Ga door naar hoofdinhoud

Repareer je spullen

Recht op reparatie

Winkel

Inleiding

Gebruik deze handleiding om je versleten of niet langer goed werkende batterij te verwijderen uit je Fairphone 3.

Als je batterij gezwollen is, neem dan de nodige voorzorgsmaatregelen.

Gereedschap

Geen gereedschap opgegeven.

Onderdelen

  1. Schakel je telefoon uit voordat je begint aan de demontage. Plaats je vingernagel of een spudger in de inkeping rechts onderin de achterkant van je Fairphone 3 om de achterste behuizing los te maken.
    • Schakel je telefoon uit voordat je begint aan de demontage.

    • Plaats je vingernagel of een spudger in de inkeping rechts onderin de achterkant van je Fairphone 3 om de achterste behuizing los te maken.

    • Til de achterste behuizing langzaam maar zeker omhoog om de plastic clips los te maken.

  2. Schuif rond de rechterhoek van de behuizing om de onderste clips los te maken. Trek de achterste behuizing omhoog om de rest van de clips los te maken en de behuizing te verwijderen. Om de achterste behuizing terug te plaatsen, duw je deze stevig op haar plaats tot je de plastic clips hoort vastklikken en de behuizing naadloos aansluit op de telefoon.
    • Schuif rond de rechterhoek van de behuizing om de onderste clips los te maken.

    • Trek de achterste behuizing omhoog om de rest van de clips los te maken en de behuizing te verwijderen.

    • Om de achterste behuizing terug te plaatsen, duw je deze stevig op haar plaats tot je de plastic clips hoort vastklikken en de behuizing naadloos aansluit op de telefoon.

  3. Gebruik een van je nagels of een wriktool om de batterij, via de gemarkeerde gleuf, uit de inkeping omhoog te duwen. Hef de batterij omhoog tot je deze goed vast kunt pakken.
    • Gebruik een van je nagels of een wriktool om de batterij, via de gemarkeerde gleuf, uit de inkeping omhoog te duwen.

    • Hef de batterij omhoog tot je deze goed vast kunt pakken.

  4. Til de batterij volledig uit de uitsparing en verwijder ze. Til de batterij volledig uit de uitsparing en verwijder ze.
    • Til de batterij volledig uit de uitsparing en verwijder ze.

Conclusie

Kalibreer je nieuwe batterij voor optimale prestaties: Laad ze op tot 100%, en laat ze vervolgens nog minstens 2 uur opladen. Gebruik ze dan tot je telefoon uitvalt door een lege batterij. Laad de batterij tot slot ononderbroken op tot 100%. .

Om je toestel weer in elkaar te zetten, volg deze instructies in omgekeerde volgorde.

Breng je elektronisch afval naar een containerpark of inleverpunt.

100%

Begin met vertalen ›

Dominik Schnabelrauch

Lid sinds: 23-11-16

83.607 Reputatie

Team

iFixit Lid van iFixit

Community

133 Leden

Voeg opmerking toe

Weergavestatistieken:

Afgelopen 24 uren: 7

Afgelopen 7 dagen: 23

Afgelopen 30 dagen: 95

Altijd: 2,036