Ga door naar hoofdinhoud

Inleiding

Gebruik deze handleiding om de sensoropstelling in de HTC Vive te verwijderen en te vervangen.

Je zult een dunne, extra lange schroevendraaier nodig hebben om sommige schroeven in deze handleiding te kunnen verwijderen.

  1. Zorg dat je je headset uitschakelt en alle kabels aan de buitenkant loskoppelt voordat je met deze procedure begint. Plaats een vinger aan de bovenkant van de cover die op het compartiment zit en schuif deze richting de voorkant van de Vive totdat deze van de headset los komt. Til de cover omhoog en zorg dat deze om de kabels heen schuift om deze van de headset te verwijderen.
    • Zorg dat je je headset uitschakelt en alle kabels aan de buitenkant loskoppelt voordat je met deze procedure begint.

    • Plaats een vinger aan de bovenkant van de cover die op het compartiment zit en schuif deze richting de voorkant van de Vive totdat deze van de headset los komt.

    • Til de cover omhoog en zorg dat deze om de kabels heen schuift om deze van de headset te verwijderen.

  2. Til de HDMI-kabel in een rechte beweging omhoog om deze van de headset los te koppelen. Til de HDMI-kabel in een rechte beweging omhoog om deze van de headset los te koppelen.
    • Til de HDMI-kabel in een rechte beweging omhoog om deze van de headset los te koppelen.

  3. Herhaal het proces waarbij je de kabels omhoog tilt en loskoppelt bij de overgebleven USB-, stroom- en audiokabels. Herhaal het proces waarbij je de kabels omhoog tilt en loskoppelt bij de overgebleven USB-, stroom- en audiokabels. Herhaal het proces waarbij je de kabels omhoog tilt en loskoppelt bij de overgebleven USB-, stroom- en audiokabels.
    • Herhaal het proces waarbij je de kabels omhoog tilt en loskoppelt bij de overgebleven USB-, stroom- en audiokabels.

  4. Zorg dat je je Vive uitschakelt en alle kabel loskoppelt voordat je met deze procedure begint. Gebruik een T5 Torx-schroevendraaier om de twee 12 mm lange schroeven, die de bevestigingsbeugels van de hoofdband bevestigen, aan beide zijden van de headset los te schroeven.
    • Zorg dat je je Vive uitschakelt en alle kabel loskoppelt voordat je met deze procedure begint.

    • Gebruik een T5 Torx-schroevendraaier om de twee 12 mm lange schroeven, die de bevestigingsbeugels van de hoofdband bevestigen, aan beide zijden van de headset los te schroeven.

    • De bevestigingsbeugels kunnen eraf vallen als de schroeven verwijderd worden, dus wees voorzichtig en zorg dat je geen onderdelen verliest.

  5. Verwijder beide bevestigingsbeugels van de hoofdband van de headset. Verwijder beide bevestigingsbeugels van de hoofdband van de headset. Verwijder beide bevestigingsbeugels van de hoofdband van de headset.
    • Verwijder beide bevestigingsbeugels van de hoofdband van de headset.

  6. Schuif het gezichtskussen in een rechte beweging van de headset weg om deze te verwijderen. Schuif het gezichtskussen in een rechte beweging van de headset weg om deze te verwijderen.
    • Schuif het gezichtskussen in een rechte beweging van de headset weg om deze te verwijderen.

  7. Gebruik een pincet om de kleine stickers die over de vier schroeven in de buitenste behuizing heen geplaatst zijn te verwijderen. Gebruik een T5 Torx-schroevendraaier om de vier 3.4 mm lange schroeven die de buitenste behuizing bevestigen te verwijderen. Gebruik een T5 Torx-schroevendraaier om de vier 3.4 mm lange schroeven die de buitenste behuizing bevestigen te verwijderen.
    • Gebruik een pincet om de kleine stickers die over de vier schroeven in de buitenste behuizing heen geplaatst zijn te verwijderen.

    • Gebruik een T5 Torx-schroevendraaier om de vier 3.4 mm lange schroeven die de buitenste behuizing bevestigen te verwijderen.

  8. Pak de bovenkant van de rechterzijde van de buitenste behuizing vast. Plaats je vingers achter de cover en in de buurt van de naad in het midden. Trek de rechterhelft vervolgens naar rechts en naar boven, weg van de headset, om deze helft uit de klemmen die het aan de behuizing bevestigen los te maken. Pak de bovenkant van de rechterzijde van de buitenste behuizing vast. Plaats je vingers achter de cover en in de buurt van de naad in het midden. Trek de rechterhelft vervolgens naar rechts en naar boven, weg van de headset, om deze helft uit de klemmen die het aan de behuizing bevestigen los te maken. Pak de bovenkant van de rechterzijde van de buitenste behuizing vast. Plaats je vingers achter de cover en in de buurt van de naad in het midden. Trek de rechterhelft vervolgens naar rechts en naar boven, weg van de headset, om deze helft uit de klemmen die het aan de behuizing bevestigen los te maken.
    • Pak de bovenkant van de rechterzijde van de buitenste behuizing vast. Plaats je vingers achter de cover en in de buurt van de naad in het midden. Trek de rechterhelft vervolgens naar rechts en naar boven, weg van de headset, om deze helft uit de klemmen die het aan de behuizing bevestigen los te maken.

