Ga door naar hoofdinhoud

Inleiding

Gebruik deze handleiding om een kapotte of niet langer goed werkende batterij in je Galaxy Watch te vervangen.

Neem, als je batterij gezwollen is, de juiste voorzorgsmaatregelen. Ontlaad je batterij tevens, voor je eigen veiligheid, tot onder de 25% voordat je begint met het demonteren van je smarthorloge. Dit verkleint het risico op een ongeluk bij het tijdens de reparatie per ongeluk doorboren of beschadigen van de batterij.

  1. Verwijder de vier Tri-point #00 schroeven (4.2 mm lengte) aan de achterkant van de horloge.
    • Verwijder de vier Tri-point #00 schroeven (4.2 mm lengte) aan de achterkant van de horloge.

  2. Gebruik een openingstool om tussen de achterste behuizing en de metalen behuizing van de horloge te komen. Wrik de plastic achterste behuizing op voorzichtige wijze open.
    • Gebruik een openingstool om tussen de achterste behuizing en de metalen behuizing van de horloge te komen.

    • Wrik de plastic achterste behuizing op voorzichtige wijze open.

    • Verwijder de achterste behuizing echter nog niet. Er is een flexkabel die nog steeds met de kernmodule in de horloge verbonden is.

  3. Leg de horloge neer en til de achterste behuizing omhoog om de sensoraansluiting op het moederbord te kunnen bereiken. Leg de horloge neer en til de achterste behuizing omhoog om de sensoraansluiting op het moederbord te kunnen bereiken.
    • Leg de horloge neer en til de achterste behuizing omhoog om de sensoraansluiting op het moederbord te kunnen bereiken.

  4. Gebruik een spudger om de flexkabel van de sensor, op het moederbord, los te koppelen. Gebruik een spudger om de flexkabel van de sensor, op het moederbord, los te koppelen.
    • Gebruik een spudger om de flexkabel van de sensor, op het moederbord, los te koppelen.

  5. Verwijder de achterste behuizing. Zorg dat je, bij het weer sluiten van je toestel, de rubberen pakking weer onbeschadigd terug plaatst of dat je deze vervangt door een nieuwe pakking. Zorg dat je, bij het weer sluiten van je toestel, de rubberen pakking weer onbeschadigd terug plaatst of dat je deze vervangt door een nieuwe pakking.
    • Verwijder de achterste behuizing.

    • Zorg dat je, bij het weer sluiten van je toestel, de rubberen pakking weer onbeschadigd terug plaatst of dat je deze vervangt door een nieuwe pakking.

  6. Gebruik een spudger om de flexkabel van het scherm van het moederbord los te koppelen. Gebruik een spudger om de flexkabel van het scherm van het moederbord los te koppelen.
    • Gebruik een spudger om de flexkabel van het scherm van het moederbord los te koppelen.

  7. Til de kernmodule uit de behuizing. Het plastic frame van de kernmodule past precies in de behuizing.
    • Til de kernmodule uit de behuizing.

    • Het plastic frame van de kernmodule past precies in de behuizing.

    • Begeleid de flexkabel van het scherm op voorzichtige wijze door het gat in het plastic frame van de kernmodule.

  8. Gebruik een spudger om de flexkabel van de hall-sensor los te koppelen. Gebruik een spudger om de flexkabel van de hall-sensor los te koppelen.
    • Gebruik een spudger om de flexkabel van de hall-sensor los te koppelen.

  9. Gebruik een pincet om de kabels van beide knoppen los te trekken van het plastic frame. Gebruik een pincet om de kabels van beide knoppen los te trekken van het plastic frame. Gebruik een pincet om de kabels van beide knoppen los te trekken van het plastic frame.
    • Gebruik een pincet om de kabels van beide knoppen los te trekken van het plastic frame.

  10. Verwijder de enkele Phillips #00 schroef (3.4 mm lengte).
    • Verwijder de enkele Phillips #00 schroef (3.4 mm lengte).

  11. Steek een spudger in de kleine opening onder het moederbord waar de kleine uitsnede in het plastic frame zich bevindt. Til het moederbord op door de spudger te draaien. Schuif het moederbord onder de plastic lip vandaan.
    • Steek een spudger in de kleine opening onder het moederbord waar de kleine uitsnede in het plastic frame zich bevindt.

    • Til het moederbord op door de spudger te draaien.

    • Schuif het moederbord onder de plastic lip vandaan.

  12. Verwijder het moederbord.
    • Verwijder het moederbord.

  13. Duw de batterij, door de uitsnede in het plastic frame, uit de inkeping. De batterijkabel kan aan het plastic frame vast blijven hangen—trek daarom met beleid en wees voorzichtig. Verwijder de batterij.
    • Duw de batterij, door de uitsnede in het plastic frame, uit de inkeping.

    • De batterijkabel kan aan het plastic frame vast blijven hangen—trek daarom met beleid en wees voorzichtig.

    • Verwijder de batterij.

Conclusie

Zet je toestel, indien mogelijk, aan en test je reparatie voordat je de nieuwe lijm/kleefstrips aanbrengt en je je toestel definitief sluit.

Bevestig je nieuwe batterij met vooraf op maat gesneden kleefstrips of dubbelzijdige tape. Om je batterij op correcte wijze te plaatsen, breng je de nieuwe kleefstrips aan in het toestel op de plekken waar de oude kleefstrips zaten, en niet direct op de batterij.

Kalibreer je nieuwe batterij voor een optimale performance: Laad deze op tot 100% en laat 'm nog minstens 2 uur doorladen. Gebruik je toestel vervolgens totdat deze zich uitschakelt als gevolg van een lege batterij. Laad je batterij tot slot nog een keer ononderbroken op tot 100%.

Ging je reparatie niet zoals gepland? Bezoek onze pagina over probleemoplossing of stel je vraag in ons antwoordenforum voor hulp bij het oplossen van je probleem.

en nl

100%

Begin met vertalen ›

Tobias Isakeit

Lid sinds: 31-03-14

89.009 Reputatie

Team

iFixit Lid van iFixit

Community

137 Leden

31 Opmerkingen

thank you,it really help alot

Otunla oluwashina - Antwoord

Where can I buy the battery?

Buzz Burrows - Antwoord

Where can you buy the battery 42mm version?

Thomas - Antwoord

We hope to have them in our store soon. Check on our Samsung smartwatch parts over at https://www.ifixit.com/Store/Parts/Samsu...

Tobias Isakeit -

How much does this cost for a battery and labor

Audrey Snit - Antwoord

Voeg opmerking toe

Weergavestatistieken:

Afgelopen 24 uren: 102

Afgelopen 7 dagen: 755

Afgelopen 30 dagen: 3,795

Altijd: 92,100