Ga door naar hoofdinhoud

Repareer je spullen

Recht op reparatie

Onderdelen & Gereedschap

Inleiding

Gebruik deze handleiding om een kapotte of niet langer goed functionerende batterij in de Samsung Galaxy Note8 te vervangen.

Ontlaad de batterij van je telefoon, voor je eigen veiligheid, tot onder de 25%. De batterij kan in brand vliegen en/of exploderen als deze per ongeluk wordt doorboord. Als je batterij ontladen is, verklein je dit risico.

Neem, als je batterij gezwollen is, de juiste voorzorgsmaatregelen. Verwarm je telefoon in dat geval niet. Indien nodig kun je een spuit gebruiken om isopropyl alcohol (>90%) langs de kanten van de achterste behuizing toedienen om de lijm te verzwakken. Gezwollen batterijen kunnen erg gevaarlijk zijn, dus zorg dat je oogbescherming draagt en extra voorzichtig bent. Als je je niet zeker genoeg voelt, breng je toestel dan naar een professional.

Het openen van de Samsung Galaxy Note8 zal de waterdichte pakkingen van het toestel aantasten. Als je deze niet vervangt zal je telefoon normaal functioneren maar zal het zijn waterdichtheid verliezen.

Deze handleiding bevat ook het verwijderen van de glazen achterkant. Hiervoor zul je vervangende kleefstrips nodig hebben bij het terugplaatsen van de glazen achterkant op de telefoon.

  1. Schakel je telefoon uit.
    • Schakel je telefoon uit.

    • Verwarm een iOpener om de lijm aan de achterkant van de Note8 te verzachten.

    • Leg de iOpener op de achterkant van de Note8, langs de kant waar de aan-/uitknop zit.

  2. Gebruik een zuignap op het achterste paneel omhoog te tillen. Gebruik vervolgens een openingsplectrum om in de opening te steken. Aangezien het achterste paneel ook lichtjes gebogen is aan de zijkanten, wil je  je openingsplectrum niet recht, maar enigszins in een hoek naar beneden in de opening steken. Begin in het midden van de zijkant en snijd de lijm door terwijl je tegelijkertijd de zuignap omhoog tilt.
    • Gebruik een zuignap op het achterste paneel omhoog te tillen. Gebruik vervolgens een openingsplectrum om in de opening te steken.

    • Aangezien het achterste paneel ook lichtjes gebogen is aan de zijkanten, wil je je openingsplectrum niet recht, maar enigszins in een hoek naar beneden in de opening steken.

    • Begin in het midden van de zijkant en snijd de lijm door terwijl je tegelijkertijd de zuignap omhoog tilt.

    • Wees voorzichtig dat je niet te hard met je openingsplectrum duwt, aangezien je daarmee het achterste paneel kunt breken. Gebruik in plaats daarvan de zuignap om te trekken en je plectrum om de lijm door te snijden.

    • Beweeg je plectrum richting de onderste hoeken en laat deze daar zitten om te voorkomen dat de lijm zich opnieuw gaat hechten.

    • Gebruik een andere plectrum en beweeg deze naar de bovenste hoek.

    • Als het steeds lastiger wordt om je plectrum te bewegen, kan het handig zijn om je iOpener opnieuw te verwarmen en deze nog eens op de achterkant van de telefoon te leggen.

  3. Neem opnieuw nog een openingsplectrum en beweeg deze voorzichtig langs de hoek en de bovenkant van de telefoon. Verwarm de telefoon, indien nodig, opnieuw met je iOpener. Laat je plectrum in de rechter bovenhoek zitten om te voorkomen dat de lijm zich opnieuw gaat hechten.
    • Neem opnieuw nog een openingsplectrum en beweeg deze voorzichtig langs de hoek en de bovenkant van de telefoon.

    • Verwarm de telefoon, indien nodig, opnieuw met je iOpener.

    • Laat je plectrum in de rechter bovenhoek zitten om te voorkomen dat de lijm zich opnieuw gaat hechten.

