Ga door naar hoofdinhoud

Inleiding

Gebruik deze handleiding om een kapotte of niet langer goed werkende batterij in je Bose QuietComfort 35 te vervangen.

Neem, als je batterij gezwollen is, de juiste voorzorgsmaatregelen. Ontlaad je batterij ook, voor je eigen veiligheid, tot onder de 25% voordat je begint met het demonteren. Dit verkleint het risico op een ongeluk, zoals het in brand vliegen en/of exploderen van de batterij, als je deze beschadigt.

We raden je in deze handleiding aan om gebruik te maken van een föhn of een warmtepistool. Het is ook mogelijk om je toestel uit elkaar te halen door middel van een iOpener, maar dit zal de demontage net iets moeilijker maken.

Je hebt tevens vervangende kleefstrips plus een soldeerbout nodig om sommige onderdelen tijdens de demontage los te maken en om deze weer te bevestigen bij het weer in elkaar zetten van je toestel.

  1. De oorschelpkussens van de Bose QC 35 worden op hun plek gehouden door kleine plastic klemmen. Pak het kussen van de linker oorschelp en trek deze naar het midden van de oorschelp om het los te maken uit de plastic klemmen die het op z'n plek houden. Herhaal deze procedure totdat je het kussen los hebt gemaakt uit alle klemmen.
    • De oorschelpkussens van de Bose QC 35 worden op hun plek gehouden door kleine plastic klemmen.

    • Pak het kussen van de linker oorschelp en trek deze naar het midden van de oorschelp om het los te maken uit de plastic klemmen die het op z'n plek houden.

    • Herhaal deze procedure totdat je het kussen los hebt gemaakt uit alle klemmen.

    • Verwijder het linker oorschelpkussen.

  2. Trek de beschermlaag aan de binnenkant van de oorschelp op voorzichtige wijze los. Het beschermdoek wordt op z'n plek gehouden met een lichte lijm. Als het doek tijdens het proces begint te scheuren, kun je een iOpener of warmtepistool, op de laagste stand, gebruiken om de lijm onder het doek te verzachten. Het beschermdoek wordt op z'n plek gehouden met een lichte lijm. Als het doek tijdens het proces begint te scheuren, kun je een iOpener of warmtepistool, op de laagste stand, gebruiken om de lijm onder het doek te verzachten.
    • Trek de beschermlaag aan de binnenkant van de oorschelp op voorzichtige wijze los.

    • Het beschermdoek wordt op z'n plek gehouden met een lichte lijm. Als het doek tijdens het proces begint te scheuren, kun je een iOpener of warmtepistool, op de laagste stand, gebruiken om de lijm onder het doek te verzachten.

  3. Verwijder de twee Phillips #00 schroeven (6.2 mm lengte).
    • Verwijder de twee Phillips #00 schroeven (6.2 mm lengte).

  4. Draai de hoofdtelefoon om. Steek een openingsplectrum in de opening tussen de plastic behuizing en het frame van het oorschelp. Gebruik je openingsplectrum om de plastic behuizing van de linker oorschelp omhoog te duwen.
    • Draai de hoofdtelefoon om.

    • Steek een openingsplectrum in de opening tussen de plastic behuizing en het frame van het oorschelp.

    • Gebruik je openingsplectrum om de plastic behuizing van de linker oorschelp omhoog te duwen.

    • Verwijder de plastic behuizing.

  5. Om te voorkomen dat je het diafragma laat smelten door deze te veel bloot te stellen aan de warmte die je gebruikt in de volgende stap, raden we je aan een soort bescherming voor te bereiden. Knip een stuk karton af, zoals je op de foto ziet, zodat het alles binnen de oorschelp bedekt behalve de batterijbescherming. Plaats de bescherming in de linker oorschelp.
    • Om te voorkomen dat je het diafragma laat smelten door deze te veel bloot te stellen aan de warmte die je gebruikt in de volgende stap, raden we je aan een soort bescherming voor te bereiden.

    • Knip een stuk karton af, zoals je op de foto ziet, zodat het alles binnen de oorschelp bedekt behalve de batterijbescherming.

    • Plaats de bescherming in de linker oorschelp.

