Ga door naar hoofdinhoud

Inleiding

In deze handleiding leer je hoe je een verlengsnoer kunt repareren. Als je verlengsnoer is doorgeknipt, hoeft u er geen te kopen. Reparatie is een eenvoudige en voordelige oplossing. Dus hoe repareer je een verlengsnoer? Ik laat je stap voor stap zien hoe je een verlengsnoer repareert.

Voorzichtigheid:

Veiligheidstips bij het werken met scherpe messen of randen.

De meest voorkomende zorg bij het gebruik van scherpe mesjes of randen is een verwonding, zoals een snijwond (scheur, gaatje) of een amputatie.

Gereedschap of apparatuur met scherpe messen of randen kunnen messen en ander keukengerei zijn, stanleymessen, stansmessen, veiligheidsmessen, scharen, scheermesjes, enz. en in ons geval zal het een stanleymes zijn.

Om snijwonden te voorkomen: Gebruik het juiste gereedschap voor de klus, Inspecteer het gereedschap voor gebruik, Draag één gereedschap per keer, punt en mes naar beneden gericht, Werk in een goed verlichte ruimte zodat je kunt zien wat je aan het doen bent Snijd op een stabiel oppervlak Gebruik een snijplank en/of antislipmat om te voorkomen dat het item op het aanrecht schuift. Houd het gereedschap met uw sterkere hand vast Gebruik snij-handschoenen, vooral voor de vasthoudende hand , Snijd weg van je lichaam. Zorg ervoor dat er zich geen lichaamsdelen in het snijpad bevinden, of in het pad dat het mes zou kunnen nemen als het wegglijdt.

  1. Fast Fix Verlengsnoer Reparatie, Verlengsnoer Reparatie: stap 1, afbeelding 1 van 1
    • Het repareren van een verlengsnoer is een relatief eenvoudig proces dat iedereen thuis kan doen. Dit is het snoer dat we gaan repareren.

    • Koppel de kabel los van het stopcontact voordat je reparatiewerkzaamheden uitvoert.

    • Gebruik een mes om de kabel netjes door te snijden en de interne draden bloot te leggen.

  2. Fast Fix Verlengsnoer Reparatie: stap 2, afbeelding 1 van 2 Fast Fix Verlengsnoer Reparatie: stap 2, afbeelding 2 van 2
    • Gebruik een draadstripper om ongeveer 5 cm van de buitenste isolatie van de kabel te verwijderen.

    • Verwijder ongeveer een centimeter isolatie van de binnendraden om het blanke koper bloot te leggen met behulp van de draadstripper.

    • Doe hetzelfde voor de andere kant van het verlengsnoer.

  3. Fast Fix Verlengsnoer Reparatie: stap 3, afbeelding 1 van 1
    • Neem de twee helften van de verlenging en koppel de bij elkaar horende draden aan elkaar. Neutrale draad N (blauwe draad); De fase L-draad (rood, zwart of bruin); De aardedraad (groen en geel).

    • Draai de koperdraden in elkaar.

  4. Fast Fix Verlengsnoer Reparatie: stap 4, afbeelding 1 van 3 Fast Fix Verlengsnoer Reparatie: stap 4, afbeelding 2 van 3 Fast Fix Verlengsnoer Reparatie: stap 4, afbeelding 3 van 3
    • Soldeer de in elkaar gedraaide verbindingen van de draden met een soldeerpistool of een soldeerbout.

    • Voor hulp bij het solderen, bekijk onze gids Hoe moet je solderen

    • Het kan helpen om een bankschroef of iets dergelijks te gebruiken om het ene uiteinde van de draden op hun plaats te houden, zodat je de andere kant met je handen kunt manipuleren.

    • Nadat je alle verbindingen hebt gesoldeerd, controleer je met de ohmmeter of er verbinding is tussen het ene uiteinde van het verlengsnoer naar het andere. Als dit niet het geval is, controleer dan of de soldeer een goede verbinding heeft gemaakt met elke kant van elke kabel. Het kan helpen om de gesoldeerde verbindingen opnieuw te laten vloeien.

    • Gebruik isolatietape om elk van de binnendraden te isoleren.

    • Nadat je alle verbindingen afzonderlijk hebt afgedekt met isolatietape. Bedek vervolgens de gehele kabelboom met krimpkous.

    • Breng warmte van een föhn of warmtepistool aan op de krimpkous totdat deze strak om de kabel is gekrompen.

    • Zo ziet je verlengsnoer eruit nadat je klaar bent met repareren.

Eindstreep

Één andere persoon heeft deze handleiding voltooid.

en nl

100%

Toon Konings helpt ons de wereld te herstellen! Wil je bijdragen?
Begin met vertalen ›

Belgony Nsimba

Lid sinds: 05-05-20

166 Reputatie

1 Handleiding geschreven

Team

UW Tacoma, Team S16-G16, Cardinal Spring 2020 Lid van UW Tacoma, Team S16-G16, Cardinal Spring 2020

UWT-CARDINAL-S20S16G16

1 Lid

0 Opmerkingen

Voeg opmerking toe

Weergavestatistieken:

Afgelopen 24 uren: 17

Afgelopen 7 dagen: 96

Afgelopen 30 dagen: 295

Altijd: 1,315