Ga door naar hoofdinhoud

Inleiding

Dit is een vooraf vereiste handleiding! Deze handleiding is onderdeel van een andere procedure en is niet bedoeld om los te worden gebruikt.

  1. Draai de PS4 om, zodat deze met de onderkant/achterkant naar boven wijst.
    • Draai de PS4 om, zodat deze met de onderkant/achterkant naar boven wijst.

  2. Gebruik een pincet om de twee stickers in het midden van de achterkant van de PS4 te verwijderen. Achter de stickers zul je twee schroeven vinden die de behuizing bevestigen. Gebruik een pincet om de twee stickers in het midden van de achterkant van de PS4 te verwijderen. Achter de stickers zul je twee schroeven vinden die de behuizing bevestigen. Gebruik een pincet om de twee stickers in het midden van de achterkant van de PS4 te verwijderen. Achter de stickers zul je twee schroeven vinden die de behuizing bevestigen.
    • Gebruik een pincet om de twee stickers in het midden van de achterkant van de PS4 te verwijderen. Achter de stickers zul je twee schroeven vinden die de behuizing bevestigen.

  3. Gebruik een pincet om de plastic schroefcovers in iedere hoek op voorzichtige wijze te verwijderen. Dit zal nog twee schroeven blootleggen. Gebruik een pincet om de plastic schroefcovers in iedere hoek op voorzichtige wijze te verwijderen. Dit zal nog twee schroeven blootleggen.
    • Gebruik een pincet om de plastic schroefcovers in iedere hoek op voorzichtige wijze te verwijderen. Dit zal nog twee schroeven blootleggen.

  4. Verwijder de vier 7.2 mm lange Torx-veiligheidsschroeven aan de achterkant van de PS4. Verwijder de vier 7.2 mm lange Torx-veiligheidsschroeven aan de achterkant van de PS4.
    • Verwijder de vier 7.2 mm lange Torx-veiligheidsschroeven aan de achterkant van de PS4.

  5. Gebruik je duimen om de onderste behuizing omhoog en van de PS4 weg te tillen. De onderste behuizing wordt op z'n plek gehouden door plastic klemmen. Je zult dus aanzienlijke kracht uit moeten oefenen om de onderste behuizing los te krijgen.
    • Gebruik je duimen om de onderste behuizing omhoog en van de PS4 weg te tillen.

    • De onderste behuizing wordt op z'n plek gehouden door plastic klemmen. Je zult dus aanzienlijke kracht uit moeten oefenen om de onderste behuizing los te krijgen.

  6. Gebruik een pincet om de stroomvoorzieningskabel uit het toestel te trekken en de stroomvoorzieningsunit van het moederbord los te koppelen . Gebruik een pincet om de stroomvoorzieningskabel uit het toestel te trekken en de stroomvoorzieningsunit van het moederbord los te koppelen .
    • Gebruik een pincet om de stroomvoorzieningskabel uit het toestel te trekken en de stroomvoorzieningsunit van het moederbord los te koppelen .

  7. Verwijder drie 9.7 mm lange Torx-veiligheidsschroeven. Verwijder twee 41 mm lange Phillips-schroeven en -beugels.
    • Verwijder drie 9.7 mm lange Torx-veiligheidsschroeven.

    • Verwijder twee 41 mm lange Phillips-schroeven en -beugels.

  8. Til de stroomvoorziening in een rechte beweging omhoog en uit de PS4. De stroomvoorziening wordt stevig op z'n plek gehouden door pinnen aan de linkerkant. Het kan meerdere pogingen kosten om deze uiteindelijk los te krijgen. Zorg dat de pinnen, tijdens het weer in elkaar zetten van het toestel, op de juiste positie zitten. Als je dat zeker weet, kun je de stroomvoorziening weer terug duwen op z'n plek.
    • Til de stroomvoorziening in een rechte beweging omhoog en uit de PS4.

    • De stroomvoorziening wordt stevig op z'n plek gehouden door pinnen aan de linkerkant. Het kan meerdere pogingen kosten om deze uiteindelijk los te krijgen.

    • Zorg dat de pinnen, tijdens het weer in elkaar zetten van het toestel, op de juiste positie zitten. Als je dat zeker weet, kun je de stroomvoorziening weer terug duwen op z'n plek.

  9. Gebruik de punt van een spudger om de antennekabel van het moederbord los te koppelen. Gebruik de punt van een spudger om de antennekabel van het moederbord los te koppelen.
    • Gebruik de punt van een spudger om de antennekabel van het moederbord los te koppelen.

  10. Gebruik een pincet of je vingers om de antennekabel vast te pakken en deze uit de kabelgoten te verwijderen. Gebruik een pincet of je vingers om de antennekabel vast te pakken en deze uit de kabelgoten te verwijderen. Gebruik een pincet of je vingers om de antennekabel vast te pakken en deze uit de kabelgoten te verwijderen.
    • Gebruik een pincet of je vingers om de antennekabel vast te pakken en deze uit de kabelgoten te verwijderen.

