Ga door naar hoofdinhoud

Inleiding

Gebruik deze handleiding om de speakermodule in je Fairphone 3 te vervangen.

Onderdelen

Geen onderdelen opgegeven.

  1. Schakel je telefoon uit voordat je begint aan de demontage. Plaats je vingernagel of een spudger in de inkeping rechts onderin de achterkant van je Fairphone 3 om de achterste behuizing los te maken.
    • Schakel je telefoon uit voordat je begint aan de demontage.

    • Plaats je vingernagel of een spudger in de inkeping rechts onderin de achterkant van je Fairphone 3 om de achterste behuizing los te maken.

    • Til de achterste behuizing langzaam maar zeker omhoog om de plastic clips los te maken.

  2. Schuif rond de rechterhoek van de behuizing om de onderste clips los te maken. Trek de achterste behuizing omhoog om de rest van de clips los te maken en de behuizing te verwijderen. Om de achterste behuizing terug te plaatsen, duw je deze stevig op haar plaats tot je de plastic clips hoort vastklikken en de behuizing naadloos aansluit op de telefoon.
    • Schuif rond de rechterhoek van de behuizing om de onderste clips los te maken.

    • Trek de achterste behuizing omhoog om de rest van de clips los te maken en de behuizing te verwijderen.

    • Om de achterste behuizing terug te plaatsen, duw je deze stevig op haar plaats tot je de plastic clips hoort vastklikken en de behuizing naadloos aansluit op de telefoon.

  3. Gebruik een van je nagels of een wriktool om de batterij, via de gemarkeerde gleuf, uit de inkeping omhoog te duwen. Hef de batterij omhoog tot je deze goed vast kunt pakken.
    • Gebruik een van je nagels of een wriktool om de batterij, via de gemarkeerde gleuf, uit de inkeping omhoog te duwen.

    • Hef de batterij omhoog tot je deze goed vast kunt pakken.

  4. Til de batterij volledig uit de uitsparing en verwijder ze. Til de batterij volledig uit de uitsparing en verwijder ze.
    • Til de batterij volledig uit de uitsparing en verwijder ze.

  5. Elke keer dat je een Phillips #00 schroef tegenkomt, zul je zien dat het ook mogelijk is om deze met een bit of schroevendraaier met de grootte #0 te verwijderen.
    • Elke keer dat je een Phillips #00 schroef tegenkomt, zul je zien dat het ook mogelijk is om deze met een bit of schroevendraaier met de grootte #0 te verwijderen.

    • Verwijder de dertien Phillips #00 schroeven (elk 4 mm lang).

  6. Plaats een spectrum tussen het frame en het scherm aan de rechterkant van de telefoon. Schuif het plectrum naar de rechter, onderhoek van het scherm om de plastic klemmen die het scherm op zijn plaats houden open te wrikken. Schuif het plectrum naar de rechter, onderhoek van het scherm om de plastic klemmen die het scherm op zijn plaats houden open te wrikken.
    • Plaats een spectrum tussen het frame en het scherm aan de rechterkant van de telefoon.

    • Schuif het plectrum naar de rechter, onderhoek van het scherm om de plastic klemmen die het scherm op zijn plaats houden open te wrikken.

  7. Schuif het plectrum rond de rechterhoek en klik de plastic klemmen onderaan het scherm open. Schuif het plectrum rond de rechterhoek en klik de plastic klemmen onderaan het scherm open.
    • Schuif het plectrum rond de rechterhoek en klik de plastic klemmen onderaan het scherm open.

  8. Schuif het plectrum langs de likerkant van het scherm omhoog en open de plastic klemmen die het scherm op zijn plaats houden. Het scherm zou uit het midframe moeten loskomen tijdens deze procedure. Als dat niet het geval is, controleer of je klemmen gemist hebt.
    • Schuif het plectrum langs de likerkant van het scherm omhoog en open de plastic klemmen die het scherm op zijn plaats houden.

    • Het scherm zou uit het midframe moeten loskomen tijdens deze procedure. Als dat niet het geval is, controleer of je klemmen gemist hebt.

  9. Verwijder het scherm. Om het scherm terug te installeren, duw je het langs alle kanten op zijn plaats in het frame tot je de plastic klemmen hoort klikken.
    • Verwijder het scherm.

    • Om het scherm terug te installeren, duw je het langs alle kanten op zijn plaats in het frame tot je de plastic klemmen hoort klikken.

  10. Verwijder de vier 4.1 mm lange Phillips #00 schroeven.
    • Verwijder de vier 4.1 mm lange Phillips #00 schroeven.

  11. Gebruik een spudger om de aansluitkabel van de onderste module omhoog te duwen en los te koppelen. Gebruik een spudger om de aansluitkabel van de onderste module omhoog te duwen en los te koppelen.
    • Gebruik een spudger om de aansluitkabel van de onderste module omhoog te duwen en los te koppelen.

  12. Gebruik je vingers om de onderste module te verwijderen. Gebruik je vingers om de onderste module te verwijderen.
    • Gebruik je vingers om de onderste module te verwijderen.

  13. Verwijder de 4.1 mm lange Phillips #00 schroef.
    • Verwijder de 4.1 mm lange Phillips #00 schroef.

  14. Gebruik je vingers om de speakermodule te verwijderen. Gebruik je vingers om de speakermodule te verwijderen.
    • Gebruik je vingers om de speakermodule te verwijderen.

Conclusie

Voor informatie over wat te doen met de oude module, kun je deze website of het Fairphone-forum bezoeken.

Ging je reparatie niet zoals gepland? Bezoek dan onze pagina over probleemoplossing of check het Fairphone antwoordenforum voor hulp bij het oplossen van je probleem.

en nl

100%

Begin met vertalen ›

Adriana Zwink

Lid sinds: 18-12-19

29.954 Reputatie

Team

iFixit Lid van iFixit

Community

142 Leden

2 Opmerkingen

Super einfach, danke für die tollen Bilder.

Ich hab dies nur gemacht um das Phone mal wieder von Staub zu befreien, vor allem bei den Lautsprecheröffnungen hat sich einiges angesammelt.

Fabian Gugger - Antwoord

Ein “Frühjahrsputz” ist bei diesem Gerät tatsächlich eine Option :)

Tobias Isakeit -

Voeg opmerking toe

Weergavestatistieken:

Afgelopen 24 uren: 6

Afgelopen 7 dagen: 20

Afgelopen 30 dagen: 96

Altijd: 1,478