  6. Zelfs met een dergelijke bescherming tegen de warmte raden we je ten sterkste aan om met de laagst mogelijk temperatuur te beginnen. Je kunt de temperatuur langzaam opvoeren (met een maximum van 100°C) als de lijm niet los wil komen.
    • Zelfs met een dergelijke bescherming tegen de warmte raden we je ten sterkste aan om met de laagst mogelijk temperatuur te beginnen. Je kunt de temperatuur langzaam opvoeren (met een maximum van 100°C) als de lijm niet los wil komen.

    • Richt je warmtepistool enkel horizontaal op de rechte kant van de batterijbehuizing en niet verticaal bovenop de batterijbehuizing.

    • Gebruik je warmtepistool om de lijm onder de zijkant van de batterijbehuizing te verzachten.

  7. Wees voorzichtig en voorkom dat je de batterij doorboort tijdens het volgende proces. Gebruik geen metalen gereedschappen of excessieve kracht als je in de buurt van de batterij werkt. Steek de zijkant van een openingstool onder de hoek van de batterijbehuizing. Het kan zijn dat je hierbij wat kracht moet gebruiken.
    • Wees voorzichtig en voorkom dat je de batterij doorboort tijdens het volgende proces. Gebruik geen metalen gereedschappen of excessieve kracht als je in de buurt van de batterij werkt.

    • Steek de zijkant van een openingstool onder de hoek van de batterijbehuizing. Het kan zijn dat je hierbij wat kracht moet gebruiken.

  8. Schuif je openingstool langs de zijkant van de batterijbehuizing om de lijm die het vasthoudt los te maken en een kleine opening te creëren. Schuif je openingstool langs de zijkant van de batterijbehuizing om de lijm die het vasthoudt los te maken en een kleine opening te creëren.
    • Schuif je openingstool langs de zijkant van de batterijbehuizing om de lijm die het vasthoudt los te maken en een kleine opening te creëren.

  9. Steek het platte einde van een spudger tussen de batterijbehuizing en de batterij. Gebruik je spudger niet als een hefboom als je deze dichtbij de batterij gebruikt. Gebruik je spudger om de plastic bescherming op voorzichtige wijze van de oorschelp te scheiden. Gebruik hierbij echter  geen excessieve kracht.
    • Steek het platte einde van een spudger tussen de batterijbehuizing en de batterij.

    • Gebruik je spudger niet als een hefboom als je deze dichtbij de batterij gebruikt.

    • Gebruik je spudger om de plastic bescherming op voorzichtige wijze van de oorschelp te scheiden. Gebruik hierbij echter geen excessieve kracht.

  10. Verwijder de plastic bescherming uit de linker oorschelp. Verwijder de plastic bescherming uit de linker oorschelp.
    • Verwijder de plastic bescherming uit de linker oorschelp.

  11. In de volgende stap zul je de batterijkabels moeten desolderen.
    • In de volgende stap zul je de batterijkabels moeten desolderen.

    • Gebruik deze foto als een voorbeeld voor het weer terugsolderen van de batterijkabels bij het weer in elkaar zetten van de hoofdtelefoon. Je kunt ook je eigen foto maken als jouw model anders is dan het model in de foto.

  12. Gebruik een soldeerbout om de drie batterijkabels van de printplaat te desolderen. Gebruik een soldeerbout om de drie batterijkabels van de printplaat te desolderen. Gebruik een soldeerbout om de drie batterijkabels van de printplaat te desolderen.
    • Gebruik een soldeerbout om de drie batterijkabels van de printplaat te desolderen.

  13. Werk voorzichtig en probeer te voorkomen dat je de batterij doorboort of vervormt tijdens het verwijderen. Soft-shell lithium-ion batterijen kunnen gevaarlijke chemicaliën lekken, in brand vliegen of zelfs exploderen als je deze beschadigt. Steek het platte einde van een spudger tussen de batterij en de inkeping waar de batterij zich bevindt. Wrik de batterij op voorzichtige wijze los uit de inkeping.
    • Werk voorzichtig en probeer te voorkomen dat je de batterij doorboort of vervormt tijdens het verwijderen. Soft-shell lithium-ion batterijen kunnen gevaarlijke chemicaliën lekken, in brand vliegen of zelfs exploderen als je deze beschadigt.

