Ga door naar hoofdinhoud

Repareer je spullen

Recht op reparatie

Winkel

Inleiding

Hoofdtelefoonjacks gaan constant kapot. Misschien werkt het nog steeds als je aansluiting er op "de juiste manier" in zit, maar dat is niet hoe het hoort te werken. Gebruik deze handleiding om de hoofdtelefoonjack van je Samsung Galaxy Note9 te vervangen.

  1. Steek een uitwerptool in de kleine opening in de SIM-kaarthouder. Druk op de tool om de SIM-kaarthouder uit te werpen.
    • Steek een uitwerptool in de kleine opening in de SIM-kaarthouder.

    • Druk op de tool om de SIM-kaarthouder uit te werpen.

  2. Verwijder de SIM-kaarthouder
    • Verwijder de SIM-kaarthouder

    • De SIM-kaart valt gemakkelijk uit de kaarthouder.

  3. Schakel je telefoon uit voordat je begint met het demonteren.
    • Schakel je telefoon uit voordat je begint met het demonteren.

    • Gebruik een föhn, warmtepistool of prepareer een iOpener en leg deze direct op de rechterzijde van de achterkant van de telefoon gedurende een minuut. Hierdoor wordt de lijm eronder verzacht.

  4. Druk een zuignap op de achterste behuizing. Til de zuignap op om zo een opening te creëren tussen de achterste behuizing en het frame van de telefoon. Steek een openingsplectrum in de opening.
    • Druk een zuignap op de achterste behuizing.

    • Til de zuignap op om zo een opening te creëren tussen de achterste behuizing en het frame van de telefoon.

    • Steek een openingsplectrum in de opening.

    • Als het glas gebarsten is, kun je het beplakken met tape om een oppervlakte te maken waar de zuignap zich wel op vast kan zuigen.

    • Als de lijm niet los wil komen, gebruik je meer warmte in plaats van meer kracht. Als je excessieve kracht gebruikt, kun je het glas breken.

  5. Let erop dat er zich meer lijm aan de bovenkant van de telefoon en rondom de camerarand bevindt dan in de rest van de telefoon.
    • Let erop dat er zich meer lijm aan de bovenkant van de telefoon en rondom de camerarand bevindt dan in de rest van de telefoon.

    • Wees bij het doorsnijden van de lijm aan de linkerkant van de telefoon extra voorzichtig en zorg dat je de lintkabel van de vingerafdruksensor niet beschadigt.

  6. Snijd de lijm door door je openingsplectrum, beginnend in het midden, aan de rechterkant van de telefoon naar boven en naar beneden te schuiven. Steek je plectrum niet verder dan halverwege in de telefoon bij het doorsnijden van de lijm in de buurt van de vingerafdruksensor en de camera's. Anders riskeer je andere onderdelen te beschadigen. Steek je plectrum niet verder dan halverwege in de telefoon bij het doorsnijden van de lijm in de buurt van de vingerafdruksensor en de camera's. Anders riskeer je andere onderdelen te beschadigen.
    • Snijd de lijm door door je openingsplectrum, beginnend in het midden, aan de rechterkant van de telefoon naar boven en naar beneden te schuiven.

    • Steek je plectrum niet verder dan halverwege in de telefoon bij het doorsnijden van de lijm in de buurt van de vingerafdruksensor en de camera's. Anders riskeer je andere onderdelen te beschadigen.

  7. Laat een plectrum in de rechter bovenhoek zitten. Gebruik een andere openingsplectrum om de lijm rondom de rechter onderhoek door te snijden. Laat ook deze plectrum zitten.
    • Laat een plectrum in de rechter bovenhoek zitten.

    • Gebruik een andere openingsplectrum om de lijm rondom de rechter onderhoek door te snijden.

    • Laat ook deze plectrum zitten.

    • Gebruik een iOpener, föhn of warmtepistool om je toestel, indien nodig, meer te verwarmen zodat de lijm makkelijker door te snijden is.

  8. Gebruik een föhn of een warmtepistool of leg een verwarmde iOpener aan de linkerkant van de achterste behuizing gedurende een minuut om de lijm eronder te verzachten.
    • Gebruik een föhn of een warmtepistool of leg een verwarmde iOpener aan de linkerkant van de achterste behuizing gedurende een minuut om de lijm eronder te verzachten.

  9. Steek een openingsplectrum in de linker onderhoek van het achterste paneel. Snijd de lijm langs de linkerzijde van het achterste paneel door met een andere plectrum. Steek je plectrum aan de linkerkant niet verder dan de helft in de telefoon, anders riskeer je het beschadigen van de lintkabel van de vingerafdruksensor.
    • Steek een openingsplectrum in de linker onderhoek van het achterste paneel.

    • Snijd de lijm langs de linkerzijde van het achterste paneel door met een andere plectrum.

    • Steek je plectrum aan de linkerkant niet verder dan de helft in de telefoon, anders riskeer je het beschadigen van de lintkabel van de vingerafdruksensor.

    • Het is prima als er langzaam maar zeker plectrums uit de opening vallen bij het losmaken van de achterste behuizing.