  4. Draai het toestel om en begin met het scheiden van de lijm en het scherm aan de onderkant van de telefoon. Gebruik hiervoor een andere plectrum. Laat je plectrum in de rechter onderhoek zitten om te voorkomen dat de lijm zich opnieuw gaat hechten. Laat je plectrum in de rechter onderhoek zitten om te voorkomen dat de lijm zich opnieuw gaat hechten.
    • Draai het toestel om en begin met het scheiden van de lijm en het scherm aan de onderkant van de telefoon. Gebruik hiervoor een andere plectrum.

    • Laat je plectrum in de rechter onderhoek zitten om te voorkomen dat de lijm zich opnieuw gaat hechten.

  5. Als je de lijm van de telefoon hebt weten te scheiden aan alle drie de kanten, kun je het achterste paneel langzaam omhoog tillen. Forceer dit echter niet. Gebruik een iOpener om de lijm opnieuw te verzachten als het achterste paneel er niet af wil komen of begint te buigen. Let op de aansluiting van de vingerafdruksensor bij het openen van het achterste paneel. Het kan nodig zijn dat je deze loskoppelt zoals in de volgende stap wordt beschreven.
    • Als je de lijm van de telefoon hebt weten te scheiden aan alle drie de kanten, kun je het achterste paneel langzaam omhoog tillen.

    • Forceer dit echter niet. Gebruik een iOpener om de lijm opnieuw te verzachten als het achterste paneel er niet af wil komen of begint te buigen.

    • Let op de aansluiting van de vingerafdruksensor bij het openen van het achterste paneel. Het kan nodig zijn dat je deze loskoppelt zoals in de volgende stap wordt beschreven.

  6. Nintendo Switch-kits

    Een snelle oplossing die je weer mee laat doen

    Koop Switchkits

    Nintendo Switch-kits

    Koop Switchkits
  7. Gebruik een pincet om de vingerafdruksensor los te koppelen.
    • Gebruik een pincet om de vingerafdruksensor los te koppelen.

    • De aansluiting kan reeds losgekomen zijn bij het loshalen van het achterste paneel.

  8. Verwijder het achterste paneel.
    • Verwijder het achterste paneel.

    • Om je klaar te maken voor het weer in elkaar zetten van de telefoon, verwijder je alle lijmresten uit de telefoon en maak je de gelijmde gebieden schoon met isopropyl alcohol en een stofvrij stuk doek.

  9. Verwijder de tien Phillips #00 schroeven.
    • Verwijder de tien Phillips #00 schroeven.

  10. Gebruik een openingsplectrum om deze aan de bovenkant van de telefoon tussen de NFC-antenne en oplaadspoelmodule en de behuizing te steken. Wrik de bovenkant van de module uit de behuizing.
    • Gebruik een openingsplectrum om deze aan de bovenkant van de telefoon tussen de NFC-antenne en oplaadspoelmodule en de behuizing te steken.

    • Wrik de bovenkant van de module uit de behuizing.

  11. Trek de volledige oplaadspoel- en NFC-antennamodule omhoog.
    • Trek de volledige oplaadspoel- en NFC-antennamodule omhoog.

    • De linker onderkant van de module is lichtjes aan het frame vastgelijmd.

  12. Gebruik het platte einde van een spudger om de batterijaansluiting los te koppelen.
    • Gebruik het platte einde van een spudger om de batterijaansluiting los te koppelen.

  13. Verwarm een iOpener en leg deze op het scherm gedurende minstens twee minuten om de lijm onder de batterij te verzachten. Verwarm en leg de iOpener opnieuw op de telefoon indien nodig.
    • Verwarm een iOpener en leg deze op het scherm gedurende minstens twee minuten om de lijm onder de batterij te verzachten. Verwarm en leg de iOpener opnieuw op de telefoon indien nodig.

    • Als alternatieve methode, of wanneer de batterij is opgeblazen, kun je isopropyl alcohol toedienen onder ieder hoek van de batterij. Laat de vloeistof en aantal minuten intrekken om de lijm te verzwakken.

  14. Gebruik het platte einde van een spudger om de batterij vanaf de rechter bovenhoek omhoog te duwen. Je zult tegen de behuizing, direct boven het mainbord, wrikken. Wees daarom voorzichtig en voorkom dat je omliggende onderdelen beschadigt.
    • Gebruik het platte einde van een spudger om de batterij vanaf de rechter bovenhoek omhoog te duwen.

