Ga door naar hoofdinhoud

Repareer je spullen

Recht op reparatie

Onderdelen & Gereedschap

Inleiding

Deze handleiding toont je hoe je kapotte joystickmodules in je Nintendo Switch Pro controller verwijdert en vervangt. Deze handleiding vereist het de-solderen van je oude en het solderen van je nieuwe joystick op het circuitbord. Als je nog niet kan solderen, kun je het met behulp van deze handleiding leren.

  1. Draai de controller om zodat de stickers in de richting van het plafond wijzen.
    • Draai de controller om zodat de stickers in de richting van het plafond wijzen.

  2. Gebruik een Phillips #00 schroevendraaier om de twee zwarte, 7mm platkopschroeven die aan de onderkant van de handvatten zitten en de handvatten bij elkaar houden, te verwijderen. Gebruik een Phillips #00 schroevendraaier om de twee zwarte, 7mm platkopschroeven die aan de onderkant van de handvatten zitten en de handvatten bij elkaar houden, te verwijderen.
    • Gebruik een Phillips #00 schroevendraaier om de twee zwarte, 7mm platkopschroeven die aan de onderkant van de handvatten zitten en de handvatten bij elkaar houden, te verwijderen.

  3. Verwijder voorzichtig de covers van de handvatten door deze weg te trekken van de body. Verwijder voorzichtig de covers van de handvatten door deze weg te trekken van de body.
    • Verwijder voorzichtig de covers van de handvatten door deze weg te trekken van de body.

  4. Gebruik een Phillips #00 schroevendraaier om de vier zilveren 5 mm schroeven die de doorzichtige, plasticen cover bevestigen, te verwijderen. Gebruik een Phillips #00 schroevendraaier om de vier zilveren 5 mm schroeven die de doorzichtige, plasticen cover bevestigen, te verwijderen.
    • Gebruik een Phillips #00 schroevendraaier om de vier zilveren 5 mm schroeven die de doorzichtige, plasticen cover bevestigen, te verwijderen.

  5. Haal de doorzichtige, plasticen cover weg met je vingernagel. Haal de doorzichtige, plasticen cover weg met je vingernagel.
    • Haal de doorzichtige, plasticen cover weg met je vingernagel.

  6. LCD iPhone-scherm fixkits

    De goedkope optie, ondersteund door onze levenslange garantie.

    Koop kits

    LCD iPhone-scherm fixkits

    Bespaar op reparatiekosten, niet op kwaliteit.

    Koop kits
  7. Verwijder de lithium-ion batterij door deze met behulp van je vingernagel of een plasticen openingstool aan de linkerkant omhoog te duwen. Je hebt hiervoor slechts een beetje kracht nodig. Verwijder de lithium-ion batterij door deze met behulp van je vingernagel of een plasticen openingstool aan de linkerkant omhoog te duwen. Je hebt hiervoor slechts een beetje kracht nodig. Verwijder de lithium-ion batterij door deze met behulp van je vingernagel of een plasticen openingstool aan de linkerkant omhoog te duwen. Je hebt hiervoor slechts een beetje kracht nodig.
    • Verwijder de lithium-ion batterij door deze met behulp van je vingernagel of een plasticen openingstool aan de linkerkant omhoog te duwen. Je hebt hiervoor slechts een beetje kracht nodig.

  8. Verwijder de vijf 5 mm rondkopschroeven met de Phillips #00 schroevendraaier. Verwijder de vijf 5 mm rondkopschroeven met de Phillips #00 schroevendraaier.
    • Verwijder de vijf 5 mm rondkopschroeven met de Phillips #00 schroevendraaier.

  9. Haal de voorkant van de controller los van de body met behulp van een plasticen openingstool. Scheid de plasticen covers door deze van de body los te trekken.
    • Haal de voorkant van de controller los van de body met behulp van een plasticen openingstool.

    • Scheid de plasticen covers door deze van de body los te trekken.

    • Vermijd het gebruik van excessieve kracht bij het trekken aan de voorste cover om te voorkomen dat je de witte lintkabel beschadigt.

  10. Gebruik een iFixit openingstool om de sluitklem op de ZIF-aansluiting open te klappen. Verwijder de lintkabel voorzichtig uit de aansluiting. Een kleine hoeveelheid kracht zou genoeg moeten zijn om de lintkabel te kunnen verwijderen.
    • Gebruik een iFixit openingstool om de sluitklem op de ZIF-aansluiting open te klappen.

    • Verwijder de lintkabel voorzichtig uit de aansluiting.

    • Een kleine hoeveelheid kracht zou genoeg moeten zijn om de lintkabel te kunnen verwijderen.

  11. Trek, met slechts een klein beetje kracht, de twee joystick doppen los van de controller. Deze stap is niet noodzakelijk maar vergemakkelijkt wel het uitvoeren van de volgende stappen.
    • Trek, met slechts een klein beetje kracht, de twee joystick doppen los van de controller.

    • Deze stap is niet noodzakelijk maar vergemakkelijkt wel het uitvoeren van de volgende stappen.

  12. Verwijder de 5 mm rondkopschroeven met een Phillips #00 schroevendraaier. Gebruik je nagel om het LED-licht uit de gleuf te peuteren. Leg het LED-lichtje samen met de bijbehorende schoreven apart voor remontage.
    • Verwijder de 5 mm rondkopschroeven met een Phillips #00 schroevendraaier.

    • Gebruik je nagel om het LED-licht uit de gleuf te peuteren.

    • Leg het LED-lichtje samen met de bijbehorende schoreven apart voor remontage.

  13. Verwijder de drie, zwarte 5 mm rondkopschroeven met de Phillips #00 schroevendraaier. Maak het circuitbord los van het chassis door deze aan rustig aan de rechter onderhoek te los te trekken. Til het circuitbord op om de achterkant bloot te leggen.
    • Verwijder de drie, zwarte 5 mm rondkopschroeven met de Phillips #00 schroevendraaier.

    • Maak het circuitbord los van het chassis door deze aan rustig aan de rechter onderhoek te los te trekken.

    • Til het circuitbord op om de achterkant bloot te leggen.

    • Vermijd het gebruik van overmatig veel kracht bij het optillen van het circuitbord om te voorkomen dat je de kabels beschadigt.

  14. Zorg dat je goed bij de achterkant van het circuitbord kan om zo een goede toegang tot de soldeerverbindingen te hebben. De-soldeer alle omlijnde soldeerverbindingen.
    • Zorg dat je goed bij de achterkant van het circuitbord kan om zo een goede toegang tot de soldeerverbindingen te hebben.

    • De-soldeer alle omlijnde soldeerverbindingen.

    • Verwijder de joystickmodule van het circuitbord.

    • Check, indien nodig, de volgende soldeerhandleiding: How to Solder and Desolder Connections

Conclusie

100%

Begin met vertalen ›

Daniel Tagalog

Lid sinds: 10-10-19

485 Reputatie

Team

Cal Poly, Team S11-G2, Regan Fall 2019 Lid van Cal Poly, Team S11-G2, Regan Fall 2019

CPSU-REGAN-F19S11G2

5 Leden

Voeg opmerking toe

Weergavestatistieken:

Afgelopen 24 uren: 18

Afgelopen 7 dagen: 155

Afgelopen 30 dagen: 493

Altijd: 1,107