Ga door naar hoofdinhoud

Repareer je spullen

Recht op reparatie

Onderdelen & Gereedschap

Inleiding

Gebruik, voor een gemakkelijkere reparatie, onze fixkit en volg deze kortere handleiding om het volledige scherm van je iPhone te vervangen.

Deze handleiding helpt vergevorderde reparateurs om enkel het LCD-scherm en de digitizermodule (beter bekend als het "kale, voorste paneel") van de iPhone 6s Plus te vervangen. Dit vereist het overzetten van een aantal onderdelen van je originele scherm naar je nieuwe scherm voordat je deze installeert—waaronder de naar voren gerichte camera, de oorstukspeaker, LCD-schermplaat en de thuisknopmodule.

Voor alle schermreparaties is het belangrijk dat je de originele thuisknop naar het nieuwe scherm overzet om ervoor te zorgen dat de Touch ID-functie (vingerafdrukscan) blijft werken.

Je kunt deze handleiding ook gebruiken om de volgende onderdelen te vervangen:

  1. Ontlaad, voordat je je iPhone uit elkaar begint te halen, je batterij tot onder de 25%. Een geladen lithium-ion batterij kan in brand vliegen en/of ontploffen als deze per ongeluk wordt doorboord.
    • Ontlaad, voordat je je iPhone uit elkaar begint te halen, je batterij tot onder de 25%. Een geladen lithium-ion batterij kan in brand vliegen en/of ontploffen als deze per ongeluk wordt doorboord.

    • Schakel je iPhone uit voordat je deze uit elkaar gaat halen.

    • Verwijder de twee 3.6 mm lange Pentalobe schroeven aan beide kanten van de Lightning-connector.

  2. Als het glas van je scherm gebroken is, kun je het verder breken van het glas en lichamelijke schade tijdens de reparatie voorkomen door het glas te beplakken met tape. Leg overlappende stukken doorzichtige tape over het scherm van de iPhone totdat het volledig is beplakt. Dit zal ervoor zorgen dat de glasscherven bij elkaar blijven en dat er een structuur wordt geboden bij het eruit duwen en tillen van het scherm.
    • Als het glas van je scherm gebroken is, kun je het verder breken van het glas en lichamelijke schade tijdens de reparatie voorkomen door het glas te beplakken met tape.

    • Leg overlappende stukken doorzichtige tape over het scherm van de iPhone totdat het volledig is beplakt.

    • Dit zal ervoor zorgen dat de glasscherven bij elkaar blijven en dat er een structuur wordt geboden bij het eruit duwen en tillen van het scherm.

    • Draag tijdens de reparatie een veiligheidsbril om je ogen te beschermen tegen mogelijk vrijkomende glasscherven.

    • Als het gebroken scherm het onmogelijk maakt om een zuignap vast te laten zuigen op het scherm, kun je proberen een sterk stuk tape (zoals ducttape) dubbel te vouwen in een handvat, dit op het scherm te plakken en zo het scherm omhoog te tillen.

  3. De volgende drie stappen demonstreren het gebruik van de iSclack, een mega handige tool die je helpt bij het veilig openen van de iPhone 6 en die we aanraden aan iedereen die vaker reparaties uitvoert. Als je de iSclack niet gebruikt, sla je drie stappen over voor een alternatieve methode.
    • De volgende drie stappen demonstreren het gebruik van de iSclack, een mega handige tool die je helpt bij het veilig openen van de iPhone 6 en die we aanraden aan iedereen die vaker reparaties uitvoert. Als je de iSclack niet gebruikt, sla je drie stappen over voor een alternatieve methode.

    • Als de plastic dieptemeter nog vastzit aan het midden van de iSclack, verwijder deze dan nu—deze is namelijk niet nodig voor grotere telefoons zoals de iPhone 6.

    • Sluit de handvatten van de iSclack en open daarbij de kaken van de zuignap.

  4. Plaats de onderkant van je iPhone tussen de zuignappen. Positioneer de bovenste zuignap van de iSclack op het scherm, net boven (maar niet over) de thuisknop.
    • Plaats de onderkant van je iPhone tussen de zuignappen.

