Ga door naar hoofdinhoud

Inleiding

Heb je het idee dat de batterij van je telefoon veel te snel ontlaadt? Moet je je S7 meerdere keren per dag opladen? Deze handleiding laat je zien je de oude, versleten batterij van je S7 verwijdert en vervangt door een nieuwe, fitte batterij.

Let erop dat de videohandleiding je aanraadt om de SIM-kaart te verwijderen. Dit is niet noodzakelijk, maar het heeft ook geen negatief effect op je reparatie als je het wél doet.

Ontlaad de batterij van je telefoon, voor je eigen veiligheid, tot onder de 25% voordat je met deze reparatie begint. Een geladen lithium-ion batterij kan in brand vliegen of zelfs exploderen als deze per ongeluk wordt doorboord of beschadigd.

Neem, als je batterij gezwollen is, de juiste voorzorgsmaatregelen. Verwarm je telefoon in dat geval niet. Indien nodig kun je een druppelaar of een spuit gebruiken om isopropyl alcohol (>90%) langs de hoeken en zijkanten van de achterste behuizing aan te brengen om zo de lijm te verzwakken. Gezwollen batterijen kunnen erg gevaarlijk zijn, dus zorg dat je oogbescherming draagt en voorzichtig te werk gaat. Voel je je niet zeker over hoe dit aan te pakken, breng je telefoon dan naar een professional.

Video overzicht

  1. Het openen van de telefoon zal de waterdichte sluiting van de telefoon aantasten.  Zorg dat je vervangende kleefstrips klaar hebt liggen voordat je verder gaat of zorg dat je je telefoon niet blootstelt aan water als je ervoor kiest deze niet te vervangen.
    • Het openen van de telefoon zal de waterdichte sluiting van de telefoon aantasten. Zorg dat je vervangende kleefstrips klaar hebt liggen voordat je verder gaat of zorg dat je je telefoon niet blootstelt aan water als je ervoor kiest deze niet te vervangen.

    • Leg een verwarmde iOpener op de lange zijde van de telefoon gedurende ongeveer twee minuten.

    • Het kan nodig zijn om de iOpener meerdere malen te verwarmen en op de telefoon te leggen om deze voldoende te verwarmen. Volg de instructies van de iOpener om oververhitting te voorkomen.

    • Een föhn, warmtepistool of een kookplaat kunnen ook worden gebruikt in plaats van de iOpener. Wees hierbij wel voorzichtig en zorg dat je je telefoon niet oververhit—het OLED-scherm en de batterij zijn beide erg vatbaar voor warmteschade.

  2. Als de achterste behuizing te warm is om comfortabel aan te raken, druk je een zuignap zo dicht mogelijk bij de verwarmde kant. Vermijd wel de gebogen zijkant. De zuignap zal zich niet goed vastzuigen op het gebogen deel van het glas. Als de glazen achterkant van je telefoon is gebarsten, zal de zuignap zich mogelijk niet goed vastzuigen. Probeer deze dan op te tillen met een stuk sterke tape of lijm je zuignap vast met secondelijm en laat deze drogen voordat je verdergaat.
    • Als de achterste behuizing te warm is om comfortabel aan te raken, druk je een zuignap zo dicht mogelijk bij de verwarmde kant. Vermijd wel de gebogen zijkant.

    • De zuignap zal zich niet goed vastzuigen op het gebogen deel van het glas.

    • Als de glazen achterkant van je telefoon is gebarsten, zal de zuignap zich mogelijk niet goed vastzuigen. Probeer deze dan op te tillen met een stuk sterke tape of lijm je zuignap vast met secondelijm en laat deze drogen voordat je verdergaat.

    • Til de zuignap omhoog en steek een openingsplectrum onder de glazen achterkant.

    • De glazen achterkant kan (verder) breken als je te veel kracht gebruikt of deze omhoog probeert te wrikken met metalen tools.

    • Door het gebogen glas zul je je plectrum meer omhoog moeten duwen in plaats van dat je je plectrum parallel aan de telefoon inbrengt.

    • Als je moeite hebt met het voltooien van deze stap kun je je toestel meer verwarmen en het nog eens proberen. De lijm koelt vaak snel weer af en dus kan het nodig zijn dat je deze meerdere keren moet verwarmen.

