deze handleiding toont je hoe je de volledige schermmodule verwijdert; dit is bedoeld om schade aan de schermkabels te voorkomen. Als je je comfortabel genoeg voelt om de batterij te verwijderen zonder de schermkabels daarbij te veel te belasten, kun je de stappen voor het verwijderen van de schermmodule overslaan.

Kalibreer, voor een optimale performance, je nieuw geplaatste batterij: laad deze op tot 100% en blijf deze opladen voor minstens twee uur langer. Gebruik je telefoon vervolgens totdat de batterij volledig leeg is en je telefoon daarom uitvalt. Laad je telefoon, tot slot, weer helemaal op naar 100%.

Je kunt deze handleiding ook gebruiken om de volgende onderdelen te vervangen:

Video overzicht

  1. Ontlaad, voordat je je iPhone uit elkaar begint te halen, je batterij tot onder de 25%. Een geladen lithium-ion batterij kan in brand vliegen en/of ontploffen als deze per ongeluk wordt doorboord.
    • Ontlaad, voordat je je iPhone uit elkaar begint te halen, je batterij tot onder de 25%. Een geladen lithium-ion batterij kan in brand vliegen en/of ontploffen als deze per ongeluk wordt doorboord.

    • Schakel je iPhone uit voordat je deze uit elkaar gaat halen.

    • Verwijder de twee 3.6 mm lange Pentalobe schroeven aan beide kanten van de Lightning-connector.

  2. De volgende drie stappen demonstreren het gebruik van de iSclack, een mega handige tool die je helpt bij het veilig openen van de iPhone 6 en die we aanraden aan iedereen die vaker reparaties uitvoert. Als je de iSclack niet gebruikt, sla je drie stappen over voor een alternatieve methode.
    • De volgende drie stappen demonstreren het gebruik van de iSclack, een mega handige tool die je helpt bij het veilig openen van de iPhone 6 en die we aanraden aan iedereen die vaker reparaties uitvoert. Als je de iSclack niet gebruikt, sla je drie stappen over voor een alternatieve methode.

    • Als de plastic dieptemeter nog vastzit aan het midden van de iSclack, verwijder deze dan nu—deze is namelijk niet nodig voor grotere telefoons zoals de iPhone 6.

    • Sluit de handvatten van de iSclack en open daarbij de kaken van de zuignap.

  3. Plaats de onderkant van je iPhone tussen de zuignappen. Positioneer de bovenste zuignap van de iSclack op het scherm, net boven (maar niet over) de thuisknop.
    • Plaats de onderkant van je iPhone tussen de zuignappen.

    • Positioneer de bovenste zuignap van de iSclack op het scherm, net boven (maar niet over) de thuisknop.

    • Open de handvatten om de kaken van de iSclack weer te sluiten. Zorg dat de zuignappen goed gepositioneerd zijn en druk ze vervolgens stevig vast aan zowel de boven- als de onderkant van de iPhone.

    • Als je scherm of glazen achterkant gebarsten is, kun je het beplakken met een laag doorzichtige tape, zodat de zuignap zich alsnog vast kan zuigen. De iSclack bevat ook precies hiervoor twee stukken tape.

  4. Houd je iPhone stevig vast en sluit de handvatten van de iSclack weer om de zuignappen uit elkaar te trekken, zodat het voorste paneel los komt van de achterste behuizing. De iSclack is gemaakt om je iPhone ver genoeg te openen, zonder daarbij de telefoon zo ver te openen dat de schermkabels beschadigd worden.
    • Houd je iPhone stevig vast en sluit de handvatten van de iSclack weer om de zuignappen uit elkaar te trekken, zodat het voorste paneel los komt van de achterste behuizing.

    • De iSclack is gemaakt om je iPhone ver genoeg te openen, zonder daarbij de telefoon zo ver te openen dat de schermkabels beschadigd worden.

    • Maak de twee zuignappen los van je iPhone.

    • Sla de volgende drie stappen over en ga verder met stap 8.

