Ga door naar hoofdinhoud

Repareer je spullen

Recht op reparatie

Winkel

Inleiding

Gebruik deze handleiding om het logic board in een MacBook Air 2019 te vervangen.

Let op: de Touch ID-functie zal niet meer werken na het vervangen van het logic board. De originele Touch ID-sensor van de MacBook is in de fabriek exclusief gekoppeld aan de T2 chip op het logic board en zonder Apple's propriëtaire kalibreerproces zal zelfs het overzetten van een ander origineel logic board naar je MacBook Air geen Touch ID-functie herstellen.

Als je het logic board vervangt, moet je dus een reeds gekoppelde Touch ID-sensor installeren om de Touch ID-functie te behouden.

  1. Je zult, voordat je met deze procedure begint, de Auto Boot-functie van je Mac uit moeten schakelen. Auto Boot schakelt zich in als je het scherm van je MacBook opent en kan per ongeluk worden geactiveerd tijdens het demonteren van je laptop. Gebruik deze handleiding of volg de ingekorte instructies hieronder om Auto Boot uit te schakelen.
    • Je zult, voordat je met deze procedure begint, de Auto Boot-functie van je Mac uit moeten schakelen. Auto Boot schakelt zich in als je het scherm van je MacBook opent en kan per ongeluk worden geactiveerd tijdens het demonteren van je laptop. Gebruik deze handleiding of volg de ingekorte instructies hieronder om Auto Boot uit te schakelen.

    • Schakel je MacBook Air uit en haal deze van de oplader voordat je met deze reparatie begint. Sluit het scherm en draai de laptop om zodat deze met de onderkant naar boven wijst.

    • Gebruik P5-schroevendraaier om de volgende schroeven te verwijderen:

    • Twee 7.9 mm lange schroeven

    • Twee 7.1 mm lange schroeven

    • Zes 2.6 mm lange schroeven

  2. Duw je vingers tussen het scherm en de onderste behuizing en trek deze omhoog om de onderste behuizing van de MacBook Air los te maken.
    • Duw je vingers tussen het scherm en de onderste behuizing en trek deze omhoog om de onderste behuizing van de MacBook Air los te maken.

    • Verwijder de onderste behuizing.

  3. Trek de tape die over de batterijaansluiting heen zit ver genoeg los om de batterijaansluiting bloot te leggen.
    • Trek de tape die over de batterijaansluiting heen zit ver genoeg los om de batterijaansluiting bloot te leggen.

  4. Gebruik een spudger om de batterijaansluiting uit het contact op het logic board te schuiven. Zorg dat je de aansluiting parallel aan het logic board uit het contact trekt. Gebruik een spudger om de batterijaansluiting uit het contact op het logic board te schuiven. Zorg dat je de aansluiting parallel aan het logic board uit het contact trekt.
    • Gebruik een spudger om de batterijaansluiting uit het contact op het logic board te schuiven. Zorg dat je de aansluiting parallel aan het logic board uit het contact trekt.

  5. Gebruik een T3 Torx-schroevendraaier om de twee 1.4 mm lange schroeven die de beugel over de trackpadaansluiting bevestigen los te schroeven. Verwijder de beugel over de trackpadaansluiting.
    • Gebruik een T3 Torx-schroevendraaier om de twee 1.4 mm lange schroeven die de beugel over de trackpadaansluiting bevestigen los te schroeven.

    • Verwijder de beugel over de trackpadaansluiting.

  6. Gebruik het platte einde van een spudger om de kabelaansluiting van het trackpad uit het contact omhoog te duwen. Gebruik het platte einde van een spudger om de kabelaansluiting van het trackpad uit het contact omhoog te duwen.
    • Gebruik het platte einde van een spudger om de kabelaansluiting van het trackpad uit het contact omhoog te duwen.

  7. Schuif de punt van een spudger onder de speakerkabel en duw deze in een rechte beweging omhoog om de speaker los te koppelen. Als je de aansluiting los hebt gekoppeld, schuif je het platte einde van je spudger onder de kabel om deze te scheiden van de lijm die het aan het logic board bevestigt. Als je de aansluiting los hebt gekoppeld, schuif je het platte einde van je spudger onder de kabel om deze te scheiden van de lijm die het aan het logic board bevestigt.
    • Schuif de punt van een spudger onder de speakerkabel en duw deze in een rechte beweging omhoog om de speaker los te koppelen.

    • Als je de aansluiting los hebt gekoppeld, schuif je het platte einde van je spudger onder de kabel om deze te scheiden van de lijm die het aan het logic board bevestigt.