    • Je zult tegen de behuizing, direct boven het mainbord, wrikken. Wees daarom voorzichtig en voorkom dat je omliggende onderdelen beschadigt.

    • Het kan nodig zijn dat je je iOpener opnieuw moet verwarmen en toe moet dienen om de lijm verder te verzwakken. De lijm is erg stug en het kan een aantal pogingen kosten om de spugder onder de batterij te krijgen.

    • Gebruik je spudger om de batterij omhoog te duwen totdat je een openingsplectrum onder de batterij kan steken om te voorkomen dat de lijm zich opnieuw gaat hechten.

    • Zorg dat je de batterij niet vervormt tijdens deze procedure. Soft-shell lithium-ion batterijen kunnen gevaarlijke chemicaliën lekken, in brand vliegen of zelfs exploderen als deze worden beschadigd. Gebruik geen excessieve kracht en wrik de batterij nooit omhoog met metalen tools.

  15. Gebruik het platte eind van een spudger om de linker bovenhoek van de batterij, waar de flexkabel zich bevindt, omhoog te wrikken. Schuif je spudger langs de zijkant van de batterij om onderweg alle lijm door te snijden. Blijf tijdens het omhoog wrikken van de batterij wrikken op de plekken die oranje gekleurd zijn. Vermijd de rode gebieden in het midden, aangezien dit de achterkant van het scherm is.
    • Gebruik het platte eind van een spudger om de linker bovenhoek van de batterij, waar de flexkabel zich bevindt, omhoog te wrikken.

    • Schuif je spudger langs de zijkant van de batterij om onderweg alle lijm door te snijden.

    • Blijf tijdens het omhoog wrikken van de batterij wrikken op de plekken die oranje gekleurd zijn. Vermijd de rode gebieden in het midden, aangezien dit de achterkant van het scherm is.

  16. Til de batterij uit de behuizing.
    • Til de batterij uit de behuizing.

    • Hergebruik de batterij nooit nadat deze is verwijderd, aangezien dit een potentieel gevaar op kan leveren. Vervang deze altijd met een nieuwe batterij.

    • Verwijder overgebleven lijmresten uit de telefoon en maak de gelijmde gebieden schoon met wat isopropyl alcohol en een stofvrij stuk doek.

    • Gebruik deze handleiding om nieuwe kleefstrips onder de batterij te installeren.

    • Gebruik deze handleiding om op maat gesneden kleefstrips te installeren.

Conclusie

Bevestig de nieuwe batterij met vooraf op maat gesneden kleefstrips of dubbelzijdige tape. Om de batterij op de juiste positie te brengen, breng je de nieuwe kleefstrips aan op de plekken waar de oude kleefstrips zich bevonden, en niet direct op de batterij. Druk je nieuwe batterij vervolgens stevig op z'n plek gedurende 5-10 seconden.

Indien mogelijk draai je je telefoon om en test je je reparatie voordat je je toestel weer sluit en dichtplakt.

Na het voltooien van de reparatie en voor de beste resultaten is het handig om je nieuwe batterij te kalibreren.

100%

Begin met vertalen ›

Tobias Isakeit

Lid sinds: 31-03-14

69.978 Reputatie

Team

iFixit Lid van iFixit

Community

126 Leden

Awesome fix. Do you have anything for the front glass replacements by chance? I want to do both at the same time

Rick Moore - Antwoord

For those wondering how to apply the replacement adhesive, there is a video on the iFixit YouTube channel about installing adhesive on Samsung devices. Its a bit generic, but it points you in the right direction.

Christopher Zibbell - Antwoord

Hi Christopher,

I’ve edited the last step to include some adhesive guides! Hope that helps!

Arthur Shi -

Thanks!! Very good detail. I was able to get the back cover off and replace the battery - the phone is working like a champ!

Phil Brooks - Antwoord

Voeg opmerking toe

Weergavestatistieken:

Afgelopen 24 uren: 71

Afgelopen 7 dagen: 493

Afgelopen 30 dagen: 1,972

Altijd: 39,617