  11. Gebruik een pincet of je vingers om de antennekabel onder de kabel van de optische schijf uit te begeleiden. Gebruik een pincet of je vingers om de antennekabel onder de kabel van de optische schijf uit te begeleiden. Gebruik een pincet of je vingers om de antennekabel onder de kabel van de optische schijf uit te begeleiden.
    • Gebruik een pincet of je vingers om de antennekabel onder de kabel van de optische schijf uit te begeleiden.

  12. Verwijder de 9.7 mm lange Torx-veiligheidsschroef die de antenne bevestigt. Verwijder de 9.7 mm lange Torx-veiligheidsschroef die de antenne bevestigt.
    • Verwijder de 9.7 mm lange Torx-veiligheidsschroef die de antenne bevestigt.

  13. Verwijder de WiFi-antenne. Verwijder de WiFi-antenne.
    • Verwijder de WiFi-antenne.

  14. Gebruik je nagels om de metalen uitwerphendel van de lintkabel, die zich aan de bovenkant van de optische schijf bevindt, naar beneden te drukken. Gebruik je vingers of een pincet om de lintkabel los te koppelen door deze aan de zwarte lip van het contact weg te trekken. Je hoeft de metalen uitwerphendel niet weer in te drukken bij het weer aansluiten van de lintkabel. Je hoort als het goed is een klik als de kabel er volledig in is geduwd.
    • Gebruik je nagels om de metalen uitwerphendel van de lintkabel, die zich aan de bovenkant van de optische schijf bevindt, naar beneden te drukken.

    • Gebruik je vingers of een pincet om de lintkabel los te koppelen door deze aan de zwarte lip van het contact weg te trekken.

    • Je hoeft de metalen uitwerphendel niet weer in te drukken bij het weer aansluiten van de lintkabel. Je hoort als het goed is een klik als de kabel er volledig in is geduwd.

  15. Gebruik je nagel om de metalen uitwerphendel van de lintkabel, die aan het moederbord is verbonden, naar beneden te duwen. Gebruik je vingers of een pincet om de lintkabel, door deze aan de zwarte lip weg te trekken, los te koppelen. Leg de lintkabel aan de kant voor het weer in elkaar zetten van je toestel.
    • Gebruik je nagel om de metalen uitwerphendel van de lintkabel, die aan het moederbord is verbonden, naar beneden te duwen.

    • Gebruik je vingers of een pincet om de lintkabel, door deze aan de zwarte lip weg te trekken, los te koppelen.

    • Leg de lintkabel aan de kant voor het weer in elkaar zetten van je toestel.

  16. Gebruik je vingers of een pincet om de kabel van de optische schijf van het moederbord los te koppelen. Gebruik je vingers of een pincet om de kabel van de optische schijf van het moederbord los te koppelen.
    • Gebruik je vingers of een pincet om de kabel van de optische schijf van het moederbord los te koppelen.

  17. Gebruik je vingers of een pincet om de kabel van de optische schijf uit de kabelgoten,die de kabel op z'n plek houden, te verwijderen. Gebruik je vingers of een pincet om de kabel van de optische schijf uit de kabelgoten,die de kabel op z'n plek houden, te verwijderen. Gebruik je vingers of een pincet om de kabel van de optische schijf uit de kabelgoten,die de kabel op z'n plek houden, te verwijderen.
    • Gebruik je vingers of een pincet om de kabel van de optische schijf uit de kabelgoten,die de kabel op z'n plek houden, te verwijderen.

  18. Verwijder de vier schroeven die de optische schijf bevestigen: Drie 9.7 mm lange Torx-schroeven
    • Verwijder de vier schroeven die de optische schijf bevestigen:

    • Drie 9.7 mm lange Torx-schroeven

    • Eén 6.2 mm lange Phillips-schroef

  19. Til de optische schijf in een rechte beweging omhoog en uit de PS4. Til de optische schijf in een rechte beweging omhoog en uit de PS4.
    • Til de optische schijf in een rechte beweging omhoog en uit de PS4.

Conclusie

Ging je reparatie niet zoals gepland? Check dan onze antwoordengemeenschap voor hulp bij het oplossen van je probleem.

Vergelijk je vervangende onderdeel met het originele onderdeel—het kan nodig zijn dat je sommige oude onderdelen mee over moet zetten naar je nieuwe onderdeel of dat je de folie van het nieuwe onderdeel moet verwijderen voordat je deze installeert.

en nl

100%

Begin met vertalen ›

Sam Omiotek

Lid sinds: 25-02-19

39.258 Reputatie

Team

iFixit Lid van iFixit

Community

146 Leden

0 Opmerkingen

Voeg opmerking toe

Weergavestatistieken:

Afgelopen 24 uren: 0

Afgelopen 7 dagen: 0

Afgelopen 30 dagen: 3

Altijd: 73