Ga door naar hoofdinhoud

Repareer je spullen

Recht op reparatie

Onderdelen & Gereedschap

Inleiding

Deze handleiding toont je hoe je de batterij in je Joy-Con controller vervangt.

Er is een aantal kleine verschillen tussen de linker en de rechter Joy-Con controller. Deze stappen gelden voor beide Joy-Cons.

Video overzicht

  1. Verwijder de vier Tri-point Y00 schroeven van het achterste paneel van de Joy-Con.
    • Verwijder de vier Tri-point Y00 schroeven van het achterste paneel van de Joy-Con.

  2. Steek een openingsplectrum in de onderkant van het achterste paneel (tegenover de 'shoulder'-knoppen). Schuif de platte zijde van je openingsplectrum vervolgens langzaam langs de zijkant van de Joy-Con omhoog. Zorg ervoor dat je je openingsplectrum niet te diep in de Joy-Con steekt. Dit kan de binnenste onderdelen beschadigen. Het achterste paneel komt relatief makkelijk los, dus hier heb je niet veel druk voor nodig.
    • Steek een openingsplectrum in de onderkant van het achterste paneel (tegenover de 'shoulder'-knoppen).

    • Schuif de platte zijde van je openingsplectrum vervolgens langzaam langs de zijkant van de Joy-Con omhoog.

    • Zorg ervoor dat je je openingsplectrum niet te diep in de Joy-Con steekt. Dit kan de binnenste onderdelen beschadigen. Het achterste paneel komt relatief makkelijk los, dus hier heb je niet veel druk voor nodig.

  3. LCD iPhone-scherm fixkits

    De goedkope optie, ondersteund door onze levenslange garantie.

    Koop kits

    LCD iPhone-scherm fixkits

    Bespaar op reparatiekosten, niet op kwaliteit.

    Koop kits
  4. Open de Joy-Con zoals je een boek zou openen, met de oplaadrail van je af wijzend. Probeer nog niet het gehele achterste paneel te verwijderen. Er zitten nog steeds twee kabels vast, die de oplaadrail met het moederbord verbinden.
    • Open de Joy-Con zoals je een boek zou openen, met de oplaadrail van je af wijzend.

    • Probeer nog niet het gehele achterste paneel te verwijderen. Er zitten nog steeds twee kabels vast, die de oplaadrail met het moederbord verbinden.

  5. Gebruik een spudger om de batterijaansluiting voorzichtig uit het contact op het moederbord omhoog te duwen. Dit zal ervoor zorgen dat de Joy-Con niet aan kan gaan tijdens de reparatie. Wees voorzichtig bij het werken in de buurt van de trilmotorkabel, die dicht langs de batterijaansluiting loopt. Bij het vervangen van de batterij in de rechter Joy-Con, zul je ook om een antennekabel heen moeten werken tijdens deze stap. Wees voorzichtig bij het werken in de buurt van de trilmotorkabel, die dicht langs de batterijaansluiting loopt. Bij het vervangen van de batterij in de rechter Joy-Con, zul je ook om een antennekabel heen moeten werken tijdens deze stap.
    • Gebruik een spudger om de batterijaansluiting voorzichtig uit het contact op het moederbord omhoog te duwen. Dit zal ervoor zorgen dat de Joy-Con niet aan kan gaan tijdens de reparatie.

    • Wees voorzichtig bij het werken in de buurt van de trilmotorkabel, die dicht langs de batterijaansluiting loopt. Bij het vervangen van de batterij in de rechter Joy-Con, zul je ook om een antennekabel heen moeten werken tijdens deze stap.

  6. Steek een openingsplectrum tussen de batterij en de behuizing van de Joy-Con. Wrik vervolgens op voorzichtige wijze de batterij, welke lichtjes vastzit met tape, uit de behuizing. Om een nieuwe batterij te installeren, duw je deze op z'n plek en sluit je deze weer aan. Als de dubbelzijdige tape die de batterij bevestigde ook niet meer goed genoeg werkt, vervang je ook deze voordat je de nieuwe batterij installeert.
    • Steek een openingsplectrum tussen de batterij en de behuizing van de Joy-Con.

    • Wrik vervolgens op voorzichtige wijze de batterij, welke lichtjes vastzit met tape, uit de behuizing.

    • Om een nieuwe batterij te installeren, duw je deze op z'n plek en sluit je deze weer aan. Als de dubbelzijdige tape die de batterij bevestigde ook niet meer goed genoeg werkt, vervang je ook deze voordat je de nieuwe batterij installeert.

Conclusie

100%

Begin met vertalen ›

Jairo

Lid sinds: 09-02-12

4.373 Reputatie

Team

iFixit Lid van iFixit

Community

111 Leden

Voeg opmerking toe

Weergavestatistieken:

Afgelopen 24 uren: 68

Afgelopen 7 dagen: 387

Afgelopen 30 dagen: 1,480

Altijd: 9,666