Ga door naar hoofdinhoud

Repareer je spullen

Recht op reparatie

Winkel

Inleiding

Gebruik deze handleiding om de grote, ronde antenneplaat aan de onderkant van de Mac mini te verwijderen of te vervangen. Deze plaat bestrijkt de onderkant van de Mac mini en moet verwijderd worden om andere onderdelen te kunnen vervangen.

  1. Schakel je Mac mini uit en haal deze van de oplader af voordat je met deze procedure begint.
    • Schakel je Mac mini uit en haal deze van de oplader af voordat je met deze procedure begint.

    • Gebruik een openingstool om de onderste cover van de Mac min omhoog te wrikken.

  2. Til de onderste cover omhoog en verwijder deze. Om de cover te herbevestigen:
    • Til de onderste cover omhoog en verwijder deze.

    • Om de cover te herbevestigen:

    • Zorg je dat je deze op de juiste positie aanbrengt, zodat de woorden "Mac mini" te lezen zijn als de poorten naar je toewijzen.

    • Druk je de cover naar beden totdat je voelt dat de drie verborgen klemmen vast klikken.

  3. Verwijder de zes TR6 Torx-veiligheidsschroeven die de antenneplaat bevestigen, met de volgende lengtes:
    • Verwijder de zes TR6 Torx-veiligheidsschroeven die de antenneplaat bevestigen, met de volgende lengtes:

    • Drie 4.1 mm lange schouderschroeven

    • Drie 1.8 mm lange schroeven

    • Zorg dat je, tijdens deze reparatie, goed bijhoudt welke schroeven waar vandaan komen zodat je zeker weet dat je de schroeven op de juiste plek weer installeert en zo voorkomt dat je je Mac beschadigt.

  4. Verwijder de antenneplaat nog niet volledig; deze is namelijk nog steeds verbonden aan de Mac mini door middel van een antennekabel. Nu de poorten van de Mac mini naar je toe wijzen, til je de antenneplaat voorzichtig omhoog en schuif je deze ongeveer 2.5 cm (een inch) naar rechts.
    • Verwijder de antenneplaat nog niet volledig; deze is namelijk nog steeds verbonden aan de Mac mini door middel van een antennekabel.

    • Nu de poorten van de Mac mini naar je toe wijzen, til je de antenneplaat voorzichtig omhoog en schuif je deze ongeveer 2.5 cm (een inch) naar rechts.

  5. Gebruik een T6 Torx-schroevendraaier om de enkele 2.8 mm lange schroef, die de antennekabel aan het logic board van de Mac mini bevestigt, te verwijderen. Gebruik een T6 Torx-schroevendraaier om de enkele 2.8 mm lange schroef, die de antennekabel aan het logic board van de Mac mini bevestigt, te verwijderen.
    • Gebruik een T6 Torx-schroevendraaier om de enkele 2.8 mm lange schroef, die de antennekabel aan het logic board van de Mac mini bevestigt, te verwijderen.

  6. De antennekabelaansluiting en het bijbehorende contact zijn beide erg fragiel. Gebruik de punt van je spudger of een klein pincet om de antennekabelaansluiting op voorzichtige wijze uit het contact op het logic board omhoog te duwen. Om de kabel weer aan te sluiten, gebruik je een pincet om deze op de juiste positie boven het contact op het logic board aan te brengen. Vervolgens druk je deze recht naar beneden totdat je deze vast hoort klikken.
    • De antennekabelaansluiting en het bijbehorende contact zijn beide erg fragiel.

    • Gebruik de punt van je spudger of een klein pincet om de antennekabelaansluiting op voorzichtige wijze uit het contact op het logic board omhoog te duwen.

    • Om de kabel weer aan te sluiten, gebruik je een pincet om deze op de juiste positie boven het contact op het logic board aan te brengen. Vervolgens druk je deze recht naar beneden totdat je deze vast hoort klikken.

    • Als je meer speling van de kabel nodig hebt, kun je de kabel tijdelijk uit de klemmen op de antenneplaat halen.

  7. Verwijder de antenneplaat uit de Mac mini.
    • Verwijder de antenneplaat uit de Mac mini.

Conclusie

Vergelijk je nieuwe vervangende onderdeel met het originele onderdeel—het kan nodig zijn dat je onderdelen uit je oude toestel over moet zetten naar je nieuwe onderdeel of dat je de folie van je nieuwe onderdeel moet verwijderen voordat je deze installeert.

Ging je reparatie niet zoals gepland? Stel dan je vraag op ons antwoordenforum voor hulp bij het oplossen van je probleem.

100%

Begin met vertalen ›

Jeff Suovanen

Lid sinds: 06-08-13

318.440 Reputatie

Team

iFixit Lid van iFixit

Community

132 Leden

Wow, I have no problem doing this, but I walked my parents through a RAM upgrade on their 2014 Mac Mini when all you to do is remove the bottom cover and pull the modules out. I’ve already told them to skip this model. Great guide, I have the board in front of me and waiting for Amazon to deliver the new RAM today. Thanks!

willg - Antwoord

“a RAM upgrade on their 2014 Mac Mini” should be “a RAM upgrade on their 2012 Mac Mini”

willg -

What’s the antenna cable for? My WiFi works without connecting it

Achyuta A - Antwoord

Me too.It just works without plate. Not sure whether it’s assistant antenna for further and reliable signal… or just fake parts to check whether users tried to tear down and give Apple chance to reject customer service…you know it’s quite fragile part.

Joon -

Broke the female connector in the process of replacing the ram. It detached from the board. It's there a way to fix it? Wifi signal is still working but not as strong. Everything else working. Thanks

Ignacio Sala - Antwoord

Voeg opmerking toe

Weergavestatistieken:

Afgelopen 24 uren: 8

Afgelopen 7 dagen: 49

Afgelopen 30 dagen: 197

Altijd: 3,889