  5. Als je geen iSclack hebt, kunt je een enkele zuignap gebruiken om het voorste paneel uit de telefoon te tillen:
    • Als je geen iSclack hebt, kunt je een enkele zuignap gebruiken om het voorste paneel uit de telefoon te tillen:

    • Druk een zuignap op het scherm, net boven de thuisknop.

    • Zorg dat de zuignap goed op het scherm gedrukt is om een sterke trekkracht te creëren.

    • Als je scherm gebarsten is, kun je het beplakken met een laag doorzichtige tape, waardoor de zuignap zich weer vast kan zuigen. Als alternatief kun je sterke tape gebruiken in plaats van de zuignap. Als niets daarvan lukt, kun je de zuignap aan je kapotte scherm vastlijmen met secondelijm.

  6. Trek, terwijl je de iPhone met een hand stevig vasthoudt, aan de zuignap om de voorste paneelmodule een stukje van de achterste behuizing te scheiden.
    • Trek, terwijl je de iPhone met een hand stevig vasthoudt, aan de zuignap om de voorste paneelmodule een stukje van de achterste behuizing te scheiden.

    • Neem je tijd en gebruik een stevige, constante kracht. De schermmodule zit steviger vast dan in de meeste toestellen.

    • Maak gebruik van een plasticen openingstool om de achterste behuizing naar beneden te duwen, weg van de schermmodule, terwijl je aan de zuignap blijft trekken.

    • Er is een aantal klemmen dat de schermmodule aan de achterste behuizing bevestigt. Het kan dus zijn dat je een combinatie van de zuignap en de plastic openingstool nodig hebt om de schermmodule los te krijgen.

  7. Trek aan het kleine lipje op de zuignap om de vacuüm op te heffen. Verwijder de zuignap van de schermmodule.
    • Trek aan het kleine lipje op de zuignap om de vacuüm op te heffen.

    • Verwijder de zuignap van de schermmodule.

  8. Open de iPhone door de onderkant van de schermmodule (waar de thuisknop zich bevindt) naar boven en weg van de achterste behuizing te kantelen, waarbij je de bovenkant van de telefoon als scharnier gebruikt. Een aantal klemmen langs de bovenkant van het voorste paneel functioneert gedeeltelijk als een scharnier. Positioneer de klemmen, tijdens het weer in elkaar zetten van je telefoon, net onder de bovenkant van de achterste behuizing. Schuif het voorste paneel vervolgens naar boven tot de bovenkant van dit paneel op een lijn is gebracht met de achterste behuizing.
    • Open de iPhone door de onderkant van de schermmodule (waar de thuisknop zich bevindt) naar boven en weg van de achterste behuizing te kantelen, waarbij je de bovenkant van de telefoon als scharnier gebruikt.

    • Een aantal klemmen langs de bovenkant van het voorste paneel functioneert gedeeltelijk als een scharnier.

    • Positioneer de klemmen, tijdens het weer in elkaar zetten van je telefoon, net onder de bovenkant van de achterste behuizing. Schuif het voorste paneel vervolgens naar boven tot de bovenkant van dit paneel op een lijn is gebracht met de achterste behuizing.

  9. Open het scherm in een hoek van ongeveer 90º en laat deze tegen iets leunen waardoor het rechtop blijft staan terwijl jij aan de telefoon werkt. Je kunt zelfs gebruik maken van een ongeopend blikje drinken om de telefoon tegenaan te laten leunen. Gebruik indien nodig ook een elastiek om het scherm vast te maken aan het object waar het tegenaan leunt. Dit voorkomt ook dat er teveel druk op de schermkabels komt te staan.
    • Open het scherm in een hoek van ongeveer 90º en laat deze tegen iets leunen waardoor het rechtop blijft staan terwijl jij aan de telefoon werkt.

    • Je kunt zelfs gebruik maken van een ongeopend blikje drinken om de telefoon tegenaan te laten leunen.

    • Gebruik indien nodig ook een elastiek om het scherm vast te maken aan het object waar het tegenaan leunt. Dit voorkomt ook dat er teveel druk op de schermkabels komt te staan.