    • Positioneer de bovenste zuignap van de iSclack op het scherm, net boven (maar niet over) de thuisknop.

    • Open de handvatten om de kaken van de iSclack weer te sluiten. Zorg dat de zuignappen goed gepositioneerd zijn en druk ze vervolgens stevig vast aan zowel de boven- als de onderkant van de iPhone.

    • Als je scherm of glazen achterkant gebarsten is, kun je het beplakken met een laag doorzichtige tape, zodat de zuignap zich alsnog vast kan zuigen. De iSclack bevat ook precies hiervoor twee stukken tape.

  5. Houd je iPhone stevig vast en sluit de handvatten van de iSclack weer om de zuignappen uit elkaar te trekken, zodat het voorste paneel los komt van de achterste behuizing. De iSclack is gemaakt om je iPhone ver genoeg te openen, zonder daarbij de telefoon zo ver te openen dat de schermkabels beschadigd worden.
    • Houd je iPhone stevig vast en sluit de handvatten van de iSclack weer om de zuignappen uit elkaar te trekken, zodat het voorste paneel los komt van de achterste behuizing.

    • De iSclack is gemaakt om je iPhone ver genoeg te openen, zonder daarbij de telefoon zo ver te openen dat de schermkabels beschadigd worden.

    • Maak de twee zuignappen los van je iPhone.

    • Sla de volgende drie stappen over en ga verder met stap 8.

  6. Als je geen iSclack hebt, kunt je een enkele zuignap gebruiken om het voorste paneel uit de telefoon te tillen:
    • Als je geen iSclack hebt, kunt je een enkele zuignap gebruiken om het voorste paneel uit de telefoon te tillen:

    • Druk een zuignap op het scherm, net boven de thuisknop.

    • Zorg dat de zuignap goed op het scherm gedrukt is om een sterke trekkracht te creëren.

    • Als je scherm gebarsten is, kun je het beplakken met een laag doorzichtige tape, waardoor de zuignap zich weer vast kan zuigen. Als alternatief kun je sterke tape gebruiken in plaats van de zuignap. Als niets daarvan lukt, kun je de zuignap aan je kapotte scherm vastlijmen met secondelijm.

  7. Trek, terwijl je de iPhone met een hand stevig vasthoudt, aan de zuignap om de voorste paneelmodule een stukje van de achterste behuizing te scheiden.
    • Trek, terwijl je de iPhone met een hand stevig vasthoudt, aan de zuignap om de voorste paneelmodule een stukje van de achterste behuizing te scheiden.

    • Neem je tijd en gebruik een stevige, constante kracht. De schermmodule zit steviger vast dan in de meeste toestellen.

    • Maak gebruik van een plasticen openingstool om de achterste behuizing naar beneden te duwen, weg van de schermmodule, terwijl je aan de zuignap blijft trekken.

    • Er is een aantal klemmen dat de schermmodule aan de achterste behuizing bevestigt. Het kan dus zijn dat je een combinatie van de zuignap en de plastic openingstool nodig hebt om de schermmodule los te krijgen.

  8. Trek aan het kleine lipje op de zuignap om de vacuüm op te heffen. Verwijder de zuignap van de schermmodule.
    • Trek aan het kleine lipje op de zuignap om de vacuüm op te heffen.

    • Verwijder de zuignap van de schermmodule.

  9. Open de iPhone door de onderkant van de schermmodule (waar de thuisknop zich bevindt) naar boven en weg van de achterste behuizing te kantelen, waarbij je de bovenkant van de telefoon als scharnier gebruikt. Een aantal klemmen langs de bovenkant van het voorste paneel functioneert gedeeltelijk als een scharnier. Positioneer de klemmen, tijdens het weer in elkaar zetten van je telefoon, net onder de bovenkant van de achterste behuizing. Schuif het voorste paneel vervolgens naar boven tot de bovenkant van dit paneel op een lijn is gebracht met de achterste behuizing.
    • Open de iPhone door de onderkant van de schermmodule (waar de thuisknop zich bevindt) naar boven en weg van de achterste behuizing te kantelen, waarbij je de bovenkant van de telefoon als scharnier gebruikt.

