Ga door naar hoofdinhoud

Inleiding

Gebruik deze handleiding om de batterij van een Logitech K750 Solar draadloos toetsenbord op veilige wijze te verwijderen en te vervangen.

Let op: De K750 Solar vereist een oplaadbare ML2032 knoopcelbatterij ter vervanging. Hoewel het dezelfde afmetingen en vorm heeft als de meer voorkomende CR2032, zijn de CR2032's niet oplaadbaar.

Onderdelen

  1. Schakel je toetsenbord, voordat je begint, uit door de aan-/uitknop op OFF te zetten.
    • Schakel je toetsenbord, voordat je begint, uit door de aan-/uitknop op OFF te zetten.

  2. Draai het gehele toetsenbord om en zorg dat de toetsen omlaag wijzen. Draai het gehele toetsenbord om en zorg dat de toetsen omlaag wijzen.
    • Draai het gehele toetsenbord om en zorg dat de toetsen omlaag wijzen.

  3. De oplaadbare ML2032 knoopcelbatterij bevindt zich in een houder aan de achterkant van het toetsenbord. Steek het platte einde van je spudger in de opening tussen de batterijhouden en de bovenkant van het toetsenbord. Wrik je spudger omlaag, richting de bovenkant van het toetsenbord, om te houder uit de ruimte in het toetsenbord te wrikken.
    • De oplaadbare ML2032 knoopcelbatterij bevindt zich in een houder aan de achterkant van het toetsenbord.

    • Steek het platte einde van je spudger in de opening tussen de batterijhouden en de bovenkant van het toetsenbord.

    • Wrik je spudger omlaag, richting de bovenkant van het toetsenbord, om te houder uit de ruimte in het toetsenbord te wrikken.

  4. Gebruik het platte einde van je spudger om de batterijhouder uit en van het toetsenbord weg te duwen. De houder wordt in het toetsenbord gehouden door kleine "oortjes" en het kan dus aardig wat kracht kosten om de houder te verwijderen. Verwijder de batterijhouder.
    • Gebruik het platte einde van je spudger om de batterijhouder uit en van het toetsenbord weg te duwen.

    • De houder wordt in het toetsenbord gehouden door kleine "oortjes" en het kan dus aardig wat kracht kosten om de houder te verwijderen.

    • Verwijder de batterijhouder.

    • Zorg dat je de batterijhouder, bij het weer in elkaar zetten van het toestel, stevig in de opening in het toetsenbord duwt totdat deze weer op z'n plek klikt.

  5. Duw de batterij uit de batterijhouder. Let op de positie van de batterij—deze kan er slechts op een enkele manier in worden geplaatst. Plaats de batterij met de tekst en het +-tekentje naar beneden wijzend. Gebruik enkel oplaadbare ML2032 knoopcelbatterijen ter vervanging. Hoewel deze dezelfde vorm en afmetingen hebben als de meer voorkomende CR2032 zijn de CR2032's niet oplaadbaar.
    • Duw de batterij uit de batterijhouder.

    • Let op de positie van de batterij—deze kan er slechts op een enkele manier in worden geplaatst. Plaats de batterij met de tekst en het +-tekentje naar beneden wijzend.

    • Gebruik enkel oplaadbare ML2032 knoopcelbatterijen ter vervanging. Hoewel deze dezelfde vorm en afmetingen hebben als de meer voorkomende CR2032 zijn de CR2032's niet oplaadbaar.

Conclusie

Volg bovenstaande instructies in omgekeerde volgorde om je toestel weer in elkaar te zetten.

Breng je e-afval naar een door R2 of e-Stewards gecertificeerd recycle-station.

Ging je reparatie niet zoals gepland? Bezoek dan ons Antwoordenforum voor hulp bij het oplossen van je probleem.

en nl

100%

Begin met vertalen ›

Carsten Frauenheim

Lid sinds: 10-03-20

55.381 Reputatie

Team

iFixit Lid van iFixit

Community

141 Leden

89 Opmerkingen

Thank you. Worked perfectly. Gained trust in this site. Lost respect for Logitech.

henry - Antwoord

My sentiments, exactly!

Melinda Mcvay -

There a better way to open it

put the knife or better a screwdriver on the other side (keys upside); worked for me without damage the keyboard :D

yannick NR - Antwoord

Thank You! That did work much better!

Matt Anderson -

Here is an even better method.

You can also totally prevent damage by finding a laminated biz card and cutting it into 2 one inch strips and inserting both of them into the slot on the top side (solar side) of the battery compartment.

Then get your tool ( I like small pointed scissors) and pry it out between the cards.

Very easy!

David Powers -

Voeg opmerking toe

Weergavestatistieken:

Afgelopen 24 uren: 49

Afgelopen 7 dagen: 362

Afgelopen 30 dagen: 1,536

Altijd: 202,709