Ga door naar hoofdinhoud

Repareer je spullen

Recht op reparatie

Winkel

Inleiding

Gebruik deze handleiding om een kapotte of niet langer goed werkende batterij in je Samsung Galaxy S8 te vervangen.

Ontlaad de batterij van je telefoon, voor je eigen veiligheid, tot onder de 25% voordat je met enige reparatie begint. Een geladen lithium-ion batterij kan in brand vliegen en/of exploderen als deze per ongeluk wordt doorboord.

Neem, als je batterij gezwollen is, de juiste voorzorgsmaatregelen. Verwarm je telefoon in dat geval niet. Indien nodig kun je een dropper of een spuit gebruik om isopropyl alcohol (>90%) langs alle kanten van de achterste behuizing aan te brengen om zo de lijm te verzwakken. Gezwollen batterijen kunnen erg gevaarlijk zijn, dus zorg dat je oogbescherming draagt en extra voorzichtig werkt. Als je je niet zeker genoeg voelt, breng je je toestel naar een professional.

Video overzicht

  1. We raden je aan je magnetron schoon te maken voordat je verdergaat, zodat je voorkomt dat er viezigheid op je iOpener komt en eraan blijft hangen. Plaats de iOpener in het midden van de magnetron.
    • We raden je aan je magnetron schoon te maken voordat je verdergaat, zodat je voorkomt dat er viezigheid op je iOpener komt en eraan blijft hangen.

    • Plaats de iOpener in het midden van de magnetron.

    • Voor carousel-magnetrons: zorg dat de schijf vrij kan draaien. Als je iOpener klem komt te zitten, kan deze oververhit raken en verbranden.

  2. Verwarm de iOpener gedurende dertig seconden.
    • Verwarm de iOpener gedurende dertig seconden.

    • Tijdens de reparatieprocedure, en terwijl de iOpener afkoelt, kun je deze opnieuw verwarmen in fases van dertig seconden.

    • Let erop dat je de iOpener niet oververhit tijdens de reparatie. Oververhitting kan ervoor zorgen dat de iOpener barst.

    • Raak de iOpener nooit aan als deze gezwollen is.

    • Als de iOpener in het midden nog steeds te heet is om aan te raken, kun je het nog steeds gebruiken, maar moet je wachten tot deze iets is afgekoeld voordat je deze opnieuw opwarmt. Een goed opgewarmde iOpener zou ongeveer 10 minuten warm moeten blijven.

  3. Verwijder de iOpener uit de magnetron door deze bij een van de twee platte eindes te pakken en het midden te vermijden.
    • Verwijder de iOpener uit de magnetron door deze bij een van de twee platte eindes te pakken en het midden te vermijden.

    • De iOpener zal erg heet zijn dus wees voorzichtig bij het vastpakken ervan. Gebruik, indien nodig, een overhandschoen.

  4. Het openen van je telefoon zal de waterdichte sluiting van de telefoon aantasten. Zorg dat je vervangende sluitingen hebt voordat je verdergaat met deze reparatie, of zorg ervoor dat je telefoon niet in aanraking komt met water na het in elkaar zetten van je telefoon.
    • Het openen van je telefoon zal de waterdichte sluiting van de telefoon aantasten. Zorg dat je vervangende sluitingen hebt voordat je verdergaat met deze reparatie, of zorg ervoor dat je telefoon niet in aanraking komt met water na het in elkaar zetten van je telefoon.

    • Verwarm een iOpener en leg deze gedurende twee minuten op de lange kant van de S8.

    • Het kan nodig zijn om je iOpener meerdere malen te verwarmen en op je telefoon te leggen om deze warm genoeg te krijgen. Volg de instructies van de iOpener om te voorkomen dat je je telefoon oververhit.

    • Een föhn, warmtepistool of een kookplaat kunnen ook worden gebruikt voor deze stap, maar wees ook hierbij voorzichtig dat je de telefoon niet oververhit—het OLED-scherm en de batterij zijn erg gevoelig voor warmteschade.