    • Een aantal klemmen langs de bovenkant van het voorste paneel functioneert gedeeltelijk als een scharnier.

    • Positioneer de klemmen, tijdens het weer in elkaar zetten van je telefoon, net onder de bovenkant van de achterste behuizing. Schuif het voorste paneel vervolgens naar boven tot de bovenkant van dit paneel op een lijn is gebracht met de achterste behuizing.

  10. Open het scherm in een hoek van ongeveer 90º en laat deze tegen iets leunen waardoor het rechtop blijft staan terwijl jij aan de telefoon werkt. Je kunt zelfs gebruik maken van een ongeopend blikje drinken om de telefoon tegenaan te laten leunen. Gebruik indien nodig ook een elastiek om het scherm vast te maken aan het object waar het tegenaan leunt. Dit voorkomt ook dat er teveel druk op de schermkabels komt te staan.
    • Open het scherm in een hoek van ongeveer 90º en laat deze tegen iets leunen waardoor het rechtop blijft staan terwijl jij aan de telefoon werkt.

    • Je kunt zelfs gebruik maken van een ongeopend blikje drinken om de telefoon tegenaan te laten leunen.

    • Gebruik indien nodig ook een elastiek om het scherm vast te maken aan het object waar het tegenaan leunt. Dit voorkomt ook dat er teveel druk op de schermkabels komt te staan.

    • Verwijder de volgende Phillips schroeven van het plaatje op de batterijaansluiting:

    • Eén 2.2 mm lange schroef

    • Eén 3.2 mm lange schroef

  11. Verwijder het metalen plaatje op de batterijaansluiting van de iPhone.
    • Verwijder het metalen plaatje op de batterijaansluiting van de iPhone.

  12. Gebruik een plastic openingstool om de batterijaansluiting op subtiele wijze uit het contact op het logic board omhoog te duwen.
    • Gebruik een plastic openingstool om de batterijaansluiting op subtiele wijze uit het contact op het logic board omhoog te duwen.

    • Zorg ervoor dat je enkel de batterijaansluiting en niet het contact op het logic board omhoog duwt. Als je het contact op het logic board omhoog probeert te duwen, loop je het risico de volledige aansluiting te beschadigen.

  13. Manta schroevendraaierset

    112 bitjes voor elke reparatie.

    Upgrade Your Toolbox

    Manta schroevendraaierset

    Upgrade Your Toolbox
  14. Verwijder de volgende vijf Phillips schroeven die het plaatje over de voorste paneelmodulekabel bevestigen:
    • Verwijder de volgende vijf Phillips schroeven die het plaatje over de voorste paneelmodulekabel bevestigen:

    • Drie 1.2 mm lange schroeven

    • Eén 1.7 mm lange schroef

    • Eén 3.1 mm lange schroef

    • Het niet correct terugplaatsen van deze schroeven bij het weer in elkaar zetten van de telefoon kan permanente schade veroorzaken in het logic board van je iPhone.

  15. Verwijder het plaatje over de kabel van de voorste paneelmodule op het logic board.
    • Verwijder het plaatje over de kabel van de voorste paneelmodule op het logic board.

  16. Zorg dat je, in de volgende vier stappen, enkel en alleen de kabelaansluitingen en niet de contacten op het logic board omhoog duwt. Gebruik een spudger of een nagel om de kabelaansluiting van de naar voren gerichte camera en de sensor los te koppelen.
    • Zorg dat je, in de volgende vier stappen, enkel en alleen de kabelaansluitingen en niet de contacten op het logic board omhoog duwt.

    • Gebruik een spudger of een nagel om de kabelaansluiting van de naar voren gerichte camera en de sensor los te koppelen.