    • Steek het platte einde van een spudger tussen de batterij en de inkeping waar de batterij zich bevindt.

    • Wrik de batterij op voorzichtige wijze los uit de inkeping.

    • Het kan handig zijn om de positie van de spudger een aantal keren te veranderen tijdens dit proces. Zo voorkom je dat je te veel druk zet op één en hetzelfde punt.

  14. Verwijder de batterij. Herinstalleer een beschadigde of vervormde batterij nooit, aangezien dit altijd een potentieel gevaar oplevert. Vervang een gebruikte batterij altijd door een nieuwe batterij. Verwijder alle lijmresten uit de hoofdtelefoon voordat je je nieuwe batterij installeert. Je kunt de hoofdtelefoon schoonmaken met wat isopropyl alcohol en een stuk stofvrij doek.
    • Verwijder de batterij.

    • Herinstalleer een beschadigde of vervormde batterij nooit, aangezien dit altijd een potentieel gevaar oplevert. Vervang een gebruikte batterij altijd door een nieuwe batterij.

    • Verwijder alle lijmresten uit de hoofdtelefoon voordat je je nieuwe batterij installeert. Je kunt de hoofdtelefoon schoonmaken met wat isopropyl alcohol en een stuk stofvrij doek.

    • Zorg dat de batterijkabels lang genoeg zijn om deze weer op de printplaat te solderen voordat je de nieuwe batterij bevestigt met lijm.

Conclusie

Indien mogelijk zet je je toestel aan en test je je reparatie voordat je de nieuwe kleefstrips aanbrengt en je je toestel weer definitief sluit.

Kalibreer je nieuwe batterij voor een optimale performance: Laad deze op tot 100% en laat deze nog minstens twee uur doorladen. Gebruik je toestel vervolgens totdat deze zichzelf uitschakelt als gevolg van een lege batterij. Laad je batterij tot slot nog een keer ononderbroken op tot 100%.

en nl

89%

Begin met vertalen ›

Dominik Schnabelrauch

Lid sinds: 23-11-16

126.290 Reputatie

Team

iFixit Lid van iFixit

Community

142 Leden

17 Opmerkingen

спасибо ! будет полезно на будующее

Komar - Antwoord

Hallo, tolle Beschreibung. Vielen Dank dafür.

kann man bei den Bose 700 NC auch den Akku tauschen ?

Würde mich sehr freuen, wenn das so wäre. Hat da jemand evtl bereits schon Erfahrungen gemacht. Könnte mir vorstellen, dass viele 700 NC jetzt auch in das Alter kommen, in dem der Akku schwach wird.

Jens Nußbaum - Antwoord

Fk Bose for making it so difficult! They all care about the environment so much, don’t they?!

Batteries should be easily replaceable by any customer by themselves! Ear pads as well. Bose makes it harder so you would throw away your $300 headphones when battery dies. So much waste, plastic and other harmful stuff.

EU mandated to use USB-C on all devices to reduce the waste. Batteries are more harmful. They should make it mandatory for batteries to be user replaceable on tech like headphones. Manufacturers are making disposable headphones in purpose, obviously. Like AirPods and other similar earbuds. 18-24 months and you’re forced to throw them away. They should offer cheap battery replacement for AirPods and like earbuds as well. Maybe trade in deals. $70-$90 a bud isn’t cheap replacement.

Companies are lying about the love for the environment to make us buy more and add more harmful waste to it.

Usern@me - Antwoord

Thanks. Replaced my bose qc35 headphone battery. Works perfectly!

Thomas Maher - Antwoord

Wastage and ‘the environment’ are not quite the same thing. Most, if not all, of the material used to make the device is recyclable. It’s not an issue of damage to the environment for companies to make it difficult, or really, to not make it easy to replace a battery. You’ll find many companies do this in order to make their devices more water-resistant and dust-resistant. It’s not just because the big bad rich guys hate the planet.

If you’ve an issue with waste, contribute your waste to recycling. It’s your fault, not the company who made the product’s fault, if you don’t.

Great guide.

Harry Grade - Antwoord

Voeg opmerking toe

Weergavestatistieken:

Afgelopen 24 uren: 110

Afgelopen 7 dagen: 658

Afgelopen 30 dagen: 2,924

Altijd: 48,842