Ga door naar hoofdinhoud

Inleiding

Gebruik deze handleiidng om de antennebalk van je MacBook Air uit begin 2020 te verwijderen of te vervangen.

  1. Voordat je deze procedure start, zul je de Auto Boot-functie van je MacBook moeten uitschakelen. Deze functie schakelt je MacBook in zodra je je scherm opent en kan dus ook worden geactiveerd tijdens het demonteerproces. Gebruik deze handleiding om de Auto Boot-functie uit te schakelen.
    • Voordat je deze procedure start, zul je de Auto Boot-functie van je MacBook moeten uitschakelen. Deze functie schakelt je MacBook in zodra je je scherm opent en kan dus ook worden geactiveerd tijdens het demonteerproces. Gebruik deze handleiding om de Auto Boot-functie uit te schakelen.

    • Als je MacBook op Big Sur v11.1 of nieuwer draait, kan het uitschakelen van de Auto Boot-functie mogelijk niet werken. Je kunt het proces vervolgen, maar zorg in dat geval wel dat je de batterij, zodra je deze kunt bereiken, direct loskoppelt.

    • Schakel je MacBook Air volledig uit en koppel alle aangesloten kabels los. Klap het scherm dicht en draai de gehele laptop om en leg deze ondersteboven weer neer.

    • Gebruik een P5-schroevendraaier om de volgende schroeven te verwijderen:

    • Twee 7.9 mm lange schroeven.

    • Twee 7.1 mm lange schroeven.

    • Zes 2.6 mm lange schroeven.

    • Zorg dat je, tijdens deze reparatie, goed bijhoudt welke schroeven waar vandaan komen zodat je zeker weet dat deze weer op de juiste plek terug worden geplaatst. Zo voorkom je schade aan je MacBook.

  2. Wring je vingers tussen het scherm en de onderste behuizing en trek je vingers vervolgens omhoog om de onderste behuizing van de MacBook Air los te trekken. Verwijder de onderste behuizing. Om de onderste behuizing weer te bevestigen:
    • Wring je vingers tussen het scherm en de onderste behuizing en trek je vingers vervolgens omhoog om de onderste behuizing van de MacBook Air los te trekken.

    • Verwijder de onderste behuizing.

    • Om de onderste behuizing weer te bevestigen:

    • Breng je deze op de juiste plek aan en druk je deze stevig omlaag om de behuizing in de twee verborgen klemmen vast te klikken. Als het goed is hoor en voel je de behuizing vastklikken.

  3. Trek de tape die over de batterijaansluiting heen is geplaatst ver genoeg weg om de aansluiting eronder bloot te leggen.
    • Trek de tape die over de batterijaansluiting heen is geplaatst ver genoeg weg om de aansluiting eronder bloot te leggen.

  4. Gebruik een spudger om de batterijaansluiting, parallel aan het logic board, uit het contact op het logic board weg te trekken. Gebruik een spudger om de batterijaansluiting, parallel aan het logic board, uit het contact op het logic board weg te trekken.
    • Gebruik een spudger om de batterijaansluiting, parallel aan het logic board, uit het contact op het logic board weg te trekken.

  5. Gebruik een T4 Torx-schroevendraaier om de 1.4 mm lange schroef, die het schild op de antennebalk bevestigt, te verwijderen. Verwijder het schild op de antennebalk.
    • Gebruik een T4 Torx-schroevendraaier om de 1.4 mm lange schroef, die het schild op de antennebalk bevestigt, te verwijderen.

    • Verwijder het schild op de antennebalk.

  6. Gebruik een pincet om de antennekabel dichtbij de aansluiting vast te pakken. Trek de kabel in een rechte beweging omhoog om los te koppelen. Herhaal deze stappen om de tweede antennekabel los te koppelen.
    • Gebruik een pincet om de antennekabel dichtbij de aansluiting vast te pakken.

    • Trek de kabel in een rechte beweging omhoog om los te koppelen.