    • Lees, terwijl je wacht tot de lijm voldoende is verzacht, alvast de volgende stap om te zien waar je moet gaan wrikken.

  5. In de volgende stappen zul je de lijm langs de zijkanten van de glazen achterkant door gaan snijden. De lijm rondom de glazen achterkant is aangebracht op de plekken die op de eerste foto worden aangegeven.
    • In de volgende stappen zul je de lijm langs de zijkanten van de glazen achterkant door gaan snijden.

    • De lijm rondom de glazen achterkant is aangebracht op de plekken die op de eerste foto worden aangegeven.

    • Op de tweede foto zie je wat je kunt verwachten tijdens het wrikken:

    • De rode gebieden geven dikke lagen lijm aan

    • De oranje gebieden geven dunne lagen lijm aan

    • Zorg dat je niet in de gele gebieden wrikt, aangezien de vingerafdruksensor zich hier bevindt en je deze mogelijk kunt beschadigen.

  6. Als het achterpaneel te warm is om aan te raken, druk je een zuignap zo dicht mogelijk bij de verwarmde kant van de telefoon en zorg je dat je deze niet op de gebogen kant plaatst. De zuignap kan zich niet goed vastzuigen op het gebogen deel van het scherm.
    • Als het achterpaneel te warm is om aan te raken, druk je een zuignap zo dicht mogelijk bij de verwarmde kant van de telefoon en zorg je dat je deze niet op de gebogen kant plaatst.

    • De zuignap kan zich niet goed vastzuigen op het gebogen deel van het scherm.

    • Als de glazen achterkant gebarsten is, kan het zijn dat de zuignap zich niet vast zuigt. Probeer het scherm in dat geval op te tillen met sterke tape of plak de zuignap vast met secondelijm en geef dit de tijd om op te drogen.

    • Til de zuignap omhoog en steek een halberd spudger of een openingsplectrum onder de glazen achterkant.

    • Doordat het glas ietwat gebogen is, zul je naar boven moeten duwen in plaats van dat je je tool parallel aan de telefoon in je toestel steekt.

  7. Als je je tool eenmaal stevig in je toestel aan hebt gebracht, verwarm je de iOpener opnieuw en leg je deze nog een keer op je telefoon.
  8. SLA DE UPGRADE OVER

    Bespaar door het te repareren met een alles-in-één kit.

    Koop iPhone-reparatiekits

    SLA DE UPGRADE OVER

    Koop iPhone-reparatiekits
  9. Schuif een openingsplectrum of het mes van een Halberd spudger langs de zijkant van de telefoon naar beneden en snijd onderweg alle lijm door. Zorg dat je hiervoor de tijd neemt. Als je langzaam snijdt, is de kans dat je tool uit de telefoon beweegt ook kleiner. Als je moeite hebt met het doorsnijden van de lijm, verwarm je de iOpener opnieuw en leg je deze nog eens op de telefoon.
    • Schuif een openingsplectrum of het mes van een Halberd spudger langs de zijkant van de telefoon naar beneden en snijd onderweg alle lijm door.

    • Zorg dat je hiervoor de tijd neemt. Als je langzaam snijdt, is de kans dat je tool uit de telefoon beweegt ook kleiner. Als je moeite hebt met het doorsnijden van de lijm, verwarm je de iOpener opnieuw en leg je deze nog eens op de telefoon.

  10. Herhaal de vorige stap bij de drie overige zijkanten van de telefoon. Laat een openingsplectrum in alle kanten van de telefoon zitten om te voorkomen dat de lijm zich opnieuw gaat hechten. Laat een openingsplectrum in alle kanten van de telefoon zitten om te voorkomen dat de lijm zich opnieuw gaat hechten.
    • Herhaal de vorige stap bij de drie overige zijkanten van de telefoon.

    • Laat een openingsplectrum in alle kanten van de telefoon zitten om te voorkomen dat de lijm zich opnieuw gaat hechten.

