Ga door naar hoofdinhoud

Inleiding

Als je Huawei P9 Plus niet in staat is geladen te blijven, kun je deze handleiding gebruiken om je versleten batterij te vervangen.

Zorg dat je de batterij van je telefoon, voor je eigen veiligheid, tot onder de 25% ontlaadt voordat je met deze procedure begint. De batterij kan in brand vliegen en/of exploderen als deze per ongeluk wordt doorboord of anderszins wordt beschadigd. Je verkleint het risico op een ongeluk echter als je je batterij ontlaadt.

  1. Schakel eerst je telefoon uit. Verwijder de SD- en SIM-kaarthouder.
    • Schakel eerst je telefoon uit.

    • Verwijder de SD- en SIM-kaarthouder.

  2. Verwijder de twee P2 Pentalobe schroeven aan beide kanten van de USB-C poort.
    • Verwijder de twee P2 Pentalobe schroeven aan beide kanten van de USB-C poort.

  3. Gebruik een iSclack of een zuignap om het scherm van de achterste behuizing te scheiden. Scheid beide onderdelen nog niet volledig aangezien ze nog steeds met elkaar verbonden zijn door middel van de vingerafdruksensorkabel.
    • Gebruik een iSclack of een zuignap om het scherm van de achterste behuizing te scheiden.

    • Scheid beide onderdelen nog niet volledig aangezien ze nog steeds met elkaar verbonden zijn door middel van de vingerafdruksensorkabel.

  4. Na het scheiden van de achterste behuizing kantel je de andere helft van de telefoon open om de flexaansluitingen te kunnen bereiken. Koppel de flexaansluiting van de vingerafdruksensor en de knoppen aan de zijkant los met je spudger. Verwijder de achterste behuizing.
    • Na het scheiden van de achterste behuizing kantel je de andere helft van de telefoon open om de flexaansluitingen te kunnen bereiken.

    • Koppel de flexaansluiting van de vingerafdruksensor en de knoppen aan de zijkant los met je spudger.

    • Verwijder de achterste behuizing.

  5. Verwijder de sticker die bovenop de linkerschroef boven de batterij is geplakt. Verwijder de drie Phillips #00 schroeven die de metalen plaatjes op hun plek houden.
    • Verwijder de sticker die bovenop de linkerschroef boven de batterij is geplakt.

    • Verwijder de drie Phillips #00 schroeven die de metalen plaatjes op hun plek houden.

  6. Beide metalen plaatjes bevatten kleine haakjes. Gebruik een pincet om deze los te maken en de plaatjes uit de scharnieren te halen door ze voorzichtig naar boven te bewegen. Beide metalen plaatjes bevatten kleine haakjes. Gebruik een pincet om deze los te maken en de plaatjes uit de scharnieren te halen door ze voorzichtig naar boven te bewegen.
    • Beide metalen plaatjes bevatten kleine haakjes. Gebruik een pincet om deze los te maken en de plaatjes uit de scharnieren te halen door ze voorzichtig naar boven te bewegen.

  7. Gebruik een spudger om de flexkabel van het scherm los te koppelen. Koppel de flexkabel van het moederbord en de batterij vervolgens ook los. Koppel de flexkabel van het moederbord en de batterij vervolgens ook los.
    • Gebruik een spudger om de flexkabel van het scherm los te koppelen.

    • Koppel de flexkabel van het moederbord en de batterij vervolgens ook los.

  8. De kleefstrips aan de bovenkant van de batterij scheuren minder makkelijk als je ze in een rechte lijn en horizontaal probeert weg te trekken in plaats van naar boven of in een andere richting. Gebruik een pincet om de zwarte lip voldoende uit te vouwen zodat je deze met je vingers vast kunt pakken.
    • De kleefstrips aan de bovenkant van de batterij scheuren minder makkelijk als je ze in een rechte lijn en horizontaal probeert weg te trekken in plaats van naar boven of in een andere richting.

    • Gebruik een pincet om de zwarte lip voldoende uit te vouwen zodat je deze met je vingers vast kunt pakken.

    • Trek de eerste kleefstrip rustig en met een constante kracht weg.

    • Probeer de treklip zo stevig mogelijk vast te houden. Als je je grip verliest, vergroot je de kans dat de treklip gaat scheuren of niet goed werkt.

  9. Maak het einde van de andere kleefstrip los door deze met een pincet los te trekken. Gebruik, indien nodig, een iOpener om de lijm te verzwakken. Maak het einde van de andere kleefstrip los door deze met een pincet los te trekken. Gebruik, indien nodig, een iOpener om de lijm te verzwakken.
    • Maak het einde van de andere kleefstrip los door deze met een pincet los te trekken. Gebruik, indien nodig, een iOpener om de lijm te verzwakken.

  10. Gebruik je spudger om deze onder de batterij te schuiven. Als je de kleefstrips met succes onder de batterij uit hebt weten te krijgen, kun je de batterij er met gemak uithalen. Als dat niet het geval is, kun je je iOpener nog eens gebruiken om de lijmresten te verzachten. Er bevinden zich geen andere kabels onder de batterij die je zou kunnen beschadigen. Verwijder de batterij.
    • Gebruik je spudger om deze onder de batterij te schuiven.

    • Als je de kleefstrips met succes onder de batterij uit hebt weten te krijgen, kun je de batterij er met gemak uithalen. Als dat niet het geval is, kun je je iOpener nog eens gebruiken om de lijmresten te verzachten. Er bevinden zich geen andere kabels onder de batterij die je zou kunnen beschadigen.

    • Verwijder de batterij.

    • Vervang de oude kleefstrips, bij het weer in elkaar zetten van je toestel, met kleefstrips met treklipjes, dubbelzijdige tape of vooraf op maat gesnseden kleefstrips.

Conclusie

Om je toestel weer in elkaar te zetten, volg je deze instructies in omgekeerde volgorde. Breng nieuwe kleefstrips aan waar nodig.

en nl

100%

Begin met vertalen ›

Dominik Schnabelrauch

Lid sinds: 23-11-16

102.445 Reputatie

Team

iFixit Lid van iFixit

Community

138 Leden

Één commentaar

Great tutorial, thanks alot!

Lior Nissim - Antwoord

Voeg opmerking toe

Weergavestatistieken:

Afgelopen 24 uren: 8

Afgelopen 7 dagen: 35

Afgelopen 30 dagen: 128

Altijd: 15,253