  17. Gebruik een spudger of een nagel om de kabelaansluiting van de thuisknop los te koppelen. Gebruik een spudger of een nagel om de kabelaansluiting van de thuisknop los te koppelen.
    • Gebruik een spudger of een nagel om de kabelaansluiting van de thuisknop los te koppelen.

  18. Zorg dat de batterij los is gekoppeld voordat je begint met het loskoppelen of weer aansluiten van de kabel in deze stap. Gebruik een spudger of een nagel om de aansluiting van de schermdatakabel los te koppelen.
    • Zorg dat de batterij los is gekoppeld voordat je begint met het loskoppelen of weer aansluiten van de kabel in deze stap.

    • Gebruik een spudger of een nagel om de aansluiting van de schermdatakabel los te koppelen.

    • Bij het hermonteren van je telefoon kan het zijn dat de schermdatakabel loskomt van de aansluiting. Dit kan leiden tot witte lijnen of een zwart scherm bij het inschakelen van je iPhone. In dat geval moet je de kabel weer aansluiten en je iPhone "power cyclen", wat je kunt doen door de batterijaansluiting los te koppelen en weer aan te sluiten.

  19. Gebruik het platte einde van een spudger om de kabelaansluiting van de digitizer los te koppelen. Druk, bij het weer aansluiten van de digitizerkabel, niet op het midden van de aansluiting. Druk in plaats daarvan eerst op een kant van de aansluiting en druk dan op de andere kant. Druk in het midden van de aansluiting kan ervoor zorgen dat de pinnetjes buigen en er permanente schade wordt veroorzaakt.
    • Gebruik het platte einde van een spudger om de kabelaansluiting van de digitizer los te koppelen.

    • Druk, bij het weer aansluiten van de digitizerkabel, niet op het midden van de aansluiting. Druk in plaats daarvan eerst op een kant van de aansluiting en druk dan op de andere kant. Druk in het midden van de aansluiting kan ervoor zorgen dat de pinnetjes buigen en er permanente schade wordt veroorzaakt.

  20. Verwijder de voorste paneelmodule van de achterste behuizing.
    • Verwijder de voorste paneelmodule van de achterste behuizing.

  21. Verwijder de volgende Phillips schroeven uit het plaatje over de oorstukspeaker/naar voren gerichte camera:
    • Verwijder de volgende Phillips schroeven uit het plaatje over de oorstukspeaker/naar voren gerichte camera:

    • Eén 2.3 mm lange schroef

    • Eén 3.0 mm lange schroef

    • Eén 2.2 mm lange schroef

  22. Verwijder het plaatje van de oorstukspeaker/naar voren gerichte camera uit het voorste paneel. Verwijder het plaatje van de oorstukspeaker/naar voren gerichte camera uit het voorste paneel.
    • Verwijder het plaatje van de oorstukspeaker/naar voren gerichte camera uit het voorste paneel.

  23. Til de naar voren gerichte camera uit de inkeping in het voorste paneel. Til de naar voren gerichte camera uit de inkeping in het voorste paneel.
    • Til de naar voren gerichte camera uit de inkeping in het voorste paneel.

  24. Verwijder, terwijl je de naar voren gerichte camera uit de weg houdt, de oorstukspeaker uit het voorste paneel. Probeer ervoor te zorgen dat je geen van de contacten op de speaker of de kabel aanraakt—de olie van de huid kan deze namelijk beschadigen en de verbinding dwarszitten. Als je deze per ongeluk aanraakt, kun je ze het beste schoonmaken met wat isopropyl alcohol en ze de tijd geven om even te drogen.
    • Verwijder, terwijl je de naar voren gerichte camera uit de weg houdt, de oorstukspeaker uit het voorste paneel.

    • Probeer ervoor te zorgen dat je geen van de contacten op de speaker of de kabel aanraakt—de olie van de huid kan deze namelijk beschadigen en de verbinding dwarszitten. Als je deze per ongeluk aanraakt, kun je ze het beste schoonmaken met wat isopropyl alcohol en ze de tijd geven om even te drogen.