    • Verwijder de volgende Phillips schroeven van het plaatje op de batterijaansluiting:

    • Eén 2.2 mm lange schroef

    • Eén 3.2 mm lange schroef

  10. Verwijder het metalen plaatje op de batterijaansluiting van de iPhone.
    • Verwijder het metalen plaatje op de batterijaansluiting van de iPhone.

  11. Gebruik een plastic openingstool om de batterijaansluiting op subtiele wijze uit het contact op het logic board omhoog te duwen.
    • Gebruik een plastic openingstool om de batterijaansluiting op subtiele wijze uit het contact op het logic board omhoog te duwen.

    • Zorg ervoor dat je enkel de batterijaansluiting en niet het contact op het logic board omhoog duwt. Als je het contact op het logic board omhoog probeert te duwen, loop je het risico de volledige aansluiting te beschadigen.

  12. Verwijder de volgende vijf Phillips schroeven die het plaatje over de voorste paneelmodulekabel bevestigen:
    • Verwijder de volgende vijf Phillips schroeven die het plaatje over de voorste paneelmodulekabel bevestigen:

    • Drie 1.2 mm lange schroeven

    • Eén 1.7 mm lange schroef

    • Eén 3.1 mm lange schroef

    • Het niet correct terugplaatsen van deze schroeven bij het weer in elkaar zetten van de telefoon kan permanente schade veroorzaken in het logic board van je iPhone.

  13. Verwijder het plaatje over de kabel van de voorste paneelmodule op het logic board.
    • Verwijder het plaatje over de kabel van de voorste paneelmodule op het logic board.

  14. Zorg dat je, in de volgende vier stappen, enkel en alleen de kabelaansluitingen en niet de contacten op het logic board omhoog duwt. Gebruik een spudger of een nagel om de kabelaansluiting van de naar voren gerichte camera en de sensor los te koppelen.
    • Zorg dat je, in de volgende vier stappen, enkel en alleen de kabelaansluitingen en niet de contacten op het logic board omhoog duwt.

    • Gebruik een spudger of een nagel om de kabelaansluiting van de naar voren gerichte camera en de sensor los te koppelen.

  15. Gebruik een spudger of een nagel om de kabelaansluiting van de thuisknop los te koppelen. Gebruik een spudger of een nagel om de kabelaansluiting van de thuisknop los te koppelen.
    • Gebruik een spudger of een nagel om de kabelaansluiting van de thuisknop los te koppelen.

  16. Zorg dat de batterij los is gekoppeld voordat je begint met het loskoppelen of weer aansluiten van de kabel in deze stap. Gebruik een spudger of een nagel om de aansluiting van de schermdatakabel los te koppelen.
    • Zorg dat de batterij los is gekoppeld voordat je begint met het loskoppelen of weer aansluiten van de kabel in deze stap.

    • Gebruik een spudger of een nagel om de aansluiting van de schermdatakabel los te koppelen.

    • Bij het hermonteren van je telefoon kan het zijn dat de schermdatakabel loskomt van de aansluiting. Dit kan leiden tot witte lijnen of een zwart scherm bij het inschakelen van je iPhone. In dat geval moet je de kabel weer aansluiten en je iPhone "power cyclen", wat je kunt doen door de batterijaansluiting los te koppelen en weer aan te sluiten.

  17. Gebruik het platte einde van een spudger om de kabelaansluiting van de digitizer los te koppelen. Druk, bij het weer aansluiten van de digitizerkabel, niet op het midden van de aansluiting. Druk in plaats daarvan eerst op een kant van de aansluiting en druk dan op de andere kant. Druk in het midden van de aansluiting kan ervoor zorgen dat de pinnetjes buigen en er permanente schade wordt veroorzaakt.
    • Gebruik het platte einde van een spudger om de kabelaansluiting van de digitizer los te koppelen.