  9. Pak de rechterhelft van de buitenste behuizing en trek deze naar rechts en naar de voorkant van de headset. Draai dit deel, terwijl je trekt, lichtjes om totdat je de klemmen aan de voorkant van de cover los voelt komen. Pak de rechterhelft van de buitenste behuizing en trek deze naar rechts en naar de voorkant van de headset. Draai dit deel, terwijl je trekt, lichtjes om totdat je de klemmen aan de voorkant van de cover los voelt komen.
    • Pak de rechterhelft van de buitenste behuizing en trek deze naar rechts en naar de voorkant van de headset. Draai dit deel, terwijl je trekt, lichtjes om totdat je de klemmen aan de voorkant van de cover los voelt komen.

  10. Schuif de rechterhelft van de buitenste behuizing naar rechts en van de headset af. Schuif de rechterhelft van de buitenste behuizing naar rechts en van de headset af.
    • Schuif de rechterhelft van de buitenste behuizing naar rechts en van de headset af.

  11. Herhaal de vorige drie stappen om ook de linkerkant van de buitenste behuizing los te maken en te verwijderen. Herhaal de vorige drie stappen om ook de linkerkant van de buitenste behuizing los te maken en te verwijderen.
    • Herhaal de vorige drie stappen om ook de linkerkant van de buitenste behuizing los te maken en te verwijderen.

  12. Gebruik een pincet om de doorzichtige tape over alle vier de kabelaansluitingen van de sensoropstelling te verwijderen. Gebruik een pincet om de doorzichtige tape over alle vier de kabelaansluitingen van de sensoropstelling te verwijderen. Gebruik een pincet om de doorzichtige tape over alle vier de kabelaansluitingen van de sensoropstelling te verwijderen.
    • Gebruik een pincet om de doorzichtige tape over alle vier de kabelaansluitingen van de sensoropstelling te verwijderen.

  13. Gebruik de punt van je spudger om de kleine sluitarm op een van de ZIF-aansluitingen van de sensoropstelling omhoog te klappen. Schuif de kabel in een rechte beweging uit het contact op het moederbord. Schuif de kabel in een rechte beweging uit het contact op het moederbord.
    • Gebruik de punt van je spudger om de kleine sluitarm op een van de ZIF-aansluitingen van de sensoropstelling omhoog te klappen.

    • Schuif de kabel in een rechte beweging uit het contact op het moederbord.

  14. Herhaal de vorige stap om de kabels van de overige drie kabels van de sensoropstelling los te koppelen. Herhaal de vorige stap om de kabels van de overige drie kabels van de sensoropstelling los te koppelen. Herhaal de vorige stap om de kabels van de overige drie kabels van de sensoropstelling los te koppelen.
    • Herhaal de vorige stap om de kabels van de overige drie kabels van de sensoropstelling los te koppelen.

  15. Gebruik een pincet of een spudger om de cover op de camerakabel omhoog te duwen en te verwijderen. Gebruik een pincet of een spudger om de cover op de camerakabel omhoog te duwen en te verwijderen.
    • Gebruik een pincet of een spudger om de cover op de camerakabel omhoog te duwen en te verwijderen.

  16. Gebruik het platte einde van je spudger om de kabelaansluiting van de camera in een rechte beweging uit het contact op het moederbord omhoog te duwen. Gebruik het platte einde van je spudger om de kabelaansluiting van de camera in een rechte beweging uit het contact op het moederbord omhoog te duwen.
    • Gebruik het platte einde van je spudger om de kabelaansluiting van de camera in een rechte beweging uit het contact op het moederbord omhoog te duwen.

  17. Gebruik een PH000-schroevendraaier om de vijf 3.9 mm lange schroeven, die de sensoropstelling bevestigen, te verwijderen.
    • Gebruik een PH000-schroevendraaier om de vijf 3.9 mm lange schroeven, die de sensoropstelling bevestigen, te verwijderen.

  18. Gebruik een PH000-schroevendraaier om de vier 3.9 mm lange schroeven, die de sensoropstelling bevestigen, te verwijderen.
    • Gebruik een PH000-schroevendraaier om de vier 3.9 mm lange schroeven, die de sensoropstelling bevestigen, te verwijderen.

  19. Gebruik een PH000-schroevendraaier om de vier 3.9 mm lange schroeven, die de sensoropstelling bevestigen, te verwijderen. Je zult een dunne, extra lange schroevendraaier nodig hebben om deze schroeven te kunnen bereiken.

    • Je zult een dunne, extra lange schroevendraaier nodig hebben om deze schroeven te kunnen bereiken.

  20. Til de sensoropstelling van de headset weg en om deze in z'n geheel te verwijderen. Til de sensoropstelling van de headset weg en om deze in z'n geheel te verwijderen.
    • Til de sensoropstelling van de headset weg en om deze in z'n geheel te verwijderen.

Conclusie

Vergelijk je nieuwe onderdeel met het originele onderdeel om te zien of er nog extra onderdelen mee overgezet moeten worden of om te zien of je beschermfolie moet verwijderen voordat je je nieuwe onderdeel kunt plaatsen.

Ging je reparatie niet zoals gepland? Stel je vraag dan op ons Antwoordenforum voor hulp bij het oplossen van je probleem.

Één andere persoon heeft deze handleiding voltooid.

en nl

100%

Begin met vertalen ›

Adam O'Camb

Lid sinds: 11-04-15

160.671 Reputatie

Team

iFixit Lid van iFixit

Community

142 Leden

0 Opmerkingen

Voeg opmerking toe

Weergavestatistieken:

Afgelopen 24 uren: 0

Afgelopen 7 dagen: 10

Afgelopen 30 dagen: 53

Altijd: 1,958