  11. De kabel van de vingerafdruksensor verbindt de telefoon, dichtbij de hoofdcamera, aan de glazen achterkant. De kabel is erg kort en moet worden losgekoppeld als je de glazen achterkant wilt verwijderen. Zorg dus dat je, bij het optillen van de glazen achterkant, eerst checkt of de oranje kabel met een blauwe aansluiting los is gekoppeld.
    • De kabel van de vingerafdruksensor verbindt de telefoon, dichtbij de hoofdcamera, aan de glazen achterkant. De kabel is erg kort en moet worden losgekoppeld als je de glazen achterkant wilt verwijderen.

    • Zorg dus dat je, bij het optillen van de glazen achterkant, eerst checkt of de oranje kabel met een blauwe aansluiting los is gekoppeld.

    • Gebruik je openingsplectrums om alle resterende lijm door te snijden en de telefoon lichtjes te openen.

    • Als de kabel van de vingerafdruksensor nog vast lijkt te zitten, houd je de telefoon zo ver mogelijk gesloten. Koppel de aansluiting eerst los met behulp van de punt van een spudger voordat je verder gaat.

    • Om de kabel van de vingerafdruksensor, tijdens het weer in elkaar zetten van je telefoon, weer aan te sluiten breng je eerste de achterkant in de juiste positie tot de kabelaansluiting precies over het contact heen valt. Gebruik vervolgens het platte einde van je spudger om de aansluiting stevig op z'n plek te duwen.

    • Verwijder het glas van de telefoon.

  12. Om een nieuwe achterkant te installeren:
    • Om een nieuwe achterkant te installeren:

    • Gebruik een pincet om alle resterende lijm uit het chassis van de telefoon te verwijderen. Maak de vooraf gelijmde gebieden vervolgens schoon met hooggeconcentreerde isopropyl alcohol (>90%) en een stuk stofvrij doek om de gebieden klaar te maken voor een nieuwe laag lijm.

    • Trek de folie van de kleefstrips die op de nieuwe glazen achterkant zitten los en breng een zijkant van de nieuwe achterkant op de juiste plek door deze op de zijkant van het chassis te plaatsen. Druk het glas vervolgens stevig vast op de telefoon.

    • Gebruik deze handleiding om de oude achterkant te installeren, of om een achterkant zonder vooraf geïnstalleerde kleefstrips te installeren.

    • Zorg dat je je telefoon inschakelt om je reparatie te testen voordat je de nieuwe kleefstrips vastdruk en je je telefoon definitief sluit.

    • Je kunt de nieuwe achterkant ook zonder kleefstrips bevestigen. Verwijder grote stukken lijm die kunnen voorkomen dat de achterkant zich goed vastzet. Verwarm de achterkant, nadat je deze hebt geïnstalleerd, en druk deze stevig vast. Het zal niet volledig waterdicht zijn, maar de lijm is vaak sterk genoeg om het vast te houden.

    • Het kan ook nodig zijn om het cameraframe naar je nieuwe onderdeel te verplaatsen. Als dat het geval is, kun je onze vervangingshandleiding van het cameraframe gebruiken.

  13. Verwijder de elf 3.7 mm lange schroeven.
    • Verwijder de elf 3.7 mm lange schroeven.

  14. Verwijder de NFC-antenne en de oplaadspoelmodule. Verwijder de NFC-antenne en de oplaadspoelmodule.
    • Verwijder de NFC-antenne en de oplaadspoelmodule.

  15. Verwijder de drie 3.7 mm lange Phillips #000 schroeven.
    • Verwijder de drie 3.7 mm lange Phillips #000 schroeven.

  16. Verwijder de luidsprekermodule.
    • Verwijder de luidsprekermodule.

  17. Gebruik het platte einde van een spudger om de batterijaansluiting los te koppelen. Gebruik het platte einde van een spudger om de batterijaansluiting los te koppelen.
    • Gebruik het platte einde van een spudger om de batterijaansluiting los te koppelen.