    • Als alternatief kun je ook isopropyl alcohol (>90%) toedienen om de lijm te verzwakken.

  3. Als je je plectrum eenmaal stevig onder het glas hebt weten in te brengen, verwarm je de iOpener nog eens en leg je deze opnieuw op de telefoon om de lijm te verzachten.
    • Als je je plectrum eenmaal stevig onder het glas hebt weten in te brengen, verwarm je de iOpener nog eens en leg je deze opnieuw op de telefoon om de lijm te verzachten.

  4. Schuif je plectrum langs de zijkant van de telefoon naar beneden en snijd ondertussen de lijm door. Zorg dat je deze stap langzaam voltooit, zodat je voorkomt dat de punt van je plectrum uit de telefoon schiet. Als het schuiven van je plectrum te moeizaam gaat, verwarm je je iOpener en telefoon nog eens.
    • Schuif je plectrum langs de zijkant van de telefoon naar beneden en snijd ondertussen de lijm door.

    • Zorg dat je deze stap langzaam voltooit, zodat je voorkomt dat de punt van je plectrum uit de telefoon schiet. Als het schuiven van je plectrum te moeizaam gaat, verwarm je je iOpener en telefoon nog eens.

    • Laat je plectrum op z'n plek zitten en pak een tweede plectrum voor het voltooien van de volgende stap. Het laten zitten van je plectrum voorkomt dat de lijm zich opnieuw aan de telefoon gaat hechten.

  5. Herhaal de vorige stap, waarbij je je telefoon verwarmt en de lijm met je plectrum doorsnijdt, bij de overige drie zijden van de telefoon. Laat in iedere kant een plectrum zitten om te voorkomen dat de lijm zich opnieuw kan hechten. Laat in iedere kant een plectrum zitten om te voorkomen dat de lijm zich opnieuw kan hechten.
    • Herhaal de vorige stap, waarbij je je telefoon verwarmt en de lijm met je plectrum doorsnijdt, bij de overige drie zijden van de telefoon.

    • Laat in iedere kant een plectrum zitten om te voorkomen dat de lijm zich opnieuw kan hechten.

  6. Til de glazen achterkant omhoog en verwijder deze uit de telefoon. Til de glazen achterkant omhoog en verwijder deze uit de telefoon.
    • Til de glazen achterkant omhoog en verwijder deze uit de telefoon.

  7. Om de glazen achterkant opnieuw te installeren met een vooraf op maat gesneden kleefstrip gebruik je deze handleiding.
    • Om de glazen achterkant opnieuw te installeren met een vooraf op maat gesneden kleefstrip gebruik je deze handleiding.

    • Zorg dat je je telefoon inschakelt en je je reparatie test voordat je de nieuwe kleefstrips aanbrengt en je je telefoon definitief sluit.

    • Als je wilt, kun je de achterste behuizing weer installeren zonder vervangende kleefstrips. Verwijder alle grote lijmresten die kunnen voorkomen dat de achterkant goed past. Na het installeren verwarm je de achterste behuizing en druk je deze stevig vast. Het zal niet waterdicht zijn, maar de lijm is vaak genoeg om de achterkant weer te bevestigen.

  8. Verwijder de twaalf 3.5 mm lange Phillips-schroeven.
    • Verwijder de twaalf 3.5 mm lange Phillips-schroeven.

  9. Steek de punt van een spudger in de kleine inkeping links van de antennemodule en duw de module omhoog en uit de behuizing. Verwijder de antennemodule. Verwijder de antennemodule.
    • Steek de punt van een spudger in de kleine inkeping links van de antennemodule en duw de module omhoog en uit de behuizing.

    • Verwijder de antennemodule.

  10. Gebruik het platte einde van een spudger om de module van de oplaadspoel uit te telefoon te tillen. Gebruik het platte einde van een spudger om de module van de oplaadspoel uit te telefoon te tillen.
    • Gebruik het platte einde van een spudger om de module van de oplaadspoel uit te telefoon te tillen.