    • Druk, bij het weer aansluiten van de digitizerkabel, niet op het midden van de aansluiting. Druk in plaats daarvan eerst op een kant van de aansluiting en druk dan op de andere kant. Druk in het midden van de aansluiting kan ervoor zorgen dat de pinnetjes buigen en er permanente schade wordt veroorzaakt.

  18. Verwijder de voorste paneelmodule van de achterste behuizing.
    • Verwijder de voorste paneelmodule van de achterste behuizing.

  19. Peuter de eerste kleefstrip aan de rechter onderkant van de batterij los. Gebruik hiervoor je vingers of een bot pincet en wees extra voorzichtig bij het werken in de buurt van de batterij—het beschadigen of doorboren van een lithium-ion batterij kan gevaarlijke chemicaliën vrijmaken en brand veroorzaken.
    • Peuter de eerste kleefstrip aan de rechter onderkant van de batterij los.

    • Gebruik hiervoor je vingers of een bot pincet en wees extra voorzichtig bij het werken in de buurt van de batterij—het beschadigen of doorboren van een lithium-ion batterij kan gevaarlijke chemicaliën vrijmaken en brand veroorzaken.

    • Je kunt ervoor kiezen om de twee Phillips schroeven die de trilmotor vasthouden te verwijderen en de trilmotor eruit te tillen om zo meer ruimte en een betere toegang te hebben tot de kleefstrips.

  20. Probeer de kleefstrips vlak en ongerimpeld te houden tijdens deze procedure; gerimpelde strips zullen aan zichzelf vast gaan plakken en breken en voorkomen dat je ze er in een geheel uit kunt trekken. Trek de kleefstrips langzaam weg van de batterij, in de richting van de onderkant van de iPhone. Om te voorkomen dat je de kleefstrip laat scheuren, moet je erop letten dat je de strips niet langs de trilmotor of andere onderdelen dichtbij de batterij trekt.
    • Probeer de kleefstrips vlak en ongerimpeld te houden tijdens deze procedure; gerimpelde strips zullen aan zichzelf vast gaan plakken en breken en voorkomen dat je ze er in een geheel uit kunt trekken.

    • Trek de kleefstrips langzaam weg van de batterij, in de richting van de onderkant van de iPhone.

    • Om te voorkomen dat je de kleefstrip laat scheuren, moet je erop letten dat je de strips niet langs de trilmotor of andere onderdelen dichtbij de batterij trekt.

    • Trek met een stevige, constante kracht en houd constante druk op de strips als deze loskomen tussen de batterij en de achterste behuizing. Voor het beste resultaat trek je de strips in een hoek van ongeveer 60 graden of minder.

    • De strips zullen een vele malen hun lengte langer worden dan de originele lengte. Ga verder met trekken en zorg dat je de strips telkens dicht bij de batterij herpakt.

    • Als een van de kleefstrips breekt, probeer deze dan opnieuw vast te pakken met je pincet (zonder daarbij je batterij te beschadigen) en blijf doortrekken. Als de strip onder de batterij afbreekt en niet meer kan worden vastgepakt, ga je verder met de volgende stappen.

  21. Herhaal de procedure voor de tweede kleefstrip. Houd de batterij vast bij het verwijderen van de tweede kleefstrip, aangezien de batterij eruit kan vliegen als de tweede kleefstrip los komt. Als je beide kleefstrips met succes hebt weten te verwijderen, kun je de volgende twee stappen overslaan.
    • Herhaal de procedure voor de tweede kleefstrip.

    • Houd de batterij vast bij het verwijderen van de tweede kleefstrip, aangezien de batterij eruit kan vliegen als de tweede kleefstrip los komt.

    • Als je beide kleefstrips met succes hebt weten te verwijderen, kun je de volgende twee stappen overslaan.

    • Als een van de kleefstrips is afgebroken onder de batterij en je deze niet meer vast hebt kunnen pakken, ga je verder met de volgende stap.

