Ga door naar hoofdinhoud

Inleiding

Gebruik deze handleiding om een gebarsten of kapot scherm van je Fitbit Ionic te vervangen.

Als het scherm gebogen is, raden we je sterk aan om deze te vervangen, zodat je zeker weet dat het nieuwe scherm goed zal passen en niet nog eens kapot gaat vanwege de oneven druk die op het scherm komt te staan.

Je zult vervangende kleefstrips nodig hebben om sommige onderdelen weer in het toestel te bevestigen als je deze weer in elkaar zet.

  1. Zorg dat je je Fitbit Ionic, voordat je begint met deze procedure, van de oplader haalt en uitschakelt. Haal de horlogeband weg of laat deze zitten om ervoor te zorgen dat je zo veel mogelijk controle over het horloge hebt.
    • Zorg dat je je Fitbit Ionic, voordat je begint met deze procedure, van de oplader haalt en uitschakelt.

    • Haal de horlogeband weg of laat deze zitten om ervoor te zorgen dat je zo veel mogelijk controle over het horloge hebt.

  2. Verwarm een iOpener en leg deze gedurende minstens twee minuten op het scherm om de lijm eronder te verzachten.
    • Verwarm een iOpener en leg deze gedurende minstens twee minuten op het scherm om de lijm eronder te verzachten.

    • De lijm van de Fitbit Ionic is erg sterk. Het kan nodig zijn om de iOpener meerdere malen te verwarmen en op het scherm te leggen totdat de lijm eronder zacht genoeg is om het scherm te kunnen verwijderen.

  3. Steek een reparatiemesje met een plat mes in de kleine opening tussen de behuizing van het horloge en het scherm. Snijd de lijm aan de bovenkant van de Fitbit Ionic door. Snijd de lijm aan de bovenkant van de Fitbit Ionic door.
    • Steek een reparatiemesje met een plat mes in de kleine opening tussen de behuizing van het horloge en het scherm.

    • Snijd de lijm aan de bovenkant van de Fitbit Ionic door.

  4. Gebruik een reparatiemesje met een plat mes om de bovenkant van het scherm omhoog te wrikken en zo een kleine opening te creëren. Gebruik een reparatiemesje met een plat mes om de bovenkant van het scherm omhoog te wrikken en zo een kleine opening te creëren.
    • Gebruik een reparatiemesje met een plat mes om de bovenkant van het scherm omhoog te wrikken en zo een kleine opening te creëren.

  5. Steek twee openingsplectrums onder de linker en rechter bovenhoeken van het toestel. Laat je openingsplectrums op hun plek zitten om te voorkomen dat de lijm zich opnieuw aan het toestel gaat hechten. Verwijder het mesje.
    • Steek twee openingsplectrums onder de linker en rechter bovenhoeken van het toestel.

    • Laat je openingsplectrums op hun plek zitten om te voorkomen dat de lijm zich opnieuw aan het toestel gaat hechten.

    • Verwijder het mesje.

  6. Steek een derde openingsplectrum onder de rechter bovenhoek en schuif deze langs de rechterkant van het scherm naar beneden. Laat je openingsplectrum in de rechter onderhoek zitten om te voorkomen dat de lijm zich opnieuw gaat hechten.
    • Steek een derde openingsplectrum onder de rechter bovenhoek en schuif deze langs de rechterkant van het scherm naar beneden.

    • Laat je openingsplectrum in de rechter onderhoek zitten om te voorkomen dat de lijm zich opnieuw gaat hechten.

    • Als het doorsnijden van de lijm te moeilijk wordt, verwarm je je iOpener nog een keer en leg je deze nog eens op het scherm.

  7. Steek een vierde openingsplectrum onder de linker bovenhoek en schuif deze langs de linkerkant van het scherm naar beneden. Laat je plectrum in de linker onderhoek zitten om te voorkomen dat de lijm zich opnieuw aan het toestel gaat hechten.
    • Steek een vierde openingsplectrum onder de linker bovenhoek en schuif deze langs de linkerkant van het scherm naar beneden.

    • Laat je plectrum in de linker onderhoek zitten om te voorkomen dat de lijm zich opnieuw aan het toestel gaat hechten.

    • Verwijder de schermmodule nog niet volledig—deze is namelijk nog steeds met het moederbord verbonden.

  8. Vouw de schermmodule op voorzichtige wijze richting de onderkant. Vouw de schermmodule op voorzichtige wijze richting de onderkant.
    • Vouw de schermmodule op voorzichtige wijze richting de onderkant.

