Ga door naar hoofdinhoud

Inleiding

Gebruik deze handleiding om het scherm van je MacBook Air uit eind 2020 (M1) te vervangen.

  1. Voordat je met deze procedure begint is zul je je Mac's Auto Boot-functie uit moeten schakelen. Auto Boot zorgt ervoor dat je Mac zich inschakelt als het deksel wordt geopend en kan geactiveerd worden bij het demonteren. Gebruik deze handleiding om de Auto Boot uit te schakelen.
    • Voordat je met deze procedure begint is zul je je Mac's Auto Boot-functie uit moeten schakelen. Auto Boot zorgt ervoor dat je Mac zich inschakelt als het deksel wordt geopend en kan geactiveerd worden bij het demonteren. Gebruik deze handleiding om de Auto Boot uit te schakelen.

    • Als je MacBook op Big Sur v11.1 of een latere versie runt kan het uitschakelen van de Auto Boot mogelijk niet werken. Ga in dat geval gewoon door met de procedure, maar zorg wel dat je de batterij zodra je binnen bent zo snel mogelijk loskoppelt.

    • Schakel je MacBook uit en koppel alle kabels en stekkers los voordat je begint. Klap het scherm dicht en draai de laptop om zodat deze met de onderkant naar boven komt te liggen.

    • Gebruik een P5-schroevendraaier om de volgende schroeven te verwijderen:

    • Twee 7.9 mm lange schroeven

    • Twee 7.3 mm lange schroeven

    • Zes 2.6 mm lange schroeven

    • Zorg dat je tijdens deze reparatie goed bijhoudt waar welke schroeven vandaan komen, zodat je zeker weet dat je ze op de juiste plek weer terugplaatst. Zo voorkom je schade aan je MacBook.

  2. Wring je vingers tussen het scherm en de onderste behuizing en trek de behuizing omhoog om deze los te krijgen. Verwijder de onderste behuizing. Om de onderste behuizing weer te bevestigen:
    • Wring je vingers tussen het scherm en de onderste behuizing en trek de behuizing omhoog om deze los te krijgen.

    • Verwijder de onderste behuizing.

    • Om de onderste behuizing weer te bevestigen:

    • Breng je deze op de juiste plek aan en druk je deze stevig naar beneden om de twee klemmen eronder weer in de laptop vast te klemmen. Als het goed is hoor en voel je de klemmen op hun plek vallen.

  3. Gebruik het platte einde van je spudgre om de metalen sluiting op de batterijaansluiting omhoog te duwen. Zorg dat de metalen sluiting volledig vrij is gekomen van de sluitklem voordat je de batterijaansluiting omhoog tilt. De metalen sluiting zou makkelijk los moeten komen. Til de metalen sluiting in een rechte beweging omhoog om de batterijaansluiting uit het contact op het logic board te trekken.
    • Gebruik het platte einde van je spudgre om de metalen sluiting op de batterijaansluiting omhoog te duwen.

    • Zorg dat de metalen sluiting volledig vrij is gekomen van de sluitklem voordat je de batterijaansluiting omhoog tilt. De metalen sluiting zou makkelijk los moeten komen.

    • Til de metalen sluiting in een rechte beweging omhoog om de batterijaansluiting uit het contact op het logic board te trekken.

    • Zorg dat je de batterijaansluiting, bij het weer in elkaar zetten van je toestel, recht omlaag het contact in duwt totdat deze volledig op een lijn zit met het contact.

  4. Gebruik een T4 Torx-schroevendraaier om de 1.4 mm lange schroef, die het schild op de antennekabel bevestigt, te verwijderen.
    • Gebruik een T4 Torx-schroevendraaier om de 1.4 mm lange schroef, die het schild op de antennekabel bevestigt, te verwijderen.