  11. Gebruik het platte einde van een spudger om de luidsprekermodule omhoog te duwen en uit de telefoon te verwijderen. Gebruik het platte einde van een spudger om de luidsprekermodule omhoog te duwen en uit de telefoon te verwijderen.
    • Gebruik het platte einde van een spudger om de luidsprekermodule omhoog te duwen en uit de telefoon te verwijderen.

  12. Gebruik het platte einde van een spudger om de batterijaansluiting los te koppelen. Gebruik het platte einde van een spudger om de batterijaansluiting los te koppelen.
    • Gebruik het platte einde van een spudger om de batterijaansluiting los te koppelen.

  13. Verwarm een iOpener en leg deze direct op de batterij.
    • Verwarm een iOpener en leg deze direct op de batterij.

    • Leg de iOpener gedurende minstens een minuten op de batterij om de lijm eronder te verzachten.

    • Als alternatief kun je wat isopropyl alcohol onder iedere hoek van de batterij aanbrengen. Laat de alcohol intrekken gedurende een aantal minuten om de lijm te verzwakken.

  14. Gebruik een openingsplectrum om de batterij van de onderkant omhoog te duwen. Gebruik geen excessieve kracht en duw of wrik de batterij niet omhoog met metalen tools.
    • Gebruik een openingsplectrum om de batterij van de onderkant omhoog te duwen.

    • Gebruik geen excessieve kracht en duw of wrik de batterij niet omhoog met metalen tools.

    • Als je de batterij omhoog duwt, zit je plectrum tegen de behuizing direct boven het dochterbord en de antennekabels. Wees dus erg voorzichtig bij het omhoogduwen en zorg dat je deze onderdelen niet beschadigt.

    • Het kan nodig zijn om de iOpener meerdere malen te verwarmen en toe te dienen om de lijm voldoende te verzachten. De lijm is stug en zal niet zomaar loskomen.

    • Doe je best om de batterij niet te vervormen tijdens deze stappen. Soft-shell lithium-ion batterijen kunnen gevaarlijke chemicaliën lekken, in brand vliegen of zelfs exploderen als deze worden beschadigd.

  15. Schuif je openingsplectrum onder de zijkant van de batterij om de lijm eronder door te snijden. Til de batterij uit de behuizing. Hergebruik nooit een batterij die je uit je telefoon hebt verwijderd, aangezien dit een potentieel gevaar oplevert. Vervang deze altijd door een nieuwe batterij.
    • Schuif je openingsplectrum onder de zijkant van de batterij om de lijm eronder door te snijden.

    • Til de batterij uit de behuizing.

    • Hergebruik nooit een batterij die je uit je telefoon hebt verwijderd, aangezien dit een potentieel gevaar oplevert. Vervang deze altijd door een nieuwe batterij.

    • Om een nieuwe batterij inclusief kleefstrips te installeren, gebruik je deze handleiding.

Conclusie

Om je toestel in elkaar te zetten, volg je deze instructies in omgekeerde volgorde.

Kalibreer je nieuwe batterij nadat je deze handleiding hebt voltooid.

en nl

87%

Begin met vertalen ›

Sam Goldheart

Lid sinds: 18-10-12

440.999 Reputatie

Team

iFixit Lid van iFixit

Community

137 Leden

52 Opmerkingen

After this is it still waterproof?

Edgar Rodríguez García - Antwoord

In theory, if you applied the replacement adhesive 100% correctly, it will retain its water resistant properties. However, I would never deliberately expose any device to water, as you can never be completely sure that all the seals are perfectly intact.

Jacob Pratt -

That is actually covered in the video. Did you actually watch it? If water resistant is important to you then what you would do is purchase new gasket material so that after you have opened up the phone and removed all the existing gasket you would apply the new gasket and then finish up and re-seal your phone. As to how water resistant it is after re-sealing the phone all depends on how careful you are and how exact your work is.

marketing major -

Sooooooooo why exactly did Samsung make it impossible to open the phone?

Dan Laemmerhirt - Antwoord

Because screws are unsightly :P… and repairing your old phone makes you not want to buy a new phone.

Jacob Pratt -

Voeg opmerking toe

Weergavestatistieken:

Afgelopen 24 uren: 65

Afgelopen 7 dagen: 558

Afgelopen 30 dagen: 2,723

Altijd: 348,685