  9. Gebruik het platte einde van je spudger om de mild vastgelijmde NFC-antenne omhoog te duwen en los te maken. Vouw de NFC-antenne op voorzichtige wijze richting de onderkant van het horloge.
    • Gebruik het platte einde van je spudger om de mild vastgelijmde NFC-antenne omhoog te duwen en los te maken.

    • Vouw de NFC-antenne op voorzichtige wijze richting de onderkant van het horloge.

  10. Vouw de schermmodule op voorzichtige wijze op de bovenkant van het horloge. Zorg dat je de kabels niet te ver trekt of buigt, aangezien deze nog steeds met het moederbord verbonden zijn.
    • Vouw de schermmodule op voorzichtige wijze op de bovenkant van het horloge.

    • Zorg dat je de kabels niet te ver trekt of buigt, aangezien deze nog steeds met het moederbord verbonden zijn.

  11. Verwijder de T2 Torx-schroeven (3.65 mm lengte) in de linker onderhoek.
    • Verwijder de T2 Torx-schroeven (3.65 mm lengte) in de linker onderhoek.

  12. Gebruik een pincet om het metalen schild over de flexkabel van de batterij te verwijderen. Gebruik een pincet om het metalen schild over de flexkabel van de batterij te verwijderen.
    • Gebruik een pincet om het metalen schild over de flexkabel van de batterij te verwijderen.

  13. Gebruik een spudger om de flexkabel van de batterij omhoog te duwen en los te koppelen. Gebruik een spudger om de flexkabel van de batterij omhoog te duwen en los te koppelen.
    • Gebruik een spudger om de flexkabel van de batterij omhoog te duwen en los te koppelen.

  14. Vouw de schermmodule terug naar de originele positie. Vouw de schermmodule terug naar de originele positie.
    • Vouw de schermmodule terug naar de originele positie.

  15. Verwijder de twee T2 Torx-schroeven (3.65 mm lang) aan de bovenkant van het horloge.
    • Verwijder de twee T2 Torx-schroeven (3.65 mm lang) aan de bovenkant van het horloge.

  16. Gebruik een pincet om de metalen cover te verwijderen. Gebruik een pincet om de metalen cover te verwijderen.
    • Gebruik een pincet om de metalen cover te verwijderen.

  17. Gebruik een spudger om de NFC-antenne omhoog te duwen en los te koppelen. Verwijder de NFC-antenne.
    • Gebruik een spudger om de NFC-antenne omhoog te duwen en los te koppelen.

    • Verwijder de NFC-antenne.

  18. Gebruik een spudger om de twee schermkabels van het moederbord omhoog te duwen en los te koppelen. Gebruik een spudger om de twee schermkabels van het moederbord omhoog te duwen en los te koppelen. Gebruik een spudger om de twee schermkabels van het moederbord omhoog te duwen en los te koppelen.
    • Gebruik een spudger om de twee schermkabels van het moederbord omhoog te duwen en los te koppelen.

  19. Verwijder de schermmodule.
    • Verwijder de schermmodule.

    • Zet je Fitbit Ionic, indien mogelijk, aan en test je reparaties voordat je de nieuwe kleefstrips installeert en je je toestel definitief sluit.

Conclusie

Om je toestel weer in elkaar te zetten, volg je deze instructies in omgekeerde volgorde. Breng nieuwe kleefstrips aan waar nodig nadat je deze gebieden met wat hooggeconcentreerde isopropyl alcohol (>90%) hebt schoongemaakt.

Vergelijk het vervangende onderdeel met je originele onderdeel—het kan nodig zijn om wat oude onderdeel naar je nieuwe onderdeel over te zetten of om de folie van je nieuwe onderdeel te verwijderen voordat je deze kunt installeren.

Één andere persoon heeft deze handleiding voltooid.

en nl

93%

Begin met vertalen ›

Adriana Zwink

Lid sinds: 18-12-19

14.578 Reputatie

Team

iFixit Lid van iFixit

Community

136 Leden

It says in the description that you need replacement adhesive when reassembling, but what adhesive do you mean? Adhesive strips, adhesive glue? In all my searching nobody seems to have a good answer. The best thing I could find was b-7000 glue on amazon, but some people say it is water proof some say it Isn’t waterproof, so I’m not sure what to do. Any advice/feedback would be much appreciated!

JJB - Antwoord

Hi JJB, it’s very difficult to seal your watch waterproof after a repair but I can recommend this glue. I hope your repair works! Feel free to share your experience with us when you have finished it.

Adriana Zwink -

Voeg opmerking toe

Weergavestatistieken:

Afgelopen 24 uren: 4

Afgelopen 7 dagen: 51

Afgelopen 30 dagen: 254

Altijd: 1,961