Ga door naar hoofdinhoud

Repareer je spullen

Recht op reparatie

Winkel

Inleiding

Gebruik deze handleiding om de antennebalk van een MacBook Air uit 2019 te vervangen.

  1. Je zult, voordat je met deze procedure begint, de Auto Boot-functie van je Mac uit moeten schakelen. Auto Boot schakelt zich in als je het scherm van je MacBook opent en kan per ongeluk worden geactiveerd tijdens het demonteren van je laptop. Gebruik deze handleiding of volg de ingekorte instructies hieronder om Auto Boot uit te schakelen.
    • Je zult, voordat je met deze procedure begint, de Auto Boot-functie van je Mac uit moeten schakelen. Auto Boot schakelt zich in als je het scherm van je MacBook opent en kan per ongeluk worden geactiveerd tijdens het demonteren van je laptop. Gebruik deze handleiding of volg de ingekorte instructies hieronder om Auto Boot uit te schakelen.

    • Schakel je MacBook Air uit en haal deze van de oplader voordat je met deze reparatie begint. Sluit het scherm en draai de laptop om zodat deze met de onderkant naar boven wijst.

    • Gebruik P5-schroevendraaier om de volgende schroeven te verwijderen:

    • Twee 7.9 mm lange schroeven

    • Twee 7.1 mm lange schroeven

    • Zes 2.6 mm lange schroeven

  2. Duw je vingers tussen het scherm en de onderste behuizing en trek deze omhoog om de onderste behuizing van de MacBook Air los te maken.
    • Duw je vingers tussen het scherm en de onderste behuizing en trek deze omhoog om de onderste behuizing van de MacBook Air los te maken.

    • Verwijder de onderste behuizing.

  3. Trek de tape die over de batterijaansluiting heen zit ver genoeg los om de batterijaansluiting bloot te leggen.
    • Trek de tape die over de batterijaansluiting heen zit ver genoeg los om de batterijaansluiting bloot te leggen.

  4. Gebruik een spudger om de batterijaansluiting uit het contact op het logic board te schuiven. Zorg dat je de aansluiting parallel aan het logic board uit het contact trekt. Gebruik een spudger om de batterijaansluiting uit het contact op het logic board te schuiven. Zorg dat je de aansluiting parallel aan het logic board uit het contact trekt.
    • Gebruik een spudger om de batterijaansluiting uit het contact op het logic board te schuiven. Zorg dat je de aansluiting parallel aan het logic board uit het contact trekt.

  5. Gebruik een T3 Torx-schroevendraaier om de twee 1.4 mm lange schroeven die de beugel over de antennekabel bevestigen te verwijderen. Verwijder de beugel over de antennekabel.
    • Gebruik een T3 Torx-schroevendraaier om de twee 1.4 mm lange schroeven die de beugel over de antennekabel bevestigen te verwijderen.

    • Verwijder de beugel over de antennekabel.

  6. Steek de punt van een spudger onder een van de antennekabels en plaats deze zo dicht mogelijk bij de aansluiting. Duw je spudger vervolgens omhoog om de kabel los te koppelen. Herhaal dit bij de andere antennekabel.
    • Steek de punt van een spudger onder een van de antennekabels en plaats deze zo dicht mogelijk bij de aansluiting.

    • Duw je spudger vervolgens omhoog om de kabel los te koppelen.

    • Herhaal dit bij de andere antennekabel.

  7. Gebruik een T3 Torx-schroevendraaier om de twee 1.5 mm lange schroeven die de beugel over de schermkabelaansluiting bevestigen te verwijderen. Verwijder de beugel over de schermkabelaansluiting.
    • Gebruik een T3 Torx-schroevendraaier om de twee 1.5 mm lange schroeven die de beugel over de schermkabelaansluiting bevestigen te verwijderen.

    • Verwijder de beugel over de schermkabelaansluiting.

  8. Gebruik het platte einde van een spudger om de schermkabelaansluiting omhoog te duwen. Gebruik het platte einde van een spudger om de schermkabelaansluiting omhoog te duwen.
    • Gebruik het platte einde van een spudger om de schermkabelaansluiting omhoog te duwen.

  9. Gebruik een T5 Torx-schroevendraaier om de volgende schroeven te verwijderen:
    • Gebruik een T5 Torx-schroevendraaier om de volgende schroeven te verwijderen:

    • Vier 7.4 mm lange schroeven

    • Twee 4.5 mm lange schroeven

  10. Til de antennebalk in een rechte beweging omhoog en uit de behuizing. Wees voorzichtig dat je de antennekabel hierbij niet breekt op nog vastzittende kabels of aansluitingen. Het kan zijn dat je wat weerstand ontmoet van de klemmen in het midden van de antennebalk, welke de balk aan de behuizing bevestigen. Je kunt hard aan de balk trekken zonder schade te veroorzaken, als je maar zorgt dat je in een rechte beweging omhoog trekt, loodrecht ten opzichte van de behuizing. Verwijder de antennebalk.
    • Til de antennebalk in een rechte beweging omhoog en uit de behuizing. Wees voorzichtig dat je de antennekabel hierbij niet breekt op nog vastzittende kabels of aansluitingen.

    • Het kan zijn dat je wat weerstand ontmoet van de klemmen in het midden van de antennebalk, welke de balk aan de behuizing bevestigen. Je kunt hard aan de balk trekken zonder schade te veroorzaken, als je maar zorgt dat je in een rechte beweging omhoog trekt, loodrecht ten opzichte van de behuizing.

    • Verwijder de antennebalk.

Conclusie

en nl

100%

Begin met vertalen ›

Adam O'Camb

Lid sinds: 11-04-15

130.840 Reputatie

Team

iFixit Lid van iFixit

Community

133 Leden

Voeg opmerking toe

Weergavestatistieken:

Afgelopen 24 uren: 3

Afgelopen 7 dagen: 10

Afgelopen 30 dagen: 63

Altijd: 836