  25. Gebruik de punt van een spudger om, terwijl je de naar voren gerichte camera uit de weg houdt, de omgevingslichtsensor uit de inkeping in het voorste paneel te duwen. Gebruik de punt van een spudger om, terwijl je de naar voren gerichte camera uit de weg houdt, de omgevingslichtsensor uit de inkeping in het voorste paneel te duwen.
    • Gebruik de punt van een spudger om, terwijl je de naar voren gerichte camera uit de weg houdt, de omgevingslichtsensor uit de inkeping in het voorste paneel te duwen.

  26. Vouw de naar voren gerichte camera- en sensorkabel naar boven om jezelf toegang te verschaffen tot de microfoon. Vouw de naar voren gerichte camera- en sensorkabel naar boven om jezelf toegang te verschaffen tot de microfoon.
    • Vouw de naar voren gerichte camera- en sensorkabel naar boven om jezelf toegang te verschaffen tot de microfoon.

  27. Duw de sensorkabel, aan de kant van de microfoon, voorzichtig los van de lijm die de kabel aan het voorste paneel verbindt. Duw de sensorkabel, aan de kant van de microfoon, voorzichtig los van de lijm die de kabel aan het voorste paneel verbindt.
    • Duw de sensorkabel, aan de kant van de microfoon, voorzichtig los van de lijm die de kabel aan het voorste paneel verbindt.

  28. Verwijder de naar voren gerichte camera- en sensorkabel uit het voorste paneel.
    • Verwijder de naar voren gerichte camera- en sensorkabel uit het voorste paneel.

  29. Verwijder de twee 1.9 mm lange Phillips schroeven die het plaatje over de thuisknop bevestigen.
    • Verwijder de twee 1.9 mm lange Phillips schroeven die het plaatje over de thuisknop bevestigen.

  30. Verwijder het plaatje over de thuisknop uit het voorste paneel. Verwijder het plaatje over de thuisknop uit het voorste paneel.
    • Verwijder het plaatje over de thuisknop uit het voorste paneel.

  31. Gebruik de punt van een spudger om de kabelaansluiting van de thuisknop los te koppelen door deze van de thuisknop omhoog en weg te duwen. Gebruik de punt van een spudger om de kabelaansluiting van de thuisknop los te koppelen door deze van de thuisknop omhoog en weg te duwen.
    • Gebruik de punt van een spudger om de kabelaansluiting van de thuisknop los te koppelen door deze van de thuisknop omhoog en weg te duwen.

  32. Het rubberen membraan dat om de thuisknop is gelegd is erg dun en scheurt snel. Dien wat milde warmte toe (met een iOpener, warmtepistool of föhn) om de lijm die het membraan van de thuisknop vasthoudt, te verzachten.
    • Het rubberen membraan dat om de thuisknop is gelegd is erg dun en scheurt snel.

    • Dien wat milde warmte toe (met een iOpener, warmtepistool of föhn) om de lijm die het membraan van de thuisknop vasthoudt, te verzachten.

    • Zet, met behulp van het topje van je vinger, een stevige, constante druk, vanaf de voorkant van het scherm, op de thuisknop, totdat het membraan loskomt van het voorste paneel.

    • Duw de thuisknop er nog niet volledig uit—je hebt enkel één losse hoek nodig om de rest eruit te kunnen duwen met een spudger.

  33. Duw de rest van de thuisknop ook los van het scherm door deze met een spudger langzaam omhoog te duwen. Duw de rest van de thuisknop ook los van het scherm door deze met een spudger langzaam omhoog te duwen.
    • Duw de rest van de thuisknop ook los van het scherm door deze met een spudger langzaam omhoog te duwen.

    • Gebruik de punt van een spudger om de thuisknopkabel voorzichtig los te duwen van de lijm die het aan het voorste paneel bevestigt.

    • Als de kabel niet gemakkelijk loskomt, kun je wat warmte toedienen met behulp van een iOpener of een föhn om zo de lijm te verzachten en het nog eens te kunnen proberen. Wees voorzichtig dat je de kabel niet beschadigt.