    • Herhaal deze stappen om de tweede antennekabel los te koppelen.

  7. Gebruik een T3 Torx-schroevendraaier om de twee 1.5 mm lange schroeven, die het schild op de schermkabelaansluiting bevestigen, te verwijderen. Verwijder het schild op de schermkabelaansluiting.
    • Gebruik een T3 Torx-schroevendraaier om de twee 1.5 mm lange schroeven, die het schild op de schermkabelaansluiting bevestigen, te verwijderen.

    • Verwijder het schild op de schermkabelaansluiting.

  8. Gebruik het platte einde van je spudger om de schermkabelaansluiting in een rechte beweging van het antennebord omhoog te duwen om deze los te koppelen. Om drukaansluitingen als deze weer aan te sluiten, breng je deze op de juiste positie aan en druk je eerst een kant naar beneden om vervolgens de andere kant naar beneden te drukken. Druk de aansluiting nooit vast door in het midden te drukken. Als de aansluiting onjuist is geplaatst, loop je het risico de pinnen te buigen.
    • Gebruik het platte einde van je spudger om de schermkabelaansluiting in een rechte beweging van het antennebord omhoog te duwen om deze los te koppelen.

    • Om drukaansluitingen als deze weer aan te sluiten, breng je deze op de juiste positie aan en druk je eerst een kant naar beneden om vervolgens de andere kant naar beneden te drukken. Druk de aansluiting nooit vast door in het midden te drukken. Als de aansluiting onjuist is geplaatst, loop je het risico de pinnen te buigen.

  9. Gebruik een T5 Torx-schroevendraaier om de zes schroeven, die de antennebalk bevestigen, te verwijderen:
    • Gebruik een T5 Torx-schroevendraaier om de zes schroeven, die de antennebalk bevestigen, te verwijderen:

    • Vier 7.4 mm lange schroeven.

    • Twee 4.5 mm lange schroeven.

  10. Steek de punt van je spudger in de opening tussen de antennebalk en de schermscharnier. Duw het uiteinde van je spudger omlaag en gebruik je spudger zo als een hefboom om een kant van de antennebalk omhoog te wrikken. Herhaal de vorige stap ook voor het omhoogduwen van de andere kant van de antennebalk.
    • Steek de punt van je spudger in de opening tussen de antennebalk en de schermscharnier.

    • Duw het uiteinde van je spudger omlaag en gebruik je spudger zo als een hefboom om een kant van de antennebalk omhoog te wrikken.

    • Herhaal de vorige stap ook voor het omhoogduwen van de andere kant van de antennebalk.

  11. Gebruik je vingers om de antennebalk in een rechte beweging omhoog en van de behuizing weg te duwen. De antennebalk is met wat lichte lijm bevestigd en het kan dus wat kracht vereisen om deze volledig los te krijgen. Begeleid het antennebord door de opening in het midden van de antennebalk.
    • Gebruik je vingers om de antennebalk in een rechte beweging omhoog en van de behuizing weg te duwen.

    • De antennebalk is met wat lichte lijm bevestigd en het kan dus wat kracht vereisen om deze volledig los te krijgen.

    • Begeleid het antennebord door de opening in het midden van de antennebalk.

    • Wees voorzichtig en voorkom dat je de lintkabels van de antennebalk onder onnodige spanning zet.

    • Verwijder de antennebalk.

Conclusie

Vergelijk je nieuwe onderdeel met het originele onderdeel om te zien of je nog meer onderdelen mee over moet zetten of om te zien of je beschermfolie moet verwijderen alvorens je je nieuwe onderdeel kunt plaatsen.

en nl

92%

Begin met vertalen ›

Carsten Frauenheim

Lid sinds: 10-03-20

57.396 Reputatie

Team

iFixit Lid van iFixit

Community

138 Leden

0 Opmerkingen

Voeg opmerking toe

Weergavestatistieken:

Afgelopen 24 uren: 4

Afgelopen 7 dagen: 17

Afgelopen 30 dagen: 73

Altijd: 557