  18. Verwarm een iOpener en leg deze direct op de batterij gedurende ongeveer twee minuten. Verwarm de iOpener meerdere malen en leg deze opnieuw op de batterij voor zover dit nodig is om de batterij los te krijgen.
    • Verwarm een iOpener en leg deze direct op de batterij gedurende ongeveer twee minuten. Verwarm de iOpener meerdere malen en leg deze opnieuw op de batterij voor zover dit nodig is om de batterij los te krijgen.

    • Als alternatief kun je ervoor kiezen om isopropyl alcohol onder ieder hoek van de batterij aan te brengen. Geef de vloeistof een aantal minuten de tijd om in te trekken en de lijm te verzachten.

  19. Gebruik een openingsplectrum om de batterij van de onderkant omhoog te duwen. Je zult, bij het omhoogduwen van de batterij, dicht in de buurt van het dochterbord en de antennekabels werken. Werk daarom voorzichtig en voorkom dat je deze onderdelen beschadigt.
    • Gebruik een openingsplectrum om de batterij van de onderkant omhoog te duwen.

    • Je zult, bij het omhoogduwen van de batterij, dicht in de buurt van het dochterbord en de antennekabels werken. Werk daarom voorzichtig en voorkom dat je deze onderdelen beschadigt.

    • Het kan nodig zijn om de iOpener meerdere malen te verwarmen en toe te dienen om de lijm genoeg te verzwakken. De lijm is stug en het kan wat pogingen kosten om de plectrum onder de batterij te krijgen.

    • Zorg ervoor dat je uitkijkt dat je, tijdens deze stap, de batterij niet vervormt. Soft-shell lithium-ion batterijen kunnen gevaarlijke chemicaliën lekker, in brand vliegen en zelfs exploderen als je deze beschadigt. Gebruik geen excessieve kracht en gebruik geen metalen tools bij het losmaken van de batterij.

  20. Schuif je openingsplectrum langs de batterij om de lijm eronder los te maken. Til de batterij uit de behuizing. Hergebruik een gebruikte batterij nooit nadat je deze reeds hebt verwijderd, aangezien dit een potentieel gevaar op kan leveren. Vervang je oude batterij altijd door een nieuwe batterij.
    • Schuif je openingsplectrum langs de batterij om de lijm eronder los te maken.

    • Til de batterij uit de behuizing.

    • Hergebruik een gebruikte batterij nooit nadat je deze reeds hebt verwijderd, aangezien dit een potentieel gevaar op kan leveren. Vervang je oude batterij altijd door een nieuwe batterij.

    • Je kunt deze handleiding gebruiken om je nieuwe batterij inclusief kleefstrips te installeren.

Conclusie

Volg, na het aanbrengen van de vervangende lijm, deze instructies in omgekeerde volgorde om je toestel weer in elkaar te zetten.

Kalibreer je nieuwe batterij na het voltooien van deze handleiding.

100%

Begin met vertalen ›

Adam O'Camb

Lid sinds: 11-04-15

105.272 Reputatie

Team

iFixit Lid van iFixit

Community

128 Leden

Who are these geniuses that engineer a cell phone that requires complicated surgery in order to replace a faulty or dead battery? Really? And this POS costs the yuppified zombies how much?

Joseph Kennedy - Antwoord

Mate, check a term “planned obsolescence” on wikipedia. Even if 1/50 of people won't replace a battery but buy a new Samsung, it is a 1 extra cellphone sold. It was designed on purpose hard to remove.

Slavomir -

to make phone sistant and if you take how much thinks are in new phones of course they are complicated its same as new cars sorry but new technology is more sophisticated

denisek2110 -

Mine was stolen, it would be gone forever if they were able to pull out battery right away. But since I was calling and sending “play alert" commands through find my phone server, thieves were tired of it and left it on a sidewalk wrapped in paper and a t-shirt.

sen-q -

What type of adhesive do you use to stick the phone back

Good Survey - Antwoord

Voeg opmerking toe

Weergavestatistieken:

Afgelopen 24 uren: 152

Afgelopen 7 dagen: 1,213

Afgelopen 30 dagen: 5,753

Altijd: 264,327