  5. Verwijder het schild op de antennekabel.
    • Verwijder het schild op de antennekabel.

  6. Gebruik een pincet om de antenne-aansluiting zo dicht mogelijk bij de aansluiting vast te pakken. Trek deze recht omhoog om de kabel los te koppelen. Herhaal deze stap voor de tweede antennekabel.
    • Gebruik een pincet om de antenne-aansluiting zo dicht mogelijk bij de aansluiting vast te pakken.

    • Trek deze recht omhoog om de kabel los te koppelen.

    • Herhaal deze stap voor de tweede antennekabel.

  7. Gebruik een T4 Torx-schroevendraaier om de twee 1.5 mm lange schroeven, die het schild over de schermkabelaansluiting bevestigen, te verwijderen.
    • Gebruik een T4 Torx-schroevendraaier om de twee 1.5 mm lange schroeven, die het schild over de schermkabelaansluiting bevestigen, te verwijderen.

  8. Verwijder het schild dat over de schermkabelaansluiting heen is geplaatst.
    • Verwijder het schild dat over de schermkabelaansluiting heen is geplaatst.

  9. Gebruik het platte einde van je spudger om de schermkabelaansluiting in een rechte beweging van het antennebord omhoog te duwen om deze los te koppelen. Gebruik het platte einde van je spudger om de schermkabelaansluiting in een rechte beweging van het antennebord omhoog te duwen om deze los te koppelen.
    • Gebruik het platte einde van je spudger om de schermkabelaansluiting in een rechte beweging van het antennebord omhoog te duwen om deze los te koppelen.

  10. Gebruik een T5 Torx-schroevendraaier om de zes schroeven, die de antennebalk bevestigen, te verwijderen:
    • Gebruik een T5 Torx-schroevendraaier om de zes schroeven, die de antennebalk bevestigen, te verwijderen:

    • Vier 7.4 mm lange zilveren schroeven.

    • Twee 4.7 mm lange zwarte schroeven.

  11. Steek de punt van je spudger in de opening tussen de antennebalk en de scharnier van het scherm. Duw je spudger omlaag en gebruik het scharnier als hefboom om een kant van de antennebalk omhoog te wrikken. Herhaal deze stap aan de andere kant van de antennebalk.
    • Steek de punt van je spudger in de opening tussen de antennebalk en de scharnier van het scherm.

    • Duw je spudger omlaag en gebruik het scharnier als hefboom om een kant van de antennebalk omhoog te wrikken.

    • Herhaal deze stap aan de andere kant van de antennebalk.

  12. Gebruik je vingers om de antennebalk in een rechte beweging omhoog te duwen en deze uit de behuizing te verwijderen. De antennebalk is bevestigd met wat lijm, waardoor het wat kracht zou kunnen kosten om deze los te krijgen. Begeleid de antennebalk met de opening over het antennebord heen.
    • Gebruik je vingers om de antennebalk in een rechte beweging omhoog te duwen en deze uit de behuizing te verwijderen.

    • De antennebalk is bevestigd met wat lijm, waardoor het wat kracht zou kunnen kosten om deze los te krijgen.

    • Begeleid de antennebalk met de opening over het antennebord heen.

    • Wees voorzichtig en zorg dat je geen onnodige druk of spanning zet op de lintkabels van de antennebalk.

    • Verwijder de antennebalk.

  13. Gebruik een T8 Torx-schroevendraaier om de twee 5.0 mm lange schroeven uit beide scharnieren (vier schroeven in totaal) te verwijderen. Ieder scharnier bevat een derde, middelste schroef, welke je voor nu op z'n plek laat zitten.
    • Gebruik een T8 Torx-schroevendraaier om de twee 5.0 mm lange schroeven uit beide scharnieren (vier schroeven in totaal) te verwijderen.

    • Ieder scharnier bevat een derde, middelste schroef, welke je voor nu op z'n plek laat zitten.