  8. Gebruik een T3 Torx-schroevendraaier om de twee 1.3 mm lange schroeven die de beugel over de USB-C poort aansluiting bevestigen los te schroeven. Verwijder de beugel over de USB-C poortaansluiting.
    • Gebruik een T3 Torx-schroevendraaier om de twee 1.3 mm lange schroeven die de beugel over de USB-C poort aansluiting bevestigen los te schroeven.

    • Verwijder de beugel over de USB-C poortaansluiting.

  9. Gebruik het platte einde van een spudger om de kabelaansluiting van de USB-C poort omhoog te duwen en deze uit het contact op het logic board te verwijderen. Gebruik het platte einde van een spudger om de kabelaansluiting van de USB-C poort omhoog te duwen en deze uit het contact op het logic board te verwijderen.
    • Gebruik het platte einde van een spudger om de kabelaansluiting van de USB-C poort omhoog te duwen en deze uit het contact op het logic board te verwijderen.

  10. Gebruik een spudger om de kleine sluitklem op de ZIF-aansluiting van de geluidskaartkabel omhoog te wippen. Schuif de kabel van de geluidskaart uit de ZIF-aansluiting. Schuif de kabel van de geluidskaart uit de ZIF-aansluiting.
    • Gebruik een spudger om de kleine sluitklem op de ZIF-aansluiting van de geluidskaartkabel omhoog te wippen.

    • Schuif de kabel van de geluidskaart uit de ZIF-aansluiting.

  11. Trek de zwarte tape die over de kabelaansluiting van de ventilator heen zit geplakt los.
    • Trek de zwarte tape die over de kabelaansluiting van de ventilator heen zit geplakt los.

  12. Gebruik de punt van je spudger om de sluitklem op de ZIF-aansluiting van de ventilatorkabel omhoog te duwen. Schuif de ZIF-aansluiting van de ventilatorkabel uit het contact. Schuif de ZIF-aansluiting van de ventilatorkabel uit het contact.
    • Gebruik de punt van je spudger om de sluitklem op de ZIF-aansluiting van de ventilatorkabel omhoog te duwen.

    • Schuif de ZIF-aansluiting van de ventilatorkabel uit het contact.

  13. Gebruik een T3 Torx-schroevendraaier om de twee 1.4 mm lange schroeven die de beugel over de antennekabel bevestigen te verwijderen. Verwijder de beugel van de antennekabel.
    • Gebruik een T3 Torx-schroevendraaier om de twee 1.4 mm lange schroeven die de beugel over de antennekabel bevestigen te verwijderen.

    • Verwijder de beugel van de antennekabel.

  14. Steek de punt van een spudger onder een van de antennekabels, zo dicht mogelijk bij de aansluiting. Duw de kabel vervolgens recht omhoog om de kabel los te koppelen. Herhaal dit bij de andere antennekabel. Herhaal dit bij de andere antennekabel.
    • Steek de punt van een spudger onder een van de antennekabels, zo dicht mogelijk bij de aansluiting. Duw de kabel vervolgens recht omhoog om de kabel los te koppelen.

    • Herhaal dit bij de andere antennekabel.

  15. Gebruik een T3 Torx-schroevendraaier om de twee 1.5 mm lange schroeven die de beugel over de schermkabelaansluiting bevestigen te verwijderen. Verwijder de beugel over de schermkabelaansluiting.
    • Gebruik een T3 Torx-schroevendraaier om de twee 1.5 mm lange schroeven die de beugel over de schermkabelaansluiting bevestigen te verwijderen.

    • Verwijder de beugel over de schermkabelaansluiting.

  16. Gebruik het platte einde van een spudger om de schermkabelaansluiting omhoog te duwen. Gebruik het platte einde van een spudger om de schermkabelaansluiting omhoog te duwen.
    • Gebruik het platte einde van een spudger om de schermkabelaansluiting omhoog te duwen.

  17. Gebruik een T4 Torx-schroevendraaier om de volgende schroeven te verwijderen:
    • Gebruik een T4 Torx-schroevendraaier om de volgende schroeven te verwijderen:

    • Eén 5.5 mm lange schroef

    • Drie 2.6 mm lange schroeven

    • Twee 1.9 mm lange schroeven

  18. Verwijder het logic board.
    • Verwijder het logic board.

Conclusie

en nl

100%

Begin met vertalen ›

Adam O'Camb

Lid sinds: 11-04-15

131.040 Reputatie

Team

iFixit Lid van iFixit

Community

133 Leden

Voeg opmerking toe

Weergavestatistieken:

Afgelopen 24 uren: 8

Afgelopen 7 dagen: 76

Afgelopen 30 dagen: 414

Altijd: 4,382