Ga door naar hoofdinhoud

Inleiding

Deze handleiding laat je zien hoe je de batterij van je Dell XPS 13 9300 laptop verwijdert en vervangt.

Ontlaad de batterij van je laptop, voor je eigen veiligheid, tot onder de 25% voordat je begint met het demonteren van je toestel. Dit verkleint het risico op een thermisch ongeluk bij het tijdens de reparatie per ongeluk beschadigen van de batterij. Neem, als je batterij gezwollen is, de juiste voorzorgsmaatregelen.

  1. Zorg dat je je toestel uitschakelt en alle kabels loskoppelt voordat je met deze reparatie begint.
    • Zorg dat je je toestel uitschakelt en alle kabels loskoppelt voordat je met deze reparatie begint.

    • Gebruik een T5 Torx-schroevendraaier om de acht schroeven, die de onderste behuizing aan de muis- en toetsenbordmodule bevestigen, te verwijderen.

  2. Gebruik een spudger om de onderste behuizing in de richting van de pijlen te duwen om deze van de muis- en toetsenbordmodule te scheiden. Begin dit proces in de hoek linksonderin.
    • Gebruik een spudger om de onderste behuizing in de richting van de pijlen te duwen om deze van de muis- en toetsenbordmodule te scheiden. Begin dit proces in de hoek linksonderin.

  3. Houd beide zijden van de onderste behuizing vast en til deze op om deze van de laptop te scheiden.
    • Houd beide zijden van de onderste behuizing vast en til deze op om deze van de laptop te scheiden.

    • De pinnen aan de onderkant van de onderste behuizing, die zorgen voor de aarding van de antenne's en het audio-bord, zijn erg kwetsbaar en fragiel. Zorg dus dat je de onderste behuizing op een schone ondergrond plaatst om te voorkomen dat je de pinnen beschadigt.

  4. Koppel de batterijkabel van het systeembord met behulp van de treklip.
    • Koppel de batterijkabel van het systeembord met behulp van de treklip.

  5. Gebruik een Phillips-schroevendraaier om de vijf schroeven die de batterij bevestigen te verwijderen.
    • Gebruik een Phillips-schroevendraaier om de vijf schroeven die de batterij bevestigen te verwijderen.

    • Til de batterij omhoog en verwijder deze uit de laptop.

    • Houd de aan-/uitknop van de laptop gedurende 15 seconden ingedrukt om alle resterende stroom uit de laptop te laten lopen.

Conclusie

Ging je reparatie niet zoals gepland? Bezoek dan onze pagina over probleemoplossing of stel je vraag op ons Antwoordenforum voor hulp bij het oplossen van je probleem.

Één andere persoon heeft deze handleiding voltooid.

en nl

100%

Begin met vertalen ›

Team

iFixit Lid van iFixit

Community

138 Leden

0 Opmerkingen

Voeg opmerking toe

Weergavestatistieken:

Afgelopen 24 uren: 8

Afgelopen 7 dagen: 46

Afgelopen 30 dagen: 191

Altijd: 1,701