  14. Til de bovenste behuizing, terwijl je MacBook nog steeds met het scherm naar beneden ligt, op voorzichtige wijze omhoog om de MacBook zo ver mogelijk te openen. Til de bovenste behuizing, terwijl je MacBook nog steeds met het scherm naar beneden ligt, op voorzichtige wijze omhoog om de MacBook zo ver mogelijk te openen.
    • Til de bovenste behuizing, terwijl je MacBook nog steeds met het scherm naar beneden ligt, op voorzichtige wijze omhoog om de MacBook zo ver mogelijk te openen.

  15. Til de MacBook op en plaats deze op z'n zijkant. Zorg dat de achterkant van het scherm naar je toe wijst.
    • Til de MacBook op en plaats deze op z'n zijkant. Zorg dat de achterkant van het scherm naar je toe wijst.

  16. Gebruik een T8 Torx-schroevendraaier om de twee resterende 5.0 mm lange schroeven, die het scherm bevestigen, te verwijderen. Er zit een schroef in beide scharnieren. Als deze schroeven een maal zijn verwijderd zal het scherm niet langer aan de bovenste behuizing vastzitten. Houd daarom beide helften van de laptop stevig vast.
    • Gebruik een T8 Torx-schroevendraaier om de twee resterende 5.0 mm lange schroeven, die het scherm bevestigen, te verwijderen. Er zit een schroef in beide scharnieren.

    • Als deze schroeven een maal zijn verwijderd zal het scherm niet langer aan de bovenste behuizing vastzitten. Houd daarom beide helften van de laptop stevig vast.

  17. Probeer het scherm op voorzichtige wijze te sluiten totdat deze in een hoek van 90 graden staat. De scharnieren zouden een stukje uit de behuizing los moeten komen als je het scherm verder richting de behuizing beweegt. Houd het scherm in een hoek van 90 graden met de behuizing en trek het scherm vervolgens op voorzichtige wijze weg van de behuizing terwijl je de behuizing vasthoudt. Als het goed is schuiven de scharnieren nu uit de onderkant van de behuizing.
    • Probeer het scherm op voorzichtige wijze te sluiten totdat deze in een hoek van 90 graden staat.

    • De scharnieren zouden een stukje uit de behuizing los moeten komen als je het scherm verder richting de behuizing beweegt.

    • Houd het scherm in een hoek van 90 graden met de behuizing en trek het scherm vervolgens op voorzichtige wijze weg van de behuizing terwijl je de behuizing vasthoudt. Als het goed is schuiven de scharnieren nu uit de onderkant van de behuizing.

    • Verwijder het scherm.

Conclusie

Vergelijk je nieuwe onderdeel met het originele onderdeel om te zien of je nog meer onderdelen mee over moet zetten of om te zien of je beschermfolie moet verwijderen voordat je je nieuwe onderdeel kunt bevestigen.

Breng je e-afval naar een door R2 of e-Stewards geertificeerde recycler.

Ging je reparatie niet zoals gepland? Bezoek dan ons Antwoordenforum voor hulp bij het oplossen van je probleem.

en nl

100%

Begin met vertalen ›

Carsten Frauenheim

Lid sinds: 10-03-20

55.444 Reputatie

Team

iFixit Lid van iFixit

Community

140 Leden

4 Opmerkingen

How to make the True Tone working on the screen from another air?

William Kang - Antwoord

Like iPhones does the display need to be programed to allow true tone to work?

Zuhayr Muse - Antwoord

Just did the replacement! Was a breeze, just be careful not to over tighten any of the screws past a firm twist. Accident broke the head off a 1.5mm screw using a T3 bit. Didn’t affect the plates ability to cover or apply a firm press downwards, but a unfortunate thing nonetheless.

Caleb Stewart - Antwoord

After Replacing the display, the new display is dim and the F2 does not brighten the screen. Any resolution to this issue?

Already reset NVRAM and PRAM.

Beto Beto - Antwoord

Voeg opmerking toe

Weergavestatistieken:

Afgelopen 24 uren: 83

Afgelopen 7 dagen: 599

Afgelopen 30 dagen: 2,324

Altijd: 9,499