Ga door naar hoofdinhoud

Inleiding

Gebruik deze handleiding voor het vervangen van de batterij van je Sony DualShock 4 CHU-ZCT2U PlayStation-controller.

Neem, als je batterij gezwollen is, de juiste voorzorgsmaatregelen.

  1. Gebruik een Phillips-schroevendraaier om de vier 6.4 mm lange schroeven uit het achterste paneel te verwijderen. Gebruik een Phillips-schroevendraaier om de vier 6.4 mm lange schroeven uit het achterste paneel te verwijderen.
    • Gebruik een Phillips-schroevendraaier om de vier 6.4 mm lange schroeven uit het achterste paneel te verwijderen.

  2. Steek een openingstool in de naad waar de voorste en de achterste behuizing samenkomen. Begin aan de buitenkant van beide handvatten. Wrik het achterste paneel op voorzichtige wijze van het voorste paneel los totdat beide panelen van elkaar loskomen.
    • Steek een openingstool in de naad waar de voorste en de achterste behuizing samenkomen. Begin aan de buitenkant van beide handvatten.

    • Wrik het achterste paneel op voorzichtige wijze van het voorste paneel los totdat beide panelen van elkaar loskomen.

    easy, but quite brute way of opening the rear panel without the opening tool: https://www.youtube.com/watch?v=wYybiBBL...

    watch the opening from the back part only, then return here.

    christianviali - Antwoord

  3. Gebruik je openingstool om de plastic klemmen rondom de buitenkant van de controller los te maken en de twee panelen zo van elkaar te scheiden. Gebruik je openingstool om de plastic klemmen rondom de buitenkant van de controller los te maken en de twee panelen zo van elkaar te scheiden. Gebruik je openingstool om de plastic klemmen rondom de buitenkant van de controller los te maken en de twee panelen zo van elkaar te scheiden.
    • Gebruik je openingstool om de plastic klemmen rondom de buitenkant van de controller los te maken en de twee panelen zo van elkaar te scheiden.

  4. Til het achterste paneel weg van de controller. Verwijder het achterste paneel nog niet volledig. Deze is namelijk nog steeds met de controller verbonden door middel van een lintkabel.
    • Til het achterste paneel weg van de controller.

    • Verwijder het achterste paneel nog niet volledig. Deze is namelijk nog steeds met de controller verbonden door middel van een lintkabel.

  5. Gebruik je vingers om de lintkabel op voorzichtige wijze en in een rechte beweging uit het contact op het moederbord te verwijderen. Aangezien de treklip van deze kabel te klein is om met je vingers of een pincet vast te pakken, pak je de kabel zelf vast. Indien mogelijk gebruik je alle treklipjes en trek je niet aan de kabels zelf.
    • Gebruik je vingers om de lintkabel op voorzichtige wijze en in een rechte beweging uit het contact op het moederbord te verwijderen.

    • Aangezien de treklip van deze kabel te klein is om met je vingers of een pincet vast te pakken, pak je de kabel zelf vast. Indien mogelijk gebruik je alle treklipjes en trek je niet aan de kabels zelf.

    • Pak, tijdens het weer in elkaar zetten van je toestel, de lintkabel vast aan de blauwe lip en druk de kabel recht in de aansluiting. Duw hierbij de blauwe lip in plaats van de lintkabel zelf.

  6. Gebruik een pincet om de stroomkabel van de batterij in een rechte beweging van het moederbord los te trekken. Gebruik een pincet om de stroomkabel van de batterij in een rechte beweging van het moederbord los te trekken.
    • Gebruik een pincet om de stroomkabel van de batterij in een rechte beweging van het moederbord los te trekken.

  7. Verwijder de batterij. Verwijder de batterij.
    • Verwijder de batterij.

Conclusie

en nl

75%

Begin met vertalen ›

Sam Omiotek

Lid sinds: 25-02-19

27.466 Reputatie

Team

iFixit Lid van iFixit

Community

137 Leden

2 Opmerkingen

For this DualShock 4 CHU-ZCT2U Battery Replacement, shouldn’t the battery model be JDM-040 and not JDM-030 for this controller. I ordered the battery listed but the connector was too large. So I believe this needs to be edited to match accordingly to avoid confusion and incorrect orders. Thanks!

Tom Nguyen - Antwoord

Good catch! I just pulled apart the ZCT1U and ZCT2U models and you are right. I will fix this in the guide. Thank you!

Sam Omiotek -

Voeg opmerking toe

Weergavestatistieken:

Afgelopen 24 uren: 9

Afgelopen 7 dagen: 77

Afgelopen 30 dagen: 323

Altijd: 3,755