  34. Als alle lijm eenmaal los is gemaakt, kun je de thuisknop van het voorste paneel verwijderen.
    • Als alle lijm eenmaal los is gemaakt, kun je de thuisknop van het voorste paneel verwijderen.

    • Als je een gebarsten scherm aan het vervangen bent, kan het zijn dat er scherven aan de thuisknop blijven plakken. Verwijder deze scherven in dat geval op voorzichtige wijze voordat je je thuisknop naar je nieuwe scherm overzet.

    • Je vervangende onderdeel kan worden geleverd met een extra Phillips schroef die reeds geïnstalleerd is aan de linkerzijde van de thuisknop. Verwijder de overbodige schroef zodat je het plaatje over de thuisknop weer kunt installeren.

  35. Verwijder de volgende Phillips #00 schroeven die de LCD-beschermplaat aan het voorste paneel bevestigen: Eén 1.7 mm lange schroef Zes 1.6 mm lange schroeven (drie aan iedere zijde)
    • Verwijder de volgende Phillips #00 schroeven die de LCD-beschermplaat aan het voorste paneel bevestigen:

    • Eén 1.7 mm lange schroef

    • Zes 1.6 mm lange schroeven (drie aan iedere zijde)

  36. Til de LCD-beschermplaat, aan de kant waar de naar voren gerichte camera zich bevindt, lichtjes omhoog. Probeer de beschermplaat nog niet in z'n geheel te verwijderen, aangezien deze nog steeds aan het voorste paneel vastzit door middel van de vastgemaakte thuisknopkabel.
    • Til de LCD-beschermplaat, aan de kant waar de naar voren gerichte camera zich bevindt, lichtjes omhoog.

    • Probeer de beschermplaat nog niet in z'n geheel te verwijderen, aangezien deze nog steeds aan het voorste paneel vastzit door middel van de vastgemaakte thuisknopkabel.

  37. Schuif de punt van een spudger achter de beschermplaat om de kabel van de thuisknop subtiel van het voorste paneel af te krijgen. Wees extreem voorzichtig bij het losmaken van de thuisknopkabel, aangezien het een zeer fragiele kabel is. Als je meer dan een beetje weerstand voelt, moet je stoppen en wat warmte toedienen met een föhn of een iOpener om de lijm te verzachten en het vervolgens opnieuw te proberen. Verwijder de LCD-beschermplaat.
    • Schuif de punt van een spudger achter de beschermplaat om de kabel van de thuisknop subtiel van het voorste paneel af te krijgen.

    • Wees extreem voorzichtig bij het losmaken van de thuisknopkabel, aangezien het een zeer fragiele kabel is. Als je meer dan een beetje weerstand voelt, moet je stoppen en wat warmte toedienen met een föhn of een iOpener om de lijm te verzachten en het vervolgens opnieuw te proberen.

    • Verwijder de LCD-beschermplaat.

Conclusie

100%

Begin met vertalen ›

Sam Goldheart

Lid sinds: 18-10-12

407.633 Reputatie

Team

iFixit Lid van iFixit

Community

115 Leden

122 Opmerkingen

Did this replacement and the finger scaner stop working. I didnt damge anything im a experienced technician the button still worked but the finger print doest work. I thought the firmware was corrupted and I updated the phone. It now shows an error and can not be restore to normal functionality, its stuck in restore mode . I had to reassemble the phone and set it to pay and paid a fee for a new one.

matthewlevy300 - Antwoord

Wow man, i'm sorry to hear that.. Hate that kinda things.

Niels Aasted -

I have same issue , i tried many time to restore the phone after Touch ID failed , but restore cant be completed because of error #53 ,

basilaldossari -

Same problem! Same backround! Need help :/

mmummler -

Is there any more reason to disconnect the battery on the 6 than any previous iPhone? I've repaired countless 5,5c and 5S without disconnecting the battery. Never a problem.

DNATECH LONDON -

Voeg opmerking toe

Weergavestatistieken:

Afgelopen 24 uren: 0

Afgelopen 7 dagen: 572

Afgelopen 30 dagen: 3,168

Altijd: 864,300