Ga door naar hoofdinhoud

Repareer je spullen

Recht op reparatie

Onderdelen & Gereedschap

Inleiding

Gebruik deze handleiding om een niet langer goed functionerende batterij te vervangen. Neem, als je batterij gezwollen is, de juiste voorzorgsmaatregelen.

Video overzicht

  1. Verwijder de volgende tien schroeven:
    • Verwijder de volgende tien schroeven:

    • Drie 14.4 mm lange Phillips #00 schroeven

    • Vier 3.5 mm lange geschouderde Phillips #00 schroeven

    • Bij het weer terugplaatsen van de kleine schroeven zorg je dat je ze haaks op de lichte ronding van de behuizing plaatst (aangezien ze niet recht naar beneden draaien).

  2. Gebruik je vingers om de onderste behuizing,  van de body van de MacBook, in de buurt van de ventilatieopening, weg te wrikken. Verwijder de onderste behuizing.
    • Gebruik je vingers om de onderste behuizing, van de body van de MacBook, in de buurt van de ventilatieopening, weg te wrikken.

    • Verwijder de onderste behuizing.

  3. Gebruik de voor- of achterkant van een spudger om de batterijaansluiting uit het contact op het moederbord omhoog te wrikken. Het is handig om de aansluiting aan beide kanten omhoog te wrikken zodat deze als het ware vanzelf uit het contact "loopt". Wees wel voorzichtig bij de hoeken van de aansluitigen, aangezien deze makkelijk kunnen breken.
    • Gebruik de voor- of achterkant van een spudger om de batterijaansluiting uit het contact op het moederbord omhoog te wrikken.

    • Het is handig om de aansluiting aan beide kanten omhoog te wrikken zodat deze als het ware vanzelf uit het contact "loopt". Wees wel voorzichtig bij de hoeken van de aansluitigen, aangezien deze makkelijk kunnen breken.

  4. Nintendo Switch-kits

    Een snelle oplossing die je weer mee laat doen

    Koop Switchkits

    Nintendo Switch-kits

    Koop Switchkits
  5. Buig de kabel van de batterij weg van het contact op het logic board zodat het niet per ongeluk contact kan maken met het contact terwijl je aan het werk bent.
    • Buig de kabel van de batterij weg van het contact op het logic board zodat het niet per ongeluk contact kan maken met het contact terwijl je aan het werk bent.

  6. Verwijder de volgende schroeven:
    • Verwijder de volgende schroeven:

    • Eén 5.6 mm lange Tri-point schroef

    • Eén 13 mm Tri-point schroef

  7. Peuter het waarschuwingslabel voorzichtig van de bovenste behuizing tussen de batterij en de optische schijf.
    • Peuter het waarschuwingslabel voorzichtig van de bovenste behuizing tussen de batterij en de optische schijf.

    • Verwijder het label niet van de batterij.

  8. Gebruik de reeds geïnstalleerde treklip onder de batterij om de batterij uit de bovenste behuizing te verwijderen.
    • Gebruik de reeds geïnstalleerde treklip onder de batterij om de batterij uit de bovenste behuizing te verwijderen.

    • Als je een nieuwe batterij aan het installeren bent, zul je deze moeten kaliberen na installatie:

    • Laad je batterij op tot 100% en laat deze dan nog minstens twee uur doorladen. Gebruik je toestel vervolgens totdat deze uitvalt vanwege een lege batterij. Wacht minstens 5 uur en laad je laptop tot slot nog een keer, ononderbroken, op tot 100%.

    • Als je ongewoon gedrag ziet of je ervaart problemen na het installeren van je nieuwe batterij, kan het zijn dat je de SMC van je MacBook moet resetten.

Conclusie

100%

Begin met vertalen ›

Andrew Optimus Goldheart

Lid sinds: 17-10-09

448.243 Reputatie

Team

iFixit Lid van iFixit

Community

123 Leden

Not one anti static precaution in sight.! Replace your battery for years of further use but with the risk that a latent fault introduced by lack of any static damage precautions.

Stuart Potter - Antwoord

become a member and contribute to the document….

David -

I thought these batteries couldn't be replaced.

brucebridges - Antwoord

These batteries are built to the same spec as OEM (Apple)

They are just not "user friendly" to replace like most devices are, the price we pay for pretty devices.

This guide is excellent and now I know I need 1 more tool before I do this myself. I need that tri-wing screwdriver.

John Lang -

Anyone know of any batteries with a larger capacity that could fit this?

Anrothan - Antwoord

Voeg opmerking toe

Weergavestatistieken:

Afgelopen 24 uren: 218

Afgelopen 7 dagen: 1,587

Afgelopen 30 dagen: 7,079

Altijd: 458,462