  10. Snijd de lijm langs de linker bovenhoek van het achterste paneel door met behulp van een openingsplectrum. Snijd tot slot de laatste stukjes lijm langs de bovenkant van de telefoon ook door. Gebruik een iOpener, een föhn of een warmtepistool om, indien nodig, meer warmte toe te dienen bij het doorsnijden van de lijm.
    • Snijd de lijm langs de linker bovenhoek van het achterste paneel door met behulp van een openingsplectrum.

    • Snijd tot slot de laatste stukjes lijm langs de bovenkant van de telefoon ook door.

    • Gebruik een iOpener, een föhn of een warmtepistool om, indien nodig, meer warmte toe te dienen bij het doorsnijden van de lijm.

  11. Haal de rechterzijde van de achterste behuizing als eerste los. Kantel de behuizing vanaf de rechterzijde omhoog (en gebruik de linkerzijde als scharnier) om de lintkabel van de vingerafdruksensor bloot te leggen.
    • Haal de rechterzijde van de achterste behuizing als eerste los.

    • Kantel de behuizing vanaf de rechterzijde omhoog (en gebruik de linkerzijde als scharnier) om de lintkabel van de vingerafdruksensor bloot te leggen.

    • Koppel de lintkabel van de vingerafdruksensor nog niet los.

  12. Gebruik de punt van een spudger om de lintkabel van de vingerafdruksensor omhoog en uit het contact te duwen. Gebruik de punt van een spudger om de lintkabel van de vingerafdruksensor omhoog en uit het contact te duwen.
    • Gebruik de punt van een spudger om de lintkabel van de vingerafdruksensor omhoog en uit het contact te duwen.

  13. Verwijder de achterste behuizing.
    • Verwijder de achterste behuizing.

    • Om een (nieuwe) achterste behuizing te installeren:

    • Gebruik je een pincet om alle lijmresten uit het chassis van de telefoon te halen. Vervolgens maak je deze gebieden schoon met hooggeconcentreerde isopropyl alcohol (minimaal 90%) en een stuk stofvrij doek om het oppervlakte klaar te maken voor nieuwe lijm.

    • Breng de nieuwe lijm voorzichtig in de achterste behuizing aan. Breng vervolgens een kant van het glas langs de zijkant van het chassis van de telefoon aan en druk het glas stevig in de telefoon.

    • Als alternatief kun je de achterste behuizing ook zonder vervangende kleefstrips installeren. Verwijder de grote stukken lijm die kunnen voorkomen dat de behuizing goed past. Na het installeren verwarm je de achterste behuizing en druk je deze vast om te bevestigen. Het zal niet waterdicht zijn, maar de lijm is vaak genoeg om alles vast te houden.

    • Zorg dat je je telefoon inschakelt en je je reparaties test voordat je de nieuwe kleefstrips installeert en je je telefoon definitief sluit.

  14. Gebruik een Phillips-schroevendraaier om de negen 4 mm lange schroeven, die het bovenste midframe bevestigen, te verwijderen. Gebruik een Phillips-schroevendraaier om de negen 4 mm lange schroeven, die het bovenste midframe bevestigen, te verwijderen.
    • Gebruik een Phillips-schroevendraaier om de negen 4 mm lange schroeven, die het bovenste midframe bevestigen, te verwijderen.

  15. Steek de punt van een spudger in de linker bovenhoek van het bovenste midframe. Duw het bovenste midframe uit de telefoon.
    • Steek de punt van een spudger in de linker bovenhoek van het bovenste midframe.

    • Duw het bovenste midframe uit de telefoon.

    • Het bovenste midframe klikt als het goed is los en vast.

  16. Trek de draadloze oplaadspoel van de batterij, beginnend aan de linkerkant. De lijm is niet heel erg sterk, maar je kunt als je dat wilt een openingsplectrum gebruiken om de spoel omhoog te duwen. Begin, bij het weer in elkaar zetten van je toestel, met het terugklikken van het bovenste midframe voordat je de draadloze oplaadspoel weer installeert.
    • Trek de draadloze oplaadspoel van de batterij, beginnend aan de linkerkant.

    • De lijm is niet heel erg sterk, maar je kunt als je dat wilt een openingsplectrum gebruiken om de spoel omhoog te duwen.

    • Begin, bij het weer in elkaar zetten van je toestel, met het terugklikken van het bovenste midframe voordat je de draadloze oplaadspoel weer installeert.

  17. Gebruik de punt van een spudger om de oranje lintkabel, die de batterij aan het moederbord verbindt, los te koppelen. Gebruik de punt van een spudger om de oranje lintkabel, die de batterij aan het moederbord verbindt, los te koppelen.
    • Gebruik de punt van een spudger om de oranje lintkabel, die de batterij aan het moederbord verbindt, los te koppelen.

  18. Verwijder de negen 4 mm lange Phillips-schroeven die de plastic cover naast de batterij bevestigen. Verwijder de negen 4 mm lange Phillips-schroeven die de plastic cover naast de batterij bevestigen.
    • Verwijder de negen 4 mm lange Phillips-schroeven die de plastic cover naast de batterij bevestigen.