  22. Als een van de kleefstrips is afgebroken en de batterij nog steeds vast zit aan de achterste behuizing, prepareer je een iOpener of gebruik je een föhn om de achterste behuizing, direct achter de batterij, te verwarmen. Het zou net iets te warm moeten worden om comfortabel aan te raken.
    • Als een van de kleefstrips is afgebroken en de batterij nog steeds vast zit aan de achterste behuizing, prepareer je een iOpener of gebruik je een föhn om de achterste behuizing, direct achter de batterij, te verwarmen. Het zou net iets te warm moeten worden om comfortabel aan te raken.

    • Het oververhitten van de iPhone kan ertoe leiden dat de batterij in brand vliegt.

  23. Draai de iPhone om en rijg een stuk flosdraad of een sterke snaar achter de batterij langs. Trek deze dan langzaam heen en weer in een zagende beweging om zo de lijm eronder los te krijgen. Een sterker alternatief om mee te flossen is een ongebruikte gitaarsnaar, bijvoorbeeld een 0.009 E-snaar van een 12-snarige set.
    • Draai de iPhone om en rijg een stuk flosdraad of een sterke snaar achter de batterij langs. Trek deze dan langzaam heen en weer in een zagende beweging om zo de lijm eronder los te krijgen.

    • Een sterker alternatief om mee te flossen is een ongebruikte gitaarsnaar, bijvoorbeeld een 0.009 E-snaar van een 12-snarige set.

    • Als alternatief kun je er ook voor kiezen om een plastic kaart tussen de batterij en de achterste behuizing te schuiven.

    • Steek de kaart niet in het gebied tussen de 'minder volume-knop' (-) en de bovenkant van de batterij, aangezien je daarmee de kabel van de volumeregeling eronder kunt beschadigen.

    • Duw niet tegen of onder het logic board, aangezien je daarmee de telefoon serieus kunt beschadigen.

    • Houd de kaart zo vlak mogelijk om te voorkomen dat je de batterij buigt. Dit kan er namelijk toe leiden dat de batterij beschadigd raakt en gevaarlijke chemicaliën gaat lekken of in brand vliegt. Gebruik daarom ook geen scherpe tools om de batterij los te krijgen.

    • Duw de kaart er verder in om de lijm achter de batterij volledig los te krijgen.

  24. Verwijder de batterij uit de iPhone.
    • Verwijder de batterij uit de iPhone.

    • Als je vervangende batterij werd geleverd in een plastic hoes, verwijder je de hoes voordat je de batterij installeert door deze weg te trekken van de lintkabel.

    • Als je nieuwe batterij nog geen vervangende kleefstrips bevat, kun je deze handleiding gebruiken om deze alsnog aan te brengen.

    • Voer een geforceerde herstart uit na het weer in elkaar zetten van je telefoon. Dit kan een aantal problemen voorkomen en probleemoplossing vergemakkelijken.

Conclusie

92%

Begin met vertalen ›

384 Opmerkingen

Ok so battery extraction went a little bad and ended up cutting into old battery. When I pulled it out it was smoking a little. Got new battery put in and everything back screwed. It's charging up now (I'm assuming the battery is shipped dead) so heres hoping I didn't kill my phone.

roiegat - Antwoord

Is it absolutely necessary to do step 11-15

Or is it possible to lean the front panel up while still connected and only removing the battery screws and the battery

eldan - Antwoord

I strongly recommend following ALL of the steps as shown. The cables are extremely fragile and can tear easily. It will only add about 5 minutes or so to the project, but could save hours and dollars. Also, take your time removing the battery adhesive strips. If they break off underneath the battery, they are a bear to get out.

Coach Bob -

I definitely skipped ahead and left these attached. I just held the screen up and only laid it down to apply the adhesive to the new battery.

leon -

I stuck the screen on to an iPhone box (just like in the photo) and did not have to remove the display cables.

BUT, you need to be very careful -- especially if the white strips break on you. If you need to use the plastic card and/or heat to remove the battery, I recommend disconnecting the display.

Carlos -

Voeg opmerking toe

Weergavestatistieken:

Afgelopen 24 uren: 368

Afgelopen 7 dagen: 2,889

Afgelopen 30 dagen: 11,849

Altijd: 2,329,532