  19. Verwijder de plastic cover naast de batterij.
    • Verwijder de plastic cover naast de batterij.

  20. Steek de punt van een spudger in de bovenkant van het onderste midframe. Duw het onderste midframe uit de telefoon. Het onderste midframe klikt los en vast.
    • Steek de punt van een spudger in de bovenkant van het onderste midframe.

    • Duw het onderste midframe uit de telefoon.

    • Het onderste midframe klikt los en vast.

    • Verwijder het onderste midframe.

  21. Gebruik de punt van een spudger om de voorste camera-aansluiting in een rechte beweging uit het contact omhoog te duwen. Gebruik een pincet om de voorste camera te verwijderen. Gebruik een pincet om de voorste camera te verwijderen.
    • Gebruik de punt van een spudger om de voorste camera-aansluiting in een rechte beweging uit het contact omhoog te duwen.

    • Gebruik een pincet om de voorste camera te verwijderen.

  22. Gebruik de punt van een spudger om de iris-scanner van het moederbord los te koppelen. Gebruik een pincet om de iris-scanner te verwijderen. Gebruik een pincet om de iris-scanner te verwijderen.
    • Gebruik de punt van een spudger om de iris-scanner van het moederbord los te koppelen.

    • Gebruik een pincet om de iris-scanner te verwijderen.

  23. Gebruik het platte einde van een spudger om de voorste sensoraansluiting uit het contact omhoog te duwen. Gebruik het platte einde van een spudger om de voorste sensoraansluiting uit het contact omhoog te duwen.
    • Gebruik het platte einde van een spudger om de voorste sensoraansluiting uit het contact omhoog te duwen.

  24. Gebruik het platte einde van een spudger om de schermkabel van het moederbord los te koppelen. Gebruik het platte einde van een spudger om de schermkabel van het moederbord los te koppelen.
    • Gebruik het platte einde van een spudger om de schermkabel van het moederbord los te koppelen.

  25. Gebruik het platte einde van een spudger om de touchscreenkabel van het moederbord los te koppelen. Gebruik het platte einde van een spudger om de touchscreenkabel van het moederbord los te koppelen.
    • Gebruik het platte einde van een spudger om de touchscreenkabel van het moederbord los te koppelen.

  26. Gebruik het platte einde van een spudger om de oplaadmodule van het moederbord los te koppelen. Gebruik het platte einde van een spudger om de oplaadmodule van het moederbord los te koppelen.
    • Gebruik het platte einde van een spudger om de oplaadmodule van het moederbord los te koppelen.

  27. Verwijder de drie 4 mm lange Phillips-schroeven die het moederbord bevestigen. Er staan driehoeken naast de plekken waar de schroeven, die het moederbord bevestigen, zich bevinden.
    • Verwijder de drie 4 mm lange Phillips-schroeven die het moederbord bevestigen.

    • Er staan driehoeken naast de plekken waar de schroeven, die het moederbord bevestigen, zich bevinden.

  28. Gebruik een spudger om het moederbord omhoog te tillen, beginnend bij de linker bovenhoek. Verwijder het moederbord op voorzichtige wijze. Duw de lintkabels zo ver als nodig is uit de weg. Trek het moederbord niet uit de telefoon als het aan of achter andere kabels blijft hangen.
    • Gebruik een spudger om het moederbord omhoog te tillen, beginnend bij de linker bovenhoek.

    • Verwijder het moederbord op voorzichtige wijze.

    • Duw de lintkabels zo ver als nodig is uit de weg. Trek het moederbord niet uit de telefoon als het aan of achter andere kabels blijft hangen.

  29. Verwijder de 3.2 mm lange Phillips-schroef uit de hoofdtelefoonjack. Verwijder de 3.2 mm lange Phillips-schroef uit de hoofdtelefoonjack.
    • Verwijder de 3.2 mm lange Phillips-schroef uit de hoofdtelefoonjack.

  30. Steek de punt van een spudger in de inkeping naast de contactpunten van de hoofdtelefoonjack. Duw het contactbord in een rechte beweging omhoog om deze los te krijgen van de lijm eronder.
    • Steek de punt van een spudger in de inkeping naast de contactpunten van de hoofdtelefoonjack.

    • Duw het contactbord in een rechte beweging omhoog om deze los te krijgen van de lijm eronder.

    • Als het contactbord niet makkelijk te verwijderen is, kun je wat druppels isopropyl alcohol (>90%) in de inkeping toedienen om de lijm te verzachten. Probeer het vervolgens nog een keer.

  31. Gebruik een pincet om de hoofdtelefoonjackmodule te verwijderen. Gebruik een pincet om de hoofdtelefoonjackmodule te verwijderen.
    • Gebruik een pincet om de hoofdtelefoonjackmodule te verwijderen.

Conclusie

100%

Begin met vertalen ›

Sam Omiotek

Lid sinds: 25-02-19

17.350 Reputatie

Team

iFixit Lid van iFixit

Community

135 Leden

Voeg opmerking toe

Weergavestatistieken:

Afgelopen 24 uren: 1

Afgelopen 7 dagen: 6

Afgelopen 30 dagen: 53

Altijd: 404